PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bloggers@Sarawak : Padah "Sihir Kunci Mulut" ! Jin dan bomoh dikerah bantu jentera BN Sarawak ?

Kuching | albanjari


Sihir Kunci Mulut
Jin dan bomoh dikerah bantu jentera pilihanraya Sarawak ? Ada siapa yang berani nafikan ? Calon wanita PAS, Muara Tuang dipercayai teruk dibomoh. Asal nak bercakap jer..tetiba jadi gagap dan kelu. Asal nak ceramah jer, tiba-tiba mulutnya dikunci. Dari apa yang dimaklumi, 2-3 ustaz terpaksa 'kerja keras' apabila berhadapan situasi sperti itu sekarang.

Malam tadi kena lagi. Lepas ucap salam, tak keluar langsung apa-apa bunyi dr suaranya. Tetapi apabila dipulihkan, seorang-seorang nama 'tukang kunci' mulutnya disebut. Gila punya ganas ! Tak cukup undi pos, hantu..dengan bomoh-bomoh seantero Borneo taib mamut guna untuk kekalkan kuasa.


Apa itu "Sihir Kunci Mulut" KLIK DI SINI

2 : Kempen Rumah ke Rumah
Menjadi kepelikan yang maha hairan kepada rakyat Sarawak. Kunjungan rayu undi itu ditafsirkan mereka sebagai mahu 'mengajar' mereka untuk berpilihanraya. Kata kasarnya, `menghina' mereka. Kerna soal pilih siapa dan mahu parti cap apa, itu bukan urusan orang luar dan perayu undi. Itu urusan orang Sarawak. 

3. Blogger Trip
Hari ini mula bergerak ke kawasan pendalaman dan jauh dari bandar. Tunggu laporan kami nanti Insyaallah. 



3 comments:

  1. Anonymous said...

    Adalah Satu Penipuan Besar Apabila Mengatakan Bahawa Kempen Rumah Ke Rumah Tidak Di Senangi Oleh Rakyat Sarawak Dengan Memberi Persepsi Bahawa Kedatangan Orang Luar Seperti Mengajar Orang Sarawak Untuk Mengundi.

    Menjadi Budaya Rakyat Sarawak Meraikan Tetamu Yang Bertandang Ke Rumah. Sesiapa Sahaja Yang Datang, Mereka Akan DiRaikan. Walaupun Sebesar2 Bendera BN Tersergam Di Rumah, Petugas Pakatan Rakyat Yang Hadir PASTI Akan DiRaikan. Dan Akan Dilayan Dengan Baik, Kalau Kena Pada Masa, Akan DiHidang Makanan Untuk DiSantap. Budaya Ini Lah Yang UNIK Di Sarawak Berbanding Di Semenanjung.

    Kepada Orang Semenanjung, Usahlah Membawa Budaya Politik Yang Tidak Elok Ke Sarawak. Raikan Budaya Politik Aman Di Sarawak. Insya-Allah Undi Akan Di Beri Kepada Calon Pakatan Rakyat.

  2. Larasepi said...

    Bomoh ,ilmu hitam satu realiti di sana n masa pilihanraya..kalu anda nak ke pedalaman khasnya yg tak empati ngan PR..hati-hati ..jgn lupa pendinding' ayat2 ALLAH..N MAKANan ayat bismillh 5? alah takkn nak ajr itik brenang) ..gitu juga jg tutur kata..semoga anda semua dilindungi Allah

  3. ~PakKaramu~ said...

    LAWAN !!!!!!!!!!!! JANGAN KALAH ! TIGA TELUR CICAK YANG ADA ANAKNYA DALAM TELOR (YANG BELUM MENETAS,) MASUKKAN DALAM BOTOL KEMUDIAN MASUKKAN ACID TUTUP DAN BAWA KAT TEMPAT CERAMAH, MAMPUS SIHIR MEREKA ITU

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |