PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

Tazkirah pagi jumaat Cina Islam untuk Papa Gomo !

Cina Islam menulis - Tak cukup dengan fitnah atas anak Guan Eng, Papagomo fitnah Guan Eng juga dengan mengatakan bahawa Guan Eng bayar 200 ribu untuk tutup kes, Papagomo juga fitnah arwah Ahmad Sarbani dengan mengatakan pegawai kastam itu bunuh diri sebab ada ambil rasuah, tahniah kepada blogger umno yang sentiasa menghangatkan suasana dengan berita yang akan menambah kebencian rakyat kepada kamu dan umno. 

Allah Maha Adil, disediakan syurga dan neraka. Pilihlah mana satu jalan menuju ke sana. Begitu juga para blogger, cuma kekadang upah di dunia walaupun nampaknya banyak namun pasti tidak sehebat seksa di akhirat kelak kalau ianya jelas bertentangan dengan jalan Islam, oleh itu manfaatkan hidup kita untuk mencari amalan yg mulia untuk menjadi teman di akhirat kelak.

Mungkin dia tidak mmpercayai dia juga akan mati..sepatutnya kita berbaik sangka terhadap arwah..setiap jenazah orang Islam dilafazkan kebaikannya selepas solat jenazah..besar kemungkinan dia juga tidak pernah menyertai solat jenazah..btw whatever goes around will come around..!!!

Saya selalunya akan mengkritik Papagomo, tetapi semalam mungkin juga sempena mengenang hari ni hari Jumaat, saya sempat berpesan supaya bertaubat dan berdoa supaya diberi hidayah. Takut Allah ambil nyawa dia ketika tengah seronok sebar fitnah tu..

Orang ini tak ada agama. Kalau dia ada agama,dia tidak akan buat kerja busuk ini.So nasihat pun tak guna.
Sampai bila agaknya dia nak buat kerja mungkar? Mari kita sama-sama berdoa agar kita tidak menjadi seperti dia.Ya Allah hindarkan kami dari segala perkara yang engkau keji. Amin ya Rabbalalamin.

Kalau membunuh orang adalah berdosa besar, tetapi nabi berpesan memfitnah orang lebih dahsyat daripada membunuh. ambil lighter dan bakar hujung jari anda. panas tak, ingat balasan neraka allah ya wahai pemfitnah. bapa borek anak rintik, kalau yang ketua macam tu anak buah akan ikut.

Kasihan gomo. dia dapat bayaran itk tabur fitnah lepastu duit beli barang dapur, anak isteri makan. kalau jadi darah daging susahla en gomo. nanti keturunan jadi pemfitnah pula. nauzubillah - dipetik dari FB Khalil Idham Lim

18SX - Nafsu kuda atau cemburu ?

Dia cantik. Muka lawa. Kulit putih. Anak mami ker? Tapi kisahnya ada beberapa orang kekasih. Cuma bezanya, dia juga isteri orang. Wow ! Isteri yang hebat bro !! 

Tapi..ngeri bro...!! dia juga ada 'geng', jantan-jantan hitam yang boleh bawa ke kubur. Tak percaya baca dibawah.

* nafsu kuda - tak kira jantan atau betina, memang perlu ramai kekasih..nama pun kuda !!



Wanita dituduh bunuh kontraktor

SUNGAI PETANI – Seorang wanita dan dua lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap pertuduhan membunuh seorang kontraktor ladang kelapa sawit di sebuah hotel di sini bulan lepas.

Norliana Nor Wahi, 32, dari Seberang Jaya, Pulau Pinang; pengawal keselamatan Mohd. Azeryee Anuar, 28, dan jurugambar bebas Kamarudin SK Abdul Halim, 29, dituduh membunuh Mohd. Nasir Isahak @ Ishak, 35, di Bilik 310, Hotel Park Avenue, Taman Sejati Indah di sini antara 7.04 malam hingga 7.48 malam, 19 September lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34, akta yang sama yang memperuntukkan hukuman mati jika sabit kesalahan. – Bernama

Mayat Ghadaffi diludah rakyat atau Amerika ?

PERINGATAN PEMBALASAN UNTUK YANG ZALIM - Terutama kepada Para PEMIMPIN....

"fa-inna lilladziina zhalamuu dzanuuban mitsla dzanuubi ash-haabihim falaa yasta'jiluun"....
[51:59] Maka sesungguhnya untuk orang-orang zalim ada bagian (siksa) seperti bahagian teman mereka (dahulu); maka janganlah mereka meminta kepada-Ku untuk menyegerakannya.

"wa-inna lilladziina zhalamuu 'adzaaban duuna dzaalika walaakinna aktsarahum laa ya'lamuun".....
[52:47] Dan sesungguhnya untuk orang-orang yang zalim ada azab selain daripada itu. Tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui.

Ramai PEMIMPIN ISLAM yang di jatuhkan secara AIB oleh Rakyat mereka sendiri....Seperti yang berlaku di Negara-Negara Arab...Iraq, Mesir, Libya dan banyak lagi yang lain. Jangan lah diantara kamu menjejaki tingkah laku yang akan membawa kamu sebagai Pemimpin ke ambang kemusnahan di sebabkan oleh hawa nafsu sendiri yang tidak berlandaskan Ketetapan TUHAN YANG MAHA AGUNG iaitu ALLAH SWT.

Peringatan Ihklas dari DrSoul Loren.



SIRTE: Ditarik keluar dari pembentungan paip, bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, yang cedera mengangkat tangannya dan merayu kepada Pejuang Revolusi: "Jangan bunuh saya, anak saya."

Dalam tempoh sejam, beliau meninggal dunia; tetapi masih hidup ketika rakyat Libya yang berang menarik rambut bekas pemimpin yang memerintah negara itu selama 42 tahun sebelum berarak membawa Gaddafi yang sudah berlumuran darah di belakang sebuah kenderaan. - AP

Walau apapun kisahnya tentang zalimnya dia ketika memerintah, namun di era pemerintahannya mengemudi Kerajaan Libya, ia lebih berganda-ganda bagus dari kerajaan UMNO pimpin negara sekarang, lihat dibawah :

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun bank masing-masing. Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma.info disini:-
http://really.tigaline.com/really-moamer-gaddafi-adalah-pemimpin-yang-kejam/


7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Alfatihah Sekali lagi untuk Moamer Gaddafi.

Buah Dada Papa Gomo pula akan terbarai !!

Hantam sama dia ! Itu hali dia bikin fitnah lu(Anya) punya tetek terlondeh diramas-ramas - Sikalang lu saman itu budak hitam kasi masuk sana lock up, itu jam dia boleh tau, ramai-ramai akan datang ramas dia punya tetek, apa mau kira - hitam pun hitam laa..janji tetek !! Banduan dah gersang apa mau kiro !! Kasi barai...bro !!

* dapat ramas tetek gomo dengan kaki cun jugak !! lepas ramas terajang dengan kaki masuk longkang tahi !!



HOT : Juara catur yang berusia 21 tahun, Anya Sun Corke yang menjadi mangsa penggunaan gambarnya oleh blogger Papagomo untuk memfitnah anak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, sudah dimaklumkan berkenaan isu tersebut.

Kini hanya masa yang akan menentukan nasib blogger yang sering kali menabur fitnah dalam blognya tanpa rasa tanggungjawab.

Pengetua SMK Heng Ee menegaskan dakwaan kononnya anak lelaki Lim Guan Eng pernah mengganggu seorang pelajar perempuan sekolah itu secara seksual tidak benar sama sekali.

Goon Boon Poh berkata beliau terkejut apabila membaca dakwaan itu dalam akhbar dan mahu mengakhiri isu ini kerana ia boleh menjejaskan nama baik sekolah.

“Dakwaan ini sama sekali tidak benar.

Sangat mudah, ia tidak benar sama sekali,” kata Goh kepada The Malaysian Insider.

“Blog-blog berkata insiden ini berlaku Mei tahun ini.

Anak Ketua Menteri tidak menjadi pelajar sekolah ini sejak awal tahun ini,” katanya lagi.

Malah kata Goh, gambar-gambar yang diposkan dalam blog bukan anak Lim dan mangsa yang didakwa juga bukan pelajar SMK Heng Ee.

Pengetua ini menjelaskan pegawai-pegawai dari Jabatan Pendidikan telah mengadakan siasatan berkenaan dakwaan kelmarin dan mereka berpuas hati dengan penjelasannya.

“Jika saya senyap, ia akan menyebabkan saya, sekolah berada dalam situasi memalukan.

Sangat mudah, jika ia benar-benar, pastinya saya tahu, bukan begitu?

“Tiada pelajar yang membuat dakwaan sedemikian,” kata Goh.

Awal hari ini DAP mendedahkan gambar, yang digunakan oleh blog-blog pro-Umno untuk melontarkan dakwaan serangan seksual terhadap anak lelaki Lim, sebenarnya merupakan juara catur berusia 21 tahun, Anya Sun Corke (gambar atas) dari Hong Kong.

Corke yang kini mewakili England tiada kaitan dengan Pulau Pinang dan tidak pernah belajar bersama dengan anak lelaki Lim di George Town. Sebaliknya dia sedang mengikuti pengajian di Wellesley College, Amerika Syarikat.

Pemblog-pemblog pro-Umno termasuk ketua Umno Bukit Gelugor Dr Novandri Hasan Basri mendakwa anak lelaki Ketua Menteri telah mengganggu rakan satu kelas yang berusia 16 tahun dan telah cuba mengelak hukuman dengan menggunakan nama bapanya.

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua menunjukkan paparan skrin dari blog Dr Novandri dan Papagomo dan dipadankan dengan gambar-gambar dari laman web www.chessbase.com.

Jemputan ke Program Melawan Kerajaan !

KLIK IMEJ UNTUK BESARKAN !

Harga Bahlol - Permohonan Maaf !

Terima kasih diatas pencerahan isu ini. Isu harga yang tak masuk akal ! Pihak editor memohon maaf diatas kecuaian kepada tulisan artikel sebelum ini. Untuk pembuktian, pihak editor akan menggunakan lauk yang sama dimakan oleh Nujib, adakah harganya akan sama kelak RM4.00 dengan lauk yg melimpah gitu. harap taukeh restoran itu berlaku adil kepada semua orang. Adios !!

Harga paling Bahlol oleh si pengampu nombor wahid !


Allo mamak kutti kimmaq, aku makan kat kedai suku sakat lu, ayam goreng + telor masin sebelah, lu hantam sampai RM6.80 tapi bila laki Nujib tukil makan kat kedai lu, dengan nasi berlaukkan ayam masak merah, ayam masak kicap, daging goreng, sayur taugeh dan papadom di Restoran Ukhwah di Lorong Medan Tuanku lu cuma hantam RM4.00 saja, apa pasal? 

Kalo aku cakap lu surupa pundek, lu marah..tapi lu memang pundek kapunden !! Ptuih..!! Full Version baca dibawah.



KUALA LUMPUR 18 Okt. — Datuk Seri Najib Tun Razak memuji makanan yang dijual di restoran yang menyertai Program Menu Rakyat 1Malaysia sambil menyifatkannya sebagai sedap dan berkualiti.

Perdana Menteri menyatakan sedemikian selepas menikmati nasi berlaukkan ayam masak merah, ayam masak kicap, daging goreng, sayur taugeh dan papadom di Restoran Ukhwah di Lorong Medan Tuanku di sini hari ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang mengiringi Perdana Menteri, berkata, kunjungan Najib ke premis itu adalah untuk menikmati dan menilai sendiri kualiti makanan yang dijual kepada rakyat pada harga RM4 untuk makanan tengah hari dan RM2 untuk sarapan.

"Perdana Menteri datang semata-mata untuk makan. Beliau nak rasa sendiri makanan yang dimakan oleh rakyat," katanya kepada pemberita.

Ismail Sabri berkata kunjungan Najib juga membuktikan bahawa persepsi sesetengah pihak kononnya menu murah di premis atau restoran yang menyertai program anjuran kementerian itu tidak berkuliti, adalah tidak benar.

Katanya, kualiti makanan yang dijual di premis atau restoran yang menyertai Program Menu Rakyat 1Malaysia adalah sama seperti makanan yang dijual di tempat lain dan kementerian sentiasa turun padang memantau keadaan agar aspek kualiti tidak diambil mudah.

"Saya rasa Perdana Menteri sangat gembira di mana hari ini, beliau dapat merasa sendiri apa yang rakyat rasa dan makan setiap hari dan ini menunjukkan beliau prihatin dengan apa yang dimakan dan dirasa rakyat," kata Ismail Sabri.

Program Menu Rakyat 1Malaysia dilancarkan pada 7 Julai lepas bertujuan membantu meringankan beban perbelanjaan harian rakyat.

Ismail Sabri berkata, program itu menerima sambutan amat menggalakkan dengan sasaran 1,000 kedai menjelang hujung tahun ini dicapai lebih awal kerana setakat ini 1,004 restoran sudah menyertai program itu.

Daripada jumlah itu, Perak mencatatkan jumlah terbanyak iaitu 152 diikuti Selangor (137), Terengganu (123), Kedah (104), Pahang (103), Sarawak (64), Pulau Pinang (61), Johor dan Sabah (52), Kuala Lumpur (46), Kelantan (41), Negeri Sembilan (34), Melaka (18), Perlis (12), Labuan (tiga) dan Putrajaya (dua).

Menurut Ismail Sabri, bagi kemudahan orang ramai, senarai kesemua restoran yang mengambil bahagian dalam program itu akan diiklankan di akhbar esok.

Beliau berkata, kementerian berharap lebih banyak restoran menyertai program itu yang mensyaratkan semua menu harus mempunyai kombinasi diet seimbang seperti nasi, lauk, sayur dan minuman. — BERNAMA

Himpunan Sejuta Umat PENGAMPU !

Himpunan Sejuta Umat, Umat apa ? Umat Pengampu bro ! Wakakaka..!!

Sokong PAS kerana memutuskan untuk tidak akan menyertai Perhimpunan Sejuta Umat atau HIMPUN yang dikatakan didalangi oleh Ibrahim Ali, Zul Kulim dan Ezam Mat Noor.

Alkononnya bertujuan bagi menyelamatkan akidah umat Islam di KL pada Sabtu ini, satu keputusan bijak yang berjaya menghidu perangkap yang cuba dipasang oleh UMNO dengan memberikan permit untuk berhimpun dalam Stadium...namun begitu PAS menyokong segala usaha pengukuhan akidah dilaksanakan menerusi jalan dakwah secara damai.

* Patut ler geng bangla, indon dapat cuti khas pada tarikh itu, maka dapatlah  kita lihat kelak wajah melayu berwajah bangla, berwajah madura, kemboja, nepal, pakistan, kemboja, vietnam, dan segala bagai..macam sial !!

UMNO tolak Islam, Tapi askar Korea anut Islam !


Foto : KOMANDAN DAN 37 PRAJURIT PENGAMAN MASUK ISLAM : Kapten San Jin-Gu adalah salah satu komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq.

Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjamaah di Masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid. Dia sangat hairan dengan gerakan-gerakan solat tersebut.

Oleh kerana ingin tahu, beliau mencuba meniru seluruh gerakan solat dan mempraktikkan di biliknya secara sendirian. Ketika mempraktikan itulah dia merasakan ada ketenangan dan perasaan damai yang hadir dalam hatinya.

Itulah sebabnya, pergerakan solat tersebut kemudiannya dijadikan program meditasi dalam pasukan yg dipimpinnya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar anggota-anggotanya setelah melakukan gerakan2 solat tersebut, mereka merasakan perasaan yg sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada anggota-anggotanya, beliau berkata : "Aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya tersebut, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa di duga, secara spontan 37 anggota bawahan yang dipimpin olehya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandan mereka - juga untuk memeluk Islam.

Subhanallah..!!
Walhamdulillah..!!
Allahu Akbar...!!

Jika anda rasakan artikel ini sangat berguna untuk dikongsi, sila lah "SHARE" di wall masing-masing..

Sumber :

1 - http://www.way-to-allah.com/en/journey/KoreanTroops.html

2 - http://www.nellaieruvadi.com/article/article.asp?aid=528

3 - http://www.aanchal.com.pk/blog/iraq-korean-troops-revert-to-islam/


Allahu'alam..
By: Jom Borak (JBC)

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |