PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Panas Berapi : Umi Habisdaa - Tragedi seks Sri Hartamas ?

Buat malu bangsa, kata Azwan kepada Ummi Hafilda. Jika dilakonkan semula, kata-kata sinis itu pasti diiringkan dengan cebikan muka yang kelat ala-ala pelakon minah yem@ibu mertuaku.

Mungkin Umi Habisdaa terlupa tentang 'karma'. 1 kamu bongkar, 4 aib kamu akan terbongkar jua. Kini 'PANAS BERAPI' yang sepatutnya diterbitkan pada lewat petang Ahad lalu, hanya bisa diterbitkan hari ini. Bagus juga Tranungkite dah 'bomm' dulu. Takkan lupa kot tentang tragedi 'Sri Hartamas'. Huhu..baca seterusnya,

[..] satu lagi skandal Mike Tyson terbongkar iaitu beliau mempunyai hubungan sulit bagi tujuan seks dengan Ummi Hafilda.

Pada 23 April 2001 (Isnin) yang lalu, sekitar jam 9.00 pagi, isteri Tan Sri Muhammad Taib telah menyerang Ummi Hafilda di sebuah restoren di Sri Hartamas. Ummi yang baru selesai 'breakfast' dan sedang membuat pembayaran di kaunter, telah diheret ke dalam kereta dan diserang oleh isteri Tan Sri Muhammad Taib.

Ummi dilapurkan malu dan menangis kerana beliau diheret tangannya, dimaki hamun dan diserang oleh isteri Mike Tyson di hadapan khalayak ramai sebelum dimasukkan ke dalam sebuah kenderaan. Telefon bimbit Ummi juga dirampas dan dilemparkan sehingga pecah dan berkecai.

Sejurus Ummi keluar dari kenderaan tersebut, muka Ummi didapati mempunyai kesan-kesan calar dan luka berkemungkinan akibat pertengkaran yang berlaku di dalam kenderaan isteri Mike Tyson.

Menurut sumber-sumber yang rapat dengan isteri Tan Sri Muhammad, hubungan suaminya dengan Ummi telah sekian lama dipantau sehinggalah pada 21 April 2001 (Sabtu) yang lalu apabila beliau dapat mengesan percubaan Ummi untuk menghubungi Tan Sri Muhammad Taib melalui telefon. Malangnya, panggilan tersebut telah dijawab oleh isteri Tan Sri Muhammad Taib sendiri dan beliau terus memaki hamun Ummi kerana menceroboh kebahagian rumah tangganya.

Ingatan kepada ahli-ahli UMNO: inikah ciri-ciri kepimpinan yang bakal mewarisi perjuangan orang Melayu? Wahai Tan Sri Muhammad Taib, insaflah dan jangan kamu terus berbohong kepada umat Melayu? Wahai Ummi, hentikanlah dendam kesumat kamu kepada Anwar dan keluarga kamu. SB Reformasi senantiasa berada di sisi mu untuk mencatatkan pergerakan dan tindak tanduk kamu yang cukup menjijikkan.

Bertaubatlah dan Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.(Sumber: Tranung Kite)

Buat malu bangsa, kata Azwan kepada Ummi Hafilda.

Pekakas terbaru Utusan Malaysia untuk memalukan pimpinan Pakatan Rakyat iaitu Ummi Hafilda Ali melalui cadangan saman jutaan ringgitnya mendapat reaksi dari adik beradiknya sendiri.

Kali ini beliau bukan diserang dari Timbalan Presiden PKR yang juga anggota Parlimen Gombak, Azmin Ali tetapi dari pengacara rancangan hiburan terkenal, Azwan Ali.

"Slm. Buat malu bangsa nak saman owang berjuta juta! Sedangkan dosa n***** pada adik beradik tak ter ampun! Poodahhhh," tulis Azwan Ali dalam Twitternya.

Selain dari itu, Azwan juga menulis beberapa mesej lain dalam Twitternya terhadap Ummi Hafilda tetapi oleh kerana bahasanya terlalu kasar, Harakahdaily tidak bercadang untuk menyalinnya di sini.

Baru-baru ini, Utusan menyiarkan di muka depannya laporan Ummi Hafilda, yang berwajah baru, mahu menyaman RM700 juta terhadap para pimpinan Pakatan Rakyat.

Antaranya Datuk Seri Anwar Ibrahim, abangnya Azmin Ali, Datuk Seri Dr Wan Azizah, Karpal Singh dan juga Mohamad Sabu. Karpal dalam kenyataannya meminta Ummi Hafilda merujuk dahulu peguamnya sebelum menyaman beliau.

Namun, lain-lain pihak tidak memberikan sebarang reaksi terhadap kenyataan Ummi itu sehinggalah reaksi dibuat oleh Azwan Ali ini.

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Assalammualaikum,

    Saya berdoa semuga Allah tunjukkan jalan yang benar kepada anak-anak Pak Ali. Semuga mahu bertaubat dan berdamai sesama keluarga. Orang luar hanya pandai bersorak tambahan kalau banyak pulusnya. Bayangkan kalau kamu adik beradik yang semuanya bijak-bijak dan dikenali ini bersatu ke jalan Allah, Allah sahaja yang mengetahui keberkatannya. Kamu semua anak-anak yang pintar, tentu banyak ilmunya.

    Maafkan Pak Cik kalau dikata perasan.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |