PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI : N.27 - Wanita UMNO mula mencarut !

Kesian Wanita UMNO Jasin, meraung-raung tak keruan. Gigit gusi lagi nampaknya Wanita UMNO mahu menonjolkan calon wanita dalam PRK kali ini, nampaknya Ali ketam masih belum minat letak Wanita UMNO di Merlimau. Wanita tak kaliber kah? Bukan tak kaliber, Ali ketam kata, wanita hanya layak letak di sekolah bunting Jasin tu jer..! Tu la pasal !!

Sudahnya kerana geram, Wanita Umno Jasin tutup bilik gerakan Wanita di Taman Merlimau Jaya. Kih..kih..kih..! Bagi mengubat lara, dilaman fesbuk Wanita Umno hari ini 'geger' mereka berpantun gurindam. Hot jugak pantun bikinan mereka. Mari kita baca..,

Bulu dada lebat di pangkal,
Gugur anu dengan buahnya,
Dibawa dagang pergi ke seberang;
Sungguhpun ringgit penuh sekapal,
Hati yang gundah apalah gunanya,
Kami wanita sekadar mengangkang?

N.27: MERLIMAU

Bukan fitnah tu bro ! Ini bukan blog PapaGomo der..! Ini hal telah disahkan benar oleh Ketua Wanita UMNO Jasin, Zaleha Bujang yang mengatakan bahawa beliau merasa sangat tersinggung dengan pilihan calon oleh pucuk pimpinan Umno dimana telah mengenepikan sumbangan dan peranan wanita UMNO di Merlimau.

Menurut beliau lagi ini menunjukkan bahawa suara Wanita UMNO tidak didengari oleh pimpinan UMNO berbanding dengan Pakatan Rakyat seperti di PRK Tenang yang mengangkat martabat wanita dengan memilih bekas guru Normala Surdiman sebagai calon. Lihat saja aksi wanita UMNO dibawah dengan wajah geram, cuba menanggalkan jubah merahnya kerana kecewa dengan calon BN tidak dipilih dari kalangan Wanita. 


Beliau yang ditemui pagi ini turut tidak dapat menyembunyikan kekecewaannya apabila kesungguhan Wanita UMNO Jasin melancarkan "Gelombang Merah Wanita' yang menyasarkan 5000 petugas Wanita di Merlimau tidak dipedulikan oleh pimpinan UMNO. Menurut beliau lagi sepanjang 15 PRK pasca pilihanraya ke 12 tidak ada seorang pun wakil di kalangan Wanita UMNO dan BN dipilih menjadi calon berbanding dengan Pakatan Rakyat. Berantakan dah...! Wakakak..!!

(*) Apa barang bukak baju merah tu makcik, bukak semua laa.., hahahaha..tambi mesti suka ! 
TAPAK IKLAN BERBAYAR. HUBUNGI ALBANJARI UNTUK MELANGGAN ::


N.28 : KERDAU
Penasihat MB hari ini dijadualkan memulakan kempen diatas mimbar masjid. UMNO kelihatan amat islam di Kerdau. Solek pun pakai songkok nanti, ciri ciri keislaman di Kerdau terpancar jelas dimata pengundi. 

Calon PAS pulak tak berapa nak islam mengikut kata orang orang UMNO. Tak padan langsung nak lawan, kata orang UMNO. Aku kalau pergi bertugas dimana mana memang suka sangat minum dengan orang UMNO.

Yang aku dapat analisa tentang orang UMNO nih, sampai ke sudah mereka ditipu oleh pemimpin UMNO. Tak boleh lagi, kalau nak laksanakan hukum islam sebab islam di Malaysia tak menyeluruh. Tak boleh islam macam tu.., nanti huruhara negara, begitulah UMNO menipu rakyat malaysia.

UMNO memberikan mimpi indah kepada pengundi dimana mana mereka bertanding, mereka sanggup buat apa saja untuk pengundi masa ini, jadi badut pun sanggup, asal dapat undi. Kasihan UMNO, jadi pak lawak pun depa boleh, jadi Ahmad Nisfu pun boleh, kempen mereka hanyalah mimpi mimpi indah bagaikan filem bollywood yang siap guling-guling dan menari nari atas lereng bukit akhirnya mampus jatuh dalam gaung. (FZT)

5 comments:

  1. mr edz said...

    kata umno jangan berpolitik di masjid

  2. garagaikareng said...

    mr edz! Kalau nak kenai UMNO piau mcm tu la, kata je keluak AL-AZhar, tapi takkan tak paham kut ancaman Allah dalam surah As-Saft ayat 2-3, entah-entah baca masa belajak dulu je kut, lepas tu tutup terus, bila balik m'sia keja pulak dgn UMNO, mau tau la, keja dgn UMNO ni agama letak tepi, kalau nak naik, kena buat keja untuk dunia banyak-banyak. bak kata org tua "cakap tak serupa bikin".
    Beristighfar & bertaubatlah sebelum ajal tiba.

  3. Anonymous said...

    Wanita umno kena tukar jadi muslimat. Kalau tidak selama-lamanya mengangkang.

  4. indah.com said...

    hebat gak wanita umno ni.nak menang sampai kena mengangkang

  5. indah.com said...

    nak menang sampai kena mengangkang.apa cerita

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |