PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PRK TENANG : PANAS BERAPI - Jika tak 'bin' Ibrahim, jangan harap lu jadi calon !

Petang-petang ahad ni sesekali meng'hamun' tak jadi masalah kepada kesihatan. Tapi jika sedut asap 'kretek' cap rail ketapi tu memang nak kena hamun pasal jelas menjejaskan kesihatan. Aku setuju sangat dengan artikel sahabat gelap aku FZT. Malam ni dengar cerita hujan nak turun dengan lebat. Jangan lupa tadah air buat air minum di Tenang. Jika tidak ada baldi, tadah saja dengan apa yg ada, adat orang berjuang fi sabilillah hal tu tak jadi big matters nak diselesaikan. 

Kembali kepada situasi di Tenang yang langsung tak menenangkan puak UMNO pasal puak UMNO dah pecah rabak, sana - sini ahli dan penyokong masing2 tunjuk tak puas hati. Betul juga kata FZT, goni-goni RM tak turun lagi. Sabar la..., Santa Claus masih dok negotiate nak 'pow' berapa juta tokey Magnum dan Toto atas alasan duit 'haram' tu jugak wajib dikuarkan 'zakat' (baca kitab UMNO) apabila cukup haulnya. Macamana nak kira haulnya berkaitan duit Toto tanya ularmak-ularmak UMNO. Depa cekap kuarkan hukum dan fatwa lebih2 lagi dimusim PRK. Chua Soi Lek pun dengan pornonya juga sibuk jadi ustaz di Labis. Per ke jadah.

Tenang akan berubah ! Itu yang pasti. UMNO akan malu jika mendabik dada mengatakan Tenang serupa dan tidak berubah sama seperti 53 tahun lalu. Itu pasal Muhyiddin berpeluh dahi. Tok Ai dah jadi Tok Pu. Nasib baik jadi Pu bukan Puki. Zaman ini zaman perubahan. Kerana itu slogan PR, lebih kehadapan. Dan 
pastikan Tenang berubah mendahuli masa. Kerana masaUMNO sudah tamat.

UMNO dah mereput dihujung dahan. Tengok saja di Tenang, calon tak perlu lagi dipilih, kalau lu anak bekas Adun secara automatik akan dipilih, jika lu anak posmen pencen (baca : Jamaluddin Katak) macam di Behrang tu, belum tentu dipilih kerana dia bukan UMNO, dia  hanya pencacai UMNO, jadi anak dia tak termasuk dalam acara begini. 

Slogan 'huan' perlu digantung mulai sekarang sehingga tibanya tahun baru cina. Sambutan Gong xi fa chai lebih meriah tahun ini jika Cikgu Mala dapat menumbangkan UMNO disini. Perubahan kerangka utama politik disini perlu diubah dengan segera. Pas perlu bergerak ke depan dengan segera, segala nya sudah berjalan dengan baik dan cemerlang. 

Ingat ,tidak ada yang mustahil disini, semua boleh jadi. Anak bekas Adun pun dicalonkan. Kalau berniat nak jadi pemimpin mesti jadi anak kepada pemimpin. Yang bukan Pemimpin boleh berambus dengan cepat. 

Sok-sek ler sekejap. Memang 3 stogges yang dinafikan 'hak' atas jawatan parti tu bermulut bising, SMS jangan tanya la dah beribu dihantarnya seantero Labis, tapi apa kesah sekejap jer tu dan sekarang..petang tadi mulut dah senyap,  Pasal duit dah masuk mulut bro ! Hahaha..! Cekap sungguh UMNO menutup mulut 'stogges' lapar tu. Jangan tak tahu..tu baru sikit, balance duit kena tunggu lepas PRK..tu pun janji jangan buat onar dan sabotaj sana sini. Politik ugut dalam UMNO kan sinonim.

Selesai satu hal. Tapi apa hal pulak dengan si Tok Ai ? Manja gitu. Jika Azahar dipanggil Tok Ai, agak2 Tok Ai panggil nama bininya apa pulak ? Tentulaa dengan panggilan manja Tok Yu kan ! Wakakak..!!

Hey Tok Pu..eh Tok Ai, lu sudah banyak melukakan hati pemimpin Labis sekarang, naik lu dengan menggunakan medium bangsawan, Haslinda tu dah mengamuk...! SMS apa yg dia tak hantar kat Tok Yu lu ! Pi la baca..!! Hebat permainan lu..eh permainan UMNO. Lupa plak..UMNO kan dilahirkan di Johor. 

Wanita UMNO dengarnyer sudah buat laporan polis tentang poster yang mengatakan mereka tak sokong calon yang dipilih. Calon yang dipilih pulak selamba badak melangkah memijak kepala-kepala jeneral yang ada di Labis. 

Apakah kali ini Tok Ai bakal melakar sejarah menjadi calon UMNO yang kalah dalam PRK kali ke-14 ? Ikut kira cina, nombor 14 itu rujuk hari mati looo ! Mampuih la hang Tok Ai..!!

(*) cetera politik ini diadaptasikan dari artikel asal FZT yang bertajuk Huan 6 X 6. Sori bro..gua cilok lu punya idea siaw-siaw punya. Kepala naik 'siaw' pasal nak layan Angelina Yam malam ni.

3 comments:

  1. al-brangi Online said...

    salam,

    tolong linkkan wak ana punya blog dlm blog list anta. tkasih

  2. FZT said...

    hantam aje wak, eden tak kisah, asal dapat jahanamkan umno eden halal dunia akhirat.

  3. al-brangi Online said...

    salam,

    terima kasih wak

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |