PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

JAHANAM UMNO : 'Fuck' tu cocok lobang hidung dalam-dalam !

Nampaknya tugasan kali ini membawa aku berkelana ke bumi Pahang. Kerdau akan menyambutku. Biarpun blogger MRK albanjari sudah siap menyerahkan jiwa dan raganya untuk berperang dengan BN, itu belum cukup bro..! 


Aku akan berada 'team up' bersama sekutu 'albanjari online' di Kerdau diakhir hari-hari kempen. 24 Feb. ini jiwa dan jasadku akan tiba di Merlimau dan pada 2 Mac menyusul bersama rakan sekutu lain..Insyaallah !

Ingat...sekutu dan panglima jihat albanjari online bukan aku sorang bro..! Jika di Tenang sekutu albanjari juga dikenali dengan nama baru, 'senang dilihat', maka di Kerdau jua team ini akan senang dan mudah dilihat. Senang dan Mudah dilihat itu bukan bermakna team ini, MUDAH dikenali. Salah tu bro ! Kami bisa menjadi apa saja. Hatta..berbaju dan bertopi berlambang 1BN bro ! Awas...!!

Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man ni merupakan pensyarah yang mengajarku sabjek UIS ketika di ITM Manjung satu ketika dahulu. Sebelum aku berkelana ke kampus induk Shah Alam. 


Mantan Adun Pasir Salak, Ibrahim Katop mesti kenal rapat dengan Tuan Ibrahim. Pasal mereka 1 bumbung jadi pensyarah dahulu di situ. Tapi berbeza arah. Satu ke masjid, 1 lagi ke laut. Lagi bila aku jumpa dengan Dato' Tuan Ibrahim, dia masih kenal aku, jika makan, dia yang tolong kuahkan nasi aku bro..! Cuma belum sampai dia suapkan nasik jer kat mulut gua, kalau sampai saat macam itu, itu menunjukkan aku dah nak 'pergi'. Nazak kata orang ! 

Maaf, mukadimah sikit panjang. Kerana kuatnya hubungan itu, maka aku rasa tidak ber'jiwa' jika aku tidak turun membantu sekadar yang ada untuk menyepak dan menendang UMNO dan BN di Kerdau. Pedulik apa haku ! Kalah menang itu aku bukan kira. Serah pada Allah swt. Lawan dulu beb ! Hoi...!! Yang hangpa takut sangat dengan UMNO/BN tu pasai apa ? Sampai ada yang takutkan UMNO lebih dari takutkan Tuhan.., ker jadahnyer ? Kapunden punya otak ! Tapi nak buat macamana, dok sengih kat Puteri UMNO terlebih sampai hati jadi hitam sapa suruh. Sudah la hitam, busuk sampai ke usus plak. Sama macam otak yang kata 'Umno busuk sampai ke usus'. Ker semua sudah jadi 'melayu mudah lupa' ?

N.28 KERDAU
Kini Kerdau telah bersiap sedia. Pilihan juga sudah tersedia. Tuan Ibrahim nampak sungguh akan diletakkan untuk lawan UMNO,  tiada tanda lagi bahawa PAS mahu letak orang lain di Kerdau. Dia sendiri akan mengakhiri perlawanan PAS vs. UMNO.

Ustaz AB albanjary yang juga sekutu albanjari online awal-awal lagi dah berkampung di Kerdau. AB kan orang dewan Ulama'. Dia mesti lagi laju. Mesej yang sampai kat gua hari ini, kaki dia dah tak sabar-sabar nak terajang UMNO kat sana. Perhh...! 

Tapi hakikatnya Tuan Ibrahim ini yang pernah bergelar Adun, terpaksa bekerja berkali kali ganda untuk meneruskan cabaran ganas UMNO di Kerdau. Sengit bro..! Perang tempur ini melibatkan bos PAS Pahang akan berlawan dengan bos UMNO yang samseng dan pencarut tegar di Pahang. Siapa tak kenal aksi 'fuck' selucah itu yang kini masih berlegar di dalam youtube. Acara maki media perdana dalam dewan dan wirid, "Go to Hell" kata Denan Sangkut. 

Pening makcik-makcik Felda, dan pakcik2 orang asal Pahang kat kampung nak 'hadam' menatang hapa "go to hell" dan isyarat 'fuck' tu.., sudahnya boleh pulak si puteri umngok kata "fuck' tu sebenar maknanya ialah itu tanda tunjuk "sayang..." gitu..macam kalau hidung gatai, hang pi la cocok dalam-dalam, tu makna sayang laa..lagi dalam hang cocok lagi dalam sayang hang kat hidung hang! Hidungkan organ penting 'babi'. Pundek punya puteri..'sesat banat' orang asal kena tipu. 

Nak maklum juga kat pak katib, bahawa kat Kerdau payah nak cari hotel berbintang bintang, kalau ada hotel pun yang nampak bintang atas langit. Beralaskan lengan, ber-aircon kan angin malam dan bertemankan nyamuk yang lama kelaparan.

Tapi yang menjadi keseronokan adalah bersolat subuh berjemaah mesti tak tinggal punya kecuali petugas UMNO kerana mereka tidur waktu azan berkumandang, tak percaya tanya sigomoy sebab depa berjaga sampai subuh untuk reka cipta fitnah seperti diarahkan. Azan subuh jer..petugas UMNO akan ke alam lain iaitu alam mimpi. Itu pasal susah nak tengok petugas UMNO sarapan pagi lepas subuh. Tak percaya ? Kena la mai bertugas dan tengok dengan mata kepala sendiri, lagipun tak apa..dalam agama UMNO, Tuhan solek  dah kawtim dan tanggung semua tu. Tak cukup Tuhan solek kata, akan ada nanti  pengerusi genting kata tak ada ayat pun tidur waktu subuh diharamkan?

Kerdau akan menjanjikan perlawanan sengit. Bro, lu jangan cakap best sangat..boleh? Kena ingat bro..,  Kerdau penuh dengan melayu, ada sikit je macam idham lim, sikit je macam komala dewi..kapunden la luu..!

Hoi ! Ini apa hal ? Sejak bila pulak orang PAS takut bertempur ditempat melayu ? Rajin sangat nak takut-takut, dengan kerusi melayu. Ker hangpa dah sendat otak dok baca dan ditakut takutkan oleh blog PAS yang semacam phobia dengan kerusi melayu ? Padahal di Kelantan, Kedah, Selangor, Penang, Terengganu dan Perak kebanyakan kerusi dimenangi adalah dalam majoriti melayu. Apa kejadahnya takut kepada pengundi melayu ? Hairan aku ! 

Ini nak bagi tahu, yang tak selesa dengan melayu cuma baka bukan melayu, baka ntah dari mana setahu aku semua dari adam jer, atau mungkin baka dari celah kangkang darwin kot? Kalau baka celah kangkang darwin aku tak boleh nak kata apalah. 

Berjuang tak tara mana cakap banyak bukan main.., tak boleh pasrah, tak boleh ini tak boleh itu, bila diberi tugas mampus sampai kesudah tak buat. Cakap nak banyak..tapi  tak ada tindakan pun?

Tapi takpa..pak katib boleh bagi cara dan teori, tak gitu  ? Blahhh...la lu !!

(*) adaptasi asal dari artikel FZT dan digubah semula tanpa belas kasihan..apa aku pedulik ? 

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |