PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PRU13 - Pandiran Petang : Calon 'anak bapak' versi Parit Buntar !

radens albanjari | 25.4.2013 -

PANAS DI PARIT BUNTAR ? - Debat Menifesto

Umno Bahagian Parit Buntar bulat tekad menolak tawaran PAS. Banner debat dah direntang, handbill sudah disebar...penyudahnya, Muammar Ghadafi  tolak tawaran. Alasan beliau mahu manfaat tempoh kempen yang berbaki ini dengan berjumpa terus pengundi terutamanya dikampung-kampung untuk undi BN kali ini.

UMNO Parit Buntar dah tolak. Akur saja. Tak payah maki-maki depa. Bukan depa takut, aku percaya Muammar Ghadafi itu bukan penakut orangnya, jika dia penakut dia tak pakai nama 'muammar ghadafi", lain ler jika nama calon BN ini bermula dengan pangkal nama 'najit'. Itu aku percaya..memang spesis nama takut-takut. Bunyi cicak menjerit pon dia boleh demam sawan..jangan main ! Ini Muammar Ghadafi bro...! 

Pandiran kedai kopi 2-3 hari ini panas berkisar tentang hebatnya calon BN nama Muammar Ghadafi. Kebetulan aku juga rajin menghope sama..sesekali tembus juga apa yang seronok didengar. Seronok bila 'pak hang' kata, kalo tak cukup selori duit..takpa..!, "pak hang' akan hantaq selori lagi duit untuk bantu hang kempen...janji hang(BN) boleh menang best ! Itu syoknya bila anak orang kaya jadi calon. Duit macam 'ayaq kencing' turun. Memang 'anak bapak' ! 

Bila jadi begitu, melopong laa janda arwah Datuk Rahman, Puan Salewati. Kesian kat dia..! Ini wanita UMNO yang memang buat kerja. Orang Bahagian semua tahu. Tetapi pasal anak orang kaya yang dipilih jadi calon, ramai wanita UMNO diperingkat akar umbi kecewa bila nama Salewati tergugur saat akhir sebagai calon Parlimen. Apa nak buat...orang tak berduit, sekadar jadi 'daki' dalam Umno lagipun najib pon dah tak pandang wanita-wanita Umno nih., kan ker Datuk Kamilia kata wanita Umno dah jadi sampah. 

Calon BN untuk DUN Titi Serong, Bakaq Mat Ali cakap makin slow. Pagi tadi gerombolan bagitahu, Bakaq sudah bunyi, SUKAR nya untuk dia menang kali ni. Walaupun saingannya sekadar Ustaz Bakaq Husin. Jika dengan nama itu pun dia jadi resah, gelisah dan murung...kita boleh baca apa akan jadi pada 5 Mei nanti. Pengundi tolak kita, kita boleh rasa bro ! Undi Cina untuk BN jangan harap. Harap MCA dan Gerakan ? Boleh mampuih..cina sudah bulat tekad akan undi bulan ini kali.

Diatas kertas hari ini, BN masih berada dibawah paras selesa untuk menang. Kedudukan masih (PAS) 3 - 0 (BN), dimana Parlimen, DUN Titi Serong dan DUN Kuala Kurau akan kekal dibawah Pakatan Rakyat.

(*) Nantikan Pandiran Malam, malam ini -  Parlimen Kuala Kangsar, Idham Lim pukul habis !

" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, "

5 comments:

  1. Anonymous said...

    Bapaknya jammaludin b rahim...Keluarga ini jiran saya di ipoh...memang keluarganya sangat kaya...kontraktor kelas A...kawan baik dengan Ali rustam...banyak dapat projek kerajaan terutama dia Melaka...sebab tu dapat datuk wira dari melaka...dulu pengerusi belia 4B Malaysia...sekarang transfer ke anaknya gadafi...cukup setakat ini maklumat yang diberi...hehe

  2. Anonymous said...

    Sy juga jiran keluarga ini. Maklumat yg diberi jiran no 1 adalah salah. Sekian.

  3. Anonymous said...

    biar la dia anak org kaya pun..janji di baik n merendah diri bukan jenis mcm orang pakatan siap maki hamun orang jer tau..orang kg sekarang dah sedar..kami orang kg p.buntar sokong calon parlimen bn kami yang muda n baik ..booo sama pakatan

  4. zubir said...

    undi itu rahsia huhuhu...

  5. Anonymous said...

    Siapa pemilik DWJ (dATUK wIRA jAMAL) hotel di ipoh... siapa pemilik PRINCE KARAOKE DI IPOH GARDEN SEBNELAH KEDAI MAMAK NASHMIR... SIAPA KETUA KEPADA KONGSI GELAP GENKI SEVEN YANG PERNAH KANTOI MEREKRUT BAKAL SAMSENG DI MANJUNG SIAP MASUK METRO LAGI.... SIAPA PEMILIK TOYOYA ALPARD PLAT ABG 77 (DOUBLE SEVEN + SAMSENG + KONGSI GELAP + BERNAUNG SEGABAI NGO (RETORIK SAJA)... BAGI SAPA YANG DOK IPOH.... MMG TAHU SIAPA DIA BROTHER JAY DAN BROTHER GHADAP (NAMA MANJA MUARMAR GHADAFI....

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |