PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

Aku(albanjari) cabar syed bra tunjukkan ijazah asli al-Azhar di kaca tv, ada berani ?

Malam yang bahang. Siang pula panas mencucuk-cucuk ke kulit di Merlimau dan di Kerdau. Demi perjuangan untuk agama dan islam apalah sangat dengan panas-panas manja gitu. Jika ada yang mengeluh, suruh saja dia balik. Tak payah sibuk-sibuk datang ke sini. Jika wanita UMNO boleh pakai baju 3 lapis + bra lagi jadi berlapis-lapis ditengah panas terik, apa barang nak rungut-rungut jika cium bau ketiak sendiri dah macam asam boi..masam samsu sebagai pejuang agama! Anggap saja itu sekadar cabaran kecil dari Tuhan.

1. Malam ini, gegaran kempen sudah mula hangat. Hangatnya bisa mengeluarkan api. Hoi ! Syed Bra, malam ni aku nak cabar kamu dengan denan sangkut keluarkan sijil al-azhar yang hang kata hang ada tu? denan sangkut kata hang lulusan al-azhar, azhar mana ? bagi tahu kami rakyat nak tahu. Jangan cakap macam munafik plak. Kata lulusan azhar, tapi kecut nak tayang skrol ijazah al-azhar hang tu pasal apa ?

2. Aku nak tahu dan rakyat juga nak tahu, betulkah kamu itu hanya seorang pegawai ta'mir masjid sebelum denan sangkut sangkutkan kamu jadi penasihat agama dia. Jawab syed bra. kami nak tahu ? Kerana bagi kami rakyat, kamu itu hanya layak dan selayaknya pegang jawatan tu saja, mana kelasss beb angkat calon wakil rakyat yang 'tak pas' dan kantoi periksa ! 



3. Disini, malam ini juga, aku cabar UMNO dan gedebe-gedebe tunjukkan salinan asal di blog atau mana-mana media tak kira samada di TV3, Awani, atau RTM, sila tunjukkan 'ijazah' asli calon BN yang eksyen sangat ni. Aku bagi tempoh 24 jam dari sekarang, jika tidak memang sah puak-puak kamu ni memang jenis penipu kapunden paling nyata dimuka bumi Allah swt ni. Ada dakwaan kata, sijil hang tu 'sijil' beli...jawab-jawab !!

(*) TEMPOH JAWAB 24 JAM mulai 8.30 pm ini(26.2.2011 dan TAMAT pada 27.2.2011 jam 8.30 pm esok. 

4. Cukup dulu banyak tu, esok aku bukak isu lain yang lagi hangat bagi puak-puak gedebe ni jadi 'hangit' nak jawab. Nak jawab tu pun dah ketaq teloq beb..! Hoi...jangan temberang rakyat laa...malaon !

Banyaknya mee segera dan si'boroi' di Kerdau sekarang!


Projek mee segera sedang gila-gila datang ke Kerdau. Denan Sangkut tak mau sangkut-sangkut lagi bila datang ke sini, itupun selepas 10 tahun denan sangkut tak peduli jalan di Kerdau.

Hari ini, hari yang cerah di Kerdau, sejak awal pagi lagi dah banyak kenderaan berat tumpang buat sesak dengan penyokong parti untuk tunjuk kepada penyokong PR, denan sangkut bukan sebarang gengster. Ini gangster yang bikin kerja untuk rakyat maa..! Jalanraya di Kerdau berkilat-kilat dengan minyak tar baru. Sama berkilat dengan dahi denan sangkut.

Diatas dan foto dibawah, adalah foto yang sempat diambil oleh krew CIL@Kerdau, MRK albanjari pagi ini. Dia kata semasa foto ini dihantar ke meja wak, tar depan markas induk PAS tengah dok panas berasap lagi. Cantik sungguh. Kalau boleh mintak JKR tu bikin jalan depan markaz tu 4 lorong, biar selesa kereta aku nak parking 1 Mac ni di situ..hahaha !

Itu untungnya jika ada Adun mati, pembangunan akan datang selaju makan mee segera. Dan Kerdau adalah saksi ke 16 rakyat melihat betapa 'baik hatinya' kerajaan BN durjana tu tipu rakyat. Dah mampus wakil rakyat baru nak bagi peruntukan dan keselesaan kepada rakyat. Sewaktu hidup, wakil rakyat pulak sibuk himpun harta. Kapunden...!


Pandangan dari markaz induk PAS Kerdau. Nampak 'bot' laju tu kat depan? Oppss..bukan bot laju, alahai denan sangkut. Tunggu la hang, amarah rakyat di Kerdau 6 Mac ini, depa kata.., depa nak sangkutkan hang depan kolah masjid, suruh hang tengok ada ayaq ka takdaq..sepanjang hang menyangkut kuasa jadi MB.



Di Kerdau, Hassanudin akan berhadapan dengan jentera serangan toghut. Gendang perang telah dipalu. Satu lawan satu. Barisan Neraka telah mengarahkan pelbagai kementerian siap sedia dan serangan awal sudah pun dimulakan. Paling teruk JKR dan jabatan 'usung' air. Hahaha..!

UMNO kata calon PAS tak layak berhadapan dengan calon UMNO yang lebih warak, lebih alim dan lebih bermata kuyu. Pundek la lu...UMNO !! Hassanudin bukan penasihat MB, bukan juga penibai wang rakyat , sebab itu dia bukan layak berhadapan dengan tokoh UMNO. 10 tahun calon UMNO jadi penasihat agama MB, tapi rambut ro$mah macam tu jugak. Kapunden punya penasihat agama !

Calon UMNO di Kerdau juga, adalah calon UMNO pertama berkopiah. Tapi silap strategi pasal dia pengsan awal. Bukan pasal pengsan teruk kempen. Tapi pengsan pasal dia rupanya bukan lawan dengan Tok Guru, tapi hanya lawan dengan anak murid Tok Guru sahaja. Hahaha..! 

Apa punya bahlul denan sangkut pi pertahankan syed bra bab lulus ker tidak, kapunden luu ! Tapi denan sangkut kata dia tengok sijil, apa la punya  bodoh lu denan, kalau setakat tengok sijil, fazli menantu ro$mah pun dapat sijil phd dari universiti All England , ada kaa ? phd temberang laa tu, kih..kih..kih ! Apa hal la teruk sungguh si denan sangkut ni. Memang dia nak kena 'sangkut' di Kerdau tak lama lagi.

Menjelang 26hb. di Merlimau : Wanita UMNO bertelagah dgn beruk ?

(update) Sok sek sok sek tepi telinga menjelang malam di Merlimau bukanlah satu suasana yang syiokk bagi gedebe. Apatah lagi esok adalah hari penamaan calon bagi parti yang bertanding. Pandiran luka kecewa wanita UMNO Jasin masih berdarah bro.

Biarpun Pak Pandir Melaka bilang Melaka ini negeri UMNO, letak tunggul kayu yang dicat warna biru pun UMNO boleh menang, apa lagi nak dirisaukan. Kemenangan BN dalam genggaman. Benar..! Benar sungguh kata itu, macam juga kita pakaikan tiang letrik tepi jalan dengan bra dan seluar dalam, kita tahu akan ada yang datang memeloknya nanti.

Oh ya, bukan Pak Pandir Melaka saja yang kata begitu, malah ada YB UMNO juga kata jika UMNO letak beruk sekalipun yang bertanding esok, beruk tu juga boleh menang! Hebat sungguh Melaka Darul UMNO nih. Rupanya bukan saja tunggul kayu, beruk, monyet juga boleh jadi wakil rakyat. Dunggu apa yg melanda rakyat UMNO di Melaka, aku pun tak tahu.

Itu kata si dunggu. Berbeza pula dengan apa yang dikatakan oleh Wanita UMNO Bahagian Jasin sendiri di facebook mereka, ada jua benarnya, bahawa UMNO sekarang bukan macam dulu-dulu, janji dacing jer melayu akan pangkah, tetapi sekarang kalau calun tak sesuai, naya ler jawabnyer. Bukan seorang yang terkilan, nampaknya sayap wanita UMNO berbalah lagi. Baca apa yang dipandirkan di facebook mereka malam tadi,

Akak bukan sorang sahaja yang terkilan. Ramai rakan2 yang menjangkakan Pak Mir adalah calon favorite. Org media pun berfikiran begitu. Sehinggakan ade org kampung yg ingin mengutip derma utk memberi peluang Pak Mir bertanding.

Mereka kata jika org yg banyak membantu masyarakat tidak diiktiraf oleh parti sendiri, maka sebenarnya parti tidak jujur mencari calon mesra-rakyat. Nak buat apa penat-penat? Muka pun sudah macam terbakar duk berjemur tengah panas. Tiada siapa yg hargai.

Yang berlaku di Tenang, berjangkit semula di Merlimau. Silap hitung..mau banjir pulak DUN ini seperti yang berlaku di DUN Tenang bulan lalu. Fitnah akan jadi pandiran rancak untuk dikugirkan di Merlimau. Tunggu saja..jika ada yang tak percaya baca sebahagian pandiran kaum ibu UMNO di Jasin kat bawah..!

:: TAPAK IKLAN BERBAYAR DI SETIAP POST. HUBUNGI ALBANJARI UNTUK MELANGGAN ::




N.28 :: N.27 - LIVE di blog albanjari bersama team Cina Islam

Liputan terkini dari DUN Merlimau dan DUN Kerdau di Blog Cina Islam(Utama), albanjari Online dan Ajijoi blogspot. Liputan seawal jam 7 pagi bersama 7 krew CI (Cina Islam) yang akan bersiaran LIVE dari sana. InsyaAllah..


LIVE di Kerdau dan Merlimau

Liputan terkini dari DUN Merlimau dan DUN Kerdau di Blog Cina Islam(Utama), albanjari Online dan Ajijoi blogspot. Liputan seawal jam 7 pagi bersama 7 krew CI (Cina Islam) yang akan bersiaran LIVE. InsyaAllah..


PANAS BERAPI : N.27 - Wanita UMNO mula mencarut !

Kesian Wanita UMNO Jasin, meraung-raung tak keruan. Gigit gusi lagi nampaknya Wanita UMNO mahu menonjolkan calon wanita dalam PRK kali ini, nampaknya Ali ketam masih belum minat letak Wanita UMNO di Merlimau. Wanita tak kaliber kah? Bukan tak kaliber, Ali ketam kata, wanita hanya layak letak di sekolah bunting Jasin tu jer..! Tu la pasal !!

Sudahnya kerana geram, Wanita Umno Jasin tutup bilik gerakan Wanita di Taman Merlimau Jaya. Kih..kih..kih..! Bagi mengubat lara, dilaman fesbuk Wanita Umno hari ini 'geger' mereka berpantun gurindam. Hot jugak pantun bikinan mereka. Mari kita baca..,

Bulu dada lebat di pangkal,
Gugur anu dengan buahnya,
Dibawa dagang pergi ke seberang;
Sungguhpun ringgit penuh sekapal,
Hati yang gundah apalah gunanya,
Kami wanita sekadar mengangkang?

N.27: MERLIMAU

Bukan fitnah tu bro ! Ini bukan blog PapaGomo der..! Ini hal telah disahkan benar oleh Ketua Wanita UMNO Jasin, Zaleha Bujang yang mengatakan bahawa beliau merasa sangat tersinggung dengan pilihan calon oleh pucuk pimpinan Umno dimana telah mengenepikan sumbangan dan peranan wanita UMNO di Merlimau.

Menurut beliau lagi ini menunjukkan bahawa suara Wanita UMNO tidak didengari oleh pimpinan UMNO berbanding dengan Pakatan Rakyat seperti di PRK Tenang yang mengangkat martabat wanita dengan memilih bekas guru Normala Surdiman sebagai calon. Lihat saja aksi wanita UMNO dibawah dengan wajah geram, cuba menanggalkan jubah merahnya kerana kecewa dengan calon BN tidak dipilih dari kalangan Wanita. 


Beliau yang ditemui pagi ini turut tidak dapat menyembunyikan kekecewaannya apabila kesungguhan Wanita UMNO Jasin melancarkan "Gelombang Merah Wanita' yang menyasarkan 5000 petugas Wanita di Merlimau tidak dipedulikan oleh pimpinan UMNO. Menurut beliau lagi sepanjang 15 PRK pasca pilihanraya ke 12 tidak ada seorang pun wakil di kalangan Wanita UMNO dan BN dipilih menjadi calon berbanding dengan Pakatan Rakyat. Berantakan dah...! Wakakak..!!

(*) Apa barang bukak baju merah tu makcik, bukak semua laa.., hahahaha..tambi mesti suka ! 
TAPAK IKLAN BERBAYAR. HUBUNGI ALBANJARI UNTUK MELANGGAN ::


N.28 : KERDAU
Penasihat MB hari ini dijadualkan memulakan kempen diatas mimbar masjid. UMNO kelihatan amat islam di Kerdau. Solek pun pakai songkok nanti, ciri ciri keislaman di Kerdau terpancar jelas dimata pengundi. 

Calon PAS pulak tak berapa nak islam mengikut kata orang orang UMNO. Tak padan langsung nak lawan, kata orang UMNO. Aku kalau pergi bertugas dimana mana memang suka sangat minum dengan orang UMNO.

Yang aku dapat analisa tentang orang UMNO nih, sampai ke sudah mereka ditipu oleh pemimpin UMNO. Tak boleh lagi, kalau nak laksanakan hukum islam sebab islam di Malaysia tak menyeluruh. Tak boleh islam macam tu.., nanti huruhara negara, begitulah UMNO menipu rakyat malaysia.

UMNO memberikan mimpi indah kepada pengundi dimana mana mereka bertanding, mereka sanggup buat apa saja untuk pengundi masa ini, jadi badut pun sanggup, asal dapat undi. Kasihan UMNO, jadi pak lawak pun depa boleh, jadi Ahmad Nisfu pun boleh, kempen mereka hanyalah mimpi mimpi indah bagaikan filem bollywood yang siap guling-guling dan menari nari atas lereng bukit akhirnya mampus jatuh dalam gaung. (FZT)

LIVE@MerDAU : NO to gendang, bontot YES !

Menjelang hari Penamaan Calon di N.27 dan N.28 :
Hari ini SPR lantang beri amaran kepada penyokong parti yang bertanding , jangan bawa gendang, jangan bawa alat muzik, jangan bikin bunyi-bunyian, siapa yang degil akan ditangkap polis, dan barang2 bawaan seperti itu akan dirampak Polis. 

SPR cuma akan luluskan penyokong bawa bendera parti, bawa poster parti saja. Kah..kah..kah!" Sejak bila pulak parti SPR jadi ketakutan dengan gendang dan trumpet? Tapi aku rasa, berani ker SPR nak rampas gendang 'Hindraf' esok? Wakakaka..! Jangan la buat lawak lucu SPR oi..! Sebelum hang rampas gendang Hindraf, baik la pi rampas jari-jari 1malaysia esok yang akan tunjuk aksi FUCK. Opps...jangan lupa juga sepak bontot2 puteri yang lucah goyang2 ponggong macam yang berlaku di Permatang pauh, sepak jaa na..jangan pi tutoh plak...! Susah plak forensik nak cam mana satu DNA yang nak kena pakai.

(*) Esok aku sekadar usung 'bulu' jer laa..di hari penamaan calon, jangan ber'bulu' plak? Wakakaaka..

18SG : PANAS BERAPI - Bunting di Merlimau, i guna jari..jer bro!

Marah sungguh gedebe UMNO bila baca artikel berasap aku semalam, dibawah tajuk : Bunting di Merlimau, kerana hari-hari mau maa..!! Depa memang patut marah kerana dengan marah itu saja yang mampu depa terjemahkan untuk tidak bersetuju dengan sekolah bunting Jasin tu. Oleh kerana darah gedebe itu memang azalinya berkaler 'biru', kemarahan itu hanya mampu dilampiaskan sekadar 'ketap-ketap' bibir saja bro..!

Nak lebih-lebih.., tak berani bro, kang tak dapat plak 'hadiah' rasuah beras sekampit cap dacing. Sekarang kan musim PRK. Musim Santa Kalus usung guni beras sana sini. Lagipun depan Ali ketam mana boleh lebih-lebihh..kang tak pasal-pasal buta jer dahi 'melayu' gedebe tu kena tunjal dengan Ali ketam. Jangan main-main dengan jari 1Malaysia Ali ketam, sekali ditunjal, mau penuh setengah sekolah bunting dibuatnya..! Itu belum lagi jari tambi tiang letrik..kalo itu kasi, kena bukak sebijik lagi ler sekolah bunting jawabnyer..! Wakakakak..

Pagi ni selepas balik dari jamaah suboh di masjid, aku bukak ruang komen, terpacul la komen kat bawah ni..mari kita hayati bersama, katanya,
" KALAU IKUT TEORI, TELOR PAS DAH TINGGAL SEBIJI TAPI TAKUT PULA ORANG KATA PONDAN MAKA PENCACAI PAS SESAT PUN CARI LAH BERITA2 HAMPEH KOT KOTLA BOLEH MENANG, SIAN PULA AKU TENGOK TERHEGEH2 KAU HUHUHU WAAAAAAAAAAAAA By TARANTULA
 Lama aku fikir TARANTULA tu apa? Apakah maknanya itu merujuk kepada perkataan "TERAN TU...LAA..!".  Kalau itu maknanya, maka sesuailah ia kita simpan di Sekolah Bunting Jasin..kerana kat situ jer kita boleh rasa bagaimana mangsa-mangsa gedebe tunjuk skil TERAN. Teran apa bro? Alaa..TERAN TU.., LAAA...! Syok ker TERAN? Nak tau tanya TARANTULA. Dia tahu laa..syiok ker tak? Hahahaha.

Pagi ini juga rakyat Malaysia sudah tahu siapa calon PAS untuk lawan Barisan Neraka, sudah pun diketahui. Di Kerdau PAS akan diwakili oleh Haji Hassanuddin Salim, 43 tahun dan di Merlimau pula lawan UMNO pula ialah Haji Yuhaizad Abdullah. Dua-dua calon PAS muda-muda belaka. Berbeza dengan calon BN yang depa kata ada kena kencing manis. Harap-harap kencing manis yang ada itu tak teruk tahap biru gelap, jika tahap kaler tu..memang punggah !! Bukan apa bro, kesian bini dia bro.., orang kena kencing manis ni anu tak berapa nak mantap, tido selalu... kata orang Merlimau...hahahaha !


(*) Bersambung nanti lepas aku makan pagi. Sementara itu ikuti Majlis Perisytiharan Calon PAS di DUN Kerdau oleh krew Cina Islam/albanjari Online, alustaz MRK albanjari yang kini sudah berkampung disana sejak 2 hari lalu. Layan foto dulu yaa..


sidang media sejurus peristiharan calon

Tuan Guru menjulang tangan calon mengistiharkan calon PAS N28 Kerdau

Gulai Kawah Kerbau....adalah menu tradisi Markaz PAS Kerdau sejak dahulu lagi... semalam 2 ekor kerbau telah disembelih sebagai juadah para tetamu..

18SX : PANAS BERAPI - Bunting di Merlimau, kerana hari-hari mau maa..!!

Lalu-lalu lalang di program Gelombang Puteri di Merlimau hari ini buat mata jadi terbeliak. Apa tidaknya, mata jadi terjojol kerana melihat hebatnya sekonon-konon Gelombang Puteri UMNO di Merlimau. Tapi hebat pada warna jer bro ! 

Warna pink yang bikin syahwat bisa jadi banjir, sana-sini dan sinun pink bro ! Dari tudung, kain, kasut, malah mata jadi bertambah terkujat bila tengok bukan saja bibir puteri jadi pink, rambut kat atas pun pink bro..harap-harap rambut 'bawah' dan bulu-bulu lain depa tak kalerkan pink juga. Mau gegar syahwat mantan KM versi tiang letrik kalau dia jumpa.   Tak pasal-pasal ada aktivis masuk penjara lagi.

N.27 : MERLIMAU
Ketua Puteri 1Malaysia dari tempik gempita ucapannya kata, semangat 'melaka' wajar di seru bagi membangkitkan semangat, agar mantap barisan pertahanan BN. Wow ! Dahsyat sungguh 'kipas susah mati' bik momma ini berkata-kata, malah sambil genggam penumbuk dia meminta penuh belas agar setiap sayap BN mempastikan kemenangan BN di Merlimau. 


Hoi..! Hangpa kata Merlimau tu kubang UMNO. Nih apahal plak..kempen Ketua Puteri dah macam orang gian nak berlaki ? Sejak sebulan lalu lagi UMNO dah dabik dada, dan kelmarin Ahmad Maslan siap kata PAS itu parti pas-pis-pus. Gelak la hangpa. ! Bila 'mangkuk' tu kata lagu tu.

Aku jadi hairan sungguh, kata lubuk UMNO, menang tu dah dalam genggaman..kah..kah..kah ! Jika dah namanya 'lubuk' yang hangpa pi angkut pak-pak menteri tu buat apa? Sebut jaa menteri apa, semua dah ada kat sini. Bukan setakat yang kaya, yang miskin papa kedana pun dah dapat bertentang mata dengan menteri menteri. 

Menteri joget lambak, Menteri yamseng, Menteri komisen, Menteri debat marathon, Menteri kurang akal, Menteri tak cukup akal semua sudah diarah turun ke Merlimau sampaikan penduduk Merlimau naik muak dengan menteri, selak lalang ada menteri.., menteri lalang, isi minyak kereta, ada menteri ron95, seluk pokok pisang tersengih-sengih menteri asas tani. 

Dalam masjid pulak imarah sungguh menteri baca yassin, baca gila punya kuat dari jemaah, walaupun bunyi sebutan macam telo arab majusi. Kah...kah..kah ! Hangpa sebut aje menteri apa.., ada belaka. 

Hebat Merlimau. Dalam banyak-banyak menteri, yang paling banyak melawat Merlimau sejak sebulan lalu ialah Menteri Pendidikan dan Timb. Menteri. Apa yang dia cari di Merlimau..entahlah ! 

Ikut suasananya memang situasi Merlimau dilihat hebat. Semua pengundi seolah-olah sudah dalam gengaman UMNO. Sokong pembangkang? Yellek...yennadey! 


Tak ada yang menyokong pembangkang. Kepada yang lemah semangat untuk bertugas, di Merlimau..aku rasa dah demam 'tiruk' bila tengok suasana begitu meriah, bila UMNO mendominasi kempen. Walaupun SPR kata jangan kempen sebelum penamaan calon ! Tapi UMNO dah sebulan kempen. Jadi kalau PAS pun ikut kempen, apa salahnya kan...! 

Cakap-cakap gedebe UMNO di Merlimau begitu hebat sekarang bro ! Gedebe bilang, peluang PAS hampir tertutup sebagaimana tertutupnya pintu 'eye of Melaka'. langsung tak bukak bukak sampai sekarang. Yang bukak, itu ler..sekolah untuk perempuan 'bunting'. Bangga sungguh gedebe dengan sekolah 'bunting' kote macam tu..! Sebangga gedebe mempunyai bekas ketua menteri yang pandai buntingkan anak dara orang bawah umur...dari alor gajah. Itulah contoh dan tauladan yang kita hendak, dan itulah juga pemimpin yang mesti kita pilih, undilah UMNO. Kerana Ketua Menteri sekarang diantara jasa besarnya ialah menyediakan sekolah bunting di Jasin. Seronoklah lepas ini, kerana kote-kote gedebe yang ter'bunting'kan perut perempuan maupun puteri, boleh dibela seeloknya di sekolah perempuan bunting itu. 

Oh..! seronoknya, tapi jangan sekali-kali mem'bela' maruah perempuan yang di'bunting'kan gedebe, itu sudah menempah bala namanya kerana barang siapa yang mem'bela' perempuan yang kena bunting, confirm akan masuk penjara 6 tahun, macam Lim Guan Eng kan..! Hebat Melaka der..! Sehebat tambi !

N.28 : KERDAU
PAS tak boleh makan UMNO di Kerdau. Tak ada isu pun nak dimainkan oleh pembangkang di Kerdau. Suasana berbeza kata MB Pahang. MB Pahang kata semua isu akan selesaikan. 10 tahun dulu cakap nak selesai tapi sampai ramai rakyat dah mampus pun tak selesai-selesai jugak. Denan Sangkut mesti cakap semua dah selesai. Jika semua sudah selesai, apa nak takut lagi.

26hb.  Februari ini, rakyat akan kembali menanti aksi apakah yang akan dilakonkan oleh MB Pahang kali ini. Apakah fucknya lebih lucah atau lebih jahat kali ini. MB Pahang bersama Solek porno akan kembali beraksi. Sekor suka buat isyarat lucah, sementara sekor lagi memang sah-sah dah lucah. UMNO dan kelucahan itu ibarat aur dan tebing apa ? Apakah MB Pahang sudah bersiap sedia dengan aksi 'terbaru' bagi mengulangi apa yang pernah dibuat semasa Pilihanraya Sanggang ? Satu aksi terkutuk oleh seorang MB yang begitu hebat dan dikutuk sepanjang zaman.

Oleh kerana PAS tidak mempunyai isu.., maka gedebe dan MB Pahang nanti sudah pasti berpestaan, tak payah tampal poster dacing la bro, Kerdau kan milik UMNO, kita tampal jari 'fuck' Denan pun apa ada hal..! UMNO dah dijanjikan untuk menang di Kerdau. Hahahaha...! Apa lagi kenkawan, kita 'fuck' jer semua pokok sawit dan getah di Felda dengan poster 'fuck' Denan Sangkut. Hahaha..! Menteri asas tani kata, lagi banyak kita tampal poster 'fuck' kat batang pokok sawit dan getah, lagi subur pokok tu..bukan tu saja, harga buah sawit dan susu getah pun akan naik mencanak, sama 'mencanak'nya harga minyak masak sawit sekarang di pasaran. Tak betul ker cakap aku ni ! 

18SX : Artis sekedudukan - ada bezakah kongkek dan khalwat?

"jangan pegang-pegang, duduk regang-regang.." tu lirik lagu bro ! Tak sedap pun kalo bikin di depan 'ayam-ayam' gebu dan montok. Ambil fatwa si kazim alkazam, rugi tak tengok der..! Kalo berderap syahwat, rugi pulak tak ajak tut--tut--tut, dah rasa sedap tut-tut, tambah rugi plak layan syahwat setakat tu saja.

Apa kata kalo kita duduk serumah, ramai-ramai. Alaa..kat tempat gini sapa yang berani terjah bro ! Ini tempat private. Sesuai sangat dengan niat nak 'celapak' dan menyedapkan bahagian-bahagian 'private' yang ada tuh !

Tapi pasal apa boleh kantoi nih? Ker hangpa bising sangat dok ''arghh..urghhh.." masa menyedap ? Adoii..., kalau yer pun sedap, kancing sikit ler mulut tu ? Butoh la lu..kantoi aku! Sekarang sapa yang malu? Skuad 'melodi' mesti terjah nyer pagi ni..!

Malu la muka aku yang hensem lagi macho ni kat Bob Lokman. malu weyhhh...! Baru jer minggu lepas aku jumpa dia dan makan bismillah sama-sama dengan dia. Tapi semalam aku kena tangkap bro..! 

Bukan kena tangkap pasai makan baca 'bismillah' dengan Bob. Tapi kena tangkap..pasai 'menyedap' ramai-ramai di kondo..! Mampuih..! Tapi adat ler kan, tengah sedap menyedap..apa nak peduli, kiamat pun kan..kalau tak, tak ler lentuk 'ayam-ayam' artis peliharaan yang dok mengongkek  tu der...! hahaha..! Baca sepenuhnya dibawah.

HULU KLANG - Seorang pelakon terkenal bersama dua rakan serumahnya ditahan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) setelah didapati bersekedudukan dengan dua wanita di tingkat 13 sebuah kondominium di Bukit Antarabangsa di sini semalam.

Pelakon berusia 30-an bersama dua lelaki dan dua wanita itu ditahan selepas didapati dalam keadaan mencurigakan serta tidak mempunyai sebarang ikatan muhrim.

Menurut sumber, tiga anggota penguat kuasa JAIS dan tiga anggota polis telah menyerbu rumah berkenaan pada pukul 6.45 pagi selepas menerima aduan daripada orang awam.

"Serbuan dilakukan setelah polis menerima maklumat terdapat beberapa individu dalam rumah melakukan perkara tidak bermoral dan mencurigakan," katanya di sini semalam - Kosmo

Sudirman dan Rahsia kematiannya 19 tahun yang lalu ?

Penghibur nombor satu meninggal kerana kegagalan hati bukan Aids :

KELUARGA Allahyarham Sudirman membuat keputusan untuk 'menyembunyikan' Penghibur Nombor Satu Negara itu mengenai penyakit dan punca kematiannya kerana tidak mahu peminat sukar menerima hakikat mengenai keadaannya yang sangat menyedihkan.

Walaupun ia menyebabkan timbul pelbagai andaian sehingga ada yang mengaitkan Sudirman menghidap penyakit Aids, tetap mereka tegas untuk tidak mendedahkan kepada umum mengenai punca penyakit dan kematian penyanyi itu.

Rakan karib Sudirman yang juga penulis lirik terkenal tanah air, Habsah Hassan berkata, bagaimanapun, sejak kebelakangan ini keluarga penyanyi itu seperti sudah bersedia untuk bercerita dan merungkai rahsia sebenar mengapa mereka bertindak 'menyorokkannya'.

"Selepas bertahun-tahun, barulah rahsia itu terungkai. Keluarganya tidak mahu mendedahkan atau memberi peluang masyarakat Malaysia melihat Sudirman pada waktu itu kerana mereka tidak mahu melihat keadaan sebenar Sudirman yang sangat menyedihkan. Mereka sudah biasa tengok Sudirman dalam sentiasa ceria dan 'cute'.

"Secara perubatan, Sudirman disahkan mati kerana kegagalan hatinya berfungsi dengan sempurna. Tapi sebenarnya, ada punca kematian yang tidak boleh dijelaskan secara perubatan kerana pada waktu itu, Sudirman sedang menghadapi pelbagai perkara aneh.

"Saya akui, ia juga disebabkan ajalnya memang sudah sampai. Tetapi Sudirman melalui banyak perkara misteri dan mistik yang sukar untuk dipercayai pada zaman moden ini. Tetapi hakikatnya itulah yang dihadapi oleh Sudirman sehingga membawa kepada kematian," katanya.

Habsah berkata demikian ketika menjadi tetamu siri Pesona Seni Aswara - Mengenang Sudirman: Program Kecil Berjiwa Besar di Dewan Orkestra, Akademi Seni Budaya Dan Warisan Kebangsaan (Aswara), baru-baru ini.

Program yang dilancarkan oleh Ketua Pengarah Aswara, Datuk Omar Awang itu menampilkan Mohd Kamarulzaman Taib sebagai moderator.

Habsah berkata, berdasarkan keakrabannya dengan penyanyi itu, beliau mendapati Sudirman ialah seorang pemerhati, ada pandangannya sendiri, memiliki ilmu dan pengetahuan am yang sangat baik.

Katanya, hal ini boleh ditemui menerusi kebanyakan lagu nyanyiannya kerana itu ia menjadikan Sudirman satu-satunya penyanyi yang berani tampil dengan lagu mencakupi pelbagai tema kehidupan.

"Saya secara peribadi berasakan apa yang dibuat oleh Sudirman belum boleh digantikan oleh penyanyi sekarang. Saya bukanlah hendak melebihkan Sudirman kerana rapat dengan Allahyarham, tetapi anda boleh kaji sendiri lagu nyanyiannya, tulisannya, komik yang pernah dihasilkannya. Anda akan dapat apa saja daripada soal isu semasa, kerjaya, kemasyarakatan sehinggalah kepada soal hati.

"Memang soal hati amat mengusik perasaan kerana Sudirman yang saya kenali lebih daripada seorang yang romantis," katanya.

Katanya, Konsert Jalanan yang dibuat oleh Sudirman pada tahun 1984 adalah konsert terbesar yang berjaya menarik lebih 100,000 orang untuk menyaksikannya dan ia adalah antara bukti penyanyi itu mempunyai kesungguhan dalam kerjayanya.

"Untuk memastikan konsert itu berjaya, dia tidak menyerahkan semua urusan 100 peratus kepada orang lain. Sebab itu, Sudirman menguruskan banyak perkara termasuklah mendapatkan permit polis," katanya.

Habsah berkata, Sudirman juga tidak menafikan dia bukanlah seorang penyanyi yang mempunyai suara berkualiti, fizikalnya pendek dan tidak tampan seperti kebanyakan penyanyi lain dan itu semua dianggap dirasakan sebagai kekurangan pada dirinya.

Katanya, Sudirman juga sangat berani dalam menentukan lagu yang hendak dirakamkan dalam albumnya tanpa mempedulikan sama ada ia boleh diterima oleh peminat dan pendengar.

"Sudirman seorang yang tidak kisah sama ada peminat mahu terima atau tidak. Baginya, sebagai penyanyi, bukan masyarakat yang berhak menentukan pilihan lagu yang hendak dinyanyikannya. Sudirman berasakan dia yang berhak tentukan dan memang banyak lagunya berjaya.

"Seingat saya, Sudirman adalah satu-satunya penyanyi di negara ini yang berani bercakap pasal patriotik. Dialah penyanyi yang merakamkan album yang semua lagunya bertemakan patriotik.

"Dia bukan sekadar seorang yang tidak takut mencuba tapi memang tidak takut untuk buat. Dan, Sudirman juga penyanyi yang ada jati diri cukup kuat. Dia buat album lagu Melayu seperti deli, joget, asli. Sememangnya dia seorang berfikiran jauh seolah-olah tahu dan yakin dia tidak hidup lama," katanya.

Tambahnya lagi, Sudirman juga mahu membuktikan sesuatu iaitu sekiranya dia sudah tiada di dunia tetapi namanya tidak mudah dipadamkan dalam sejarah kerana penyanyi ini meninggalkan jejak yang sukar diganti.

"Dia seorang yang kerja kuat. Mungkin pelik tetapi untuk mendapatkan tenaga, Sudirman suka makan telur mentah," jelas Habsah lagi.

Dalam diskusi itu, Mohd Kamarulzaman atau Che' Kem yang kini dikenali sebagai Tunku Abdul Rahman dalam filem 1957: Hati Malaya, mengemukakan beberapa persoalan kepada Habsah berhubung dengan beberapa seni kata tulisannya yang cukup menyentuh jiwa apabila dinyanyikan oleh Sudirman seperti lagu Terasing, Merisik Khabar, Jauh Di Sudut Hati dan Salam Terakhir.

Mengulas perkara itu, Habsah menjelaskan, dia menulis seni kata secara tidak dirancang dan kebanyakannya disiapkan pada saat akhir iaitu ketika Sudirman sedang bersiap sedia untuk memulakan rakaman suara.

"Misalnya lagu Terasing. Lagu dan melodinya sudah disiapkan oleh Manan Ngah. Dia dan Sudirman sudah berada di studio untuk memulakan rakaman. Manan juga sudah menyiapkan liriknya tetapi Sudirman menolak. Manan kemudian menghubungi saya minta tulis lirik untuk Sudirman.

"Saya rasa dalam masa tidak sampai dua jam, lirik Terasing disiapkan dan Sudirman terus merakamkannya. Tapi disebabkan keakraban saya dengan dia menjadikan sedikit sebanyak memang boleh memahami perasaannya," katanya.

Tambah Habsah, keakraban itu menjadikan Sudirman dianggap sebagai adiknya dan penyanyi itu sering bercerita mengenai harapan, impian dan cita-cita serta bebas menelefon pada bila-bila masa saja.

"Nasib baik suami sudah memahami sangat hubungan saya dengan Sudirman. Ada suatu ketika dia menelefon saya dalam keadaan sedih, sayu dan menangis. Dia memang berterus terang dengan apa yang tersimpan di hatinya. Saya tidak dapat berbuat apa-apa melainkan suruh dia bersabar dan banyak beristighfar.

"Lagu Merisik Khabar dinyanyikan Sudirman dengan penuh perasaan kerana liriknya memang satu luahan dalam dirinya pada waktu itu," katanya.


Gadaffi semakin kejam di Libya

Sukarnya pemimpin diktator mahu hilang kuasa. Sanggup bunuh rakyat sendiri demi kuasa. Tembak dan bom, peduli apa..janji negara yang aku perintah, hak aku sampai bila-bila. Pagi ini aku meludah pemimpin islam Libya ini dengan kata-kata, " mampus lu lagi baik..hidup pun tak beri manfaat untuk manusia..ayuh hantar saja jasadnya terus ke neraka..! "


Pemimpin Libya Muammar Khadafi memerintahkan pasukannya untuk menghancurkan setiap pemberontak yang mencoba menggoyang pemerintahannya selama 41 tahun. Dia juga memperingatkan kepada para demonstran bersenjata bahwa mereka akan dieksekusi dan berjanji memeranginya sampai akhir.

Dalam pidato yang tidak beraturan di televisi, seperti dikutip AFP Selasa (22/1/2011), Khadafi bersumpah untuk tetap berada di Libya sebagai pemimpin revolusi. Dia mengatakan akan mati sebagai martir di tanah nenek moyangnya dan berjuang sampai tetes darah penghabisan.

Dengan memproklamirkan dukungan rakyat, Kadhafi memerintahkan tentara dan polisi untuk menghancurkan segala pemberontakan yang melawan pemerintahan tangan besinya selama empat dekade. Tercatat ratusan orang tewas dalam pemberontakan selama delapan hari terakhir.

Khadafi juga mengancam untuk membersihkan Libya "rumah demi rumah" dan "inci demi inci".

Dalam siarang langsung, mantan kolonel angkatan darat yang kini berusia 68 tahun itu mengatakan, "Moamar Khadafi adalah pemimpin revolusi; Moamer Kadhafi tidak memiliki posisi resmi untuk mundur. Dia adalah pemimpin revolusi selamanya."

"Ini negara saya, negara saya," teriaknya dalam pidato sekitar 75 menit yang berisi kata-kata pendek, semburan kata-kata kemarahan, yang diselingi dengan gemetar tinjunya atau menunjuk jarinya.

Meski laporan tetang tentara, polisi dan milisi yang telah membunuh demonstran tak bersenjata tanpa pandang bulu telah menyebar dalam sepekan terakhir, Khadafi mengatakan, "Kami belum menggunakan kekuatan".

Akan tetapi, dia mengatakan, "Jika situasi memburuk, kami akan menggunakannya sejalan dengan hukum internasional dan konstitusi Libya."

"Rakyat Libya bersama saya," katanya sambil menyerukan mereka muncul pada Rabu. "Tangkap tikus-tikus itu," katanya terhadap demonstran antipemerintah. "Pergilah dari rumahmu dan serang mereka di manapun mereka berada."

"Setiap rakyat Libya yang membawa senjata melawan rakyat Libya akan dihukum mati," gemuruhnya.

(Part 1) TOP Rangking Online - Dominasi unggul carta penulis-penulis neraka

Daripada pengamatan penulis, carta TOP 100 ini wajar dibahagikan kepada 2 kategori yang berasingan. Ini bagi melihat kedudukan carta yang lebih adil dan telus. Untuk ulasan TOP RANKING minggu ini, penulis hanya akan mengulas 50 blog Sosio-Politik Paling Berpengaruh muttakhir ini dari senarai carta yang diberikan kepada penulis. Oleh kerana tajuk yang dipilih untuk diulas minggu ini, lebih khusus, adalah diharap agar penulis blog kategori UMUM tidak berkecil hati.

50 Blog Sosio-Politik Paling Berpengaruh di Malaysia
(*) Sampel diambil dari turutan blog dari tangga 1-50 sahaja daripada jumlah keseluruhan blog dalam carta.

Penguasaan dan Peratus

1) Blog Pro UMNO/BN
46 % atau 23 blog dari  50 blog yang tersenarai dilihat telah didominasikan oleh penulis blog dan blogger fanatik penjilat tegar kerajaan (Pro BN)

2) Blog Pro PR/PAS :  
26.% atau 13 blog dari keseluruhan senaraian pula diungguli oleh blogger Pakatan Rakyat (Pro PR) manakala,

3) Blog Umum : 14 blog atau 28% oleh blog bukan politik.

Tangga Utama Rangking masih tidak berubah dengan blog TKO terus mengukuhkan tahta. Walau bagaimanapun dari 10 senarai terbaik masih kekal dikuasai oleh blog-blog PRO-BN yang juga dikenali dengan blog-blog penfitnah, lucah dan adu domba dimana dari perhatian penulis ia merujuk kepada blog Parpu Kari (mesin kopipes), Papa Gomo (raja fitnah yang mungkin akan menjadi ahli neraka jika dia tidak bertaubat nasuha) dan yang sejenis dengannya.

Dominasi :
Keupayaan blogger-blogger Pro BN yang bangsat mencipta berbagai kisah dan cerita fitnah menjurus kepada seks memberikan ruang terbaik mengapa aliran traffik pembaca mengunjungi blog-blog mereka. 

Apa pun hakikatnya, aliran pembaca yang meramai itu sekadar 'window shopping' saja. Baca untuk melihat bodoh dan bahlolnya tulisan mereka. Untuk percaya, tidak sekali.

Biarpun ada setengah blogger mereka angkuh mengatakan bahawa itulah hakikatnya yang berlaku, dimana blog-blog mereka yang pro kerajaan telah menguasai dunia siber yang selama ini dikuasai oleh blogger rakyat atau dikenali sebagai blogger Pakatan Rakyat., tetapi realitinya..,

kemuncak penguasaan ruang siber tetap utoh didominasikan oleh penulis-penulis dan blogger pembangkang melalui penggunaan gadget terbaru seperti facebook, twitter dan live channel yang begitu hebat ledakannya dialam maya dimana kadar pengunjung dam pembaca lebih luas dan mudah dicapai hatta di telefon bimbit. 

Moral :
Kewajarannya, melihat dari sudut pengisian moral dan etika, blog-blog mereka yang dikononkan menguasai ruang siber sekarang sebenarnya begitu 'miskin' dhoif lagi 'papa kedana' untuk khalayak pembaca mempercayainya. 

Apa yang cukup dikesalkan adalah apabila sesetengah blogger-blogger ini dilihat terlalu TAKSUB dengan sesuatu perkara yang mendasarkan perjuangan sesebuah parti politik yang didokong oleh mereka..sehingga sangat keterlaluan melakukan dosa besar melalui fitnah-fitnah yang dilemparkan khususnya kepada pemimpin pembangkang. 

Akibat terlalu taksub, blogger-blogger 'neraka' ini lebih suka menceritakan dan mencipta persepsi secara berlebihan sehingga lari daripada fakta dan realiti sebenar yang berlaku kepada landskap cerita dan politik negara amnya. Dengan  hanya bersandarkan kepada sumber-sumber yang masih boleh diragui kesahihan, meletup dan diledakkan untuk dijadikan satu persepsi penceritaan yang akhirnya menjadikan politik itu sesuatu yang cukup jijik di mata rakyat, dimana 'syak' prasangka menjadi tunjung kebenaran. Itulah kiblat dan Tuhan mereka ketika menulis, atau suka penulis katakan bahawa mereka-mereka itu merupakan diantara penulis-penulis dajjal akhir zaman.

Kepada blogger-blogger yang masih jauh rangkingnya dari carta 50 blog paling berpengaruh, suka juga penulis nyatakan disini bahawa jika anda ingin membaiki rangking dengan baik, ketika menulis blog, menulis biar dengan akal, bukan emosi, baru padat dan bernas..jangan biar emosi menguasai diri, jangan biar ego menguasai hati…InsyaAllah blog anda akan kekal diingatan pembaca selamanya.

Tidak berguna satu sen pun, jika blog yang kita tulis hebat berada didalam carta, tetapi kandungan dan isinya lebih banyak membuka cerita dan membuka aib serta lucah, mencaci, memaki-hamun, membogelkan individu hanya dengan tujuan untuk menaikkan hits ketika pelayar-pelayar alam maya sibuk mencari penjelasan dalam sesuatu isu politik.

(*) Bersambung..ke bahagian 2 malam esok lebih hangat dan berapi !

Maaf , Ketuanan Melayu UMNO tidak laku dipasar yer !

Apek..,ini ikan barapa harga? (Apek tunjuk dengan jari 1Malaysia) Kambong RM10 satu kilo, itu Tursi RM10 linggit 1 kilo, itu curut RM8 linggit 1 kilo..

Errr..! itu sotong apek? (sekali lagi apek tunjuk jari 1Malaysia) Sotong kicik RM10 linggit 1 kilo, busat lorr RM14 linggit 1 kilo..^#

Ooor..itu kambong besar punya apek? (sekali lagi si apek tunjuk jari 1Malaysia) "itu kambong jalok kaa? itu manyak mahai seikalang hoo, RM14 linggit 1 kilo..! 

Ayoo..yo apek..apa pasal manyak mahal ? 

Haiyaa..lagi mau tanya.., lu tak tau kaa? Lagi ikan pun sulah manyak kolang. pi laut mau tangkap pun tak sinang..ayaq laut selalu 'mati', kadang-kadang 1 bulan mau 3 kali lorr itu ayaq laut 'mati'..(dalam hati gua, dah macam YB UMNO plak..dok mati selalu..hmmm!)

Lu timbang itu sotong besar punya 1 kilo arr...tapi wa tak mau lu punya harga..manyak mahaii.! Wa mau lu jual itu sotong besar RM8 satu kilo boleh? 

Haiyaa...mana boleh maa..! Sikalang lu meniaga kaa.., wa yang meniaga? (sambil angkat2 kening) Manyak gila ini olang...! Tiunasengg..otak sulupa limau lokam !! (bebel-bebel)

Hei..apek..lu tau saya siapa? Saya MELAYU apek. (sambil tumbuk2 dada) Lu kena hormat saya. Lu kena hormat Melayu sama itu KETUANAN MELAYU.  Sekarang saya mau tanya lu. "lu tuan kaa..wa tuan? Itu UMNO cakap Melayu itu TUAN dalam ini malaysia ! So..lu mesti ikut cakap tuan laa ? Kasi saya harga macam saya..err..macam lu punya 'tuan' mintak ?

Lancau lu..! Lu ingat lu punya 'tuan' bikin wa punya 'lancau' jadi kecik kaa? Lu mau itu harga, lu mintak sama lu punya tuan laa..err..sapa lu punya tuan tadi ?

"UMNO !"

Hmm..! betoi, lu pi mintak sama dia...Mintak sama lu punya tuan UMNO.

Moral of the story : Maaf , Ketuanan Melayu UMNO tidak laku dipasar yer ! Kah..kah...kah ! Bodoh punya orang UMNO..termasuk ler menteri kapunden yang jaga harga barang untuk 'melayu' UMNO..! 

Ulas TopBlog ? Jika ada yang 'terbakar' jangan salahkan wak !

Kelmarin, wak dihubungi oleh webmaster TRO. Wak tanya TRO tu apa? TRO ker TRIO ? Dia kata TRO tu, Top Ranking Online. Ohh..! Kalau itu tahulah wak. 1st. time dia call bro ! Lagipun wak mana la nak kenal siapa dia tu. 

Lama juga sembang-sembang dengan webmaster yang rajin buat ranking blog nih..dalam dok sembang, sempat jugak aku menibai 2-3 jurus dan 'pundek'kan longlist blog yang dia masukkan dalam carta tu kat dia. Nasib baik dia jenis 'cool' man bro, hahaha...! Jenis lubang telinga 1 hala - masuk kiri terus kuar telinga kanan. 

Rupanya untuk dia siapkan rangking mingguan tu kurang2 dia kena ambil 14 jam bro, baru siap. Mak oi..! Kalau suruh wak yang bikin, dah lama aku humbankan ke longkang. Lama..tu bro ! Jika diukur jarak masa dan perjalanan kereta dari JB dah lama sampai dan sesat banat di Pattaya, Siam sana tu bro ! Apapun wak murnikan jua usaha keras dia, sambil tunjuk tanda 'bagus', walaupun dia tak nampak.

Pagi tadi, jam 6.45 am SMS dari webmaster TRO masuk ke henfon wak. Itu tanda yang 'rangking' Terkini blog paling berpengaruh di Malaysia sudah siap dan akan diterbitkan pagi ini. Dia minta wak ulas. Ulas ikut cara wak.,katanya. Wak bagitahu dia, kalau wak ulas, boleh..tapi..bukan tak tahu, ulasan wak ni BERAPI. Apa kesian-kesian ? 

Lepas dia SMS, wak jadi pelik plak, biar betul webmaster TRO ni, ker dia salah pilih pengulas ? Mana tahu mungkin dia nak cari pengulas yang namanya Joehari kaa..sudahnya tertekan nombor henfon wak yg ada diblog albanjari.

Untuk tidak menghampakan beliau, wak maklumkan, wak cuba ulas. Maka tunggu ulasan BERAPI wak di blog lewat malam nanti. Tunggu yaa..! (sambil tunjuk tanda 'peace') Perhhh..!

18SX - Iklan Air Asia yang PANAS BERAPI

Cayalah Air Asia. Bikin Iklan dah macam blog gomo dan parpu pulak. Hadoiiyy...! Ikut syahwat..bukan saja yang tengok iklan tu kat newspaper jer akan 'keras', model yang dok eksyen masa shooting tu pun sama 'kerasss'. (dalam bulatan merah) Kah..kah..kah ! Biasalah jantan, mana ada jantan yg tengok body perempuan gitu tak 'keras'..! 


Hangpa tengok lama-lama..agak-agak dalam suar tu 'keras' tak? Kalo macam ni punya holiday, memang betul la tag iklan tu kata, " a holiday to remember..". Mana ustaz UMNO yang bukan main galak nak islamkan sektor 'pelancongan' Malaysia ni ? ker sama-sama tumpang kerasss..! 

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |