PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Terkini ! Polis tewas, perompak lolos di Parit Buntar

27 Disember 2012 | Parit Buntar

Rompakan nekad 3 penjenayah bersenjata di sebuah kedai emas ditengah-tengah pusat bandar parit buntar benar-benar mencemaskan warganya lewat tengahari tadi dimana dentuman das bedilan senjata api dari berbagai arah ditembak secara rambang oleh penjenayah kearah orang awam dan polis. Beberapa warga yang lalu di hadapan kedai emas berusaha melarikan diri dilihat tewas akibat peluru sesat. 

Kedai Emas Ridzuan milik seorang peniaga emas dari Kelantan ini diganyang perompak ketika pekerjanya masih melayan beberapa pelanggan dipremisnya. Nekad dan sangat berani, perompak yang bersenjata itu meluru masuk dan memecahkan cermin, manakala 2 perompak yang bersenjata rifel dipercayai 'styr' pula berkawal di luar kedai. 70% emas yang dipamerkan di ruang pameran lesap dirompak. 

Drama cemas yang memakan masa kurang 5 minit ini juga turut mencedera kan beberapa warga yang lalu lalang di situ. Nampaknya polis terus gagal mengatasi aksi perompak itu apabila kesemua perompak bersenjata lolos dan berjaya melarikan diri bersama hasil rompakan. Foto dibawah kredit untuk FB Mohamad Anwar.

2 comments:

  1. BATUGAJAHOMESTAY said...

    Biar betul ni. apa pun teman nak ucap tahniah pada orang rumah mike dapat Anugerah Integriti JPN Perak di Hotel taiping Perdana semalam..teman nampak mike

  2. radens albanjari said...

    salam tuan..ateyyy...kenapa tidak ditegur teman..memang teman ada disitu..

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |