PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

18SX - PANAS BERAPI : Lirik mata yang bikin zip seluar pria rosak jahanam !

Antara Ariel dan tayib mamud, Luna Maya yang ter'mangsa'. 3 tahun menahan 'gelora' bukan jangka masa yang singkat. Silap hari dan bulan ,kutang dan baju boleh terbang ke birai nafsu tidak bermata. Apapun tayib mamud juga yg syiokk..! Kadang mau tunggu malam, rasa seperti 100 tahun der..! Wakakak..! Cayalah..!
Credit to: chingnengbin



Maaf, ini bukan demo Perkasa, ayuhh...belasahh...!!!

Mentaliti Orang Melayu,asal boleh makan dan berjalan-jalan udah rasa hidup seperti di Shorga.Walaupun ditipu UMNOAPCO selama 53 tahun.Orang Mesir bertamaddun ditipu 30 tahun oleh Husni Mubarak.Orang Cina bertamaddun ditipu oleh Mao Tze Tung.Orang India Bertamaddun, berpuluh tahun ditipu oleh Parti Congres India.Setiap bangsa itu runtuh dan musnah biasalah disebabkan oleh bangsa itu sendiri, so Ubah Sekarang. Tak kan nak tunggu sampai rakyat terus terbarai dgn kezaliman kaum toghut..?(Melor45)

Layanan mesra gurkha pro Mubarak kepada demonstrator anti Mubarak di KL. Kredit foto buat Tarmizi Mat Jam. Layan..!






Demontrator melayu ganas ?


Semalam berlaku lagi demo anti hosni mubarak, kali ini polis menghalang para pendemo menghantar surat bantahan kepada kedutaan Amarika. kat mana mana polis sama je. ribuan orang turun membanjiri protes semalam, aku tak hadir. 


Simpan tenaga untuk berkampung di Merlimau jika pas bertanding. aku selalu berharap dan bermohon, kalau ribuan pendemo itu turun berkampung dan menjalankan tugas tugas merayu dan berkempen bagi pihak pembangkang alangkah bagusnya.

Bertempur bersama sama dengan polis, bertempur bersama sama dengan samseng anjing umno, bertukar tukar maki dengan blogger umno celaka. apakah pendemo hanya sanggup untuk waktu yg pendek atau mencari apa sebenarnya pendemo ini. apakah dengan bertempur dengan fru dapat menaikkan imej, boleh berlagak atau untuk apa kita berdemo?




Jika dikira bilangan pendemo semalam, kalau digembeling menjadi satu pasukan pertugas pertugas di prk yang pernah berlaku, aku pasti pembangkang tidak ketandusan pertugas, alunan kerja bertambah baik, strategi berlawan dengan umno secara berdepan dapat diatur lebih agresif, umno makin takut jika yang berkempen lebih ramai datang berkampung. 

Samseng mereka makin kehilangan jantan, melalak melolong makin sayu bagai anjing tengok bulan yang sedang mengambang indah. tapi semua itu tak berlaku. masih bergembira berarak kesana kemari, gembira dibelasah fru, gembira minum air asid, gembira makan asap. jika diambil kira sepuluh ribu hadir semalam, 1 hari satu ribu berkampung di merlimau mau menangis umno menengok keadaan kekuatan pembangkang. lapan hari berkempen, 8ooo pertugas datang bertugas dimerlimau satu angka yang dapat menjanjikan satu kelainan dalam menghadapi umno dimerlimau.



Pasti strategi, perang saraf, keupayaan menghantar risikan kedalam musuh lebih berkesan, bahan bahan kempen yang banyak dapat dihantar dan dihabiskan dengan mudah. ulang demi ulang akan membuatkan pengundi begitu sukar untuk melupakan parti mana yang akan disokong. tapi itu hanya angan angan kosong, penyokong pembangkang lebih suka berdemo dari menyampaikan risalah, berkempen menjaga markas dan menolong pertugas yang sentiasa kekurangan tenaga dalam masa berkempen. 

Jika digembelingkan puluhan ribu peserta demo pasti pembangkang mendapat suntikan tenaga baru yang lebih baik. pelbagai strategi dapat dilaksanakan dengan baik dan teratur dan mampu menyerang umno lebih baik. pelbagai sudut boleh diaplikasikan untuk menyerang dan bertahan dalam prk merlimau yang akan menjelma tak lama lagi.(FZT)

18SX : Bukan kopi janda, ..

Hang buat apa dok rumah pompuan pukul 3 pagi ? Alaa..saja jer, tak buat apa pun, sekadar minum2 kopi, salah ker? Aik..minum kopi dalam gelap ? Jangan memain, kau minum kopi ker ..dok sedap menyental ? Perhhh..! Syiokk maa..! Kena plak hujan, memang syiok woo minum kopi kat rumah pompuan di pagi buta. kena pula gedik2 sejuk, mau 'keras' kote kat situ jugak..!!


Masih bergetah pompuan tu, memang boleh bikin kerass maa..! Rugi sapa yg tak mau minum kopi tengah malam buta kat rumah dia..! Tapi bukan kopi janda der..!! Kopi lain...! Kopi kajung ker ? Wakaka..!



Seorang Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang dan pasangannya dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam atas tuduhan berkhalwat di sebuah kuarters kerajaan dekat sini pada Disember tahun lalu.
Adam Tumiran, 43, dan penasihat kewangan, Nurul Izani Md. Isa, 34, mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan dibacakan secara berasingan di hadapan Hakim Syarie, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahya pada pukul 10.30 pagi.

Mereka didakwa berada bersama-sama dalam keadaan yang menimbulkan syak kira-kira pukul 2.05 pagi, 5 Disember tahun lalu, di rumah nombor 18B, kuarters kerajaan negeri, Jalan Masjid Negeri.

Protests in Egypt - Siapa Mubarak kapunden tu ?


Kerana zalimnya Mubarak, rakyat yang berdemo tak perlukan senjata canggih untuk menjatuhkan 'jembalang' firaun itu dari tanah Mesir. Sekadar menjadi pelindung kepala, (lihat foto) Mubarak kian kapunden dan terdesak. 


Siapa Mubarak dari kacamata PJ Pas Perak Ustaz Abu Bakar Husein dan dibawah adalah ulasannya :


Hosni Mubarak amat zalim, jika beliau menahan musuh politik beliau ,mereka tidak tahu di mana. Tahu -tahu mati diseksa. Malaysia sekurang-kurangnya tahu di Kem Kamunting.

Hosni Mubarak banyak membunuh ulamak. Bagaimana seorang Tok Guru yang berada di Madinah dipanggil balik oleh kerajaan Mesir pada zaman Jamal Nasir untuk berkhidmat.Tetapi ditangkap dan dipenjara. Digantung kaki atas dan kepala di bawah.Apabila membuang najis Tok Guru tadi terpaksa meminum air najis sendiri.

Kezalimanan Raja Farouk, diteruskan Jamal Nasir, Anwar Sadat dan Hosni Mubarak. Hosni selama 32 tahun pemerintahannya amat zalim membunuh ulamak, menyiksa ulamak dan tidak memberi ruang Islam terus subur di kalangan rakyat.

Carutan Panas Berapi !! Memang patut gurkha UMNO dicarut (edisi malam)

Kasihan pencacai dan barua umno, tak ada isu dah ke? Kerajaan umno malaysia bawak balik pelajar mesir, hebat sangat ke? Kerajaan komunis bawak balik warganegara mereka tak banyak dolak dalik woiii. Balaci kerajaan komunis tak sebangang pencacai dan barua umno. Dia tak mempertaruhkan nyawa rakyat mereka sendiri walaupun rakyatnya tak sokong agenda parti komunis mereka.

Indonesia bawak balik warganegara mereka tanpa tanya siapa mereka sokong. Sebodoh indon pun bangang lagi pencacai dan barua umno. Umno boleh berambus dari kerajaan kalau masih memperjudikan nyawa rakyat malaysia. Kalau yang menyanjung umno tu sanjung ajelah jangan sampai doa sampai pula dari bumi anbiya kan tak pasal pasal muntah air bercampur air longkang.

Kerajaan umno tak payah le kutip cukai pada warganegera pembangkang. Ini cukai berjuta juta kutip dari kerajaan pembangkang. Celaka sungguh pencacai dan balaci umno. Dah le makan kedarah duit rakyat, cakap pulak hebat macam celaka. Celaka punya umno, ingat malaysia ini hak milik orang umno ke? Kalau kena saudara umno baru nak bawak balik ke?

Kenapa umno tak buat interview tanya pelajar. Mung sokong mana pas ke umno?, kalu sokong pas kena tinggal dulu, selamat kemudian, kalau mung sokong umno naik kapalterbang. bodoh dan bangang. Interview le semua sekali yang berjumlah 11 ribu orang. Pencacai dan balaci umno hendaklah dihantar ke mesir untuk melakukan upacara interview. Nak tengok sempat ke tak mereka interview. Hantar pasberuk dengan papagomo, sure..suka gila dua ekor mangkuk ini. Dapat elaun perjalanan luar negara.(fzt)

TenangSOCKS - Tok Ai sibuk main golf, rakyat cuci lumpur lepas banjir

Pengundi BN luah rasa kesal dan kecewa kerana wakil rakyat yg baru dipangkah mereka tidak nampak muka. Rumah berlumpur kerana banjir teruk di Kg. Tenang dapat dilihat di foto dibawah. Tok Ai sekadar datang 3 hari sebelum hari mengundi sambil bawa ole-ole. Ketika dan selepas banjir, jangankan Tok Ai, tukul  pun tak datang yg kata Umno prihatin rakyat. Poorah !!


Keadaan selepas banjir. Lokasi di Kg. Tenang. Jentera PAS Pontian bergotong royong bantu penduduk. Rumah ini ketika banjir air paras dada. Bukan dada Tok Ai, kalau ikut dada calon BN tu, tenggelam dia. Dia kan katek pendek..!



Jalan turut rosak.Walhal jalan ini baru di turap semasa PRK Tenang belaku..Tar jalan pun masih jelas nampak baru dan hitam.


Kesemua perabot mengalami kerosakan. Ribuan ringgit kerugian yang perlu di tanggung. Mana Tok Ai ?


Kelihatan sukarelawan PAS dari PAS Pontian hadir membantu penduduk termasuk pengundi berdarah biru Umno, tiada kelibat puteri dan Wanita, jauh sekali kelibat Tok Ai..! Woi..hangpa nak cari dia, pi carik kat Padang Golf laa ...dia kan suka main golf, apa barang nak mai cuci2 rumah rakyat yg kotor macam tu..dia kan geli nak pegang lumpur. (foto fb saiful Amri Samm's)

Carutan Panas Berapi !! Memang patut gurkha UMNO dicarut macam ni !

Lepas solat jumaat ni tiba-tiba hati aku jadi panas. nasib baik depan aku ni tak der orang jenis spesis Umno. Kalau ada, memang aku penerajang. Apasal spesis depa ni bodoh yg amat. Tambah lagi penulis blog(baca gurkha-gurkha penjilat jamban RM), kalau aku memang malu bro, ngaku Malaysia ini Umno punya..! Mengaku khazanah Malaysia ni Umno juga yg punya. Malu sungguh nak sebut, tapi pasal depa ni pun hidup telanjang siang malam, memang tak reti nak malu pun. Hidup penuh sial dulu kini dan selamanya.

Misi selamatkan pelajar Mesir itu ehsan kerajaan Malaysia atau ehsan kerajaan UMNO ? Jika kerajaan Malaysia, duitnya diambil dari perbendaharaan negara yg disitu adanya hasil cukai dari semua rakyat Malaysia.  Hoi..bonggokk biru, aku nak tanya, bangsat Umno saja kaa yg bayar cukai ? Yang aku tahu ramai puak tu lari dari bayar cukai memang yaa..!

Bodoh melantun2. Lepas tu claim misi selamatkan oleh UMNO. ! memang gurkha haprak. Lagi haprak dari Hosni Mubarak. Nasib baik dia tak tulis depan aku, kalau dia tulis depan aku hal ni, memang aku sepak terajang laptop gurkha, anak iblis ni...! Iblis pun kadang-kadang tak sial macam puak jamban ni. lagi teruk dari iblis. Banyak sangat makan duit upah bikin fitnah di Tenang tu laa jadinya. Bodoh, puaka, jamban..punya olang !

KRISIS MESIR : MISI SELAMATKAN PELAJAR OLEH UMNO !
macamni la bro. tak payah nak hipokrit. pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je. bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO.

Protests in Egypt - " Egypt..Right Now ! "

Nama 'Sandmonkey' sudah tidak asing lagi di alam maya Mesir. Pernah digelar blogger no 1. Pernah di tangkap dan dimasukkan ke dalam penjara oleh kerajaan Mubarak. 

Semalam, menurut Twitter, dia diserang lagi, ketika cuba memberi bantuan perubatan di Dataran Tahrir bersama rakan-rakan. Sebelum ini dia di tangkap pada tahun 2010 kerana mengeluarkan artikel panas.

Artikel terakhirnya bertajuk "Egypt. Right Now!". Selepas itu, blognya tidak lagi berfungsi. Berikut adalah sedikit terjemahan dari artikel tersebut.

"Aku tak tau bagaimana untuk mulakan tulisan ini. bergelut dengan keletihan kerana tidak tidur untuk tempoh 10 hari, Aku bergerak dari satu rumah kawan ke satu rumah kawan, dan boleh kata tidak tidur walau semalam di rumah sendiri, berdepan dengan regim yang kukuh kewangan dan terancang dan pada pandangan aku ianya tidak lain dari menghalau serangga tetapi waktu pembersihan akan tiba. Suasana di sini boleh dikatakan suram.
Ia tidak bermula seperti disangka. Pada Selasa Jan 25, ianya bermula aman, dengan pelbagai halangan, kami berjaya mengumpulkan ribuan dan bawa mereka ke Dataran Tahrir, meskipun diserang oleh Pasukan Anti Tunjuk Perasaan yang menggunakan kayu, gas pemedih mata dan peluru getah.
Kami berjaya melepasi segala rintangan mereka dan meletakkan diri kami di Tahrir. Kerajaan bertindak menutup semua hubungan komunikasi sekitar Dataran dan tindakan itu dilakukan dengan tujuan selepas waktu tengah malam, mereka memasuki ke datarang dan menyerang penunjuk perasaan dan mengosongkan kawasan Dataran. Hari berikutnya, kami datang semula dan hari selepas itu. Setiba hari Jumaat kami dengan beraninya berlawan dengan halanngan komunikasi, kekerasan mereka, gas pemedih mata mereka dan peluru mereka lalu kami ambil semula Dataran. Sejak itu kami terus berada di sana. Seterusnya baca artikel beliau dibawah. (Cilok dr blog Radenjowo)


Egypt, right now!

I don’t know how to start writing this. I have been battling fatigue for not sleeping properly for the past 10 days, moving from one’s friend house to another friend’s house, almost never spending a night in my home, facing a very well funded and well organized ruthless regime that views me as nothing but an annoying bug that its time to squash will come. The situation here is bleak to say the least.
It didn’t start out that way. On Tuesday Jan 25 it all started peacefully, and against all odds, we succeeded to gather hundreds of thousands and get them into Tahrir Square, despite being attacked by Anti-Riot Police who are using sticks, tear gas and rubber bullets against us. We managed to break all of their barricades and situated ourselves in Tahrir. The government responded by shutting down all cell communication in Tahrir square, a move which purpose was understood later when after midnight they went in with all of their might and attacked the protesters and evacuated the Square. The next day we were back at it again, and the day after. Then came Friday and we braved their communication blackout, their thugs, their tear gas and their bullets and we retook the square. We have been fighting to keep it ever since.
That night the government announced a military curfew, which kept getting shorter by the day, until it became from 8 am to 3 pm. People couldn’t go to work, gas was running out quickly and so were essential goods and money, since the banks were not allowed to operate and people were not able to collect their salary. The internet continued to be blocked, which affected all businesses in Egypt and will cause an economic meltdown the moment they allow the banks to operate again. We were being collectively punished for daring to say that we deserve democracy and rights, and to keep it up, they withdrew the police, and then sent them out dressed as civilians to terrorize our neighborhoods. I was shot at twice that day, one of which with a semi-automatic by a dude in a car that we the people took joy in pummeling. The government announced that all prisons were breached, and that the prisoners somehow managed to get weapons and do nothing but randomly attack people. One day we had organized thugs in uniforms firing at us and the next day they disappeared and were replaced by organized thugs without uniforms firing at us. Somehow the people never made the connection.
Despite it all, we braved it. We believed we are doing what’s right and were encouraged by all those around us who couldn’t believe what was happening to their country. What he did galvanized the people, and on Tuesday, despite shutting down all major roads leading into Cairo, we managed to get over 2 million protesters in Cairo alone and 3 million all over Egypt to come out and demand Mubarak’s departure. Those are people who stood up to the regime’s ruthlessness and anger and declared that they were free, and were refusing to live in the Mubarak dictatorship for one more day. That night, he showed up on TV, and gave a very emotional speech about how he intends to step down at the end of his term and how he wants to die in Egypt, the country he loved and served. To me, and to everyone else at the protests this wasn’t nearly enough, for we wanted him gone now. Others started asking that we give him a chance, and that change takes time and other such poppycock. Hell, some people and family members cried when they saw his speech. People felt sorry for him for failing to be our dictator for the rest of his life and inheriting us to his Son. It was an amalgam of Stockholm syndrome coupled with slave mentality in a malevolent combination that we never saw before. And the Regime capitalized on it today. Today, they brought back the internet, and started having people calling on TV and writing on facebook on how they support Mubarak and his call for stability and peacefull change in 8 months. They hung on to the words of the newly appointed government would never harm the protesters, whom they believe to be good patriotic youth who have a few bad apples amongst them. We started getting calls asking people to stop protesting because “we got what we wanted” and “we need the country to start working again”. People were complaining that they miss their lives. That they miss going out at night, and ordering Home Delivery. That they need us to stop so they can resume whatever existence they had before all of this. All was forgiven, the past week never happened and it’s time for Unity under Mubarak’s rule right now.
To all of those people I say: NEVER! I am sorry that your lives and businesses are disrupted, but this wasn’t caused by the Protesters. The Protesters aren’t the ones who shut down the internet that has paralyzed your businesses and banks: The government did. The Protesters weren’t the ones who initiated the military curfew that limited your movement and allowed goods to disappear off market shelves and gas to disappear: The government did. The Protesters weren’t the ones who ordered the police to withdraw and claimed the prisons were breached and unleashed thugs that terrorized your neighborhoods: The government did. The same government that you wish to give a second chance to, as if 30 years of dictatorship and utter failure in every sector of government wasn’t enough for you. The Slaves were ready to forgive their master, and blame his cruelty on those who dared to defy him in order to ensure a better Egypt for all of its citizens and their children. After all, he gave us his word, and it’s not like he ever broke his promises for reform before or anything.
Then Mubarak made his move and showed them what useful idiots they all were.
You watched on TV as “Pro-Mubarak Protesters” – thugs who were paid money by NDP members by admission of High NDP officials- started attacking the peaceful unarmed protesters in Tahrir square. They attacked them with sticks, threw stones at them, brought in men riding horses and camels- in what must be the most surreal scene ever shown on TV- and carrying whips to beat up the protesters. And then the Bullets started getting fired and Molotov cocktails started getting thrown at the Anti-Mubarak Protesters as the Army standing idly by, allowing it all to happen and not doing anything about it. Dozens were killed, hundreds injured, and there was no help sent by ambulances. The Police never showed up to stop those attacking because the ones who were captured by the Anti-mubarak people had police ID’s on them. They were the police and they were there to shoot and kill people and even tried to set the Egyptian Museum on Fire. The Aim was clear: Use the clashes as pretext to ban such demonstrations under pretexts of concern for public safety and order, and to prevent disunity amongst the people of Egypt. But their plans ultimately failed, by those resilient brave souls who wouldn’t give up the ground they freed of Egypt, no matter how many live bullets or firebombs were hurled at them. They know, like we all do, that this regime no longer cares to put on a moderate mask. That they have shown their true nature. That Mubarak will never step down, and that he would rather burn Egypt to the ground than even contemplate that possibility.
In the meantime, State-owned and affiliated TV channels were showing coverage of Peaceful Mubarak Protests all over Egypt and showing recorded footage of Tahrir Square protest from the night before and claiming it’s the situation there at the moment. Hundreds of calls by public figures and actors started calling the channels saying that they are with Mubarak, and that he is our Father and we should support him on the road to democracy. A veiled girl with a blurred face went on Mehwer TV claiming to have received funding by Americans to go to the US and took courses on how to bring down the Egyptian government through protests which were taught by Jews. She claimed that AlJazeera is lying, and that the only people in Tahrir square now were Muslim Brotherhood and Hamas. State TV started issuing statements on how the people arrested Israelis all over Cairo engaged in creating mayhem and causing chaos. For those of you who are counting this is an American-Israeli-Qatari-Muslim Brotherhood-Iranian-Hamas conspiracy. Imagine that. And MANY PEOPLE BOUGHT IT. I recall telling a friend of mine that the only good thing about what happened today was that it made clear to us who were the idiots amongst our friends. Now we know.
Now, just in case this isn’t clear: This protest is not one made or sustained by the Muslim Brotherhood, it’s one that had people from all social classes and religious background in Egypt. The Muslim Brotherhood only showed up on Tuesday, and even then they were not the majority of people there by a long shot. We tolerated them there since we won’t say no to fellow Egyptians who wanted to stand with us, but neither the Muslims Brotherhood not any of the Opposition leaders have the ability to turn out one tenth of the numbers of Protesters that were in Tahrir on Tuesday. This is a revolution without leaders. Three Million individuals choosing hope instead of fear and braving death on hourly basis to keep their dream of freedom alive. Imagine that.

The End is near. I have no illusions about this regime or its leader, and how he will pluck us and hunt us down one by one till we are over and done with and 8 months from now will pay people to stage fake protests urging him not to leave power, and he will stay “because he has to acquiesce to the voice of the people”. This is a losing battle and they have all the weapons, but we will continue fighting until we can’t. I am heading to Tahrir right now with supplies for the hundreds injured, knowing that today the attacks will intensify, because they can’t allow us to stay there come Friday, which is supposed to be the game changer. We are bringing everybody out, and we will refuse to be anything else than peaceful. If you are in Egypt, I am calling on all of you to head down to Tahrir today and Friday. It is imperative to show them that the battle for the soul of Egypt isn’t over and done with. I am calling you to bring your friends, to bring medical supplies, to go and see what Mubarak’s gurantees look like in real life. Egypt needs you. Be Heroes.(Sandmonkey blog)

Foto Pilihan ABO - Jumaat







Protests in Egypt - Foto 'berdarah' pertempuran di Tahrir

Pertembungan antara kumpulan penunjuk perasaan yang menyokong Presiden Hosni Mubarak dan kumpulan anti kerajaan di Dataran Tahrir awal pagi Khamis.





1 Rabiul Awal 1432H.[Cina Islam]

KAHERAH: Sekurang-kurangnya lima terkorban apabila penyokong Presiden Mesir, Hosni Mubarak melepaskan tembakan ke arah penunjuk perasaan anti kerajaan yang berkumpul di Dataran Tahrir, di sini Khamis.

Dilaporkan ratusan penunjuk perasaan anti kerajaan mengalami kecederaan dalam pertembungan dengan kumpulan pro kerajaan sedang menunggu giliran untuk menerima rawatan kecemasan di Dataran Tahrir.

Dalam pertembungan semalam, tembakan senjata api berlarutan sehingga lebih daripada satu jam di sekitar kawasan demonstrasi kerana tidak berpuas hati dengan pengumuman Mubarak yang hanya akan berundur pada September depan.

"Kami tidak akan meninggalkan tempat ini selagi Mubarak tidak berundur," kata seorang wanita yang dikenalpasti oleh Al Jazeera sebagai Mona Seif.

Menteri Kesihatan Mesir, Ahmad Samih Farid memberitahu televisyen kerajaan bahawa lima orang penunjuk perasaan disahkan terbunuh manakala 836 yang lain mengalami kecederaan.

Katanya kebanyakan korban adalah akibat daripada membaling batu dan serangan menggunakan besi dan kayu. Reuters

Protests in Egypt - 'umno' Mesir diupah EGP500 pound Mesir untuk berdemo !

Hanya bernilai 500EGP atau dalam ringgit Malaysia sekitar RM260, demonstrator pro Mubaraq rela sokong kerajaan yg zalim. Kerana RM260 itu juga demonstrator yg diupah Mubaraq sanggup cium gambar Mubaraq. Aduh..tak ubah macam di Malaysia. Lihat foto di sini.

Foto Pilihan Jumaat - Krisis Mesir @ ABO.

Latest at 3:50 am Malaysian Time from TV France24
Jumaat 1 RabiulAwal 1432H

Assalamualaikum dan Salam Bahagia di hari Jumaat Yang Mulia, dibawah klip video menunjukkan protestor tidor (haa bukan pengsan atau cedera) atau berehat selepas bertempur atau berdemo di Tahrir Square. Roti dibahagi-bahagi sesama para protestor. Takder kejadian berebut makanan di kalangan yang berdemo.


Penyampai berita di TV France24. 3 wartawan TV France24 telah dibebaskan oleh pihak tentera Mesir. Menurut ABC, Mubaraq hendak turun dari jawatan tapi beliau bimbang akan berlaku rusuhan. (Duh? Hello, the country is already in deep chaos dude!)

Seorang lelaki mengaku beliau diupah 500 duit Mesir (teman lupa nama duit deme) untuk join kumpulan pro-Mubaraq dan melaung "Mubaraq! Mubaraq!". Beliau kata ada 30 orang yang diupah bersama beliau. (Sound familiar?) Muslim Brotherhood menolak dialog dengan gomen Mesir.

Kerajaan Mesir juga menghalang perjalanan ke luar negara ke atas bekas-bekas menteri. (No escape for crooks!) Bekas Setiausaha PBB Boutros-Boutros Gali menggesa Uncle SAM tidak campor tangan. (As if US has not done already, what talking u BB!). (sumber berita dipetik dari blog MohKembara.blogspot.com)




:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |