PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

[18SX] : Blognovela Series (4) - Gila Janda Returned !

Karya Agung : alBanjari
Seusai majlis makan malam itu, wak dan Kim turun bersama dari restoran itu ke ruang lobi, nampaknya Tahir langsung tidak menyedari adanya wak ketika itu. Baguslah. 

Mungkin Tahir terlalu khusyuk dan asyik agaknya melayan angaunya. Biarkan. Biarkan Tahir disitu melayan tonggongnya. 

Setelah keluar dari lobi, wak terus menuju ke kaunter 'check in' CS resort yg jaraknya hanya kira-kira 15 meter dari restoren itu tadi.

Nampaknya strategi wak memerangkap Tahir berhasil. Wak mendapat penuh kerjasama dari receiptions counter itu bagi mendapatkan nombor bilik yg dihuni oleh Tahir. Yer...bilik nombor 69, Bungalow B, mengadap dengan kolam renang. Bukan kerja gila, wak nak terjah bilik Tahir. Tidak..tetapi ada strategi sedang diaturkan.

Ketika memandu pulang, wak menghubungi telefon rumah Tahir di Kulim, namun tiada berjawab. 4-5 kali juga wak cuba, namun tetap tidak berjawab. 'kemana pulak isteri si Tahir ni..'. 'Isshh..'. getus hati wak bila terasa tidak sedap rasa. 'mungkin dah tidur agaknya..tapi ?? tak kan dah tidur kot, awal sgt laa, lagipun jam belum pun menunjukkkan 10.30 malam.

Belum pun sampai ke rumah, tiba-tiba henpon wak menerima 1 pesanan suara. Dulu mana ada sms lagi beb ! Pesanan masuk itu rupanya dari isteri Tahir, dia dalam perjalanan balik ke rumah ibubapanya di Jitra. Kebetulan pesanan itu wak terima dari nombor 010. Yes..nombor henfon ni , tapi henfon sapa plak yg dipakainyer..! Sedikit musykhil. Namun jari wak laju saja tekan butang henfon dail nombor tersebut, dan panggilan itu berjaya, tetapi dijawab oleh suara lelaki. Agak bising kedengarannya, bising bunyi desir angin..hmm ! ' arr..boleh saya bercakap dengan Puan Tahir ? selepas wak perkenalkan siapa diri wak, henfon bertukar tgn bila suara perempuan pula yg menjawabnya, yer..sah, itu suara Puan Tahir. Namun ada sedikit berubah dari suara Puan Tahir yg wak dengar siang tadi. Berbeza sungguh.

'Puan, Alhamdulillah..saya sudah jumpa Tahir, suami puan ! Maksud saya, saya sudah jumpa dimana perginya Tahir..dan dimana dia tinggal sekarang', rupa-rupanya Puan Tahir ketika menjawab panggilan itu, kenderaan mereka baru saja melepasi plaza tol Sg. Dua menuju ke Jitra, bersama adik lelakinya. Oleh kerana percakapan yg sering putus-putus, Puan Tahir dan adik lelakinya bersetuju untuk berhenti di Sg. Petani, itu saja cara yg ada kerana liputan 010 yg tidak begitu baik liputannya ketika itu, yelah..teknologi yg masih baru di Malaysia, tak semua tempat boleh guna henfon, lagipun applikasi analog sedikit menganggu perbualan., banyak bunyi angin yg keluar dari bunyi suara.

Dan wak menunggu mereka di perkarangan letak kereta Parkson berhampiran plaza tol Sg. Petani Selatan, dan memang kebetulan pun 1 jalan menuju ke rumah sewa wak di Taman Sejati. 30 minit kemudian, sebuah Proton Saga merah edisi awal, memasuki tempat parkir, seperti yg dijanjikan. Dan itulah mereka. Sendat saja wak lihat dalam kereta tu. Semua anak-anak Tahir ada di dalam. Sambil memangku anak kecilnya yg berusia 4 bulan lebih yg masih lena, Puan Tahir keluar diikuti oleh adik lelakinya di belakang.

Hadoii..punya la lawa bini kau Tahir, memang ler bini kau tak seseksi Mastura, tapi kalau dah macam ni pun..dah kira bertuah ler ! Nak kira montok tu, montok ler jugak, nak kata tak bergaya..pada wak, masih sedap mata memandang ! Hehehe..' bisik wak sensorang dalam hati.

Hampir 20 minit juga wak berbual dgn Puan Tahir, jelas sungguh wak lihat bengkak mata Puan Tahir, mungkin kerana lama menangis agaknya. Banyak juga kisah tentang Tahir yg wak tak tahu diceritakan oleh Puan Tahir kepada wak malam itu. Tapi bukanlah kisah dalam kain Tahir, takkk..hal lain. Tak 18SX pun !

Dipendekkan cerita, beberapa plan disetujui diambil pada malam itu juga. Namun 1 perkara, wak tak mahu terlibat secara langsung dalam plan ini. Biarlah Tahir terus tidak tahu bahawa plan malam itu bukan didalangi oleh wak, walaupun sejujurnya 100% plan itu datangnya dari kepala otak wak. Malah wak juga menolak permintaan Puan Tahir untuk turut serta bersama mereka. Biarlah mereka menyelesaikannya secara laki-bini. Satu perkara yg wak rahsiakan dari pengetahuan isteri Tahir ialah, tentang cerita giler Tahir bersama Mastura di Genting ! Itu 'clue'. Kalau wak beritahu, nampak sangat wak menempah nahas, kerana hanya wak saja yg tahu cerita mereka selain dari Mastura dan Tahir. Setelah selesai semuanya, wak mohon izin untuk bergerak pulang, lagipun jam dah hampir 11.30 malam.

Malam itu wak online agak lewat juga. Jam 1 pagi baru join 'warung'. Hmm..betullah..belangkas 'warung' dah ada, selain dari chatter lain yg beraneka nick. Suasana 'warung' malam itu sedikit kelat. Tak ramai yg nak chat secara public. Kebanyakkannya 'menyelam' sambil hanyut dibawa badai perasaan yg entah haper-haper. Termasuklah 'belangkas warung'. Ketika leka berbual di public dgn chatter-chatter lain yg keluar masuk, tiba-tiba Mastura menyapa wak dari window 'private chat',. Wak 'accept' permintaan itu. Nah...wak pulak yang 'menyelam'..ceh !

Dari chatting malam itu, Mastura nampaknya cukup serius untuk mendapatkan Asmad dengan apa cara sekali pun. Dia nekad. Rupanya mereka telahpun terlanjur ketika mengharung berahi 1st. date di Cameron Highland. Asmad tewas dengan iblis. Mastura juga begitu. Dia kalah dengan gelora nafsunya yang memang telah lama 'gersang'. Sudah menjadi rukun iblis, memang itulah misi yg iblis galas pun untuk mengumpul kaum utk bersama melanggar larangan Tuhan. Nama pun dah iblis. Pengakuan Mastura itu benar-benar mengejutkan wak. Malah apa yang lebih mengejutkan, malam tadi juga dia keluar bersama Asmad dan mereka terlanjur lagi. Hotel mana mereka bercelapak, melayan berahi, tak pulak wak tanya. Jika ditanya pun Mastura tidak akan beritahu. Betullah, motto yg mereka guna ' pandai makan, pandai simpan'.

Bila wak ajukan pertanyaan tentang Tahir pula, bagaimana pula hubungannya ? Mastura dengan penuh seronok menulis, memaklumkan bahawa dia juga memerlukan Tahir sebagai 'rakan istimewa - teman tapi mesra'. ' U nak tau, kik..kik...kik..., (ikon gatal pun keluar di skrin), antara Asmad dan Tahir, Tahir lagi best tauu..(diikuti lagi dgn 1 lagi ikon botak yg tunjuk jelir lidah keluar) cilakak..Sejauhmana 'mesra'nya mereka wak belum tahu. Wak bukan seorang 'pendesak'. Dan chat malam itu wak closing pad jam 2.30 pagi. Wak perlu tidur..esok kan ada 'guess' nak dtg ke kilang. Fikiran jadi serabut.

Awal pagi, lebih kurang pukul 6.30 pagi, wak dikejutkan dengan deringan henfon..' Encik Amar ke ni ! Ini saya..isteri Tahir..belum apa-apa lagi terdengar suara esak tangisan di corong henfon yg cukup hiba..[*] - bersambung lagi, Nantikan siri 5 pulak yer ! Just wait for a few hours 2012 countdown !!

2012 - najib jadi kuli kroni ? Ada ku kesah !

" impian ku untuk tahun 2012 ialah BN kekal sebagai kerajaan, minyak RON95 naik 40 sen, RON97 naik 50 sen, harga barang naik RM4 ke 6, dan harga makanan dan teh tarik naik RM1-2 hinggit, Cukai GST dikenakan pada prabayar, lagi banyak pendedahan penyelewengan kerajaan, Anwar masuk penjara, Khir Toyo menang rayuan penjara dikurangkan kepada 2 bulan, aset Taib Mahmud naik sehingga RM6 billion tahun depan, proton keluarkan banyak kereta berharga RM100k keatas, Rosmah dapat banyak rezeki dari rakyat untuk belanja, Najib kena kerja keras untuk kroni, baru betul 'kuli' kroni..! " APA MACAM ?

(HOT) Blogger 'tonggong' umnuuu..yang cibai !!

Agak keterlaluan tulisan blogger pemfitnah umnuuu.., "Alahai Si Luncai" pagi ini. Tidak salah menghentam akan perkara yang benar salah dan serong. Tetapi untuk menyalahkan titi serong kerana titinya tidak lurus-lurus walaupun sudah 50 tahun umnuu memerintah, itu umpama meludah ke muka sendiri. Faham ker kiasan wak ni ? Kalau tak faham, memang betul sangat blogger2 umnuu ni benak hati..pasal banyak sangat tengok filem porno gomo.

Merujuk kata di SINI, Khalil Idham Lim (YB Titi Serong) tutup opis, hoi..lu dah periksa betul2 ker bahawa pejabat DUN itu telah ditutup? Jika nak kata blogger umnuu ni buduh, macam tak adil, tapi nampak macam buduh saja. Seb baik aku tak maki lu !!

Opis YB Adun Titi Serong sekarang berada di Taman Kerian Permai. Malah opis YB sangat dekat dengan port-port geng umnuu berkompol tiap malam, ironiknya pejabat baru YB Adun itu pula betul-betul terletak di hadapan tadika 'permata' rosmah. Tak kan tak nampak ? Atau buat-buat tak mau nampak ? Kera hangpa semua hantar anak hangpa pi PASTI ? 

Sejak berpindah ke lokasi baru dari Taman Wawasan Jaya ke bangunan baru di Taman Kerian Permai bulan Ogos lalu memang diakui bahawa tiada papantanda dinaikkan di tempat baru. Hanya papan tanda kecil pejabat Adun dilekatkan di pintu utama pejabat. Mengapa ?

Lagi nak tanya ke bahlul ! Tak pa aku jawabkan. Kos membina papantanda baru (ini kerana papantanda lama sudah begitu usang) adalah sekitar 2-3 ribu. Bagi umnuuu..duit sebanyak itu apalah sangat, celah kangkang jer...tapi bagi YB Pakatan Rakyat wang sebanyak itu sangat besar nilainya, dengan peruntukan yang sangat terhad, beberapa aktiviti masyarakat, surau dan masjid nak kena lihat juga dan kos itu dilihat sangat efisyen jika diberikan kepada rakyat yang memerlukan. Itu pasal cadangan untuk menaikan papan tanda besar pejabat ADUN ditangguhkan, lebih-lebih lagi PRU13 semakin hampir. Gila ka apa, nak buang duit 2-3 ribu semata-mata untuk tempah papan tanda besar tapi hanya digunakan kurang dari 6 bulan. Itu dah kira membazir. membazir itu kerja umnuu..kerja syaitan.., faham ker?

Seronok sungguh hang tulis kata Khalil giat menipu di Kuala Kangsar. hang tak sedar ker, hang dok tipu pembaca hang dengan tulisan tipu dan bohong hang ni ? Jika dia nak bertanding di Kuala Kangsar pun apa nak kisah, itu sudah bagus..dari Adun tanding Parlimen. kenapa ? Rasa goyang ker jika benar khalil tanding parlimen di KK tu ? Pada aku, solid, memang goyang pun dah umnuu di KK tu..pasal undi cina, melayu dan india makin solid utk khalil ! Apa jadi dengan ketua wanita MCA KK bro ? Dengar kisah, depa dah kambus awal-awal jentera depa untuk beri sokongan full kepada Pakatan Rakyat.

Cukup aku tulis banyak tu. Jika ada yg tak kena lagi dgn tulisan hang, aku tibai lagi naa...tibai sampai nguyup..! Asal tak naik papantanda besar pejabat Adun Pakatan Rakyat, hangpa borong kata opis YB dah tutup.., yang kes kat bawah ni hangpa nak kata apa pulak ?



Tadika permata rosmah di Taman Kerian Permai, Parit Buntar sudah hampir setahun beroperasi namun papan tanda masih tidak kelihatan....lampu hanya suluh dinding kosong, mana pergi bajet rm 111 juta sehingga papan tandapun belum siap-siap sampai sekarang ? wakaka.....!!

[18SX] : Blognovela Series (3) - Gila Janda Returned !

Karya Agung : albanjari
3 hari Tahir menghilangkan diri. Hilang jejak tanpa asap. Maka sudah 3 malam jugalah chatroom sunyi dari kelibat Tahir. Mana Tahir ? Jika sebelum ini Tahir tak pernah hilang begini lama, sejak dari petang tadi dah hampir 15 kali wak call henpon Tahir.

Namun, hanya suara mesin yg sudi jawab. Ofis Tahir juga wak telefon sama. Sejak dari cuti Tahir itu hari, Tahir masih belum bekerja rupanya. Jika dicampurkan cuti holiday di Genting, maknanya sudah hampir seminggu Tahir tiada di pejabat. Wak dapat rasa seperti ada yg tidak kena berlaku !

Malam itu, wak nekad pergi ke rumah Tahir. Jika nak difikir jarak tu memang jauh, Tahir tinggal di Kulim, sedangkan wak di Sg. Petani. Campur tolak, 45 minit juga baru sampai.Sampai saja depan rumah Tahir, terus wak beri salam tu pun agak lama juga baru salam wak dijawab, itupun dah 7-8 kali wak beri salam. Dah malam kan, yelah..wak tiba pun dah hampir jam 10, malam tu kena pulak rumah si Tahir ni, rumah dalam kampung, walaupun kedudukannya hampir dgn jalanraya.

'Waalaikum salam..', jawab 1 suara, yg wak kira suara itu datangnya dari suara anak Tahir. Kecil ajer suaranya. Setelah pintu dibuka, betullah apa yg wak sangka, anak Tahir yg berumur 4 tahun setengah yg jawab salam tu.

'Ayah ada ?' pendek saja soklan wak. Belum sempat pertanyaan wak dijawab, kedengaran suara dari dasar rumah, 'Aida..siapa tu ?..' Ada orang cari ayah la.., ibu!' jawab anak kecil Tahir. Fahamlah itu suara ibunya, isteri si Tahir. ' Beritahu kawan ayah tu, ayah kamu belum balik lagi, dia ada kursus di Langkawi, minggu depan baru dia ada..' habis saja suara dari dasar rumah itu, kedengaran suara anak kecil menangis.

Agaknya terganggu bunyi suara isteri Tahir yg agak kuat tadi, mungkin..! ' Kalau macam tu takpalah..pakcik balik dulu, oh ya..jika ayah balik nanti minta dia telefon pakcik..ya !' sebelum beredar, wak hulurkan sekeping kad nama wak untuk anaknya. Walaupun sebenarnya pemberian kad itu tidak perlu, kerana Tahir memang pun sudah tahu nombor mana yg patut dia hubungi wak, tetapi wak berikan juga. Dan malam itu wak tak online. Wak betul-betul marah. Tahir sudah menjadi manusia munafik, munafik kepada isterinya sendiri. Berbohong mungkin dah jadi makanan ruji Tahir hari-hari. Tonggong punya Tahir.

Tengahari itu..., 'Encik, ada panggilan masuk untuk encik !, boleh terima ? ' Khairulnisa, si receptionist minta kepastian. 'Ok..sambungkan panggilan tu, tapi dari siapa Nisa?'. Entahlah..tapi suara perempuan..'. ' Takpelah..sambungkan saja..'. ' Assalamualaikum encik, saya ni isteri Tahir.., encik ni ke yg datang malam semalam ?'. 'Oh ya..yer..yer, betullah tu puan, saya yg datang malam tu,..ada apa puan ?'. Pantas ajer wak jawab, sambil jantung wak deras berdegup.

'Encik, pagi tadi saya telefon pejabat Tahir, saya ingatkan encik ni rakan Tahir 1 pejabat, rupanya bukan, salah saya...kerana tak tengok kad nama yg encik bagi pada anak saya semalam, tapi belum sempat saya bertanya, kerani ofis pejabat Tahir pulak yg tanya saya, kerana Tahir dah 3 hari tak masuk pejabat, tapi saya beritahu, bukankah Tahir sekarang pergi kursus di Langkawi ? Kerani tu jawab, mana ada..! Ini yang buat saya rungsing sangat encik, saya keliru..dia ada hutang along ker encik ?

Aduhh..masalah besar ni. Gerutu hati wak, lama wak baru jawab..' Err..puan ! Macam ni, biar saya cuba hubungi rakan2 Tahir yg lain, mana tahu mereka tahu dimana Tahir berada..apa pun boleh puan tinggalkan nombor telefon puan untuk saya hubungi..?. Setelah mendapatkan nombor telefon isterinya, perbualan pada tengahari itu pun berakhir. Tahir..Tahir, kau ni Tahir ker Tahi ? hati wak dah mula nak mendidih. Nak marah Tahir 100% pun tak boleh juga, kerana wak pun rasa ada saham dosa juga dalam hal ini.

Berat masalah ni..hadoii..!! Macamana wak boleh janji dengan isteri Tahir tadi, wak mana tahu pun kawan2 si Tahir ni, adoi..! Lari dari sarang buaya, masuk kandang gajah...! mampuih aku.

Petang tu, balik saja dari ofis, wak terus ke Steamboat Terrace, Cinta Sayang Country Resort. Ada temu janji wak dengan Mr. Kim, R&D Director, Seoul Metal Co. Ltd, dari Korea. Ketika wak tiba, Mr. Kim dah pun ada di lobi, ada gadis bermuka cina disebelahnya. Mungkin seketarinya. Tapi mustahil, jika itu seketarinya tentulah wajah gadis itu wajah orang Korea yang putih pucat. Ini tidakk..! wajahnya putih kemerahan dengan skirt paras peha yg terbelah di tepi, dengan t'shirt Gucci bermanik mutiara yg jelas ketat dan sendat.

안녕하세요. 만나서 반갑습니다. 저는 빌 스미스라고 해요.
Annyeong-haseyo. Mannaseo ban-gapsseumnida. Mr. Amar-rago haeyo.
Apa kabar. Gembira sekali dapat bertemu dengan tuan. Saya Amar !) Wak memulakan bicara.

여보세요.
Yeoboseyo. Annyong hashimnikka? Ch’oum poepgetsumnida..감사합니다. Gamsaham-nida.' Pantas saja Mr. Kim menjawabnya sambil mengoncang tangan wak ketika bersalaman 2-3 kali.

천만에요.
Cheonmaneyo. ! Arr..Yeongeorul malsum halsu isseoyo? Wak cuba menduga samada Mr. Kim boleh berbahasa Inggeris. Agak mudah sikit jika perbualan ini dapat dimudahkan, ini kerana bukan wak tak mampu berbahasa Korea, tapi jika dalam bahasa Inggeris kan ker lebih mudah.

네, 참 마음에 들어요. 수고 하셨어요.
Ne, cham maeume deureoyo. Sugo hasyeosseoyo..! Jawab Mr. Kim sambil tersenyum. Fuhh ! Lega giler wak, lagipun katanya dia tak ada masalah, kerana hampir 7 tahun beliau berada di US atas urusan kerja so berbahsa Inggeris tidak menjadi halangan besar untuk nya.

Hampir 2 jam wak bersama Mr. Kim di meja makan. Itulah zaman Jahiliyyah wak, azan Maghrib pun entah kemana ketika itu. Sedar-sedara jam ditangan dah hampir menunjukkan angka 9 malam. Sah ! Maghrib wak terlepas lagi. Konpem. Itulah wak ketika itu. Wak dapat lihat Mr. Kim cukup gembira, malah selera sungguh Mr. Kim makan, malam itu, sehingga mulutnya tak habis-habis mengucapkan 진수성찬이군요...정말 맛있네요. [ Jinsuseongchanigunyo..Jeongmal masinneyo ].

Walaupun pedas kuah tomyam tetap diratahnya juga. Dalam asyik melayan bicara Mr. Kim yg kadangkala dalam bahasa Inggeris dan Korea itu, mata wak terpandang kepada sesusuk tubuh sedang masuk ke ruang lobi, betul2 dihadapan tempat kami makan. ' Tahir ?'. Ye..itu Tahir.Memang tak salah lagi. Cilakak ! Kat sini pulak dia bercelapuk. Tapi tak pula wak lihat ada perempuan. Jelas dia sendirian saja, sambil duduk di sofa bersama kepulan asap rokok yg sarat berkepulan keluar dari mulutnya.

Setelah selesai membayar bil, urusan bersama Mr. Kim akan dipanjangkan melalui lawatan beliau pula esoknya ke kilang tempat kerja wak, ini kerana Ahli Lembaga Pengarah memerlukan kepakaran dari syarikatnya yg memang pakar dlm membangunkan 'mould'. Sebelum berpisah, wak bertanyakan di hotel mana Mr. Kim menginap, agar mudah bagi pemandu syarikat menjemputnya, rupanya beliau menginap di Cinta Sayang juga.

일주일 정도 있을 거예요.
Iljjuil jeongdo isseul kkeoyeyo..! Itulah jawapan pendek yg keluar dari mulut Kim apabila wak bertanya berapa lama beliau akan berada di Malaysia. Hmm..lunyai ler budak cina tu dikerjakan dgn si ginseng Korea ni kalau dah seminggu katanya dia di sini. Kepada yg pernah pekena Royal Ginseng Korea (kotak merah ) tu tahulah penanggannya..bukan setakat keras beb ! lebih dari itu..viagra pun kalah ! Wak dah minum, wak tahu ler..! Hmm..so ape citer si Tahir ni..! Tunggu siri 4 yg berikutnya. Lebih panas, sepanas penangan royal ginseng korea ! 

Bersambung..!

" Tu pasal kami lupa jasa umnuuu..!! "

Bukannya Kami Tak Ingat...err..tapi, Kami Berpegang Teguh Kata-Kata Tun Mahathir, "MELAYU MUDAH LUPA" Sebab Tue Kami Lupa Jasa-Jasa UMNO.... Sorry Ek!! PM 1 Malaysia !




[18SX] : Blognovela Series (2) - Gila Janda Returned !

Karya Agung : albanjari
[..] 'nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi..' Cilakak Tahir..dia tutup henpon la pulak ! Memang hati wak jadi gerutu bila Tahir suka-suka off henpon sepanjang malam percutian dia di Genting. Wak bukan nak ganggu depa. Wak cuma nak..isshh ! Tiba-tiba saja wak pulak yang berpeluh. 

Wak harap sangat, peluh yg menitik itu bukan peluh kerana cemburu. Tidak ! Oh ya..untuk pengetahuan, si Tahir ini seorang eksekutif di sebuah kilang di Sg. Petani. Wak mengenali Tahir secara tidak sengaja ketika wak berkunjung ke tempat kerjanya atas urusan kerja. Kebetulan ketika itu wak hadir sebagai Auditor (QC) berkaitan 1 kontena yg telah wak rejected kerana terlalu byk defect ditemui. Inilah masalah vendor, kilang yg Tahir bekerja, vendor yg mengeluarkan 'body part' juicy extractor utk kilang, tempat wak bekerja.

3 hari 2 malam rupanya si Tahir bercelapuk dengan si Mastura di Genting. Entah apa la ayat dan aksi yg dah mereka lakonkan. Cilakak ! dehem hati wak sensorang bila dok fikirkan akan 'aksi' iblis yang mungkin terjadi. Adoii..! Dunia akhir zaman. Balik saja dari holiday tu, Tahir terus menghubungi wak. Tetiba ajer henpon si Tahir dah jadi ok. Wow ! hebat betul permainan bapak orang ni !

'aku ingat henpon kau masuk air lagi..aku call asyik mesin ajer yg jawab' wak saja sindir. Dia bantai gelakk..kuat-kuat' pulak. Menambah bara dalam hati wak. Wak cakap, kau tak rasa dosa ker, tipu bini kau Tahir ? Aku rasa, kau mesti tipu bini kau power giler punya kan ! wak mula menduga. 'Aku nak tanya kau Tahir, kau serius ker dgn si Mastura tu ? Dulu kau kata, nak main-main ajer...ni dah jadi lain macam..ape hal ? aku nak kau jawab Tahir, ikhlas..! Tetiba wak jadi emosi. Biar Tahir tahu perasaan wak ketika itu.

Pasal wak pun rasa turut tanggung dosa sama. Tapi apa jawab si Tahir, ' kau tahu tak, memang power giler Mastura tu, gua cakap lu..'. Tahir jawab bangga. Wak kurang pasti, apa yg power giler sangat yg dimaksudkan oleh Tahir. Biarlah wak tidak tahu terus, dari wak juga rasa berdosa. Wak terus bertanya, ' Mana Mastura..?'. Tahir jawab semula, ' oh..dia dah takda dgn aku, dia dah balik ke rumah sewa dia kat Cherry Apartment tu..'. Hmmm..wak jawab dan komunikasi yg sedikit emosi itu terus terputus. Wak kecewa kerana banyak pertanyaan wak Tahir tak jawab.

Malam itu, wak online di chatroom, wak nak chat secara private dgn Mastura, Tahir dan Asmad. Apa hala hubungan gelap mereka bertiga ni. Ni dah jauh lari dari akujanji yg mereka cakapkan dulu kat wak. Wak masih ingat 7 bulan dulu, apa yang mereka cakapkan dan tulis tentang Mastura. Sekadar rakan biasa saja. Ahh..! Tapi sekarang dah nampak songsang. Entahlah..! Wak dah menjadi macam moderator depa plak.

Jam 10.50pm, nick Asmad tiba-tiba muncul di skrin, hmm..terus ajer wak 'private' Asmad. Sebenarnya wak jarang nak guna private window ni..wak lebih suka borak ramai-ramai. Tapi sebab kalbu wak dah jadi panas, wak kena korek jugak apa cerita sebenarnya.

Sungguh mengejutkan! Seperti kena tampar, pedihnya penampar tu wak rasa mungkin sama penamparnya si Gobala tampar Polis di Permatang Pasir dulu. Wak terkesima didepan skrin komputer bila Asmad nekad nak ceraikan bini dia kerana Mastura. Hoi..dah giler ker apa budak ni ! Rupa-rupanya dalam diam, Asmad pun dah jumpa Mastura, malah 1st. date mereka lebih awal berlangsung dari 1st. date Tahir itu hari. 

Jika Tahir memilih pesisir pantai Gurney Drive dan candle light dinner di Evergreen Laurel Hotel, Penang untuk 1st. datenya bersama Mastura, Asmad pula memilih Cameron Highland utk tujuan itu. Hebat sungguh jantan-jantan tonggong ni..wak pulak yg terkebelakang + out of dated.

Alasan kuat yg Asmad berikan untuk hidup bersama Mastura ialah kerana 'cinta'. Cinta tidak sengaja, katanya..! Hahaha..wak plak yg ketawa, cinta ker nafsu Asmad? wak tanya. Dia jawab selamba..dua-dua ! mangkaq punya answer ! Rupanya Asmad kalah dengan penangan janda top ni. 

Bagi wak, betul...wak akui, Mastura memang cukup 'getah' untuk membelit mana-mana jantan yg lemah iman. Lebih-lebih lagi jika mata dibawa melihat kemontokan dan gebunya kulit Mastura tu, Mastura tu kan satu spesis seksi macam Mas Idayu masa muda. So tak hairanlah..jika jantan nama Asmad ni boleh lentuk 360 darjah kepada Mastura.

Tepat jam 11.30pm, nick Mastura pula muncul di skrin. Wak terus tekan 'private'. Mastura okay saja. Dia sudi 'private'. Banyak yg wak nak tanya dengan Mastura ni. Bagi wak Mastura dah tak macam Mastura yg wak kenal sebelum ini. Mastura sebelum ini tidak senakal begini. Adakah jantan-jantan tonggong itu yang merasuk ajar benda salah kepada dia ? Wak lihat, teknik yg digunapakai betul2 teknik ' pandai makan, pandai simpan'.

Hebat sungguh godaan iblis untuk anak adam, walaupun iblis itu dikurniakan ekor yg pendeknya hanya sekitar 4-6 sentimeter, tapi libasannya buat manusia jadi lupa akan dosa dan anak bini. Dan itulah yg terjadi bila Mastura sudah tidak segan silu bercerita seronoknyer dia ketika bersama Tahir di Genting, sehingga tidur mereka lena sampai ke tengahari. 

Memang betullah, jika itu yg diucapkan oleh Mastura, maka benar bahwa telinga-telinga mereka berdua itu telah dikencingi oleh syaitan dan iblis. Kalau lah mereka berdua tahu betapa kencing syaitan itu cukup busuk lagi membusukkan, alangkah baiknyer..tetapi dalam keadaan diri dihimpit nafsu dan dilingkari iblis segalanya dirasa cukup enak dan lazat. Nauzubillah.

Apa yg lebih mengejutkan wak, Mastura memerlukan kedua-dua lelaki tonggong itu untuk hidupnya. Ini satu lagi punya giler. Gila sungguh ! Bagi Mastura, Asmad adalah bankers untuknya. Dengan status Asmad sebagai seorang Pengarah dan punya kilang di Bukit Kayu Hitam, cukup mengambarkan akan kemewahan hidupnya. 

Hidupnya pasti bahagia dengan nikmat duit ringgit Asmad. Lebih-lebih lagi ketika dirinya tidak lagi bekerja sebagai pramugari. Jika dulu, memang betul, Mastura mewah dgn duit, yelah..gaji pramugari kan tinggi lebih-lebih lagi jika rajin buat kerja lebih masa. RM4 ribu sebulan tu dah kira cukup biasa bagi dirinya sewaktu menjadi pramugari.

'Mastura, kau dah giler ker, mana boleh perempuan kahwin 2 lelaki dalam 1 masa ? Sunnah mana yg kau pakai..haa ? Wak jadi emosi bila Mastura jawab begitu, samada dia mahu menguji wak atau betul-betul, wak kurang pasti, tapi wak serius inginkan jawapan dari dia. Mastura ketawa..ini dapat wak lihat dari ikon yg keluar di skrin. Ikon kepala bulat warna kuning dok ketawa..kah..kah..kah. Cilakak !

'I dah maklumkan pada Asmad, jika betul dia sayangkan I dan nak I, dia kenalah lepaskan isteri dia, I bukan jenis perempuan yg suka kongsi kasih..' Mastura terus menulis. ' I nak Asmad ceraikan isteri dia, atau I akan pergi..jika Asmad tak mahu lepaskan isterinya, I tahu Asmad tidak akan dapat lupakan I..', sambil dihujung ayat tersembul 1 lagi ikon kepala bulat warna kuning sambil bersiul-siul riang. 

Wak jadi terkedu, apa resepi yang dah Mastura bagi sampai Asmad jadi bertambah tonggong dengan Mastura ! Goyang gerudi cap apa yang dah Mastura bagi kepada Asmad ? Jika jenis gelek 'gerudi' ala-ala di Peru, memang tumbang jantan dibuatnya. Patutlah Asmad berani cakap, dia nak ceraikan bini dia ! MasyaAllah..!

Lama juga wak ber'private' dengan Mastura, dan wak boleh katakan bahawa penjelasan yang diberi bukan dipengaruhi oleh alkohol. Real punya. Mastura nekad mahukan Asmad dan Tahir menjadi hero hidupnya. Anda dapat bayangkan betapa hebatnya Mastura kan ! Drama blognovela ini masih belum berakhir, masih jauh..yer masih jauh lagi.

(*) Tunggu siri-siri berikutnya yg lebih meremangkan jiwa dan kalbu pembaca yg membacanya. Sayugia nak ingatkan, blognovela ini tidak dijual dimana-mana kedai buku yer, original hanya di alBanjari Online. Selamat Tahun Baru 2012.  Tunggu siri ke-3 yang sedikit 18SX. Kanak-kanak dilarang membacanya yer..ingat !

ABOagro (Siri 3) - Awas ! ini posting yang sangat 'belagak' !!

Wak Kebun albanjari
29.12.11 | Tanah Kebun

Sejak 2 bulan lalu, wak tiba-tiba jadi suka berkebun. Satu bidang part time yg sebelum ini tak pernah wak lakukan. Alhamdulillah, setelah lebih 2 bulan, kini perkebunan wak sudah menerbitkan hasil dan 'budi'nya. Sebagai seorang pekebun part time yang 'sedor diri', maka wak mulakan dengan menanam beberapa belas biji benih kacang panjang, berpuluh-puluh biji benih sawi, petola, timun, honey dew, juga beratus-ratus benih salad, kucai, sawi putih, kacang buncis dengan harapan sekitar rumah wak yg wak baru tinggal ini bisa jadi 'pasar mini' tesco, kononnya.

Atas dasar pekebun yang 'sedor diri' itulah, maka wak yakin bukan semua yg wak tanam akan tumbuh subur dan berbuah. Maka benarlah apa yg wak fikirkan dibenak hati selama ini. Rupanya bukan mudah untuk menjadi seorang pekebun part time yg gemilang, cemerlang dan terbilang. Kadang timbul juga rasa dihati wak, mana senang yer..antara nak jadi pekebun sayur atau jadi 'gembala' lembu feedlot.

Dan inilah keputusan hasil perkebunan wak selama 2 bulan :
1. Petola
Daripada 4 pokok yang ditanam, 1 hidup subur, 2 lagi tunggu nak mamposs ! Macam-macam baja dah wak taburkan, tapi dok degil tak mau besar-besar. Hairan sungguh wak ! Tanah 'keras' ker? Tak mungkin..bro, tak mungkin ada kampung 'bunian' diatas tapak tanaman tu ! Yakin sungguh wak..! Atau nak wak bawa pokok petola yang 'demam' tak kebah ni ke hospital Parit Buntar ker haa ? 


Maaf foto diatas bukan pokok timun, tetapi petola..silap label bro !


Buah petola sulung telah pun diberanakkan oleh pokok pertama ini. Wak harap buah petola sulung ini sihat dan enak dimakan. Pesan wak kepada pokok petola, hang jgn macam-macam plak bila dah berbuah sulung ni, jangan nak ngidam itu ini..faham ! 


Sayur petola ni kalau dibuat masak lemak cili api, memang sangatlah sodap dan boleh mengancam gugat kerajaan umnuu..hang tau dak bro ? Misi memetik buah petola sulung 2 minggu dari sekarang. Wak tengah 'semangat' nih..huhuhu !!


2. Pokok Bendi


Hidup subur. Itupun selepas wak taburkan baja urea keliling pokok. Daripada 18 pokok, 7 mati lemas termakan lebih baja. Nasib hang la pokok ! 


Tapi kepada pokok bendi yang sihat, wak tabik spring kerana kamu-kamu adalah panglima-panglima 'bendi' yang hebat, tak macam pangludah umnuu..yg hanya berani ludah dlm youtube itu hari. 


Oleh kerana kamu-kamu semua hidup subur, wak janji nanti bila kamu sudah mengeluarkan buah, wak akan belanja kamu 'pizza' sorang sikit ! betul..wak janji ni !!


Catatan : pokok bendi yang wak tanam ini masih belum mengeluarkan bunga dan buah, wak harap musim hujan dan sejuk sekarang, mampu merangsang aktiviti seks pokok bendi agar lebih aktif. Ker hangpa nak wak sembur dengan PLPlus Tongkat Ali haa ??

3. Kacang Panjang

Daripada deretan pokok sayur yang wak tanam, wak teruja sungguh dengan pokok kacang panjang ini. Low mentainance sungguh. Nak ikut ingat wak, wak bagi kamu baja, ada la sekali..tu pun baja pokok bunga kertas. Hahaha ! 


Walaupun kamu hanya sedut baja bunga kertas (buoegainville) tapi semangat kamu nak cepat besar memang dahsyat, lu ni ada tengok youtube Adam Adli kaa haa ? Lain macam bro !!

Dan daripada semangat yg ditunjukkan oleh pokok kacang panjang ini, maka kelmarin..telah menyebabkan wak terpaksa petik 3 urat kacang daripada batang lu untuk wak serahkan kepada bikmama wak, untuk masak kari udang dengan kacang panjang, hasilan sulung kacang yang kau beranakkan tu ! Sumpah..!! manis dan enak bangat !!  


Maklumlah wak ni kan bukan seorang yg kejam @ pekebun yang suka racun pokok sendiri. Kerana tanpa racunlah, maka hasilan kacang yg kau beranakkan tu cukup enak dimakan. Tak macam kacang panjang yg dijual di pasar basah tiap pagi.  

Dan foto dibawah wak didikasikan kepada bapak radenjowo yang dulu pernah mahu jadi pekebun jadi-jadian tapi terhempas di tengah jalan, amacam bro..kacang panjang wak ni, boleh mengegarkan banglo si jamil khir tu kaa haa? Kih..kih..kih..!!




Nah..masak sudaaa...kari kacang panjang wak !! Yurk..!!


4. Tanaman yang lain wak akan paparkan dalam siri akan datang. Tentang apa kesudahannya !! Sabar yaa !!

Nasihat wak kepada pembaca, jika kamu mahu rasa enak dan sedapnya kacang panjang, tanamlah sendiri jangan bagi cina cameron highland atau ipoh tolong tanamkan, pasal apa..? google sendirik. 

Untuk meneruskan legasi perkebunan wak, dan tidak gentar dengan ancaman umnuu kata nak menang PRU13 nanti, maka wak dengan penuh 'sedor diri' telah menambah beberapa koleksi tanaman sayur lagi seperti kangkung, kobis, tembikai dan jagung manis. Dahsyat kan kenkawan !! Jiwa mesti mau kental bro..baru Adam Adli ! Bukan macam Pangludah..eksyen saja lebih, tetek bini pun tak mampu nak tutup !! Apa barangg ??

Tunggu minggu depan, mana tahu ada hidangan tersyiok untuk dibaca pembaca di ruangan ABOagro siri seterusnya. Sebelum wak undur diri, hayatilah terjemahan ayat al-Quran dari Surah Al-Baqarah ini untuk dimuhasabahkan bersama. Yurk !! Jumpa lagi..!!
Hai manusia, sembahlah Rabb-mu Yang telah menciptakanmu dan orang-orang yang sebelummu, agar kamu bertaqwa. (QS. 2:21)

Dialah Yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dia menurunkan air (hujan) dari langit, lalu Dia menghasilkan dengan hujan itu segala buah-buahan sebagai rezki untukmu; karena itu janganlah kamu mengadakan sekutu-sekutu bagi Allah, padahal kamu mengetahui. (QS. 2:22)  :  surah Al-Baqarah

Puii..Puii..Puihhh !!

Nasihat wak pada rakyat Malaysia, banyakkan meludah puii...puiii..puiii supaya parti UMNUUU.. akan roboh pada PRU13 nanti, kerana Jambatan Howrah yang merentasi sungai Hoogly, di Kolkata India sgt berisiko akan runtuh akibat pengguna jambatan tersebut kerap meludah tiangnya, lihat foto di kiri. 

Maka begitu juga dengan UMNUUU..jika terusan diludah, lama-lama reput juga. Jaga-Jaga !!! kau UMNUUU...pasti akan roboh pada PRU13 nanti.. Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii...., Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii.. Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii...., Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii.. Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii...., Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii.. Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii.... Puiii....Puiii....Puiiii.....Puiii....Puiiii..!!

18SX - Carta perot lepas musim kenduri !

Oleh : albanjari
Keluar dari kotak politik kejap. Hari ini 3 Safar 1433H. 3 hari lagi nak sambut tahun baru 2012. Dari hari pertama cuti sekolah, makan..makan..makan ! Dari pagi sampai malam kerja, makan..! Tak lama lagi akan bubar pulak parlimen, dan PRU13 juga akan meriah dengan makan-makan. Memang bulan ini meriah sungguh dengan makan-makan. Ada makan halal, ada makan suap ! Janganlah ada yg makan selipar plak ? Kesian kat perut. Lebih-lebih lagi perut yg dah menganjak umur 40 tahun keatas. Ahh..! Yang tak buleh tahan..tu bila, hubungan perut dengan tetek semakin mesra.

Sekarang hangpa boleh periksa tetek hangpa dengan perut hangpa..agak-agak betul tak, apa yg wak cakap. Hmm..untuk lebih mudah, wak dah siapkan carta rujukan dibawah. Pilih dengan jujur dan ikhlas..jangan tipu ! Sapa tipu memang boroi ler tu !

Dah pilih ? Laa..belum lagi kaa..? Ok, pergi ngadap cermin kat bilik, pastikan tiada sesiapa dalam bilik tu, kalau ada bini, suruh dia keluar kejap..kang tak pasal2 terguling-guling dia gelak. Sila periksa :

1) perut anda - boroi atau hampir boroi atau dah boroi giler..!
2) tetek anda - bandingkan dengan carta diatas, anda sudah mampu memilih kategori tetek anda sekarang. 

Kemudian banding dan imbas semula evolusi tetek anda dalam tempoh 20 tahun sebelum ini. Dah beza kan ! Okay..kat bawah kita lihat, apa komen 'pawang tetek' tentang pilihan anda itu :

Baris pertama :
Foto kiri : Pemilik tetek ini, masa muda-muda dulu, pantang nampak perempuan, memang mata keranjang, gatal, miang semua ada kat dia, kalau berjalan kat pekan macam tu ler mata dia..dia boleh adjust sama macam bentuk tetek dia sekarang. Kifarahnya, bila tua..tetek jadi macam tu ! Balasan Tuhan ler tu !!

Foto tengah :
Hmm..kerja dia kalau tak dak orang, main tetek sendiri, pantang lepa..main tetek ! Dulu memang ler tak merbahaya permainan jenis ni, main ler sampai penat, tak der sapa yg kisah kan..haa..! cuma bila dah kahwin, tu yg tak buleh tahan..tu ! Agak-agak la kalau nak suruh bini 'main' tetek hangpa ! Bila dah tua..kan dah jadi macam tu !

Foto kanan :
Amaran jangan biarkan kawan-kawan sekeliling anda suka-suka ramas tetek anda ! Beritahu kawan-kawan anda, anda sebenarnya lelaki macho ! Masa zaman muda anda, memanglah tak rasa apa-apa, tapi jika anda biarkan terus, tunggu ajerlah..esok dah tua, hangpa nak ker pakai dan kongsi bra dengan bini hangpa ?

Baris tengah :
Foto kiri - Masa muda selalu pergi gym. Jaga bodi. Exercise 3 jam sehari. Minum susu protein (1 tin harga RM300), tak main ler susu cap junjung, tu level bagi kucing minum ajer. Dah tua..tak larat dah nak panjat gym, perut pun dah boroi tapi masih minum susu, susu tepung penuh krim (sepeket 900gm-RM15.90). Tu pasal tetek mengkal giler lagi..!! Walaupun perut dah boroi..tetap menten beb !

Foto tengah :
Pengamal poligami yg tak berlaku adil pada isteri-isterinya. Kifarah Tuhan ler tu ! Selalu gaduh laki bini, gaduh ajer..tarik tetek, pawang kata sebab musabab apa tetek sebelah kiri lebih panjang, kerana dasar lelaki jenis ini apabila bergaduh, dia akan lari nak keluar rumah, dia tak tahu tangan kanan bini dia punya power..tak dapat tarik lengan, tetek pun jadi..! Akibatnya..macam tu ler yg terjadi !

Foto kanan :
Jarang ada di negara kita, terutamanya melayu.

Baris ketiga-(bawah sekali)
Foto kiri - Pawang tetek kata dulu, masa muda,-muda lelaki jenis ni suka pergi 'massage parlour'. Kena pulak spesis 'suzie wong' yg massage, itu yang jadi macam tu !

Foto tengah :
Ini bagi hangpa yang jawab..! Pawang tetek pi toilet..tak sempat nak jawab ! Banyak makan kurma kambing katanya..entah !!

Foto kanan :
Kaki skodeng. Dari zaman muda sampai ler zaman tua. Pantang ada kesempatan, anak dara, janda, nenek tua pun jadi..janji skodeng. Akibatnya bila dah tua..tetek jadi macam tu ! Awas..kepada kaki skodeng. Pintu taubat masih terbuka, nak ke hangpa tetek jadi macam tu ? Siksa anak cucu hangpa gelak nanti, kesian kat depa ! Tak pasal-pasal, ada yg terseliuh tulang rahang..pasal gelak sampai barai..tengok tetek atuk yg ala-ala juling gitu !

[18SX] : Blognovela Series (1) - Gila Janda Returned !

Karya agung : albanjari

Mat Tahir mesti ingat kisah mangkaq raya, 10 tahun yang sudah. Bukan setakat Mat Tahir, Si Asmad kelabu asap pun akan ingat. Mastura si janda top ! Hahaha..kan betul tu ! Wak dah agak. Gara-gara mabuk chatting di internet kan dah jadi haru biru 1 alam, nasib baik 1Malaysia belum ada lagi zaman tu. Kalau tak, dengan 1Malaysia sekali ribut. Siapa yg tak kenal Mastura ! Janda muda, ex-stewerdess tu ! Mana-mana yang selalu ambik morning flight dari Penang ke KL, mesti jumpa janda meletop ni ! Eh! camna wak leh tahu si Mastura ni janda ? Panjang ceritanyer beb ! Wak akan ceritakan kemudian.

Zaman tu mana ada facebook beb!, myspace pun belum ada, tapi yg wak dok ingat, jika tahun 1996-2000, Warung Atuk chatroom, tu ler tempat lepak jejaka2 sepi lagi miang, dan awek biang. Macam-macam nick dapat kita tengok kat dalam tu, masuk ler wak..just try for fun kata org! Kat situ ler wak kenal lebih dekat dengan Mat Tahir, Asmad kelabu asap, dan janda top tu, si Mastura ! Fuh ! zaman giler berchatting beb ! dari lepas isyak sampai ayam berkokok masih keras duduk atas kerusi mengadap desktop menyental ayat dalam room tu. 7 hari seminggu. Punya ler hampeh ! Betul2 zaman mangkaq..spesis jakun internet.

Sedangkan yg wak tahu, si Asmad kelabu asap dan Mat Tahir tu memang dah berbini dan beranak-anak. Tapi kalau bab mengayat, kalah si Rosyam Nor beb ! Ayat syahdu giler..! maka ramai ler awek biang termasuk janda2 sepi terpaut jiwa kat si Asmad ni. Konon kisahnya si Asmad ni paling hensemlah..antara yg ada ! Hensem mengayat, rupa belum tentu ! Tapi pasal ada awek dan janda dah 'gila' meroyan, jarum si Asmad jalan terus.

Zaman tu zaman dial up beb, provider yg ada masa tu hanya TMnet dan Jaring jer ! 1515..tapi laju giler..kalau nak banding dgn broadband cap ayam awal2 itu hari, laju lagi 1515 tu, cuma kebarangkalian terdisconnected tu,kerap giler..! Apapun, apa pilihan yg ada..so telan ajerlah semua 'songeh' tu !

Mastura ni wak kenal lama dah ! Sejak dia berlaki sampai ler dia jadi janda. Malah wak mula lebih mengenali Mastura melalui Warung Atuk tuh dgn lebih details. Jika sebelum ini, just hai..dan lalalala..ajer ! Jandanya Mastura tak sama dgn janda yg lain. Mastura ni, janda Pro beb! Tak sesia ilmu yg dia belajar masa jadi stewerdess tu hari. Mantap..dari cara jalan, makan, bersosial..kelass beb ! Tapi yg tak boleh tahan, Mastura ni memang dianugerahkan Tuhan dgn keseksian tahap maksima. Betis bunting padi, dada bidang tahap 34DD, bontot jgn tanya...memang spesis Mas Idayu. Bibir bak delima merekah.

Itu pasal lah bila Mat Tahir tahu spec-spec yg wak berikan dalam chatroom tu tentang Mastura, dia jadi angau semacam. Langau hurung tahi pun tengok pening ! Antara Asmad dan Mat Tahir, masing-masing bersaing. Bersaing untuk merebut cinta si Mastura. Begitulah yg dikhabarkan kepada wak, kerana kedua-duanya memang suka bercerita tentang hubungan cinta gelap mereka di warung tersebut. Dan wak lah orang yg banyak menyimpan rahsia antara keduanya.

Kerana Mastura, wak pun tetiba jadi popular kerana menjadi bahan rujukan Mat Tahir dan Asmad. Antara si Asmad dan Mat Tahir, Tahir lebih kehadapan, mungkin kerana kebetulan, isteri Tahir ketika itu memang tgh sarat mengandung 9 bulan, anak yg ke-4. Anaknya dah berderet tapi biang mengalahkan bujang Aduka.

So, masa si Tahir lebih banyak bergerak solo, kerana tak di hurung bini, bini kat kampung beb ! Anak-anak pun begitu. Semua terlonggok kat kampung. Maka berleluasalah perangai biang si Tahir bila bini tiada di rumah. Berbeza dengan Asmad, masa untuk mengayat Mastura, hanya terbuka bila bininya dah masuk tidur. Selalunya Asmad hanya boleh online, antara jam 2 pagi keatas..itupun bergantung kepada situasi. Biarpun masa agak terhad, namun ayat power si Asmad sedikit sebanyak tetap menyentuh kalbu dan hati Mastura. Jantan experte katakan ! Walaupun ketika itu Asmad dah punya 2 anak.

Oleh kerana, masa yg lebih terluang tanpa hurungan bini, maka peluang Tahir untuk lebih rapat bersama Mastura cukup luas terbentang, seluas peluang Zambri nak kena tibai dgn geng siak dan bilal masjid di Perak kerana tidak akur dgn janji yg pernah dibuatnya tentang elaun khas RM500 tu. Janji sebelum raya nak bagi, tapi barai.

Kerana banyaknyer masa sengang, maka bertambah intim lah si Tahir ini melalui ayat-ayat cintanya yg jelas plastik. Kebetulan si janda tip top ni masih dalam keranda kesedihan setelah rumahtangganya runtuh setahun sebelum itu. Wah..kepada si Tahirlah segala duka lara dan nestapa dicurah dan dibisik saban masa. Kiranya saat itu si Tahir dah mula rasa dunia dia yg punya. Lebih-lebih lagi jika terlihat kelibat nick si Tahir, maka akan ada lahh..nicknyer si Mastura.

Macam belangkas terlepas. Yang gilanyer..si Mastura juga tetap melayan cinta kalbu si Asmad. Double barrel betul si Mastura ni ! Wak sekadar geleng kepala. Dan drama tercela itu berterusan hampir 6 bulan lamanya, kesian bini si Tahir wak tengok. pasal masih bodoh tak tahu apa-apa akan cinta gelap si Tahir di internet. Dah adat bercinta, syaitan dan iblis sorak gembira. Dari berchatting di warung, dah mula mengatur janji untuk 1st. date. Adoii..bukan main lunak si Tahir bercerita kat wak ketika itu di warung, betapa tak sabarnyer dia nak berjumpa dgn Mastura, janda meletop di chatroom.

Pada hari yg dijanjikan, dengan disaksikan pantai kotor Gurney Drive, 1st. date mereka berjalan penuh syahdu. Dengan mengerah segala pengalaman lalu, si Tahir menunjuk 'macho'. Si Mastura lemas dibaham angin bayu di pantai itu. Tanpa ada saksi bintang dan bulan, belangkas tak sedar diri itu mula meratipkan janji-janji mulus untuk hidup semati kononnya. Betullah..iblis betul-betul menjadi guider terhebat ketika dan saat itu. Lebih-lebih lagi umur si Tahir pun bukanlah tua sangat, baru cecah 28 tahun, dan Mastura 'boomm' tu pula ter'janda' muda di usia 25 tahun. Huh ! tengah gelora giler tu beb ! Dan dating gelap itu berterusan berlangsung penuh cemerlang.

Setelah hampir 2 bulan berlalu, isteri si Tahir dah pun sihat dan habis dari pantang. Walaupun si Tahir ini perangainya begitu, namun bab bini 'awal'nya tetap tidak dipersia. Oi..bini 'awal' si Tahir ni pun bukannya hodoh, lawa beb ! Walaupun dah beranak 4. Kalau Tahir kata bini 'awal'nya ini tak 'best', jelas benar Tahir pembohong, iyerlah..4 org anak dlm masa 4 tahun beb! Pantang habis, berpantang, 'buat' ajer jadi..huh! Boleh fikirlah yer !

Maka setelah bini 'awal' Tahir pulang ke rumah mereka, masa sengang Tahir tetiba jadi sangat limited. Di tambah lagi dengan karenah 'babe' baru, dan anak-anaknyer yang lain yg perlukan perhatian membuatkan masa Tahir kian menjadi sangat terbatas. Oleh kerana si Mastura ini perlukan lebih perhatian dan belaian dari insan lelaki..dan ketika itu pula hanya Tahirlah teman tapi mesra si Mastura, maka banyaklah adegan rajuk dan pujuk terpaksa dilayan.

Kepala otak Tahir betul2 jadi kusut. Fikiran celaru, antara tanggungjawab bini yang halal, dan kekasih gelapnya, si Mastura ! Di sini wak lihat sudah ada sedikit terpancar ciri-ciri gagal si Tahir yg cuba mahu menunjuk 'hero' mengumpul lebih dari seorg bini ! Ceh..!!

Sangkaan wak tersilap rupanya. Wak kira si Tahir sudah gagal terus. Rupanya tidak ! Akal iblis Tahir lebih 'advance'. Memang wak perasan bahawa Tahir jarang online utk berchatting seperti masa dulu-dulu. Jarang sangat. Mungkin kerana 'bini awal'nya sudah mula menghidu. Mungkin ? Yang jelas ada, hanya si Mastura dan si Asmad, makin rancak dan mesra lagaknya di chatroom. Gurau senda, usik berahi..komplet. Mungkin ini masa yg terbaik si Asmad mahu menunjuk 'hebat'nya kepada Mastura. Biarlah masa yg menunjukkan akhiran cerita. Drama mangkaq ini masih jauh untuk berakhir.

Di petang itu, tiba-tiba si Tahir call wak. Ada cerita bagus katanya. Terasa ego sungguh Mat Tahir bercerita, sambil gelak2 syokk, Tahir bilang dia sekarang sedang bercuti bersama Mastura. Entah apa la bohong keji yg Tahir berikan kepada bini 'awal'nya di rumah. Rupanya mereka sedang syiokkk holiday di kota Genting, kota keriangan siang malam. Dalam kepala wak, dah mula terbayang perkara 'keji-meji' yang bakal berlaku. Yelah bapak budak anak 4 dgn janda berahi yg seksi giler. Fuhh !! Harap-harap si Tahir ini masih ingat anak bini dan keluarganya. Berbeza dengan Mastura, walaupun dia dah punya anak 2, tapi anak2nya dijaga oleh ibunya di kampung. Janda dah macam anak dara lagaknya. Bekas Pramugari plak tu..Fuhh ! wak pulak yg jadi tak keruan kalbu.

Dan percutian gelap ini pasti tidak diketahui oleh si Asmad. Jantan tonggong yg tak puas dengan seorang bini. Wak dapat tahu, pasal di chatroom si Asmad bagitau, Mastura balik kampung jenguk anaknya. Adoi..hidup-hidup kena tipu dgn si janda, kesian Asmad ! Wak hanya dapat simpati dalam hati. 2 jantan berebutkan janda di chatroom. Wakakakaka..! masing-masing tunjuk hebat dan gaya. Sehingga dosa dan pahala dah tidak dikira, ikut suka nafsu depa saja.

(*) Sedutan dari Siri 2 - Blognovela@ABO;
'Mastura, kau dah giler ker, mana boleh perempuan kahwin 2 lelaki dalam 1 masa ? Sunnah mana yg kau pakai..haa ? Wak jadi emosi bila Mastura jawab begitu, samada dia mahu menguji wak atau betul-betul, wak kurang pasti, tapi wak serius inginkan jawapan dari dia. Mastura ketawa..ini dapat wak lihat dari ikon yg keluar di skrin. Ikon kepala bulat warna kuning dok ketawa. Cilakak !
Tunggu esok untuk dipostingkan...lebih keras dan mengeraskan kalbu !

Parlimen bubar 15 Feb, undi pada 11.3.12 ?

PEMERHATIAN penulis ke atas beberapa akhbar berbahasa cina kebelakangan ini menyaksikan wujudnya persaingan hebat dalam meramal tarikh sebenar pembubaran parlimen dan Pilihanraya Umum ke-13 akan diadakan.

Akhbar Sin Chew Jit Poh dan China Press sebagai contoh meramalkan Parlimen akan dibubarkan pada bulan Februari untuk membolehkan pilihanraya umum ke-13 diadakan pada bila-bila masa dari 1 Mac hingga 20 Mac 2012. Ramalan ini adalah berdasarkan maklumat dalaman masing-masing mengenai pembekuan cuti anggota polis pada tempoh tersebut yang dikatakan ada kaitan dengan persiapan menghadapi pilihanraya umum.

Lebih menarik, akhbar Sin Chew dan Nan Yang Siang Pau juga meramalkan parlimen akan dibubarkan pada 15 Februari (Rabu) manakala proses pengundian pula pada 11 Mac 2012 (Sabtu).

Namu berdasarkan trend semasa tarikh yang lebih logik ialah pada 17 Februari 2012 iaitu pada hari Jumaat kerana Jumaat dianggap hari yang lebih afdal selain menjadi trend semua Perdana Menteri Malaysia yang menganggap Jumaat adalah hari bertuah untuk mengumumkan sebarang acara besar.

No 11 adalah nombor yang dikatakan menjadi kegemaran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan sering dikaitkan dengan elemen tuah. Justeru tarikh pengundian pada Sabtu dilihat akan memberi kelebihan kepada BN berbanding jika diadakan pada 12 Mac (Ahad) kerana penganut Kristian akan mudah dipengaruhi untuk menentang kerajaan ketika mereka bersembahyang di gereja pada hujung minggu.

Menurut akhbar tersebut, selain sumber dalaman daripada pihak polis, semua maklumat ini juga dikatakan diperolehi daripada kumpulan pemikir (think tank) yang rapat dengan Perdana Menteri. Atas sebab-sebab tertentu, akhbar-akhbar tersebut tidak pula menyatakan badan pemikir mana yang menyalurkan maklumat tersebut kepada mereka.

Dalam perkembangan yang sama, sumber lain pula memaklumkan kepada penulis bahawa Barisan Nasional (BN) akan memberi penumpuan kepada 190 buah kerusi parlimen dan dari jumlah tersebut, BN yakin akan menawan sejumlah 170 buah kerusi. Indikasinya, BN kini kembali bernafsu untuk mendapat semula majoriti 2/3 yang hilang dalam PRU12 pada 2008.

Tapi dalam masa yang sama, temubual eksklusif Sin Chew dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz pula membayangkan sebaliknya.

Nazri membayangkan BN akan mengalami kesukaran untuk kembali menguasai majoriti 2/3 dalam pilihanraya umum akan datang. Alasannya ialah, Malaysia sedang melangkah menjadi negara maju dan dengan itu rakyat juga menjadi lebih ’sofsikated’ dalam menentukan pilihan masing-masing di peti undi.

Pada pendapat penulis keghairahan akhbar-akhbar cina ini adalah semata-mata untuk melariskan jualan akhbar masing-masing kerana umum mengetahui majoriti masyarakat cina memang taksub dengan ‘ramalan’ yang telah menjadi hampir sebahagian daripada kehidupan mereka, walaupun dizaman moden hari ini.

Bagaimanapun, suatu yang pasti ialah, akhbar berbahasa cina jarang menampilkan maklumat dari sumber yang tidak kuat. Justeru untuk menolak bulat-bulat maklumat ini juga boleh menjurus Pakatan Rakyat kepada kesilapan dalam membuat perhitungan dari segi kos dan merangka strategi pilihanraya yang berkesan.

Oleh itu penulis beranggapan, tidak salah untuk pimpinan Pakatan Rakyat mengkaji semua kemungkinan termasuk ramalan-ramalan sedemikian dalam menyediakan parti berhadapan dengan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Paling penting mengenal pasti 190 kawasan-kawasan parlimen yang disebut akan menjadi fokus BN dan merencana strategi yang betul, daripada calon dan parti yang akan bertanding, sehinggalah kepada persiapan logistik yang bersesuaian.( sumber - Suara Pakatan Rakyat )

Lancau la lu !!

Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu. Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.

IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG MEREKA


Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.

Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum. Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:

ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL(FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK. NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD. MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY. THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH? PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).

kenyataan dalam facebook mereka yang biadap !
Terjemahan:

23 NOVEMBER 2011
11:28PM BUTTER LAU MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 2011
1:37AM DESMOND TEE DESMOND PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!

2:49PM BECKY WONG TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??

5:14PM STEVEN LONG MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA!

MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!

INI ADALAH KOMEN PEMBACA YANG DISARING DARI BLOG PPIM
probro said...

Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik melayu, Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pot memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.

Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.

Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.

Akhirnya perniagaan melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah melayu tidak sokong melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.

Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka. Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.
Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 melayu.

Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi. Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.

Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi. Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun. Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.

Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.

Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.

Sebagai seorang journalist melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.

Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.

Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.

Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.

Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.

Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.

Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.

Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.

Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja melayu pun tidak dapat special ap.

Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan melayu.
Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.

Jelas mereka ini benci dan anti melayu.

Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.

Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama. Boikot tetap boikot massimo.

Sumber: www.muslimconsumer.org.my

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |