PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Qhorun buat lawak di Tenang ?

Ayahda parti qhorun melawak yang dia bukan takut dengan nuar berahim nak berdebat, dia bimbang nuar berahim demam. Apa punya lawak le pm ni setaraf je dengan adukatakguna. adukatakguna kata tok guru haji hadi takut dengan soalan dia, belum lawan dah hantar samseng belasah dia, nasib baik tak mandul adukatakguna, kalau mandul sapa nak jwab. Puak puak taliban rhusila pula kena jawab. 

Kalau demam aku rasa nuar makan ubat je..atau makan panadol baik le..! Selimut bagi berpeluh kebah le demam nuar berahim. Aku bimbang nuar berahim kena c4 je, kutip tulangbesi nuar berahim. Banyak sangat maklumat sampai nuar berahim demam dengan penangan najid. Kasihan nuar berahim banyak sangat org simpan rahsia dia. Ezam mesti sambut baik ucapan najid. Zulkulim pun boleh bercerita tentang azan.

Semalam najid mengumumkan 1.6 billion peruntukan itu merangkumi pelbagai usaha menambah baik kemudahan dan keselesaan masyarakat Felda termasuk pengurusan, pinjaman, perparitan dan prasarana yang lain. siapa kata felda bangkrap felda banyak duit apa.

Semua peneroka terkejut kera tengok pengaliran wang felda masuk kocek mereka dan yang lebih mengejutkan mereka, ada duit pula felda, dulu kata tak ada duit, pening peneroka. lepas tu najid cakap kalau nak peruntukan ini kena mengundi parti yang boleh membela peneroka bukan cakap sahaja. hebatmya cakap cakap pm. Kalau kickdefello ada pasti dia bangga dengan kenyataan najid itu.

Duit yang dibahagikan semalam adalah duit lebihan beli baja. duit itu disimpan oleh felda. lepas tolak harga baja, yang lebih dipulangkan kembali. munasabah duit banyak bagi kat peneroka. rupanya duit baja. sebab felda potong tiap tiap bulan dari poket peneroka. habis dah semua, ada pilihanraya baru peneroka merasai kembali duit yang diberi oleh najid. 

Padahal duit itu duit poket peneroka yang dipegang sebagao cagaran membeli baja. riuh rakyat peneroka, terima duit dari najid. padahal mereka berlakon sahaja. duit peneroka dikembali dengan cara pm membahagikan duit itu. Nampak umno yang bagi. kasihan peneroka ditipu hidup hidup tapi masih mempercayainya. sebab tu umno mesti menutup mulut mazlan aliman. pendedahan begini menyukarkan umno nak belawak. (FZT)

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |