PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

Banglo Tuan Pesuruhjaya PAS Sarawak berharga RM42 juta?


Jemput singgah semua ! Beginilah rumah pesuruhjaya pas sarawak yang hebat dikelilingi seni landskap semulajadi. Untuk membangunkan banglo mewah ini, beliau telah menghabiskan 'wang rakyat' sebanyak RM42 juta ! Agak-agak bini muda labenon itu,sudikah untuknya tidur di mahligai sehebat ini ? 



18SX - Catatan kelana albanjari - Buah dada metropolitan !

Salam dari 'gua' transit. Kelanaku kini berlangsung di metropolitan besar dan luas dari gua bukit putus. Mataku tiba-tiba menjadi 'nanar'. Nanar kerna, mataku tidak berdaya melawan mukadimah nafsu. Mataku jadi tewas. Di hadapan ku, jujurnya di depan meja kopi ini, aku jadi 'berdosa'.

Didepan mataku terserlah kelompok dewita-dewita yang berbuah dada sebesar dolly parton. Dan duduknya benar-benar dihadapan mejaku. Aku jadi gagal mengelak. Buah dan 'lurah'nya sengaja menguji imanku. Lurahnya sengaja di'unjuk-unjuk' utk mengoda mata. 

Syaitan pun tumpang gembira, sambil menghias-hias buah itu agar lebih bergoyang-goyang. Bercium-cium tanda akrab ber'sahabat'. Atau sekadar menguji 'nafsu'ku. Ahh..!! Dunia jadi 'gila'. Gila dengan nafsu untuk berpesta buah siapa yang lebih mampu melondeh buat tatap mata-mata 'alim' seperti ku. Jujur aku katakan, mataku tak mampu mengelak dari membuang 'panorama' yang membuntang hasilan Tuhan. 

Ahhh ! Aku harus tenang. Dengan secangkir teh 'inggeris' yang aku hirup di danau kopitiam 'gua' ini, aku harap.., khusyu' maghrib dan isya' ku lebih upaya menebus dosa yang tidak 'sengaja'. Maafkan aku. Adat orang berjuang, tanpa 'dugaan' dan goda-goda iblis, pahala yang dicari, pasti tidak menjadi gunong...! Untuk itu..aku pamit seketika. Pamit untuk kembali menjadi manusia 'alim'. Dewita-dewita yang memenuhi kantung mata yang membelahakkan 'mata', telah aku kuburkan dibirai cangkir teh yang enak.

albanjari
Metropolitan KL sebelum Bintulu



Aku milih ber'kelana' lagi..! Agi idop..agi nyontot !!

salam pagi jumaat untuk semua rakan blog dan pembaca. Hujan diluar masih turun. Dingin angin menampar-nampar tubuh tanpa diminta. Aku jadi sibuk pagi ini. Sibuk berkemas kain dan baju. Nampaknya aku 'berkelana' ke luar lagi. Barang beberapa hari. 2 kepul beras dan 10 biji telor ayam kampung turut disumbat dicelahan ruang beg 'jarut' yang kusam. 

Nampaknya kelana aku kali ini terpaksa jua membawa 'beruk' bang yang sudah lama aku sisihkan. Harap si'beruk' terus setia berkhidmat utk aku. Jika dia 'merajuk', tiada pilihan, aku harus dan kena beli 'beruk' baru ler jawabnyer lagi. Oh yaa..!! Kalian..tolong doa aku sampai ya..sampai dgn sihat !! " agi idup, agi nyontot..! " ???



Seronok sakan orang Kulim Bandar Baharu.! Depa ada Dato' Z laa..!!

Tahniah aku ucapkan kepada semua pengundi-pengundi Dato' Z di Kulim dan Bandar Baharu. Wakil rakyat hangpa sekarang sudah bergelar "Dato'". Aku sebagai jiran negeri yang rapat dengan hangpa tumpang bangga sangat-sangat. Bangga kerana dia sekarang akan dipanggil Dato' Z. Kira dahsyat tu bro ! Lepas ni jangan suka-suka panggil zulkulum kaa, jerangkung kaa..tapi kena panggil Dato' Z. Minggu depan meriah kawasan parlimen Dato' Z dengan acara-acara makan dan makan. Sakan laa..orang Kulim Bandar Baharu nanti !



Selamat malam dato' Z ! Ptuihh..!! (maaf tekak gue melugai..laa plak !)




18SX : Secangkir teh cina, dan anoi yang tidak ber"sunat" !

Dari jauh aku ternampak di gigi jalan masih banyak meja kosong. Ini waktu peralihan – agak terlewat untuk minum petang dan agak terlalu awal untuk makan malam. Kalau mengikut apa yang dikesahkan oleh arwah Nenek aku – ketika inilah hantu banyak berkeliaran. Waktu-waktu bagini mengikut arwah Nenek, Sang Hantu sedang berpesta.

Diwaktu ini juga aku telah bersedia untuk menjadi hantu. Lalu aku menarik sebuah kerusi dan duduk. Aku melihat diri aku kesaorangan duduk di meja bulat yang besar. Café ini telah lama menjadi pilihan. Aku sengaja menggunakan perkataan café disini – untuk mengingatkan kota Paris. Tetapi ini bukan café di kota Paris – ini kedai kopi China Apek dekat Jalan Petaling.

Aku menggamit Apek Seluar Pendek Berbaju T. Lalu meminta secangkir teh China. Kalau di kota Paris aku telah memesan secangkir air anggur merah. Aku tak punya alasan kenapa aku memesan the China. Mungkin nak mejaga kesehatan.

Di hadapan ada lagi sebuah meja bulat besar. Di meja hadapan seorang lelaki yang aku tidak pasti mukanya kerana belakangnya berhadapan dengan aku. Disebelahnya seorang gadis China – mungkin awal tiga puluhan. 

Aku yakin ini China Doll kerana bunyi Mandrin yang aku dengar dari mulutnya. Skirtnya yang pendek menampakkan pehanya yang gebu meyakinkan aku lagi bahawa perempuan China ini sedang berniaga.

Jalan tidak sibuk. Yang banyak mundar mandir hanya anak anak muda dari Eropah yang mungkin menginap di hotel-hotel murah yang banyak di wilayah ini. Tidak kelihatan langsung Minah Cun atau Awang Kiut yang biasanya melaram di daerah ini.

Teh China aku sampai. Aku terperanjat besar. Si Apek tersenyum simpul seolah-olah meminta maaf. Harga seteko kecil telah melonjak ke tiga ringgit – dari dua ringgit. Si Apek dengan senyum cuba menerangkan bahawa semua barang telah naik harga. Lalu aku bertanya tentang harga secawan kopi o, secawan teh susu tanpa gula dan dan dan. Aduh! Semuanya telah berubah.

Tetiba lelaki di hadapan aku menoleh dan berkata ‘ nak pergi Genting’. Aku tak tahu kenapa dia berkata demikian. Apakah muka aku muka seorang penjudi. Kemudian dia bertanya apakah aku ini anak Malaysia. Ini satu soalan yang amat sering aku terima. Aku mengangguk. Dia menoleh dan berkata sesuatu kepada China Doll. Mungkin dia menerangkan bahawa aku ini bukan bakal pelanggan.

Belum sempat aku menuangkan teh aku ternampak seorang perempuan India di gigi jalan. Aku memberi senyuman percuma. Ini satu perlaboran yang tidak memerlukan wang ringgit. Pelaboran yang telah aku perbaiki hingga menjadi satu seni. Seni yang telah aku gunakan dari benua ke benua. Kadang-kadang berjaya – kadang-kadang gagal. Jika tidak melabor kita tidak tahu dengan siapa kita kan berkongsi bantal.

Achi ini tersenyum kembali. Aku memberi bahasa badan mengajak dia duduk di meja aku. Lalu Si Achi datang untuk berkongsi di meja bulat. Aku tidak kesaorang lagi.

Si Achi bertanya apa yang aku buat sendirian. Aku pula bertanya asal usul si Achi ini. Aku adalah insan yang paling kurios. Insan yang tak sudah sudah ingin tahu akan kesah hidup orang-orang seperti Si Achi. Ada sesuatu yang menarik aku. Ketika di sekolah menengah dahulu aku tertarik dengan dunia Siti Salina ini. Aku juga terus bertanya dimana bermulanya dunia Suzie Wong.

Aku merasakan Salina, Suzie dan Si Achi ini lebih jujur dari ramai Sang Isteri yang di goddam suami. Kalau mahu mengoddam Siti Salina atau Suzie Wong kita perlu membayar. Kalau Sang Suami menggodam Sang Isteri bukan sahaja digoddam malah dijadikan hamba - memasak, menjaga anak, membasoh, membersih rumah – tanpa satu sen bayaran. Oh! Disini politik feminis aku mula muncul.



Nah ! Si Achi ini menerangkan kepada aku bahawa badannya boleh di pakai untuk menjadi penyedap. Dengn harga yang berpatutan – 50 ringgit untuk satu jam. Wow! Aku terbarai ketawa. Untuk aku satu jam ini agak lama. Apa yang harus aku buat satu jam bersama Si Achi ini? Apakah aku perlu terus bergumpal dan bergusti dengan Si Achi ini untuk memastkan aku tidak kerugian 50 ringgit. Aku ketawa sendirian.

Ketika aku terus ketawa Si Achi ini terus bersurah. Dia berasal dari Bahau. Datang dari keluarga miskin. Duduk dan memburuh dalam ladang sawit. Walau pun miskin dunia Achi ini pada satu ketika dahulu cukup indah. Dia disayangi oleh Sang Suami dan mendapat dua cahaya mata. Tetapi semunya berubah. Mereka diminta meninggalkan ladang kerana kawasan ini telah berubah.

Lalu keluarga ini berpindah untuk mencuba nasib di kota. Mereka mendirikan rumah setinggan dan menjadi penduduk miskin kota di wilayah Sungai Way. Sang Suami membuat itu dan ini. Dalam kemiskianan anak mereka tidak bersekolah. Hidup dalam kota tidak menjanjikan apa-apa.

Satu ketika merka diminta berpindah lagi kerana tanah yang mereka duduki akan menjadi kawasa perumahan mewah. Kali ini nasib agak baik. Keluarga mereka diberi peluang untuk memiliki rumah murah di Perumahan Baiduri. Kelihatan dunia semakin cerah. Tetapi tidak lama kerana ditakdirkan satu hari ketika memboceng bersama suami motosikal mereka dilanggar lori. Sang Suami meninggal dunia dalam kemalangan ini. Mengikut Achi ini terjadi pada tahun 1999 dahulu.

‘Lihat ini..’ Si Achi membongkok dan menunjukkan kepada aku parut di betisnya. Aku ternampak otot betisnya telah berubah menjadi kecil. Apabila sang Suami meninggal maka kehidupan menjadi porak peranda. Setiap bulan perlu ada 363 ringgit untuk membayar hutang rumah.

Si Achi mengambil talipon bimbit. Dia menalipon. Dia bercakap dalam bahasa yang aku tidak faham. Tapi dari lunak bahasanya pasti dengan orang yang disayang. Betul. Tepat.

‘Anak.. di Melaka ..dah kahwin duduk dengan suami. Anak jantan pun di Melaka. Dia juga dah kahwin.’ Bila aku tanya apakah telah ada cucu Si Achi menggeleng kepala. Apakh Si Achi ini berkata betul tidak dapat aku pastikan ini kerana anak yang tua berumur 28 tahun dan yang perempuan berumur 25 tahun.

‘Setahun sekali hari raya mereka datang.’ Si Achi menyambung surah. Dia menerangkan yang kini dia hidup bersendirian. Mengikut Achi jika dia bernasib baik dalam masa empat atau lima tahun lagi mungkin rumah ini akan selesai dibayar. Dia akan memiliki rumah sendiri.

Aku berfikir apakah dalam masa empat tahun lagi masih ada jantan yang ingin menyewa badan Si Achi ini. Ketika ini umurnya juga telah agak lanjut berbanding dengan China Doll yang duduk dihadapan aku. Malah ramai pendatang baru yang genit dan bergetah dari Indonesia telah mula membuka panggung di wilayah ini. Pendatang pendatang baru yang muda muda ini akan memberi siangan hebat.

Tetiba aku meminta maaf kerana ingin bertanya pekara yang agak sulit. ‘ Achi satu malam dapat berapa pelanggan?’

‘ Dapat lah tiga empat ekor…. China ada .. Melayu ada… India ada. Tapi jantan ini datang lewat malam lepas jam sepuluh. Awal-awal macam ini jantan ini malu’. Dengan bangganya Si Achi menerangkan sejelas mungkin pada aku.

Apabila aku mendengar perkatan ‘ekor’ ini aku terbarai ketawa. Aku rasa untuk Si Achi ini Si jantan yang datang ini bukan manusia tetapi hanya pelanggan. Ini contoh terbaik sikap seorang yang professional. Alangkah beruntungnya negara ini jika Si Achi ini ketika membesar dahulu disekolahkan. Pasti dengan sikap profesional ini dia akan bijak untuk menjadi CEO disebuah syarikat GLC kita.

Kemudian aku bertanya tentang keselamatan kerana Achi bekerja diwaktu malam hingga subuh. Achi menerangkan bahawa dia merasa agak selamat bekerja di wilayah ini. Pada waktu petang dia akan datang bekerja dengan bas atau keretapi. Dia hanya membawa beg tangan yang agak besar. Didalamnya ada cermin muka kecil, bedak, gincu dan beberapa keping kondm.

Si Achi telah cekap dan berpengalaman. Dia telah membuat kerja ini hampir enam tahun. Dia dapat membaca siapa yang betul betul gersang dan ingin belayar dengannya dan siapa yang cuma ingin datang meraba-raba punggungnya dibelakang lorong-lorong gelap ini.

Kedai kopi dimana aku selalu melepak adalah pusat perempuan-perempuan peghibur malam ini berkumpul. Kedai kopi ini letaknya agak stratejik. Di sekitar kawasan ini banyak hotel-hotel murah. Tuan empunya hotel telah ‘dikautim’ dan tidak melarang Achi membawa pelanggan. Malah bilik boleh disewa mengikut jam. Dibilik yang sama juga Achi boleh berehat jika telah terlalu lewat malam.

Ketika kami bersembang datang dua orang lagi perempaun India ke meja kami. Mereka berdiri dan bercakap dalam bahasa yang tidak aku fahami. Dari pemerhatian amat jelas dua perempuan ini adalah pemadat. Mereka kurus dan agak comot. Salah seorang kelihatan bermata kuyu - terbuka terkatup matanya kerana serangan dadah.

Oh hampir aku terlupa. Awal tadi ketika aku mula membuka mulut pada Si Achi aku telah bertanya sama ada dia jantan atau perempuan. Aku agak was was kerana di wilayah ini agak susah untuk dikenal pasti yang mana jantan dan yang mana perempuan.

Achi ketawa dan berkata, ‘ kalau saya pondan saya lagi cantik…’ Aku minta maaf dan memberi alasan yang cermin mata aku telah kabur. Achi hanya tersenyum. Kemudian tanpa aku meminta Si Achi mengeluarkan kad pengenalan dan memberikan kepada aku.

‘ Saya orang Islam… tengok…’ Dengan bangga dia berkata.

Aku membaca namanya Zaharah Bee. Gambar mukanya Ache yang agak muda. Mukanya dibalut dengan kain tudung hitam seperti perempuan Shiah yang sering aku lihat gambar dalam internet.

Aku terperanjat kenapa Achi memberikan kad pengenalan kepada aku. Apakah kerana dia ingin memberitahu bahawa perkerjaan ini melintasi agama. Atau hanya ingin membuktikan bahawa dirinya binte dan bukan bin. Apa pun alasan yang ada dalam kepala Achi ketika membenarkan aku melihat kad pengenalannya tidak penting.

Yang penting ialah pada malam itu aku mengenali seorang lagi warga di bumi ini yang telah tercicir dan terpinggir. Kemiskinan pastilah salah satu punca. Si Achi ingin lari dari kemiskinan. Dia wajib mencari 363 ringgit sebulan untuk membayar hutang rumah. Hidup dalam kota bukan enteng. Semuanya memerlukan wang.

Pernah memburuh di ladang sawit, pernah memburuh di kilang tapi hidup masih tidak berubah. Kini umur telah lewat. Tidak mungkin dapat mencarai duit dengan membanting tulang. Dulu di Bahau Achi berdiri di belakang pokok sawit kini Achi berdiri di belakang tiang di lorong gelap Jalan Petaling.(TT)

PANAS BERAPI - Ikut suka hang la UMNO oi !!


" itu pun ade hati lagi nak lawan dgn ALLAH... bila Allah kata HARAM...depa kata HALAL... bila dikatakan HALAL depa kata HARAM....bila ALLAH suruh ikut Quran...depa kata ketinggalan zaman..... hudud tu kuno.... potong tangan tu zalim...rejam penzina tu melanggar hak asasi manusia...judi tu halal kalau ade permit / lesen.... arak tak haram kalau tak mabuk.... itulah UMNO.." - mrk albanjari


PANAS BERAPI :Sketsa 18SX - Produksi filem "blue" pecah punggung?

Hang dok buat apa tu T?


Jam sapa? Jam Anwar. Jam Anwar..???


Bila masa hang jadik tukang carik jam ni? Dahsyatnyer Anwar! Tukang carik jam dia pun, ada title 'Datok' bro..! Kah..kah..kah !! Gue ingat 'macai-macai' jer..yang sesuai bab carik-carik jam nih..! Kah...kah..kah !

Machaaa..! Muka macam ni punya hensem, jadi machai carik jam Anwar jer ke?

Seb baik gue bukan 'sultan' yang bagi 'Datok'..kalau tak, memang gue rentap dari lu..machaa..! Haiyaaa...! Lu bikin kesultanan 'argentina' malu beb ! Malu..!

Err...itu blue film, boleh kasi gue pinjam tak? Mau tengok..bukan mau bikin untung maaa..sendiri mau tengok saja maaa...! Kah..kah...kah !

Umi? Bila lu nak kasi keluar 18 video lagi tu? Lu ada simpan kaa..? Itu video..ada doggy-doggy kaa? Haiyaa...! Manyak kotoq la lauu..., pompuan tak elok maa..simpan ini 'blue-blue' punya balangg...!

Kaaa..lu beli sana 'petaling street punya 'blue'? Jangan itu macam..nanti zul kulum bilang, semua blue-blue itu muka serupa 'ini'..., apa macam? Lu jangan main-main sama itu zul kulum, dia ada ilmu kazaf tahap 7 dalam kiraan radiasi muklear paling kuat maa..! Orang bikin filem, lu orang pun mau bikin filem..tapi langsung tak boleh langgar box office, rugi produksi sajaa...! Ingat boleh pecah panggung, tapi sendiri punya punggung..sudah pecah..hahahaaha...! Takpa..cuba lagi lain kali ! Pastikan pelakon2 nanti lebih mantap..dan maskulin !


PANAS BERAPI - Video adegan seks : Wajahnya seperti Anwar ?

Mungkin kerana terpedaya dengan susuk wajah yang hampir sedikit menyerupai wajah Anwar Ibrahim maka 'jerangkung' Kulim Bandar Baharu berani mengeluarkan ilmu khazafnya dengan berkata bahawa dia sangat yakin pelakon porno itu adalah DIA(Anwar). Sedangkan tak sampai 48 jam video adengan seks bersama wanita muda cina itu dipertontonkan, hari ini si pelaku dengan muka sekupang ala-ala lepas bikin pa chu ceng, Datok T? Trio??mengaku bahawa, "Saya dalam video itu," katanya seperti lapor Malaysiakini.

Terjemahkan antara 2 foto diatas : Ruang Bulatan - wajah yang hampir serupa ?

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah iaitu lelaki misteri yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T, mengaku bahawa beliau ada didalam rakaman video seks yang didedahkan kelmarin. Beliau membuat pengakuan itu pada satu sidang media hari ini selepas ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

Eskey yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku. Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.


Sidang akhbar oleh Johari Abdul sebelum ini menjelaskan bahawa, video itu telah digunakan untuk memerangkapnya agar meninggalkan PKR. Video itu dijadikan bukti kononya Anwar terlibat dengan skandal sex dan melakukan sex dengan pelacur. Tujuan video itu disondolkan kepadanya agar beliau benci dan meninggalkan Anwar dan menyertai Umno.

Kata Johari juga kalau dia sedia untuk mengkhianati Anwar serta membawa rakan-rakan (MP) lain segalanya ditanggung beres termasuk soal keselamatan dan juga kewangan. Dalam erti kata lain video berkenaan digunakan untuk membeli Johari. Manakala kegiatan membeli Johari dan MP PKR lain dalam strategi mengukuhkan kedudukan kerajaan UBN.

Apabila Johari dan rakan-rakan lain tidak bersedia menjual dirinya, di sinilah menyebabkan video berkenaan didedahkan kepada umum. Ia boleh dianggap sebagai dendam dan kemarahan. Anwar khasnya dan PKR amanya harus mengucapkan syabas dan tahniah kepada Johari yang setia kepada Anwar dan PKR. Penolakan Johari atas tawaran itu satu pengorbanan yang besar. Kalau Johari tidak mempunyai keimanan yang tinggi dan hilang moral sebagai manusia Islam sudah tentu beliau akan tergelap mata dan menerima tawaran berkenaan.

Dengan mengambil kira apa yang didedahkan Johari itu boleh dianggap di sini bagi individu yang telah mengkhianati dan kencing Anwar adalah kerana tergelap mata dengan tawaran kebendaan itu. Mereka sanggup dan rela dicaci sepanjang hidupnya kerana sedikit wang bagi menyumbat poket seluar yang tembus. Tanpa mereka sedar selepas ini untuk mereka menjadi pencaci tahi pun belum tahun boleh.

Berbalik kepada isu tadi, pendedahan oleh Shazryl Eskay enjelaskan bahawa beliaulah penanggungjawabnya. Paling mengejutkan ia turt sama terlibat dan memikul tanggungjawab dalam pendedahan video itu ialah bekas KM Melaka, Rahim Tamby Chik. Kata Rahim Datuk T bukan seorang tetapi ia didhomankan kepada tiga orang Datuk. T adalah trio.

Seorang lagi Datuk ialah orang bernama Shuib Lazim (foto). Rahim tidak menjelaskan bahawa beliau termasuk dalam trio itu, namun penjelasan itu menunjukkan dialah seorang lagi Datuk itu.
Kenapa Shuib Lazim tidak hadir dalam sidang akhbar berkenaan? Shubib Lazim adalah kawan baik kepada Anwar Ibrahim. Pada satu majlis hari raya beliau pernah hadir ke rumah Anwar dan saya melihatnya sendiri.

Shazrly mengakui bahawa salah satu watak dalam video berkenaan seperti dijelaskan Johari adalah dirinya? Sekiranya video itu merakam adigen maksiat jelas bahawa beliau juga terbungkus sama dalam video berkenaan. Kalau watak dalam video itu Anwar, ini bermakna dia juga boleh dibabitkan sebagai terlibat dalam video berkenaan.

Begitu juga dengan Rahim Tamby Chik dan Shuib Lazim turut sama bersuhabat dalam melaksanakan kerja yang keji itu.

Kenapa ia didedahkan? Inilah misteri yang belum terurai dan bukan payah untuk difahaminya. Anwar adalah musuh kepada perdana menteri dan juga isterinya, Rosmah Mansor. Rahim Tamby Chik pula pernah merasa teraniayaan oleh Anwar menyebabkan beliau terpecat dari jawatan ketua Pemuda Umno. Rahim mengira takdir itu adalah kerana Anwar. Ada orang bercerita beliau dikatakan bersumpah akan membalas dendam terhadap apa yang berlaku ke atas dirinya.

Kesimpulan mudah disini, kalau beliau terlibat dengan pendedahan video untuk memburukkan Anwar itu, jawabnya kerana dendam. Apa dilakukan itu untuk membalas dendam lamanya. Tetapi apa hal pula dengan Sharzly, dia seorang ahli perniagaan. Khabarnya dia sedang menghadapi masalah dan dijanjikan dengan mega projek. Mungkin kerana untuk mendapatkan projek maka beliau harus menawan ahli Parlimen PKR menyertai Umno dan dalam masa sama damegkan Anwar Ibrahim. Selepas itu baru dia mendapat upahnya.

Macam mana dengan Shuib Lazim? Apakah peranan dan tuntutan beliau dalam hal ini. Kenapa beliau terlibat dengan Trio T itu? Dan yang menjadi persoalan kenapa beliau tidak hadir pada sidang akhbar itu. Kalau T itu adalah trio setelah Shuib maka ia tidak menjadi tiro lagi tetapi jadi dwi T.

Apakah beliau juga bersubahat kerana ingin mendapat imbuhan kerana sedang berdepan dengan masalah kewangan? Kita akan cuba selidik mengapa dan atas sebab apa penglibatannya. Mudah-mudahan Shuib akan muncul dalam tempoh sehari dua ini menjelaskan sejauh mana penglibatannya dalam pembikinan wayang 18 SX itu.

Seperkara lagi yang hendak saya sebutkan di sini, mungkin juga versi video inilah yang pernah ditayangkan kepada beberapa orang pemimpin Pas dan juga kawan dan sahabat awal Anwar. Katanya para sahabat awal Anwar mulai goyah dan mempersoalkan syaksiah Anwar setelah mendengar cerita atau melihat tayangan promo video berkenaan. [ sumber dipetik dari MalaysiaKini / MSO dan google ]



Apa kata LELAKI yang dikaitkan dengan FITNAH ini :

Tindakan para pemimpin Umno BN itu, menurut beliau, amat keterlaluan kerana untuk mengekalkan kuasa mereka sanggup melakukan apa sahaja terasuk penipuan dan mengabaikan kepentingan rakyat di tanah air sediri.

“Terbaru, mereka juga sanggup membuat dan menayangkan video lucah kepada golongan tertentu yang mengaitkannya pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Tidak sedarkah mereka dengan bahaya fitnah yang dibuat oleh mereka itu. Pada hal dalam Islam fitnah itu ditegah oleh Allah dan bahayanya amat besar,” kata Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddin Md Taib.

Antara bahaya fitnah, katanya, ia akan menyebabkan seseorang itu terkena dosa khazah, merrosakkan diri sendiri, masyarakat dan negara.

“Orang yang membuat dan menyebarkan fitnah juga perlu sedar, jika hari ini dia membuat fitnah kepada seseorang, suatu hari nanti fitnah yang dibuatnya itu akan turut menimpa dirinya sendiri pula,” tegasnya.

Sehubungan itu beliau menasihati orang ramai agar berfikir lebih jauh dengan permainan politik kotor para pemimpin Umno BN dan tidak lagi memberikan kepercayaan kepada mereka untuk memerintah negara dalam PRU Ke-13 akan datang. [ sumber HarakahDaily]

18SX : Cute Tari bantai gelak sampai telanjang woo..ini macam !

No Komen. No Komen ! No Komen..! Apa? Pelakon siam ? Siam memang ramai bermuka 'melayu'. Apa nak kisah ! Haaa..! 

Baca dibawah. Tak larat nak tulis aku tengok produksi samdol macam ni. Ini macam..Cut Tari dan Luna Maya boleh gelak sampai telanjang woo..!

Apa ? Dato' T? Kasi telanjang jer..apa barang nak simpan lama-lama. Tionaseng punya olang..!




KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

RM300 ribu untuk 'cinta'. Sugihnya gadis melayu sekarang !

Azlina..azlina ! RM300 ribu itu tidak sedikit untuk kau korbankan buat seorang 'stranger'. RM300 ribu itu juga bukan terlalu banyak buat lelaki sebagai sandaran 'mengukuhkan' cinta untuk kamu ! 

Andai ada 10 wanita yang 'pemurah' seperti kamu dari senarai 'cinta' FBnya, tak mustahil untuk dia kumpul wang lebih RM3 juta hanya dengan menjual 'cinta'. Azlina..! Dari kamu kejar si 'negro' itu, ada baik kamu kahwin saja dengan wak.  Perh..Gila punya terus terang ni beb ! Maaf..Foto itu bukan 'azlina' sebenar. 

(*) Tulisan akhir itu tolong jangan baca dalam nada yang serius.



Perkenalan hanya di internet

KUALA LUMPUR: Akibat ‘mabuk cinta’ dengan seorang lelaki warga Pakistan melalui perkenalan di Internet sejak September tahun lalu, seorang wanita menjadi mangsa penipuan sehingga kerugian RM300,000.

Difahamkan, mangsa yang dikenali sebagai Azlina, 49, berasal dari Pulau Pinang tidak pernah bersua muka dengan ‘kekasihnya’ itu, tetapi terpesona dengan perwatakan suspek seolah-olah alim dan mampu membimbingnya sebagai suami yang soleh.

Azlina yang bertugas sebagai sebagai kerani berkata, kisah cinta bersama kekasih yang dikenali sebagai Hassan, 50, yang mendakwa berasal dari Atlanta, Amerika Syarikat dan bekerja sebagai ahli perniagaan bermula di satu laman web sosial.

“Lelaki berkenaan sentiasa berbicara mengenai hukum Islam dan perhubungan kami berjalan lancar,” kata Azlina ketika membuat pendedahan di Biro Pengaduan MCA, semalam.

Menurutnya, Hassan juga tidak ingin menggunakan kamera web kerana mendakwa dia tidak ingin melihat tubuh badan seperti yang dilakukan lelaki lain kerana ia adalah salah di sisi agama sebaliknya mereka saling bertukar gambar.

Katanya, melalui gambar pasport yang dihantar kepadanya, Hassan menyerupai lelaki warga Pakistan dan mendakwa dia adalah rakyat Amerika dan mempunyai kacukan Pakistan.

“Pada Oktober tahun lalu, dia melamar dan meminta saya berhijrah ke Amerika selepas berkahwin dengannya dan saya pun bersetuju,” katanya. Bagaimanapun, lelaki itu mula menunjukkan tembelangnya apabila meminta dipinjamkan RM300,000 dengan alasan mengalami masalah kewangan.

Azlina memberikan wang berkenaan selepas mengeluarkan simpanan dan dipinjam daripada keluarga.

“Saya menghantar wang berkenaan secara berperingkat melalui khidmat syarikat penghantaran wang sejak November lalu hingga bulan ini,” katanya. 

Azlina berkata, dia menerima panggilan terakhir daripada Hassan pada Khamis lalu, bagaimanapun terkejut apabila dua hari kemudian, seseorang yang mengaku rakan Hassan memaklumkan lelaki berkenaan meninggal dunia di Hospital St Mark, Atlanta, Georgia akibat dibunuh.

Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Micheal Chong berkata, sebanyak 12 kes membabitkan penipuan Internet Afrika direkodkan pihaknya sejak tahun lalu.  “Kami dapati semua mangsa ditipu melalui taktik sama,” katanya. (sumber - kosmo)

18SG ZALIM BERAPI - Jururawat ditembak digilis hingga mati

Malaysia yang katanya diiktiraf sebagai 'negara Islam' yang dihormati, perlu nyatakan pendirian kita dalam isu negara Libya ni.

Keadaan semakin huruhara di Libya. Yang terbaru, seorang qari terkenal di Bahrin yang bertugas sebagai jururawat di hospital Salmaniya diculik sekumpulan tentera elit (Saudi aggressors?) ke sebuah padang. Di situ beliau ditembak dan dalam keadaan nyawa-nyawa ikan, beliau digelek dan digilis berkali-kali dengan kereta.

Pagi ini aku paparkan gambar macamana keadaan jenazah Abdul al Rasul Hassan Ali al Hujairi, Qari terkenal di Bahrain yang ditembak dan kemudian digilis berulang kali. Melihat keadaan jenazah tu, memang meremang bulu tengok. Taktau la kalau orang lain boleh tengok tanpa ada rasa apa-apa. Memang zalim. Bagi yang tak dapat lihat kezaliman ini boleh la lihat petikan sebahagian klip video itu dibawah ini,  macamana contoh kezaliman yang sedang berlaku di Bahrain yang katanya disokong oleh Arab Saudi yang disokong penuh oleh najib.

Sebelum tu elok nak bagi amaran, kepada sapa-sapa yang ada lemah jantung dan yang sewaktu dengannya, kalau nak tengok video kat bawah ni, tengok dengan risiko sendiri. Aku dah try tengok sekali tadi, bila dia nak kena gelek kali kedua, aku terus pause video tu, tak sanggup nak tengok. - cenangau


18SX : Umi Habisda - Bukan 1 tapi 18 ! Besar gedebaq..!!

Ingat jerangkung-jerangkung dah diam ? Makin menjadi-jadi la plak? Nak bohong pun biar la nampak logik. 18 tape video tu bukan sikit bro ! 

Tapi aku tak tahan bro, bila ada yang buat lawak kata, "dalam video tu depa bilang, 'kote' tu besar gedebak.., agak-agak kalau kote tu ler yang langgar buntut kunyit mamat belia kg pisang itu hari, mau 'kengkang' dia pi hospital, rasanya nak duduk pun kena lapik pelampung bot sauk kerang seminggu..". 

Dahsyat aku cakap..! Tapi dahsyat lagi 'goreng si umi habisda kat bawah ni..! Bukan setakat besar 'gedebaq' tapi memang patut dia kata, " banyak gedebaq..! ". 

(*) Kalau 'luas' gedebaq pulak..sapa nak jawab ?




18SX BERAPI : BIG SHOW - Yukk..tonton video blue 'cute tari' di sini

Amaran : Tontonan ini hanya terbatas untuk orang awam yang berumur 18 tahun keatas. 
Maaf yaa pak ! Klip ini ditontonkan tanpa butuh apa-apa penghasilan yaa..! Sama makna sama Bapak Menteri Malaysia bilang, jika tidak bermotif keuntungan, bisa ajaa ditontoni publik..lorr..pagi ini sambil 'dingin-dingin' nungguin matahari, kita panaskan mata sendiri yukk..dengan filem paling hangat di kontinya Cute Tari.

Buat ibu-ibu, jangan terus bengkeng sama pria-pria yang ganteng mahu nonton. Lorr...jangan 'coba-coba  bilang tontonan ini 'HARAM' yaa..! Sekarang ia sudah HALAL. Enggak percaya ? Tanya saja sama itu Bapak Nazri. Kamu lorr..betul-betul buat aku, jadi...arghhh ! I love you sama kamu ! Yurk..mau diciumi di mana yaa ? Butuh bangat nihh...aku ! Layan aja videonya dibawah.. 





Bila "jerangkung dalam almari" berkisah tentang si "buncit" !


Apa kata jerangkung-jerangkung ini berkaitan isu adegan seks?

Jerangkung kulim bandaq bahru, “adalah 110 peratus jelas bahawa pemimpin pembangkang itu merupakan lelaki yang terlibat dalam video berkenaan.” WOW ! Macam dah tengok jer? 

Jika dikatakan olehnya 110% jelas pemimpin pembangkang merupakan adalah lelaki itu, itu telah menunjukkan kepada kita semua bahawa dia sendiri telah melihat rakaman video itu walaupun beliau enggan mengulas sama ada sudah menonton video itu atau belum. Atas dasar apa dia begitu yakin bahawa lelaki di dalam video lucah itu adalah Anwar?

Tunggu jerangkung lain pulak punya ulasan. Ulasan akan menyusul...



Ayuh PKR bangun seluruh malaysia buat laporan polis, biarkan polis membuat siasatan sebagaimana lajunya pegawai mcmc membuat siasatan sebelum ini, apakah siasatan kes video lucah ini tiada dalam kod penyulitan mereka atau tiada akta dalam menangani video lucah versi fitnah? Si T itu perlu berani ke depan menyerahkan segala bukti kepada polis, atau hanya nanti versi video kambing akan terpapar, akta video lucah hanya digunakan apabila menteri UMNO-MCA saja kot? 

Sebagaimana video chua porno di BP, siasatan cepat polis kepada video yang tersebar laju di johor menyebabkan video yang diletakkan dalam peti surat di Johor terhenti tapi sampai sekarang siapakah yang membuat dan mengambil video aksi-aksi chua tidak pernah dibawa ke muka pengadilan, ini satu komplot yang sengaja dirancang atau ada satu badan yang bergerak atas arahan?

Dua kes yang sama cuma pelakunya satu mengaku, dan satu lagi tidak mengaku. Satu lagi ketua pembangkang dan satu lagi ketua kroni UMNO dalam MCA, imej chua terjejas dan berundur seketika, namun penangkapan tidak pernah dibuat, kemanakah hilang kehandalan polis malaysia. Fakta atau siasatan yang menjurus kepada peringkat sukar disentuh oleh undang undang.

Apakah ini nilai-nilai islam sederhana, tempat dan bukti dikatakan berada di Carcosa Seri Negara yang sewanya mahal seumpama sewa helikopter jejai hantar bunga kepada si sendat? Sedangkan tempat berlakunya penayangan video lucah itu juga telah sedia diketahui, tetapi apakah masih sukar untuk dilakukan siasatan, apakah wartawan yang hadir tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang jenayah dibawah akta yang berkaitan, pasti bila wartawan disiasat, maka sumber asal akan diketahui ?

Mintak sangat tidak berlaku lambakan video yang tersumbat di kotak-kotak setiap peti surat seluruh Malaysia, andai berlaku, suasana pasti akan jadi semakin karut, dan minggu depan kita akan berdepan dengan isu kebanjiran video lucah cetakan pertama, dan sindiket video lucah pula boleh membawa siapa saja yang menyerupai muka yang mereka mahukan. Dengan bantuan teknologi yang canggih kini sudah mampu meniru muka siapa saja. Hebatnya industri filem sekarang kan? Dan pastinya video ini akan kelihatan real dan isu ini tak akan reda sehingga berlangsungnya Pilihanraya Negeri Sarawak, opps..dan juga kena ingat, andai video ini dibawa ke Sarawak, ia bakal menjadi senjata yang paling ampuh untuk memperdayakan pengundi di sana, bagi mengekalkan kuasa pemerintahan sedia ada lagi. Apa nak buat, rakyat terus ter'bodoh' dan dibodoh-bodohkan. [FZT]

PANAS BERAPI : Video seks - Jahatnya Utusan !

Kejahatan akhbar Utusan Meloya memang sudah lama diketahui. Kerjanya tidak lain memfitnah, mengadu domba, tohmah, membuat bohong, mengaibkan orang dan lain-lain.

Isu seperti Video Sex yang didakwa melibatkan Anwar ini memang menjadi 'makanan' Utusan kerana ia memang menjadi wirid Utusan.
Lihat sahaja muka depan Utusan hari ini. 

Gambar Anwar dengan muka yang bengis dan marah sengaja dipaparkan untuk menunjukkan Anwar seorang yang bengis, pemarah. Ini merupaka perang psikologi untuk menunjukkan kepada rakyat Anwar marah-marah dengan dakwaan ini. Jadi bila marah maknanya betul la tu......itu mungkin niat Utusan.

Sedarlah wahai Editor dan Ketua Pengarang Utusan akan amaran Allah. Fitnah itu lebih berat dari membunuh. Selagi tulisan fitnah itu terlekat di dada akhbar dan terlekat di minda rakyat dan pihak terbabit tidak minta maaf kepada orang yang kena fitnah selagi itulah dosa tidak terlepas. 

Oleh itu marilah sama-sama kita memohon kemaafan atas apa juga fitnah dan kesalahan yang kita lakukan secara sedar atau tidak.(Mutaligat)



PANAS BERAPI - [V] 18SX : Inikah wajah perempuan muda dalam video itu?

Betul atau tidak kita pun tak tau sebab aku yakin kita semua belum tengok lagi video tu dan kita pun tak tau kesahihan video tu.

Kalau video tu palsu, maka yang jelas bersubahat akan menanggung dosa selama mana dia tidak mohon maaf pada individu yang menjadi mangsa fitnah. dosa memfitnah tidak akan mendapat pengampunan daripada Allah melainkan hanya boleh dimaafkan oleh individu yang menjadi mangsa fitnah. [tp]

Aku tak mau terlibat dalam menanggung dosa fitnah, jadi buat masa ni aku tak nak komen apa-apa pasal video yang disebut-sebut tu. Apa headline media perdana hari ini ? Yang jelas..stok akhbar hari ini perlu ditambah 2 kali ganda. Seluruh malaysia jadi semakin gila samada mahu melihat wajah pelakon wanita, atau mahu melihat apa bapak menteri kerajaan akan kata.


Betapa bangang dan bodohnya permainan ini. Zulkulim dengan waraknya mengatakan nuar berahim pasti menafikan, selepas itu zahrain menambah kenapa nampak kurus je muka mcm kena kencing manis je. Cuma wee chee keong bole diharap sikit kenyataannya suruh buat laporan polis. Polis sepatutnya menangkap penganjur movie lucah nuar berahim dan penontonnya termasuk wartawan dari malaysiafreetoday, utusan malaysia, nst dan berita harian. kesemua penonton video lucah ini perlu ditahan dibawah akta skmm. 

Apakah pegawai skmm tak punyai kuasa menangkap mereka yang menganjur video lucah dan penontonnya sekali, apakah skmm tak mampu menangkap jerung jerung ni atau kerana kroni umno. Kalau bukan kroni umno pasti skmm akan menangkap dan membuli dan menahan blogger yang menulis. Pelbagai akta akan dikenakan kepada sesiapa yang ditangkap. 

Apakah malaysia akan menghalalkan penyebaran video lucah di malaysia. penganjur video lucah perlu ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah dengan segera. Datok T ke datok Ting Tong ka atau apa saja, penyiaran video lucah di depan penonton, jika tiada dilakukan penangkapan kes penyebaran video lucah ini maka malaysia dikira menghalalkan penyebaran video lucah.

Penganjur dan penonton perlu ditahan dan sabit salah boleh didakwa dibawah akta multimedia. Siarkan siapa itu datok T, atau para penonton-penonton video lucah ini di carcosa sri negara, laporan polis yang banyak keatas datok T akan membawa kepada penahanan dan sekaligus memaksa polis menangkap datok T yang hanya berani menyiarkan kepada wartawan, dan wartawan yang menontonnya hendaklah didakwa sama. jangan biarkan penyebaran video lucah berlaku lagi selepas video chua soi lek. Apakah skmm akan bertindak atas dasar ada orang sakit hati. 

Apakah kalau blogger hanief buat laporan, skmm akan bertindak? Dan menahan penganjur dan datok T ? Agak-agak pasword dan user name nak kena bagi ker? Ahh..! Kerja-kerja gila sudah bermula dan aku sudah memberikan amaran tapi masih senyap tiada tindakan langsung. Banyak kali sudah pemimpin pembangkang terperangkap dengan permainan umno. 

Aku rasa sangat bahawa ada yang menjadi talibarut dalam pembangkang sekarang. Sudah jelas tapi masih tak berani bertindak. Alangkah malangnya terus dicerca dimaki dan difitnah. Ayuh kita buat laporan polis seluruh malaysia. Kita tengok polis bertindak atau tidak ! [fzt]

(*) Dengan laporan polis yang kita buat, dan andai polis bertindak atas laporan itu, maka mudahlah publik tahu siapa datuk T dan bagaimana wajahnya bila beliau diberkas kelak. Betul ker ?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |