PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

Morocco vs. Maghribi !

Sejak 2-3 minggu ni mana laki ngko bedah ? Jarang benor dah aku nampak! Ada..tp sibuk sikit katanya, bukak 'meniaga' tmpt baru, tapi bukan di sini! 

Di mana bedah? Di Morocco ! 

Bedah..! Morocco ker Maghribi ? 

Morocco katanya! Bukan Maghribi? 

Bukan..semlm dia FB saya dari Morocco! Oh! Bukan apa bedah..kalo Morocco tu o.k ler, jangan di Maghribi! Meniaga apa bedah? Apa lagi, market ' madu' kawla dia tu ler..! Madu ??

Umno bagus dimata 'makcik' orang kampung !

Oleh : radens albanjari | 11 Dis


Sedih aku tengok makcik tua di kedai runcit pagi tadi. Mengomel toya wajah dia marahkan si apek kedai runcit pasal dia beli gula dah mahal. Makcik tu kata baru jer minggu lepas dia beli gula, tapi pasal apa dia beli hari ni dah naik 2 kupang sekilo. Dari raut wajah dan pakaiannya, aku tahu makcik ni orang kampung. Lagi sedih bila aku tengok, terkulat-kulat makcik tu kena sindir dengan si 'Apek' - "jangan marah saya, tanya itu kerajaan, dia yg kasi naik..apa nak marah waa..! Wa jual gula saja..! lagi kalau macikkk tak puas hati..undi punya jam..angkat lain cap, jangan pangkah itu kati punya cap..! "

Makcik tu tak puashati, dia tetap cakap, kerajaan manyak bagus sama dia..! Itu Umno pun bagus..banyak bantu sama dia..! Makcik tak percaya..! itulah hakikatnya yg Apek cina kena terima, tahan ler telinga kena maki..pasai harga gula dah naik..! Naik kerana kerajaan BN sangat bagus di mata 'makcik' orang kampung.

Cilaka punya Umno - BN. Pasal kebaikan kamu menaikkan baranglah, 'makcik' akan pangkah lagi 'kati' sampai makcik mamposs !! Betoi kaa ?? Umno terus bagus dimata orang kampung..tunggu PRU13..!

Oleh : Ustaz Idris Ahmad
Parti Islam Se-Malaysia PAS menganggap kenyataan amaran Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kepada para peniaga agar tidak menaikkan harga barangan sesuka hati sebagai usaha untuk mengalih isu kemarahan rakyat terhadap kerajaan kerana menaikkan petrol, diesel, gas dan gula pada 4 Disember 2010.

Beliau cuba hendak menyalahkan peniaga kerana menaikkan harga barang, dan hendak menjadi hero rakyat dan pembela rakyat, kononnya barang naik bukan salah kerajaan, tetapi peniaga. Perlu diingatkan bahawa semua barang niaga dibawa dengan kenderaan memakai minyak bukan dengan air liur.

Nampaknya kerajaan resah pada hari ini akibat tidak bijak urus khazanah negara yang melimpah ruah sehingga rakyat derita dengan kenaikan harga barang yang melambung. Alangkah baiknya jika kerajaan Malaysia ini orang yang bijak dan telus. Sepatutnya pemimpin BN perlu belajar daripada kerajaan Pakatan Rakyat yang bijak urus dan cuba untuk mengagihkan harta negeri kepada rakyat. Kebijaksanaan pimpinan PAS di Kelantan yang mampu bertahan sampai 20 tahun walau pun dengan kekangan dan tekanan dariapda pusat. Kelantan tidaklah banyak hasil, tetapi mampu mengurus dengan baik dan teratur. Ketika negeri yang di bawah pentadbiran BN menghadapi masalah kewangan, Alhamdulillah Kelantan selamat daripada malapetaka buruk ini.

Pihak kerajaan perlu mengambil ingatan daripada pemimpin Pakatan Rakyat, apabila minyak naik maka semua perkara akan naik. Selepas ini tarif elektrik akan naik pula. Senang sungguh menjadi pemimpin BN yang mentadbir negara. Jikalau wang tidak ada jalan keluarnya dengan membebankan rakyat dengan menaikkan tol, letrik, minyak, saman ekor dan apa sahaja yang boleh menjadi wang untuk kambus gaung yang begitu dalam kerana boros dan tidak bijak mengurus.

Blogger Umno tuduh orang berzina macam makan nasi !

Oleh : radens albanjari | 12 Dis


Fitnah jahat berantai-rantai diulang tulis di blog penyokong UMNO. Hoi si dungu..! Ketika menulis ada kamu bawakan 4 saksi yang syar'ie bagi membenarkan karangan fitnah kamu itu ? Tak ada..?? Kepada macai-macai dan pencacai UMNO yang dungu, ayuh lontarkan dimana hebatnya hujah kamu menuduh seorang islam lain BERZINA tanpa membawa 4 saksi yang dipercayai ? Debatkan ia di SINI atau http://www.facebook.com/topic.php?uid=111200875613894&topic=8 Ada berani ?




:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |