PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Banyaknya mee segera dan si'boroi' di Kerdau sekarang!


Projek mee segera sedang gila-gila datang ke Kerdau. Denan Sangkut tak mau sangkut-sangkut lagi bila datang ke sini, itupun selepas 10 tahun denan sangkut tak peduli jalan di Kerdau.

Hari ini, hari yang cerah di Kerdau, sejak awal pagi lagi dah banyak kenderaan berat tumpang buat sesak dengan penyokong parti untuk tunjuk kepada penyokong PR, denan sangkut bukan sebarang gengster. Ini gangster yang bikin kerja untuk rakyat maa..! Jalanraya di Kerdau berkilat-kilat dengan minyak tar baru. Sama berkilat dengan dahi denan sangkut.

Diatas dan foto dibawah, adalah foto yang sempat diambil oleh krew CIL@Kerdau, MRK albanjari pagi ini. Dia kata semasa foto ini dihantar ke meja wak, tar depan markas induk PAS tengah dok panas berasap lagi. Cantik sungguh. Kalau boleh mintak JKR tu bikin jalan depan markaz tu 4 lorong, biar selesa kereta aku nak parking 1 Mac ni di situ..hahaha !

Itu untungnya jika ada Adun mati, pembangunan akan datang selaju makan mee segera. Dan Kerdau adalah saksi ke 16 rakyat melihat betapa 'baik hatinya' kerajaan BN durjana tu tipu rakyat. Dah mampus wakil rakyat baru nak bagi peruntukan dan keselesaan kepada rakyat. Sewaktu hidup, wakil rakyat pulak sibuk himpun harta. Kapunden...!


Pandangan dari markaz induk PAS Kerdau. Nampak 'bot' laju tu kat depan? Oppss..bukan bot laju, alahai denan sangkut. Tunggu la hang, amarah rakyat di Kerdau 6 Mac ini, depa kata.., depa nak sangkutkan hang depan kolah masjid, suruh hang tengok ada ayaq ka takdaq..sepanjang hang menyangkut kuasa jadi MB.



Di Kerdau, Hassanudin akan berhadapan dengan jentera serangan toghut. Gendang perang telah dipalu. Satu lawan satu. Barisan Neraka telah mengarahkan pelbagai kementerian siap sedia dan serangan awal sudah pun dimulakan. Paling teruk JKR dan jabatan 'usung' air. Hahaha..!

UMNO kata calon PAS tak layak berhadapan dengan calon UMNO yang lebih warak, lebih alim dan lebih bermata kuyu. Pundek la lu...UMNO !! Hassanudin bukan penasihat MB, bukan juga penibai wang rakyat , sebab itu dia bukan layak berhadapan dengan tokoh UMNO. 10 tahun calon UMNO jadi penasihat agama MB, tapi rambut ro$mah macam tu jugak. Kapunden punya penasihat agama !

Calon UMNO di Kerdau juga, adalah calon UMNO pertama berkopiah. Tapi silap strategi pasal dia pengsan awal. Bukan pasal pengsan teruk kempen. Tapi pengsan pasal dia rupanya bukan lawan dengan Tok Guru, tapi hanya lawan dengan anak murid Tok Guru sahaja. Hahaha..! 

Apa punya bahlul denan sangkut pi pertahankan syed bra bab lulus ker tidak, kapunden luu ! Tapi denan sangkut kata dia tengok sijil, apa la punya  bodoh lu denan, kalau setakat tengok sijil, fazli menantu ro$mah pun dapat sijil phd dari universiti All England , ada kaa ? phd temberang laa tu, kih..kih..kih ! Apa hal la teruk sungguh si denan sangkut ni. Memang dia nak kena 'sangkut' di Kerdau tak lama lagi.

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |