PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PRK TENANG : PANAS BERAPI - Undi BN jadi HARAM ? Haramjadah..!

Hairan aku dengan kempen UMNO dan BN di Tenang ni. Kerana depa rasa simpanan deposit depa di 3 Felda tu yg kempen depa jadi lagi macam celaka. Aku kata celaka pasal, dalam kempen BN sepanjang 6 hari sampai hari ini tau hanya dok gula-gula dan bodoh2kan rakyat dan pengundi di Tenang.

Tak habis-habis dok kempen pembangunan yg kerajaan buat itu dan ini. Ingat UMNO BN saja kaa mampu buat itu semua. Siap ugut pengundi melayu lagi terutamanya di Felda, memainkan isu racist membenci cina khususnya dari DAP, MCA yg hangpa pelok siang malam tu sapa dia ?

Bila ada pengundi tanya soal macam ni dalam siri ceramah yg dibuat oleh BN, si penceramah tergagap-gagap pulak nak jawab. Hang ingat MCA tu bagus sangat kaa? Kalau bagus dah tentu 100% pengundi cina sokong MCA di Tenang ni. Pasal apa pengundi cina seramai 5,766 tak solid sokong MCA yang berpresidenkan Chua Soi Lek ? Pasal orang cina di Tenang pun menyampah dengan MCA. Lagi-lagi dengan Presidennya yang dok 'keras' memanjang. Orang cina kata, 'itu olang manyak bahaya'.

Tak habis-habis dok pukul gendang bawa isu liwat Anwar Ibrahim masuk Felda keluar Felda. Apa punya dunggu orang Umno BN ni, aku pun dah tak tau nak kata apa. Yang dituduh liwat tu masih dalam kes. 1 Dunia tahu isu itu satu konspirasi kerajaan BN. Tapi pelik sungguh, Presiden MCA yang apa nama dia Soi Lek ? tu dah terang-terang mengaku, " haa..yang dok berdiri tepi katil tu lepas 'kongkek' dalam video tu, aku laa...! " tak pulak dimaki hamun ? Dah terang2 mengaku 'berzina'. Ini yang melayu poi kempen buruk Anwar ke rumah2 tu terutamanya Wanita dan Puteri, tak ker malu bila pengundi cina kata, "awat Chua Soi Lek tu bersih sangat kaa..? " Nak sekongkol pun cari la orang MCA yang berjenis sikit bro ! Ini dah sah mengaku menyundal tu ..nak pi sorok kat mana lagi?

Dalam banyak2 isu yang belegar baik di DUN Tenang mahupun diperingkat nasional, isu Rosmah dapat peruntukan tiap tahun beratus juta, tak pulak hangpa bagitau duit tu untuk apa? Rosmah tu berhak ka dapat duit dan peruntukan duit rakyat banyak2 macam tu ?  Rosmah tu sapa dia ? Menteri kaa ? Dia cuma bini PM jer ngok ? Pelik sungguh BN era Najib Tantuya ni, tak pernah aku dengar masa zaman Che Det yang dracula tu pi bagi duit kat bini dia ratus2 juta buat macam2 atas kapasiti 1st Lady kononnya ?

Satu lagi zaman pemerintah Dollah nyanyuk yg sentiasa tidur tu pun dia tak bagi kat arwah Hendon dan seluar 'jean' baru dia duit ratus2 juta ? Pasal apa tak bagitau kat rakyat isu pembaziran dan tidak berakauntabiliti berkaitan peruntukan2 dari duit rakyat itu kepada pengundi dan dia (Rosmah) bukan ada hak pun ? Membazirkan duit rakyat jer kerjanya...! Isu kapal selam yg tak mau tenggelam dan tak mau timbul, hangpa senyap ? Isu Port Klang FTZ lebih 12 billion hangpa juga diam, itu yg rakyat mahu tahu. Bukan dok usung gula, tepung, beras, susu tapi dok claim itu 'hadiah' dan bukan rasuah 'undi' kepada rakyat di DUN Tenang ?

Dayus sungguh cara UMNO dan BN dan MCA ni berkempen di Tenang. Bayangkan dalam banyak2 isu depa pilih isu 'tangan' cikgu normala bersalam ! Tak ker ngok dan bangang tu ? Salah kaa dia tak salam dengan yg bukan muhrim ? Apa selama 53 tahun tu UMNO tak ajar ka MCA tentang hukum haram bersalam dengan bukan muhrim ni? Kesian MCA, memang patut pun Soi Lek tu tak faham, nasib baik yg disondolnya dalam video blue dia bukan dari Wanita UMNO atau Puteri. Kalau tak..!  mau jadi 'halal' pulak fatwa yg UMNO bagi pasal MCA tu kawan karib UMNO sejak dahulu, kini dan tomorrow !

Nasib baik la cikgu Mala tak pi salam dengan Soi Lek..hooo...! Jangan buat gila..., itu olang manyak bahaya wooo ! Silap salam, dengan yg pi salam dia 'selam'. Kena pula cikgu Mala ni memang lawa, cantik lagi ayu. Idaman jejaka Malaya beb! Tapi kalau jumpa Soi Lek pun, memang tak bagi salam dengan dia pun. Kote dok keras memanjang. Entah2 dia pi kempen pun dok mencanak lagu tu kot? Tu laa kawan(MCA) Umno BN yang sangat dipuji Umno ?


Kelmarin blogger UMNO yg haprak memainkan isu MC yang telah diluluskan oleh doktor kepada suami cikgu Normala, suka dimaklumi bahawa MC itu bukan satu isunya kerana didalam MC itu jelas menunjukkan beliau didapati mengalami 'stress',  logik sungguh beliau stress dalam kemelut kempen PRk yg langsung tak berpijak di padang yg rata. Patut dia dapat MC, jika saya jadi doktor, mau 30 hari saya akan berikan kepada pesakit yg mengalami kes 'stress' begini. 

Stress sungguh blogger UMNO hingga MC itu juga turut dijadikan isu. Hoi..hangpa dah memang sudah kering isu sebenarnya. Siu sebenarnya melanda rakyat di DUN Tenang, langsung tidak dipublishkan kepada umum, sanggup sorok isu yg besar2 itu dalam kain dan spender pemimpin UMNO dan MCA.


Buat pengundi Tenang, pilihlah calon yg terbaik, bukan calon yang ada masalah penyalahgunaan kuasa yang rampas tanah orang jual kat orang lain. Jika pemimpin begitu diangkat bimbang, bukan saja tanah..nanti di rampas, silap2 bin dan anak dara hangpa pun dibelasahnya sama. Kerna didalam geng itu ada spesis kote kulop tapi merbahaya tahap warna 'jingga'.

Calon PAS, Cikgu Normala Sudirman calon terbaik untuk Tenang. Undi PAS bermakna mengundi calon dari parti islam, islam itu mudah, mengundi PAS menerbitkan pahala, pahala yg sangat berguna dan diiktiraf oleh Allah swt. Itu janjiNya. Ini kerana mengundi parti seperti BN yang jelas sekular dan sekongkol dengan kafir harbi yg jelas menentang hudud, dan hukum2 islam serta memerangi islam (MCA), adalah berdosa dan haram untuk orang islam memberi undi dan terlibat dengan politik keBN'an ini yang semakin rakus menghina dan memperlekehkan islam, dan agama(baca UMNO dan MCA). Memperlekehkan agama islam, sama seperti menmperlekehkan Allah swt.

Main lekeh-lekeh ni hangpa ingat Allah swt tu macam kawan* hangpa kaaa yang hangpa dok kencing selalu dan tarik hidung macam keling ? (*Baca MCA dan MIC dan lain2 yg sewaktu dengannya)

Dibawah Mini Bantahan penduduk dan pengundi Tenang menolak calon BN, Mohd Azahar Ibrahim yang diadkan pada pagi tadi.




1 comments:

  1. mr edz said...

    umno memang bodoh

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |