PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

PANAS BERAPI - Calon BN menerima padah, Tok Ai di 'boikot' !

17 Safar 1432H | ABC

Setelah tidak terpilih mewakili BN pada pilihan raya kecil DUN Tenang, ketiga-tiga calon yang disebut-sebut mewakili parti itu mula menunjukkan protes atas pencalonan Tok Ai dimana kehadiran mereka pada pagi ini dilihat sekadarnya saja. 

Sumber risikan Agensi Berita ABC yang dihubungi di tapak penamaan calon pagi ini menjelaskan berlaku pergeseran dan juih-menjuih mulut yang ditujukan kepada isteri calon BN last minute@Tok Ai oleh Ketua Wanita, Haslinda Salleh kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pucuk pimpinan parti memilih Tok Ai, menjadi calon. 

Bercakap kepada beberapa pemberita pagi ini, Haslinda  berkata rasa tidak berpuas hati itu terbit bukan sahaja daripada beliau malah turut dirasai oleh para penyokongnya. 

Kita hadir pada pagi ini, jika ditanya tahap sokongan, cukuplah saya katakan bahwa saya hanya memberi sokongan 30 peratus sahaja kepada dia(Tok Ai).  Kenapa saya berkata begitu kerana saya tahu pilihan calon yang dilakukan oleh pimpinan BN adalah satu kesilapan, salah pilih maksud saya, dan sudah tentu saya (rasa) tidak berpuas hati.

Ketika ditanya pemberita adakah beliau merajuk, Linda tegas memaklumkan bahawa tidak timbul istilah merajuk kerana tidak dipilih menjadi calon, kerana itu bukan sikap sebagai seorang pemimpin politik yang berpengalaman. 

Walaubagaimana pun beliau melahirkan rasa kecewa, "Saya sudah faham dengan politik, sebab saya mula daripada bawah, saya tahu sepak terajang politik (dan) situasi politik, tetapi akhirnya saya dipinggirkan oleh pucuk pimpinan parti, itu perkara biasa di dalam parti Umno," katanya kesal.

Menurut Haslinda lagi, berlakunya perpecahan sokongan khalayak susulan mereka tidak terpilih menjadi calon. Lagi pula menurut Haslinda apabila ditanya mengenai kebimbangan - Mohd Azahar yang tidak mempunyai jawatan di dalam parti, ini sudah pasti akan memberi kesan penurunan besar pengundian kepadanya.

“Saya berkata (kepada penyokong) kalau begitu (keadaannya), apa salahnya kita beri peluang untuk Cikgu Normala sebagai protes senyap kita kepada parti. Saya ajak penyokong, agar memberi undi buat Cikgu Normala," katanya lagi.


Bagi naib ketua bahagian pula, Hashim Daud, tujuan utama beliau berkecimpung dalam dunia politik "bukan untuk kejar apa-apa". "Kita bekerja sebagai satu pasukan. Saya tidak mempunyai penyokong yang kuat. Kalau ada, sudah tentu saya jadi ketua bahagian. Saya mahu banyak kawan dan nak kurangkan musuh. Saya nak tolong kampung, (oleh itu) tidak semestinya kena jadi macam tu (Tok Ai),” katanya ketika dihubungi pagi ini di sebuah kedai kopi di Pekan Labis.

" Kesilapan memilih calon di DUN Tenang secara tidak langsung telah menyebabkan wujud perpecahan sokongan kepada BN, Umno khususnya mula dilihat berpuak-puak kini atau memang BN memang menempah untuk kalah. Kalau nak kemenangan, buat cara mahu menang, " tegas Rasdin.

Agensi Berita ABC turut mendapatkan pandangan daripada Hashim yang juga bapa saudara Mohd Azhar, dimana beliau pula berkata bahawa, anak saudaranya itu sebelum ini pernah bertanding untuk kumpulan G7 ke persidangan UMNO tahunan, tetapi beliau tewas teruk dalam pemilihan tersebut. 

Menurutnya, pemilihan Azhar atau Tok Ai memang sudah dijangka, malah perkara yang digembar gemburkan bahawa “keluarganya menguasai” untuk jawatan tertentu di kawasan Labis itu adalah benar belaka. “Setengah daripada Labis ini adalah saudara maranya, maka ia akan memberi kelebihan untuk beliau untuk dicalonkan ,” katanya dengan nada yang sedikit angkuh.

(*) Diterbitkan oleh Agensi Berita ABC: Agensi Berita Choilek Gigi Cap Kote Kulop

(*) Nota : Walaupun calon Umno ni banyak gadai tanah melayu Labis waktu di pejabat daerah... sanggup ke kubur minta restu arwah...mana punya khurafat dia bikin, mohon restu kat atas kubur...tapi jangan silap! SPR lebih licik ala Mossad, yang berterusan mengkhianati rakyat.. boikot lebih baik !

(7) PANAS@TENANG - Panoramik Foto Penyokong PR di Tenang

Sebahagian daripada koleksi foto yang diambil oleh blogger Mimpi Senja. Panoramik Hari Penamaan Calon Di Tenang. Terima Kasih buat blogger MS - Stone yang berusaha keras mengeluarkan paparan foto dari sana biarpun perkhidmatan broadband dan blackberry sangat perlahan dan terputus-putus.














<

(6) PANAS@TENANG - Calon BN dilihat ketakutan, Why ?

Foto yang dikandid awal pagi itu jelas menunjukkan calon BN gementar melihat sokongan yang diberikan kepada cikgu Normala. Beberapa dukun  berusaha keras sejak awal pagi tadi untuk mengurangkan rasa gemuruh dan ketakutan yang dialami beliau ketika perarakan.

Fenomena itu dipercayai kesan dari 'mulut' celuparnya yang tidak sependapat dengan pelakon porno dan hujah MB kelmarin. Dipercayai calon BN itu telah di'bomoh-bomoh'kan oleh pihak UMNO sendiri agar sentiasa tunduk dan patuh kepada arahan. 

Dari tuturkata beliau yang banyak tersangkut-sangkut membenarkan sangkaan bahwa dia begitu gemuruh dan ketakutan. Ketika berarak ke Pusat Penamaan Calon, hampir 7-8 kali kakinya tersadung tersepak kaki sendiri kerana bukan sekadar mulutnya jadi 'gagap' malah kakinya juga turut 'gagap' untuk berjalan dengan betul.

Pesanan Agensi Berita ABC : Dengan Pelakon Porno jangan buat main-main, silap hari bulan, dengan hangpa dia 'main'. Buleh gagap woo !! (ABC:Agensi Berita Cholek Gigi Cap Kote Kulop) Berita lanjut akan menyusul..

(5) PANAS@TENANG - Foto & Video Pilihan pagi ini !




Untuk koleksi foto seterusnya sila klik Channel Cover It LIve disebelah..terus dari Tenang, Labis.

(4) PANAS@TENANG - Tok Ai @ Calon Last Minute on moved !

Muka keras, dan cemas. Calon 'las minute' pilihan Muhyiddin, dan bukan pilihan Soi Lek sedang main sms. Mungkin sms Soi Lek pasal sokongan Cina lebih ketara untuk Pakatan Rakyat. " Siap luu..video blue lu masih wa simpan lorr.." mungnkin itu antara yg sedang difikirkan oleh calon yang dikenali sebagai Tok Ai..di Labis !


(2) PANAS@TENANG - Gerun UMNO/BN Undi Cina untuk PR !

Sikalang apa macam ? Banner kiri cakap itu Soi Lek..semua mau hantam, 2 kiri cakap, BN cakap tak surupa bikin, 3 dari kiri cakap BN itu barang naik, 1 dari kiri (bawah) cakap - Pi mampuih la Umno ini kali..lain-lain terjemah sendiri, tak larat nak bukak kamus Cina pepagi ni bro !




Gelombang jingga PKR bersedia untuk menyepak Pemuda Umno yang perasan bagus sombong..tunggu wa cakap lu..tapi kalo jumpa Raja Fitnah NO.1 jangan lupa sepak dia punya kote,

(1) PANAS@TENANG - Aksi Gerombolan Cash and Carry !

Aksi penyokong gerombolan menunjukkan tanda 'bagus' kepada kenyataan Soi LEk yang menghina hukum islam. Pangkah BN jatuh haram disisi islam, kata MB Nizar di dalam ceramah ringkasnya kelmarin ketika membantu jentera PAS berkempen.


Ribuan penyokong UMNO/BN yang diangkut dengan bas dan kereta sewa mula memenuhi Pekan Labis. Suasana mula meriah seawal jam 5 pagi. Warna-warna pink merata-rata. Tidak lupa warna merah. Jangan bimbang biarpun ada penyokong UMNO/BN tidak berbaju merah, tanda Umno itu jelas bila 'kutang-kutang' dibalik baju terserlah berwarna merah.


(11) N.05 Tenang : GEMPAR !! Soi Lek 'tampar' calon BN?

16 Safar 1432H | ABC
Gara-gara menghasut pengundi cina dengan menghina hukum islam berkaitan hukum jabat tangan antara bukan muhrim KINI, pelakon porno diTEMPELAK oleh calon BN sendiri di Tenang. 

Calon 'last minute' itu turut BERANG dan MARAH atas kenyataan yg dibuat oleh pelakon porno itu.
" Ini berkaitan soal agama dan 'hukum', dia(pelakon porno) tidak harus mencampurinya, lebih-lebih lagi sekarang.., saya percaya isu ini akan dimainkan oleh pihak Pakatan Rakyat, dan saya tidak setuju dia ber'kempen' cara itu, ini 'menampar' saya " ujarnya dengan nada marah apabila ditanya oleh pemberita selepas solat jumaat tengahari tadi.

Merujuk laporan portal maya yang popular lewat hari ini, calon BN, saudara Azhar Ibrahim juga turut kesal apabila membaca kenyataan yang diterbitkan di Malaysiakini hari ini. Laporan portal itu mendakwa, Menteri Besar Johor turut menggunakan Isu negara Islam, yang senada dengan MCA dimana Isu negara Islam telah lama menjadi modal politik MCA dan usaha memecahkan sokongan masyarakat Cina kepada pembangkang. Lazimnya, Umno jarang sekali menggunakan modal itu, sehingga kebelakangan ini..namun dibangkitkan semula dalam siri-siri kempen BN di Tenang muttakhir ini.

Kenyataan MB Johor itu dapat dibaca dibawah,
[MKini] - Sikap melampau dan isu negara Islam adalah antara modal yang digunakan oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman ketika memancing undi bukan Melayu pada pilihan raya kecil Tenang kali ini.

Abdul Ghani menggunakan modal yang sama seperti MCA dengan mendakwa kemenangan PAS adalah malapetaka dan justeru, bukan Melayu perlu mengundi BN untuk kesederhanaan.

Apabila diminta mengulas laporan portal itu, calon 'last' minute yang diangkat oleh Muhyiddin rabu lalu jelas menunjukkan mimik wajah yang kecewa, dan hampa kerana beliau sangat malu melihat jentera kempen BN seperti sudah kehabisan isu dan terdesak lebih-lebih lagi beliau malu membaca kenyataan yang turut keluar dari kempen MB Johor sendiri. Mengulas dengan nada kecewa, beliau (calon last minute) berkata,

" sekiranya inilah kaedah kempen dan cara yang digunakan oleh pihak BN berserta jenteranya di Tenang, beliau dengan suara tegas sekali lagi menjelaskan bahwa beliau mungkin akan menarik diri sebagai calon BN pada Pilihanraya Kecil DUN Tenang yang akan berlangsung esok. Tidak ada gunanya menjadi calon BN untuk menyelamatkan umat melayu tetapi pada masa yang sama menghina hukum islam dan menolak penubuhan negara islam. Politik cara ini sangat bahaya, dan sentimen memperolok-olok hukum islam dimata orang bukan islam adalah satu perbuatan dan tingkah laku yang sangat hina dan dilaknat Allah swt.." ujarnya tegas.

Esok sebagaimana yang telah ditetapkan oleh pihak SPR, akan berlangsung Hari Penamaan Calon bagi Pilihanraya Kecil DUN Tenang yang menyaksikan calon PAS, Cikgu Normala Sudirman mewakili Pakatan Rakyat manakala BN pula akan diwakili oleh calon 'last minute' Muhyiddin (baca: calon yang tidak direstui oleh Soi Lek) iaitu saudara Mohd Azhar Ibrahim, 39 tahun.

Desas desus kuat mengatakan bahawa calon yang tidak direstui MCA sekaligus disebut calon 'last minute' itu mungkin akan menarik diri dari dicalonkan esok. 

Andai ini berlaku, orang paling gembira di Tenang esok tidak lain adalah milik mutlak 'pelakon porno'. Ini kerana sekiranya calon 'last minute' BN menarik diri, maka beliau akan terselamat dari dimalukan sekali lagi apabila terdengar khabar angin bahawa klip video-klip video pornonya bakal diedarkan semula di pasaran terbuka DUN Tenang.

(*) Laporan ini ditulis oleh ABC : Agensi Berita Cholek Gigi Cap Kote Kulop. 


Sikap melampau dan isu negara Islam adalah antara modal yang digunakan oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman ketika memancing undi bukan Melayu pada pilihan raya kecil Tenang kali ini.


Abdul Ghani menggunakan modal yang sama seperti MCA dengan mendakwa kemenangan PAS adalah malapetaka dan justeru, bukan Melayu perlu mengundi BN untuk kesederhanaan.


tenang by election 210111 abdul ghani othman
“Jika PAS berkuasa, mereka tidak akan puas hati dengan berada di tempat kedua atau ketiga. Mereka pasti mahu jawatan perdana menteri atau menjadi parti paling berkuasa,” katanya sambil memberi amaran PAS akan menubuhkan negara Islam jika Pakatan Rakyat berkuasa.



Isu negara Islam telah lama menjadi modal politik MCA dan usaha memecahkan sokongan masyarakat Cina kepada pembangkang. Lazimnya, Umno jarang sekali menggunakan modal itu, sehingga kebelakangan ini.



Dalam ucapannya di hadapan kira-kira 200 hadirin masyarakat India sempena sambutan perayaan Thaipusam, malam semalam, Abdul Ghani berkata masyarakat di negeri Johor kaya dengan tradisi menghormati kaum walaupun berbeza agama dan dan pengamalannya.



Tegasnya, beliau berasa sedih dan negara akan rugi sekiranya perpecahan yang berlaku di kalangan masyarakat yang berbilang kaum.



Sehubungan itu, menjelang pilihan raya kecil DUN Tenang ini, beliau mengajak masyarakat India menjaga kekuatan dan perpaduan yang terbina selama ini sejak kemerdekaan yang diasaskan oleh pemimpin BN sebelum ini.



Geran tanah untuk kuil



"Dia (Pakatan) buat orang India tidak berpuas hati atau mungkin berkecil hati sehingga membawa pepecahan (terlebih) dahulu. Ini taktik yang digunakan tahun 2008.



'Kalau begini caranya, maka (ia adalah) cara yang merosakkan negara kita," katanya.



Menurut Abdul Ghani, beliau berharap dalam pilihan raya kecil DUN Tenang pada 30 Januari ini, masyarakat Melayu, Cina dan India, menunjukkan semangat perpaduan dan terus memberi sumbangan kepada kerajaan.
islamic state

"Ini asas penting untuk menjadi bangsa yang bersatu, (menuju) negara yang maju dan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia," katanya yang juga pengerusi BN Johor.



Turut hadir dalam majlis tersebut ahli parlimen Labis Chua Tee Yong, ahli parlimen Tenggara Halimah Sadique, barisan kepimpinan parti komponen BN dan pemimpin kuil Sri Subramanian, di Labis.



Dalam ucapannya, Abdul Ghani turut mengumumkan bahawa kerajaan negeri akan memberikan geran tanah, tempat kuil itu dibina - yang mula beroperasi sejak 2009.


Bahkan katanya, kerajaan negeri "tidak ada masalah" untuk mengurniakan satu pertiga lagi tanah milik kerajaan negeri kepada pentadbir kuil tersebut untuk kegunaan kuil berkenaan [Mkini]

18SX - PANAS BERAPI : Punca Fasha Sendat pakai bikini terjawab !

Kerana geram ! Gara-gara boiprenk bercuti bersama bekas isteri, dia rela berbikini di pantai Bali. Kalau boiprenk dia ter'tidur' dgn bekas isteri pulak ? 

Apa 'geram' nak dia belasah ? Tidur dgn jantan lain? Perhh..ganas beb kalau jadi macam tu. Gilo punya ijtihad artis-artis Mesia ni..! Tak der ker ularmak muda yg masuk Umno nak tarbiyyah anutan songsang sebahagian artis ni? Bahlol murakkab !!

Gambar Fasha berbikini ketika bercuti di pulau Bali yang tersebar di Internet terjawab sudaaa...rupanya dia(Fasha) berbuat demikian untuk melepas geram dengan tindakan Jejai bercuti bersama bekas isterinya. Baca dibawah seperti yg dilaporkan oleh Metro hari ini.

HUBUNGAN pelakon kontroversi Fasha Sandha dan bekas suami Nora Danish, Rizal Ashram Ramli atau Jejai sudah lama diperkatakan peminat tetapi mereka menafikannya dan hanya membuat pengakuan secara rasmi menjadi pasangan kekasih pada 18 Mei tahun lalu.

Ia berikutan berita mengenai kejutan Jejai untuk bertemu kekasihnya itu dengan menaiki helikopter di Pulau Lang Tengah, Terengganu ketika Fasha menjayakan penggambaran drama bersiri Duyong Aridinata. 

Kisah cinta mereka juga diuji apabila bintang Nur Kasih, Tiz Zaqyah dikatakan cuba menggoda Jejai hingga Fasha membuat kenyataan terbuka di laman Twitter meminta Tiz supaya tidak mengganggu teman lelakinya itu pada Jun tahun lalu. 

Selepas isu itu selesai, Fasha juga juga membuat kenyataan kepada pihak media ingin mengakhiri hubungannya dan Jejai dengan ikatan perkahwinan jika ada jodoh.

Bagaimanapun, hubungan cinta mereka diuji lagi apabila hati Fasha terluka apabila mendapat tahu Jejai bersama keluarga, bekas isterinya, Nora Danish serta anak mereka bercuti ke Jepun baru-baru ini. Fasha pula ke Pulau Bali, Indonesia bagi merawat hatinya yang luka apabila mendapat tahu Nora turut sama dalam percutian itu.

Ia menjadi perhatian apabila gambar Fasha berbikini ketika bercuti di pulau itu disebarkan di Internet. Fasha dikatakan berbuat demikian untuk melepas geram dengan tindakan Jejai bercuti bersama bekas isterinya. 

Bagaimanapun, Fasha mengambil tindakan berdiam diri apabila ditanya media ketika hadir dalam majlis mengumumkan Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH2010), 12 Januari lalu. 

Terbaru, ada sumber memberitahu Rap, hubungan Fasha dan Jejai sebenarnya sudah putus sejak sebulan lalu iaitu sebelum pelakon itu bercuti di Bali dan percutian ke Bali itu sebagai mengubat hati. Jejai dikatakan mengaku kepada sumber itu, dia dan Fasha sudah putus ketika dia keluar berdua dengan wanita lain, baru-baru ini. 

Bagi mendapatkan penjelasan mengenai status hubungannya dengan Jejai, Fasha atau Nur Fasha Sandha Hassan, 26, Harian Metro cuba mendapatkan penjelasan Fasha. 

“Maaf, saya tak mahu melayan isu sebegini sebenarnya. Tetapi memandangkan Harian Metro menghubungi saya banyak kali dan kerana menghormati hubungan baik yang terjalin selama ini, saya jawab soalan itu dengan ringkas. 

“Hanya saya dan Jejai saja yang tahu perkara sebenar dan terpulanglah kepada sesiapapun untuk membuat andaian mengenai hubungan kami itu,” katanya. 

Tegas model dan pelakon kelahiran Johor Bahru ini, dia juga menafikan cerita hubungannya dan Jejai sudah putus seperti yang disebarkan orang itu. “Apa yang saya boleh katakan, kali terakhir Jejai berjumpa saya pada 4 Januari lalu, sebaik saja saya tiba dari Bali. Kami makan malam bersama ketika itu. 

“Jejai bertolak ke Jepun pada 6 Januari untuk menyertai keluarganya yang pergi seminggu lebih awal. Jejai juga menelefon saya setiap hari ketika dia berada di pulau Niseko, Jepun,” katanya. 

Malah, kata Fasha lagi, ketika dia berada di Bali juga, Jejai sentiasa menghubunginya setiap waktu. Jika Jejai gagal menghubunginya, kekasihnya itu akan cuba sedaya upaya untuk bercakap dengannya dengan menghubungi kawan perempuannya yang lain ketika di Bali. 

“Saya masih simpan ‘call log’ senarai panggilan dan semua khidmat pesanan ringkas (SMS), BB Mesengger di telefon bimbit. Saya ada bukti dan saksi dan sekiranya keadaan memaksa, saya tidak keberatan untuk menunjukkannya,” katanya. 

Akui Fasha, hubungannya dengan Jejai juga baik sampai sekarang. Baginya, tidak perlu semua cerita peribadi ini dikongsikan secara terperinci dengan peminat. 

“Mengenai persoalan, ada orang ingin saya dan Jejai putus, itu saya tidak mahu komen. Pada pandangan saya, setiap perhubungan pasti ada pasang surutnya. Itu adalah normal. Apa yang pasti, hanya saya dan Jejai saja yang tahu setiap cerita,” katanya.

(10) N.05 Tenang : Hebatnya hujah 'ustaz' kote kulop !

Jika di Hulu Selangor dahulu, ada Encik "Kamal", namun tidak kalah di Tenang, kerna disitu juga ada ustaz kote 'kulop' gara-gara klip video 'blue' sebelumnya telah  bercakap atas kapasiti agama yang dia tak faham2 biarpun sudah 50 tahun UMNO dok mengajarnya 'alif' ba taa..tapi, yang dia kenal hanya 'alif'nya yg kontot kulop didalam seluarnya itu saja. Ustaz kote kulop berkata, 

“ Normala tidak akan datang ke kuil ini, dia tidak akan berjabat tangan dengan orang ramai. Saya telah menerima aduan tentang perkara ini, Dia seperti isteri Anwar Ibrahim.. Dia memakai sarung tangan jika hendak berjabat tangan, jika anda semua boleh menerima nilai-nilai Islam sebegini, teruskan dan undilah PAS.”

Chua Soi Lek said @ Malaysiakini..

“Normala will not come here to a Chinese temple, she doesn't even shake hands with the people. I have received complaints about this. She is like Anwar Ibrahim's wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accept this kind of Islamic value, go ahead and vote for PAS,"




MCA president Dr Chua Soi Lek again adopted his party's usualmodus operandi in warning the Chinese community about PAS' Islamic state agenda ahead of the Tenang polls.


Laporan terkini dari team FZT di Tenang, HARI INI :

sekarang siapa saja boleh jadi calon, zulkulim pun boleh jadi calon kalau boleh menipu dan bercerita tentang kehebatan azan. aku baru sedar bahawa di johor golongan bangsawan dan juga anak beranak saja yang layak untuk beraja dan bertakhta disini. umno labis memberontak sekarang, cuma kecil kecilan takut nak bangun buat refomasi nanti dkatakan pro nuar berahim.

Aku jumpa orang umno labis, kalau bercerita dengan dia tentang umno, mesti dia cakap umno adalah parti terbaik, tapi yang aku tak tahan, bila dengan dia yang punya akal pendek dan cetek kata,
tak apalah dia umno mesti mempertahankan umno sampai lubang kubur. Dan aku baru pelajari falsafah baru dari pakcik umno ini,

"..tak apa nak, barang mahal asal barang ada, ni barang tak ada kalau murah pun nak beli kat mana, tengok minyak duit ada harga kekal tapi barang tak ada. kalau barang mahal pun ada, jadi jangan fikirkan sangat soal harga barang naik, asal ada boleh guna dah ok.."

Ooo rupanya begitu mentaliti orang umno rupanya, aku baru faham kenapa orang Umno tak marah Upasal kenaikan harga barang, modal kempen pembangkang rupanya tak berguna, orang umno tak marah dengan kenaikan barang asalkan ada je.

(*) Kah...kah...kah ! Umno, hebat penyokong Umno..yesterday, now and forever terus kena 'kencing'.

Dagang warga Mynmar..lumayan lorr !


Satu kepala dagangkan saja dengan harga RM200 full package, 10 kali sehari dan darabkan saja dengan 16 kepala, cukup saja utk 3 bulan..sudah boleh pakai C200 Kompressor. Jalan mudah untuk kaya..! Dosa dan neraka tolak tepi..yang penting mahu kaya. Aku peduli apa..! 

(9) N.05 Tenang : Pra-ronda sebelum hari penamaan calon

16 Safar 1432H..

Semakin dekat dengan penamaan calon semakin hebat fitnah umno kepada calon pas. pelbagai fitnah dimulakan difacebook. biasalah yahudi cipta ramai yang akan meniru perangai yahudi termasuk umno. blogger umno dah datang dengan segala kelengkapan baru, papagomo kasihan dia dah tak laku dan kehabisan haid rupa papagomo, aku ahli pas dapat satu notebook sony, duit 7000 pound sterling, 3G celcom maxis, digi, streamyx wireless dan juga satu P1 wimax. 

Antenna 20dbi dapat menjangkau 20km sekitar tenang. aku dah pacak satu antenna kat atas bangunan labis. semua blogger pas dan berfungsi dengan baik disini. siapa nk pakai antenna itu aku ada encripkan satu password, ada server tomato diatas sana. ini semua hasil sumbangan taliban rhusila, taliban kubang lembik dan taliban batu enam. apa kelas pakai notebook koman macam pasberuk dengan papagomo. papagomo boleh bergomo dengan babi sekarang dah tak laku rupanya.

blogger umno dapat banyak apa kenapa papagomo jadi papakedana dah laku menulis ke, sb dah mulai bekerjasama dengan blogger umno dalam menjalankan kerja kerja fitnah. setiap masa sb akan berkeliaran dimana jua, diwaktu malam, senja macam nyamuk aedes, pagi tengahari petang, kalau orang pas solat pun ada dicelah celah barisan jemaah solat, semua membawa berita yang umno akan kalah. tinjauan sb mula mengadakan serangan psikologi kepada petugas petugas pas, rakyat meluat dengan umno, barisan nasional akan berkubur ditenang. pengundi akan beralih arah. pelbagai pendekatan pemusnah psikologi mulai ditabur ke dalam hati pertugas pertugas pakatan rakyat. blogger umno akan meneruskan usaha mereka seperti mana berlaku digalas dan hulu selangor. mencari sebanyak mungkin info yang boleh untuk mereka melakukan tekan tubi ditempat yang lembut.

berhati hati dengan maklumat yang diberikan sekarang, ada maklumat palsu akan dihantar ke markas utama pas, markas utama pkr dan dap, pastikan komunikasi yang telus, jangan ada yang menyebarkan berita sebelum disahkan. ini akan menyusahkan pembangkang menyusun kembali serangan. sb dah menyusup masuk kedalam tenang. ia mampu mengerakkan keadaan panas dan mampu memanaskan apa yang sudah ditanam. sikap teliti dalam menerima maklumat kali ini mampu mencegah banyak sangat penipuan maklumat yang dibekalkan oleh sb kepada parti pembangkang. mereka sengaja mereka reka cerita untuk pembangkang jatuh ke dalam perangkap mereka.(FZT)

(8) N.05 Tenang : Calon 'last' minute BN di'libas' ?

16 Safar 1432H

Najid menggunakan pendekatan libas dan cantas kepada umno johor, tersengih sengih muhyidin bila najid memakai pendekatan begitu, umno johor tak berkata apa apa kerana pilihan mereka tidak diakui oleh umno pusat. umno johor tak berpuashati sebab itu majlis mengumumkan calon umno ditenang dibuat dibelakang lorong mati. suasana hambar dimajlis pengumuman calon. 

Muhyidin nak menang majoriti 5000, najid sendiri tak yakin menang sebanyak itu, sebelum konfiden muhyidin lebih menaik najid mencantas dengan selambanya. mca johor juga kurang setuju dengan pemilihan calon. tapi najid mempunyai kuasa pemutus menyebabkan muhyidin, uncle chua, shahrizat terkulat kulat. tapi umno johor tetap bersatu hati walaupun mulai terguris dengan tindakan najid.

calon azhar berahim rupanya banyak menyelesaikan masalah tanah disegamat. bagaimana seorang calon yang banyak menyelesaikan masalah tanah tapi tak selesai lagi masalah tanah felda kepada generasi kedua. apakah tok ai panggilan manja calon umno disini buat kerja atau tak buat kerja sampaikan ditukarkan ke rengit satu daerah yang mundur berbanding labis. 

Apakah prestasi tok ai diragui dalam pentadbiran. bagaimana orang yang dikatakan dekat dihati penduduk labis tidak dikenali, walaupun dengan bangga dia menyebut dia anak bekas adun tenang yang lama, ada sesuatu kepada calon yang tak popular ini. semua menolak untuk bercakap hal calon ini. apakah tok ai bukan calon harapan nak menang atau hanya kambing kelabu asap yang nak disembelih saja saja oleh najid bagi memalukan ghani othman dan muhyidin yang tengah berpadu untuk menaiki hiraiki umno.

jika ini agenda najid, bermakna najid akan mempunyai ramai timbalan sebagaimana mentornya. najid juga tak gemar dengan muhyidin. sebab itu najid pakai cantas dan libas calon dijohor, kalah satu kerusi tak akan menumbangkan kerajaan umno yang gagah perkasa. umno kalah tak apa ditenang, umno masih berkuasa dijohor dan umno masih mempunyai kuasa majoriti untuk meminda apa saja dalam dewan undangan negeri. 

Apa dikisah kehilangan satu kerusi, sabotaj akan berlaku jika ini berlaku dalam hati penyokong umno, umno pusat perlu diajar menghormati umno johor tapak lahirnya umno durjana. kalau najid boleh memalukan muhyidin apa salahnya umno johor memalukan najid sekali ini. berikanlah kemenangan kepada calon pas, hantar suara baru kedewan bukannya lama sangat pun kerusi ini ditangan pas. mencongak lebih baik dari terus ditipu oleh umno pusat.

uncle chua porno pun nampaknya terpaksa berlembut lidah berhadapan dengan wartawan kerana ini bukan calon yang direstui oleh mca. umno johor terguris dengan tindakan umno pusat, mca labis terasa dihina oleh najid. chua porno berkata kita terpaksa menerima apa saja keputusan umno, begitu juga umno menerima keputusan kita itulah tanda kekuatan barisan nasional. apakah tok ai akan disembelih hidup hidup bagi memberikan pengajaran kepada umno pusat yang perlu lebih beradab dalam menentukan calon yang akan bertanding. suasana masih berpihak dipihak umno. blogger umno tengah mentankedarah direstoren ikan bakar. pasberuk duk terloncat loncat terkena belacan. papa gomo terus digomo babi, pasberuk ketawa gila dengar merlimau akan terjadi prk lagi, boleh claim lagi kata pasberuk.(FZT)

Pertemuan Blogger PAS

16 Safar 1432H | Tarmizi Mat Jam..
Seramai 30 Blogger PAS dari seluruh negara hadir dalam satu pertemuan dengan dua Naib Presidennya, Salahuddin Ayub dan Dato' Mahfuz Omar jam 3 petang di Kolej Islam Zulkifli Muhamad atau KUIZM, dekat Taman Melewar.

Pertemuan yang dianjurkan oleh Lajnah Penerangan PAS Pusat itu bertujuan mengerakkan kumpulan blogger PAS yang tegar, efisyen dan pantas dalam menerangkan dasar-dasar parti serta bijak menjawab balik tuduhan dan tohmahan musuh-musuh terhadap PAS.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad bertindak sebagai moderator pertemuan tersebut yang antaranya dihadiri oleh Blogger CinaIslam, Sanggahtoksago dan ramai lagi. Majlis berakhir kira-kira jam 5 petang dengan beberapa resolusi yang perlu diambil tindakan segera.

Ia sebagai persediaan dan persiapan PAS menghadapi pilihan raya umum (PRU-13) yang dijangka seawal-awalnya pada bulan Jun ini. Salahuddin, Mahfuz dan Ustaz Idris berharap, kumpulan blogger PAS ini mampu memainkan peranan yang cekap dalam memasarkan idea dan pandangan PAS serta menangkis serangan pihak Umno-BN sepanjang masa.(STS)

(2) 18SX : Siri Kliwon - Tips gempak 'bunuh setan' malam ni !

Oleh : radens albanjari

Entri ni sambungan dari entri pertama gue kat sini, akan tips-tips 'malam jumaat' maka gue 'on' kan lagi saki baki tips yang mengancam 'gelora' bila dibaca. Sebelum gue jadi 'high' elok gue beri amaran 'keras', maaf kerana terpaksa memberi amaran se'keras' ini bahawasanya paparan ini hanya untuk yang DEWASA sahaja ( pendek cakap yang sudah berumah tangga ), pada yang bujang dewasa tu, korang kena banyak-banyak sabarlahh..!


* entri pertama : di siniKehendak (isteri) di malam jumaat :

1. Tunjuk muka 'ceria' sewaktu 'bersama'

Jangan sesekali tunjuk muka ala-ala Kalimuthu ! Pantang yang amat wanita bila ketika 'bersama' suami tunjuk muka bengis sampai air liur meleleh, huduh ! Kalau yer pun dah 'gersang'pasai sebulan puasa jangan tunjuk sangat 'ketagihan' tu. Tapi jangan pulak masa 'bersama' hang pi gelak terbahak-bahak, konon nak tunjuk impression 'ceria'. Itu dah 'ngok' namanya.

2. Jangan himpit bini sampai dia tak buleh bernafas. 

Yang hang hempap dan himpit tu bukan 'tilam' dunlopillo, tu bini hangpa. Fikir la sama. Kepada suami yang berat lebih 90 kilo tu pi la 'exercise' kesian kat bini hangpa ! Selalu kalau dah 40 tahun keatas 70 % perut suami dah boroi. Hangpa ingat syok ka bini hangpa 'main' kalau perut hangpa dok timboi macam busut.

3. Lakukan macam baru pertama kali. 

Ada berani kaa ? hahaha..takpa pelan-pelan cuba ! Tunjuk ala-ala malu yang amat. Kalau nak lagi thrill, cuba main tarik-tarik kain. Tok bilal kata, dia buat lagu tu, mak ngah hang sound ' awat yang jadi ngapla malam ni ! Nak mampuih ka apa orang tua ni ! Dah tua-tua bangka lagu ni pun mau lagi ! hahaha..untuk yang muda masih boleh cuba!

4. Bagi banyak pujian cantik menawan. 

Masa dok tengah 'bersama' tu hangpa pi la bagi banyak-banyak puji, kat bini hangpa. Walaupun umur bini dah 50 tahun, kata pi la kat dia yang dia masih jelita dan menawan. Kulit gebu, pipi pauh dilayang kaa ! Bini suka dipuji. Jangan sekali-kali hangpa 'kondem' bini hangpa kata 'kulit kedot' macam dhab padang pasir. Hangpa nak mampuih pi la kata lagu tu !

5. Hensemkan muka tu

ambik masa untuk menyegarkan badan serta berdandan sebelum bersama. Jangan sekali-kali ajak bini 'bersama' ketika badan pun dah macam bau ikan kat pasar tani. Ambik udara malam jumaat kat luar sekejap untuk lebih segar, jangan sesekali tunjuk muka 'laa ..eih' (lesu) memalam jumaat, kalau betui letih pun pi simpan letih tu esok. Bini suka tengok suami dia 'perkasa' dan gagah.

6. Wanita gemar melakukannya diwaktu pagi.

'Morning sex' la tu. Tapi pastikan mulut tu jangan bau hamis atau bau ikan gelama 'masam'. Pasal tu la cikgu sekolah ajaq gosok gigi sebelum tidoq.

7. Wanita tak suka jika suami memakai minyak wangi yang tidak sedap baunya

Keluaq la modai sikit beli 'perfume' kat supermarket sat. Jangan hangpa pakai minyak 'Attar' yang jual kat pasar malam sebotoi RM5 tu pulak masa 'bersama' dengan bini hangpa. Depa paling tak suka minyak Attar...hangpa tau dak !

8. Bini suka jika suami yang membukakan pakaiannya

Jangan mintak dia yang pi 'londeh'! hangpa la yang kena pi 'londeh' baju dia. Tu pun kalau berbaju, kalau berkemban tu, jangan la pulak direntap macam rentap batang pancing di patuk ikan.

9. Wanita tidak suka melakukannya jika malam sudah terlalu lewat. Mata dah mengantuk dan air liur basi dah meleleh...bukan air tu yang meleleh ! Walaubagaimanapun wanita suka jika ia dapat berterusan sepanjang malam. Ini susah sikitlah....jika dah berumur !

10. Wanita suka melakukannya di tempat ganjil yang menjadi hobi. 

Wanita banyak fantasi, cuba hangpa main di bath tub, bilek air, di dapur, ataih mesin basuh kaa, jangan atas dapoq masak sudah ! takut terbakar bontot..naya bini hampa !

Maaf entri ni tak dak gambaq, nak cari gambaq hangpa pi klik kat sini.

(1) 18SX : Siri Kliwon - Jangan tunjuk 'kelapaq' sangat..huduh!

Siri Jumaat Kliwon datang lagi, Dalam dok melilau cari 'bahan', bola mata tiba-tiba menumpu kepada benda 'lembut' atas meja ni. Apa dia ? Hmm..ni nak mai cerita.


Benda' tu wak dapat minggu lepas. Masa layan 'teh tarik' dengan 1 member baikk punyaa. Bukan 'member' tricajus itu hari. Bukan. Member tu dah lesap. Lepas jadi kaya jual 'tricajus', langsung ghaib, tak call wak dah. Janji nak bagi sekotak sebulan 'tricajus' tu pun sama jalan. Memang kena labun. Dah lebih 6 bulan, langsung tak dak dengar cerita.


Member wak, bos 1 syarikat. Besor kilang dia. Produk mantap. Kukuh dan peramah. Bunyi lain macam jer wak? Hmm..baca sampai habis. Jangan macam Umno, suka ambik sekerat-kerat. Nak sebut 'benda' ni pun wak tak tau, tapi dah dapat sijil Halal dari JAIPk. Apapun wak letak dulu nama sementaranya, ' K Gel'. Bukan KY Gel ok. Tu nak buat apa. Nak buat 'mokhtar' ? Gila ka apa.

Pasai apa K? Hehehe..K tu untuk kata 'keras' pun buleh, 'kental' pun ok, jugak 'kukuh' pun mantap, tapi KAJONG paling cool. Wakakakka..!! Panjang kata, sesuailah wak letak nama dia 'K gel'. Arakian pada pertemuan minggu lalu, wak dimaklumkan bahawa 'K gel' ini produk ajaib. Ajaib saja ! Angkuh cakap memang ala 'lampu' aladdin untuk kaum lelaki. yang 'memerlukan'.



Tuu diaa.., pulun sakan noo ! Penuh semangat, memang 'marketing' sungguh member wak ni. Lebih sejam dia 'ajaib'kan wak. At the end, dia bagi 'ole-ole' 50 pack 'benda' ajaib ni kat wak. Katanya, untuk testemonial. 


Banyak nyer ? 50 bermakna 50 'kali' lah..wak tanya balik. Dia angguk bangang ! Dah gila ka apa..member wak ni, ni kira 'penaya' kawan. 50 kali ? huh..mau tercabut tempurung lutut beb ! Untuk jaga hati, wak 'rembat' juga. 50, 50 lah..!


Masa dok minum tu, dia buat magic. Kan kaa..dia kata 'ajaib'. Lepas dia order ABC. Dia pun bukak 1 trial pack - kemudian terus dia 'tuang' gel tu atas ABC. Orang lain taruh 'susu' dia pi bubuh 'gel' tu. Habis dia bubuh, selamba bangang dia cedok makan. Licin ABC tu dikerjakan. Dia kata, gel ni boleh di makan. Tak ada kesan sampingan. Diakui Halal. Siap ada perasa lagi, straberi, epal dan oren. Hahaha..macam kondom pulak ada perisa. Ceh !!


Wak tanya, kalau campoq dengan teh tarik ni..boleh kaa? Dia kata kalau nak cuba, no hal. Tapi dia tak pernah la cuba lagi. Jangan cari pasai, sebenarnya dia 'boh' atas ABC tu just nak 'demo' jaa..nak bagitau gel ni 'selamat' utk ditelan dan sewaktu dengannya. Sebenarnya dia nak bagitau, buat lolipop pun selamat.(banyak kias la pulak..ciss !)


Yang banyak skrg kopi kuat, tapi kopi tu lambat. lagipun kalau dok secawan, secawan dok belasah kopi tu, nampak sangat hangpa dah 'kondem'. Tapi dok kelapaq ! Hahaha...!


Ini produk alaf baru. Sapu saja. Lepas tu segar bugarlah 'benda' hang tu. Wow !! Tahan lama laa ni ! wak provoke lagi. Tahan lama sajaa..! Adoii..!


Oleh kerana trial pek ni banyak. Wak 'sedekah' 5 pack kat jiran wak. Abang polis tu beb. Bini ada 2. Yes..! rujukan paling mantap untuk 'test' produk. Wak cakap ni 'rahsia' lelaki. Lepas bagitau 'cara' dan 'etika'nya, dia pun nak 'cuba'. Ni nak citer. Selang 3 hari, wak jumpa dia di warung pekan kecik tepi simpang. Sebenarnya dia yang call wak, oleh kerana wak gemar isi petrol di BHP di situ dan dekat pula dengan tempat kerja dia, urusan pertemuan jadi mudah.


"amboi wak, dahsyat 'barang' hang bagi kat aku tu...lain macam woo ! Eh..ada lagi kaa 'stok' ?". Wak cakap 'ada..'. Tapi sebelum tu bagitau la apa yg 'dahsyat' tu. Wak mula misi 'mengorek' rahsia kamasutra kenkawan.


"nii nak bagitau, memang umph..! wangi lagi..kah..kah..kah ! Perisa straberi katakan !" wak sengih lagi. Dia bukan takat sengih, menyeringai sukaa..! Citt ! memang 'power'. Tapi yang aku suka tu wak, halal..hehehehe ! Lebih-lebih plak jiran wak ni.


" Haa..satu lagi, ni rahsia aku ni wak, asal bunuh setan jer dengan bini aku, aku selalu 'spoil'..bini aku la kata. Aku pun tak tau pasai apa ! " jiran wak mula intro buka rahsia 'kamasutra' tahap ganas. Wak terus tanya, 'apa diaa...bagitau laa". "Aku...Aku suka 'terkentut' la wak! Kah..kah..kah !! wak bantai gelak. Hang nak gelak, gelaklah. 'asal 'projek' masa itu la nak terkentut, jadi 'sinonim' plak dah...wak ! ". keh..keh..keh ! Yang bangangnya, lepas 'projek' bunuh setan tak mau lak kentut, dia nak 'terkentut' masa tengah-tengah tu..lah, tak kan nak stop kut?


Ceh ! wak paling muka sambil terus layan gelak cuma tak barai saja. 'betui wak, masalah tu la yang aku tak boleh 'settle' sebelum ni, tapi bila aku 'sapu' sikit kat celah 'bumper' aku tu, masalah suka 'terkentut' tu dah tak dak dah wak...! ". Ni nak tanya, K gel ni ada jual kat mana ? Wak cakap belum jual lagi pun di Malaysia ni. Ni produk untuk tok Arab ajer ni, untuk ekspot.


'kalau macam tu, susah la nak cari stok...' macam hampa saja jiran wak ni bila wak cakap macam tu. Hehehe.. 'Kalau hang nak, wak ada lagi..takper nanti petang habis kerja 'hello' wak, wak bagi 10 pack, wak bagi FREE..' lepas tu kalau nak, kena bayaq lah.


Inilah produknya. 'K gel' tu. Kepada yang bermasalah suka 'terkentut' masa memburu dan membunuh setan, boleh cuba. Jangan malukan kaum bapa. Badan sasa penuh berbulu, tapi masa mem'bunuh setan' dok proottt-proottt kentut depan bini. Potong stim beb ! Silap hari bulan kena 'terajang' dengan bini. Tak senonoh langsung.


Tips malam kliwon :


(21) Jangan 'terkentut'.
Orang perempuan tak suka jika pasangannya 'terkentut' ketika sedang bersama. Ingat tu beb. Pastikan anda dan pasangan anda ketika 'membunuh setan', jangan terkentut-kentut. Kalau hang kentut 'wangi' takpa laa. Ni kentut' bau 'gomo' sapa yang lalu nak pi cium. Jangan biarkan bau 'kentut' menghalang operasi 'penuh' membunuh setan. Selalu terjadi, mood pasangan anda akan luntur, bila anda 'terkentut'. Jangan biarkan bini anda makan 'kentut' anda. Kentut anda busuk tau dak !


Baca jenis kentut dalam kotak dibawah, dan ketahui watak kentut yang anda miliki. Akhir kata, jangan 'terkentut', pomm..pomm !! Hudohhh..!!

(*) entri ini hanya akan disiarterbit mulai khamis, 7.00pm ini hingga 8.30am esok. Entri ini mengandungi elemen ganas dan terlampau. Kanak2 dilarang membaca. Harap maklum- albanjari


SATU KISAH BENAR
Malam ni wak fikir nak lari sekejap dari cerita hal politik. Rasa letih yg amat bila 10 hari 24 jam sehari melayan kisah politik. Wak rasa ramai yg setuju. So malam ni wak nak layan hal lain. Wak nak berkisah dari apa yg wak tengok dan rasa selama berada di Bilik Media. Kontot ayat wak cakap, ia juga dari pengamatan dari soksek-soksek kenkawan lah juga !

Bilik Media tak pernah tak sibuk.Sibuk memanjang dengan blogger dan rakan-rakan media yang ada juga konon buat-buat sibuk. Lagi sibuk bila ada rakan-rakan nak 'kentut'. Disebabkan sibuk mencari berita, atau juga menyiapkan kerja yg diamanahkan, maka soal 'kentut' sering dikesampingkan. Kesian 'kentut' kerana diletakkan di tahap 'priority' paling akhir dalam carta 10 things to do !

Kadangkala disebabkan tidak ambil kisah tentang 'kentut', ada kenkawan yg kentutnya berterabur merata-rata, tak sempat nak mengemut, kononya nak rahsia-rahsia..tapi munyi protttttt...prooottttt tetap kedengaran dengan macam-macam melodi. Kalau lah 'melodi' kentut tu dapat dimasukkan lirik, mesti gempak ! Boleh menang anugerah juara lagu ! wakakaka !!

Dah ramai, kita tahu ada juga kenkawan yg nampak macam jujur tapi tak jujur sebenarnya dalam menulis atau menerima beban kerja hanya menerusi skil 'kentut' seseorang. Tak percaya, kat bawah ni wak senaraikan 5 jenis kentut yg. blogger selalu ter'kantoi' !
1. Kerekter blogger BANGANG bila,
Berusaha sedaya upaya menahan kentutnya sampai berjam-jam. Sekali keluar..satu bilik jadi mabuk, bukan mabuk laut, tapi kena layan mabuk 'kentut'. Balasannya - bagi sepak terajang 10 das dengan kaki kiri.

2. Kerekter blogger SENGSARA @ MUFLIS bila,
Nak atau ingin kentut tapi tidak boleh kentut. Samada terlebih banyak makan kacang, atau benda susah hadam. Selalunya kerekter blogger dalam ketegori ini, dia akan jadi tak boleh duduk diam tetap di kerusi. Kejap bangun,kejap duduk. Cuma tak menonggeng ajer pasal ramai kenkawan. Muka berkerut sepanjang masa. Hukuman - bagi penyepak kanan 1 das di bontotnya sambil menjerit, kentut sekarang !! Ulang sehingga blogger itu terkentut-kentut dengan sendiri, rasanya tak sampai 5 das kena penyepak, naturally kentut ler blogger tu ye dak..!

3. Kerekter blogger BODOH BAGHAL bila,

Kentut ikut suka dia saja, bila dah habis mem'prootttt', dia sedut balik udara panjang-panjang untuk mengganti udara kentutnya yang keluar tadi. Hukuman tidak dapat dijalankan pasal blogger kategori ni selalu lari bila nak kena hukum.


4. Kerekter blogger PELIK @ SEMBUNYI sesuatu bila,
Masa dia kentut di keluarkan sikit- sikit 'save' budget katanya, kapla hotak hang ! sampai bunyi pun dah macam jam randik "tit-tit-tit". Kalau ada jenis ni, pulas telinga kanan dia 360 darjah untuk neutralkan kentut dia agar kembali normal.

5. Kerekter blogger MALANG bila,
Dia nak kentut tapi terkeluar 'anak' taik..ciput ajer pun..tapi kalau selambak, aku pun tak tau nak kata apa ! Wak serah kat hangpa nak bagi hukum lagu mana !!
-> so hangpa yang baca posting ni dalam kategori yang mana dan kepada blogger tu, sila kenal pasti kentut anda?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |