PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

PANAS BERAPI : Mulut gue ni jahat sangat ker?

Usai solat jenazah lepas asar petang tadi, gue berhenti di sebuah stesyen minyak di bandar tempat gue tinggal. Gue berhenti untuk 'cucuk' duit. Sekarang kalau tak cukup duit isi minyak, pelanggan boleh 'cucuk' duit di situ. Ingat ! Cucuk duit, bukan 'cucuk' benda lain.

Depan mesin Angkatan Tentera Mesia(ATM) gue cucuk dan keluar laa duit. Produsi yang biasa. Sebelah kanan mesin tu ada kotak ais krim. Tetiba jiwa gue jadi haluss..macam budak kecil plak, gian nak makan ais krim. Macam-macam betul nafsu gue akhir2 ni. Gue 'cekau' Magnum 10 batang. Gila punya banyak gue cekau. Pedudik apa? Duit gue..! Suka hati gue la nak beli banyak mana? Hahaha..! Alang-alang gue nak jadi budak kecil, biar dengan bini gue dan anak-anak gue semua jadi budak 'kecil'. yess...! Petang ni..meriah rumah gue, semua akan makan ais krim.

Lepas siap bayar RM38 hinggit di kaunter, gue bungkam di situ. Tiada pergerakan. Pasif. Selonggok 'Magnum' berlonggok atas meja kaunter. Gue tengok cashier, cashier tengok gue ! gue tengok dia, dia tengok gue semula. Gue tuding 'Magnum'.

Cilakak! gue luper beb! Hari ni KERAjaan Mesia tak bagi beg plastik. Gue tanya chasier, tak boleh langgar ker 'larangan' KERAjaan ni?

Cashier tu bilang tak boleh! Ini arahan KERAjaan. Kami dilarang beri beg plastik. Gue tanya sekali lagi, agak-agak kalau langgar 'arahan' KERAjaan hari ini, bagi juga beg plastik rasa-rasa lu, lu rasa lu sudah 'derhaka' dengan kerajaan ker? Cashier tu diam.

Gue tanya sekali lagi, jika gue bagi 20 sen tapi gue tak mau beg plastik, tapi gue nak beg 'kertas' apa macam? Alang-alang nak kempenkan bumi 'hijau' dan kurangkan plastik, elok guna beg 'kertas' setiap sabtu, gue cuba ber'urusniaga' dengan dia. Dia juga diam. Nampaknyer urusniaga gue 'GAGAL' dengan cashier ni. Hati gue tetiba jadi 'panas'.

Gue tanya untuk sekali lagi, 'agak-agak jika kamu langgar dan engkar arahan KERAjaan tu, lu rasa..lu ber'dosa' besar ker dan agak-agak lu Tuhan 'laknat' lu tak? Kali ni dia bunyi. Haa..! Cantik tuu..! Tapi dia bunyi macam ni,

Pak aji tak faham ker? Ini arahan KERAjaan, kami kena ikut..! Kami tak boleh langgar,..! Macamana pak aji nak bawa ais krim tu, terpulang pada pak aji..! tune suara sikit tinggi.

Pak aji ??( sori, dia panggil gitu mungkin pasal dia tengok gue pakai baju melayu, pakai kain pelikat, pakai kopiah) iyer laa..gue kan baru balik dari solatkan jenazah, )

Mantap bro..dahsyat cakap lu..memang dahsyat jawapan dia untuk aku yang 'degil' ni. Wow ! Tetiba jer telinga gue jadi lagi kuat berangin. Kalau dalam medan perang, memang ada yg dah robek perut kena tikam dengan lembing. Tapi gue tetap cool. Kepala gue kan masih pakai kopiah. mana boleh tunjuk 'brutal' sangat. Gue kan orang 'jamaah'.

Gue 'telan' 2-3 teguk air liur gue. Budak ni memang betul nak test gue! Dengan sekali nafas, gue jual semula 'urusniaga' yang dia bagi dekat gue dengan berkata,

Hello perempuan ! Gue hormat lu tak mau langgar 'arahan' KERAjaan tu, bagus..! Tapi gue hairan dengan lu, arahan KERAjaan lu takut nak 'langgar', tapi arahan TUHAN selamba bangang lu 'langgar', lu tak rasa dosa ker, tak tutup aurat lu, rambut lu, pakaian lu, dengan lu kaler rambut lu macam tu,



Jika lu langgar arahan KERAjaan bagi juga beg plastik kat gue, Allah tak laknat lu, lu pulak dapat pahala.., tapi ini lu langgar terang-terang arahan Tuhan, memang lu kena laknat, lu tahu ker hukum tutup aurat tu WAJIB? Arahan Tuhan lu langgar macam badak jer, ker lu ni memang badak?

Stop. Cukup untuk gue petang ni. Lepas urusniaga sekali lagi, gue tinggalkan stesyen minyak bandar PB dengan 'tanpa' sebatang ais krim. Puas hati gue !

2 ekor cashier memerhati gue pergi dengan pandangan yang tajam, berbaur geram. Hahaha..! Tonggong nak mampus !



18SX : Buah Dadaku memang BERAPI !

Kalah jeniffer lopez aku rasa. Tak pakai bra ke apa artis neh? Korang tahu apa dia jawab ble wartawan tanya dia apasal dia dok pakai baju macam tue ke acara gala dinner rafflesia?

Neh hah jawapan dia ;

"Nampak sikit je. Pilih baju ni sebab nak nampak kelainan"

So korang dah faham kan? Dia pilih baju neh sebab dia nak menampak kan kelainan. Dan korang perasan tak? Jawapan dia jawapan yang berani mati dan aku terpaksa salute. Siyes.

Apa yang dia "ada" tue berlainan dengan apa yang perempuan lain "ada" dan aku rasa itu memang betul. Heh.

Aku taktahu samada mata aku yang terlebih gatal ke ataupun korang pun sama gatal macam aku gak ke tapi aku rasa cam nampak apa yang aku tak sepatutnya nampak kat gambar di atas tue.. betul ke? selanjutnya BACA DI SINI



SKANDAL BERAPI - Mulai hari ini aku 'pangkah' UMNO !

Geleng kepala gue bro ! Dahsyat...! Memang dahsyat..(ikut pronoun Nazmi, peserta Raja Lawak 5). Kalau tanya gue bro..gue cakap..memang lu 'handal'. Lu memang 'bravo'. Lu memang 'anak jantan'. Jika MCA ada Chua Soi Lek. UMNO ada kamu ! Kamu yang sangat 'berani' ! Seberani Soi Lek kata, " itu memang saya.." Wow !

Jika betul apa yang blog INI tulis, aku respek lu bro ! Bukan senang nak 'mengaku' itu aku ! Itu baru watak ketuanan melayu. Hebat kamu. Melayu bukan macam 'siam'. Tapi semua kata-kata yang aku baca di blog itu, aku tak hadam terus. Aku masih percaya, ke'jantan'an kamu, yang memang aku cop lu memang 'handal', dan aku akan PERCAYA hanya jika lu bikin ' sidang media' untuk menunjukkan lu memang 'melayu' handal. Handal untuk 'mengaku'.

Apa pun, kisah skandal ini belum tamat. Aku masih menanti episod yang lebih 'garang' lagi. Wow ! Jika kamu betul-betul 'handal' mengaku depan media, aku rela pangkah 'UMNO' untuk PRU akan datang bro ! Dahsyatkan aku ! Bukan senang nak 'pangkah' UMNO bro..tapi aku yakin..aku yakin tanpa mabuk-mabuk todi, akan pangkah UMNO ! Dan selamanya akan aku 'PANGKAH' Umno. Pangkah saja..tapi bukan bagi undi kat UMNO, BN dan hang ! 

(*) Pangkah dalam erti bahasa utara, itu bermaksud tolak, buang, dinafikan, dihitamkan, campak dan bla..bla..bla..bro..hahaha..! Bodoh kapunden..! Yang pi simpan foto skandal buat apa ? 



Krisis Nuklear Jepun - Reaktor Fukushima terus berasap !

Agensi keselamatan nuklear Jepun menyatakan asap berkepul keluar dari bangunan yang menempatkan reaktor nuklear yang rosak di loji kuasa yang lumpuh akibat tsunami minggu lalu.

Jurucakap agensi itu berkata, asap dilihat berkepul naik dari Unit 2 Loji Fukushima Dai-ichi pagi ini.

Beliau berkata, punca kejadian itu tidak diketahui tetapi satu letupan berlaku di unit itu awal minggu ini dan mungkin merosakkan ruang di sebelah pusat reaktor.

Sementara itu, syarikat utiliti yang mengurus loji itu berkata pekerja sedang menyambung kabel bagi mengembalikan bekalan tenaga elektrik untuk menghidupkan semula sistem penyejukan reaktor.


Caskets are placed at a mortuary in Rifucho, northern Japan. The official death toll is now 6539, with 10,354 still unaccounted for. Picture: AP




Japanese-American volunteer Darin Furukawa dressed in a traditional Japanese Samurai outfit, collects donations during an all day Red Cross fundraiser to support the Japanese earthquake relief efforts outside Los Angeles City Hall yesterday. Picture: AP


Katsuo Maiya, 73, cries in front of the rubble where his sister-in-law's house stood in Rikuzentakata. His sister-in-law and her husband were killed in Friday's quake. Picture: AP


This photo released by plant operator TEPCO shows the top part of the badly damaged No. 4 reactor at the Fukushima nuclear power plant. Picture: AP


The US Navy is shown lending a hand with the clean up, removing sediment yesterday from behind a damaged building. Sailors from Naval Air Facility at Misawa and its tenant commands are assisting with the clean up of the tsunami-damaged city. Picture: US Navy/Devon Dow

Apabila noh omar di'senonoh'kan bik mama dengan 'rock' melon !

(*) Bro..! Gua tanah ratus-ratus ekar takder bro, tapi tanah INI, memang tentu 'NANTI' hak gua bro. Agak-agak ro$mah dan Irish nak ker majukan tanah tu ? Mana tau boleh bangunkan kubur gua nanti ala-ala makam pahlawan yang nilainya Nizar kata cecah RM60 juta. Agaknya mau siap ada WIFI dan kolam renang kot?

Tapi tadi aku terbaca kisah dermawan wanita bernama Rosmah mendermakan RM 600 ribu buat persatuan ibu tunggal...aku tak heran nilai tu sebab dia ni tidur pun hotel ratus ribu satu malam... belum kire belanja dia kat Paris lagi... tapi yang menariknya.. derma itu duit hasil tanam melon...lebih menarik ianya ditanam satu syarikat.

Syarikat tu pulak tak dijelaskan berapa bahagian yang dia dapat... kalau ada syarikat yang tanam secara percuma...lepas tu hasilnya didermakan ...alangkah mulianya syarikat itu...derma pulak atas nama Datin RM ni....alangkah ikhlasnya.

Ekoran dari itu saya telah meminta syarikat Iris Corporation Berhad untuk menanam 'rock melon' di kawasan Seri Perdana. Projek ini telah dimulakan tahun lalu dan alhamdulillah kini ia membuahkan hasil dengan pendapatan pertama berjumlah RM600,000," katanya pada majlis penyampaian sumbangan itu di Seri Perdana di Putrajaya.

Rosmah berkata projek itu akan diteruskan pada masa akan datang, namun hasilnya akan disumbangkan kepada persatuan-persatuan lain.

Aku nak cadangkan supaya sapa sapa yang ada tanah terbiar...jemputlah Iris Corporation ni untuk majukan.... mungkin dia nak tolong.(ANAK SENGAT)


ROSMAH HEBAT. HEBAT ITU ROSMAH.

Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menyampaikan sumbangan bernilai RM600,000 kepada Majlis Pertubuhan Ibu Tunggal 1Malaysia, yang merupakan pendapatan sulung hasil projek tanaman 'rock melon' di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana di Putrajaya.

Diusahakan oleh syarikat Iris Corporation Berhad, projek itu pada mulanya memperuntukkan kawasan seluas dua hektar di Seri Perdana, namun hanya 0.4 hektar sahaja yang sesuai digunakan untuk projek tersebut.

Rosmah berkata idea untuk menjadikan kawasan lapang di Seri Perdana sebagai kawasan tanaman itu datang apabila beliau banyak mendengar kisah golongan ibu tunggal yang penuh cabaran dalam meneruskan kehidupan dan membesarkan anak-anak setelah ketiadaan suami seperti yang sering dipaparkan media.

"Saya amat tersentuh dengan situasi seperti ini, dari itu datanglah idea untuk melaksanakan satu projek di mana hasilnya kelak akan diagih-agihkan kepada mana-mana persatuan yang memerlukan.

"Ekoran dari itu saya telah meminta syarikat Iris Corporation Berhad untuk menanam 'rock melon' di kawasan Seri Perdana. Projek ini telah dimulakan tahun lalu dan alhamdulillah kini ia membuahkan hasil dengan pendapatan pertama berjumlah RM600,000," katanya pada majlis penyampaian sumbangan itu di Seri Perdana di Putrajaya.

Rosmah berkata projek itu akan diteruskan pada masa akan datang, namun hasilnya akan disumbangkan kepada persatuan-persatuan lain.

Dalam pada itu Rosmah berkata hak ibu tunggal di negara ini perlu diberi perhatian serius, dan mereka harus dapat menikmati hak asasi yang sewajarnya agar haknya dapat dicapai dan dilindungi secara menyeluruh dan bersistematik.

Beliau berkata setiap persatuan ibu tunggal juga perlu bergiat lebih aktif dan proaktif dengan menganjurkan program-program yang membantu mereka menambah ilmu pengetahuan serta kemahiran.

"Hakikatnya ibu tunggal kini tidak lagi boleh dipinggir dan terpinggir atau hanya menjadi penerima manfaat daripada hasil pembangunan, sebaliknya mereka harus turut terlibat dengan lebih aktif sebagai ejen perubahan kerana saya percaya mereka adalah kaum wanita yang merupakan tiang utama kepada pembangunan dan perubahan.

"Bagi memastikan golongan ini terus relevan dalam arus pembangunan, saya menyeru supaya para ibu sekalian supaya tidak berhenti berusaha meningkatkan kemampuan diri agar menjadi golongan yang lebih berpengetahuan, berkemahiran dan
inovatif," katanya.

Rosmah turut menyeru semua pihak dan agensi yang berkaitan serta sektor swasta supaya mengambil inisiatif serta langkah-langkah yang lebih pantas dalam meningkatkan penyertaan golongan wanita dalam sektor pekerjaan seperti memperkenalkan konsep bekerja dari rumah dan menubuhkan lebih banyak pusat asuhan kanak-kanak di setiap organisasi.

- Bernama

Umi Habisda dan nilainya RM800 juta bro !

Isu bahan bukti yang menimbun-nimbun disimpan oleh Umi Habisda, dan jumlah saman terkumpulnya yang mencecah hampir RM800 JUTA. Apa cerita disebalik hebatnya 'gadis' wanita itu membongkar bukti yang dia ada. 

Aneh lagi ganjil. Seaneh kata-kata bik mama negara berkaitan tsunami dan gempabumi di Jepun. Oppss..jangan lebih kata-kata, tak pasal kena saman berjuta-juta ! Apapun CMK (Cucu Mat Kilau) memangbernai berkata-kata, baca dibawah.

[..] Ramai yang tertanya-tanya kini, apa motifnya hinggakan Ummi mengambil masa yang terlalu lama untuk mendedahkan segala bukti-bukti berkenaan. Jika ini keadaannya, beliau jelas sekali telah menghina keputusan mahkamah yang membebaskan Anwar dulu. Peguamnya juga boleh meminta mahkamah mengkaji semula keputusan membebaskan Anwar dulu. Itu pun jika beliau benar-benar mempunyai bukti kukuh penglibatan Anwar dan Azmin atas apa yang dinyatakan dalam ceramahnya itu. 

Jika tidak, pasti rakyat tidak akan percaya segala pendedahan yang dilakukan oleh Ummi Hafilda, kerana bagi mereka wanita tersebut kini sudah dibeli untuk tujuan memastkikan Anwar kembali ke penjara sebelum PRU13 nanti agaknya?. Justeru itu, Ummi tidak boleh terlalu mendabik dada kononnya dia berada di pihak yang benar sekarang. Kerana jika dia benar, sepatutnya segala bukti dan dokumen berkenaan sudah pun dijadikan bahan bukti kukuh untuk mensabitkan Anwar dengan segala tuduhan yang dikemukakan itu. Inilah yang memusykilkan rakyat sekarang. Jika tidak, Ummi boleh didakwa kerana menghina keputusan yang telah dibuat oleh mahkamah membebaskan Anwar Ibrahim dulu.

Untuk bacaan lanjut KLIK DI SINI.



18SX : SKANDAL BERAPI ? atau Fitnah BERAPI ?

Maaf kualiti foto agak kurang baik. Maklum ler foto macam ni, mana boleh simpan dalam dompet duit. nak mampuss..! Tahu dengan bini 'halal', mau putus kote hang !

Comot dan tompok-tompok tu biasa ler, kalau dah gitu fotonya, sendiri mau tau lah..! Sedang tilam kes anwar pun diusung ke mahkamah. Seb baik suar dalam sepol tu tak bertompok, sekadar berlubang..hahhaaha..! Gilo..!

Untuk makluman, foto ini bukan foto 'robengah' yaa..? Bukan ! Foto ini juga bukan foto gadis 'skandal' yang diceritakan oleh si Isa ya..!

Apapun erotiknya, TERUS SAJA TEKAN CLICK HERE untuk cerita lanjut untuk melihat wajah dan aksi yang dikatakan orang, kisah skandal malam kliwon yang BERAPI. Aku tak berani nak komen..! Aku harap sangat foto yg terbit di 'situ' bukan foto yang 'asli', FITNAH ? Jangan buat gila bro ! RM100 juta beb ! Kalau kes ni, agak-agak berapa juta plak yer akan disebut ? 



18SX : Aksi PALING GANAS malam kliwon !


Kenyang makan dengan 'saman'. ! Kenyang minum dengan 'saman' ! 



Maaf ! Malam ini nafsu kliwon ku,tiba-tiba ajaa..jadi 'kendorrr..'! Gila loorrr RM100 juta ! Buleh mati terus 'kote' gue..!! Agak2 luu..bulu gue semua ada 100 juta helai nggak ?

Tsunami@Japan - Angka ini akan jadi 'sejarah'. Ilmu alam untuk flom?


3,371 - Jumlah rakyat yang disahkan terkorban
15,000 - Jumlah orang hilang
550,000 - Dipindahkan sejak gempa bumi
2 - Jumlah mangsa yang masih hidup dan ditemui dibawah runtuhan selepas 4 hari
RM490 billion - Jangkaan kos baikpulih selepas bencana
4 - Jumlah letupan di loji nuklear Fukushima
30 km - Kawsan larangan zon terbang di sekeliling loji Fukushima
5 juta - rumah kediaman terputus bekalan elektrik
1.5 juta - penduduk terputus bekalan air
76,000 - Jumlah bangunan yang ranap dan rosak
6,300 - Jumlah bangunan yang musnah sama sekali
9.0 - Kekuatan gempa yang membadai Jepun
8.2 - Kekuatan gempa bumi maksimum yang dapat ditahan oleh loji nuklear Fukushima
RM 70 juta - kos renovasi yg dicadangkan untuk rumah ro$mah di putrajaya.*

(*) Eh..macamana aku leh merepek masuk data yang langsung tak der kaitan dengan jepun nih? Ker aku dah sama bangang dengan 'kenyataan' si'flom' ni? (skrol cerita dibawah) Sekadar kebetulan..agaknya ! 




KERANA MULUT :
Isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor hari ini membuat kejutan apabila membayangkan tragedi tsunami dan gempa bumi di Jepun adalah akibat kelalaian negara itu melaksanakan pembangunan mesra alam.

Ketika pemimpin kerajaan lain termasuk suaminya menyampaikan takziah kepada Tokyo, stesen televisyen AWANI memetik Rosmah sebagai berkata malapetaka itu memberi pengajaran penting kepada Jepun dan negara-negara lain.

Beliau mengaitkan gempa bumi dan tsunami yang melanda timur laut Jepun kepada pembangunan pesat dan perubahan iklim dunia.

"Ini pada diri saya adalah satu pengajaran kepada negara-negara lain untuk apa-apa pun mereka buat atau sebarang pembangunan yang mereka nak lakukan seharusnya berkait dengan perubahan iklim dan teknologi hijau, " kata Rosmah.

"Ini termasuk juga negara kita,'' tambah beliau.

AKIBAT MULUT :
Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor digesa meminta maaf kepada rakyat serta kerajaan Jepun kerana kerana mengeluarkan kenyataan dangkal berkenaan bencana gempa bumi dan tsunami yang melanda Jepun hingga menjadi tajuk utama portal berita antarabangsa, CNN.

Dalam satu sidang media di Parlimen hari ini, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin berkata Rosmah juga perlu meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana memalukan nama negara di mata masyarakat antarabangsa.

"Akibat komennya yang dangkal, seluruh Malaysia diketawakan dan dicemuh dunia. Ini lebih teruk kerana ia berlaku selepas kontroversi kartun yang menghina sensitiviti rakyat Jepun dan seluruh dunia," kata beliau.

18SX PANAS BERAPI : 'birthmark' paling seksi dimata gue !

” Kalau betul dia pernah mengadakan hubungan seks dengan saya, tolong beritahu di mana terletaknya ‘birthmark’ yang ada di tubuh ini!”

Hadoi..! cabaran besar untuk Baginda tu ! Agak2 sempat ker lu belek-belek 'tanda lahir' tu jika betul tengah lu argg..urghh..arghhh..bro?

Gambar kiri : Contoh 'birthmark'. Apa lagi Baginda, Umi dah cabar tu? ker hang pun nak cabar juga, kira 'birthmark' yang ada kat hang pulak? Perhh..mampuih..! Jangan selepas ni ada cabar mencabar, teka warna 'puting' susu kaler apa plak..sudaa..!

” Dia (Beginda) dengan bangganya menyatakan pernah membuat hubungan seks dengan saya tapi jangan kata bukti, gambar saya dengannya, dokumen perniagaan saya dengannya pun tak dapat dia kemukakan.


” Apakah dia tidak malu bercerita satu dunia termasuk keluarganya kerana membuat pengakuan terbuka telah bersetubuh dengan Ummi Hafilda, namun percayalah, saya tidak akan sama sekali gentar untuk terus berjuang melawan segala taktik licik ini. - Umi Hafilda


Berita kopipes : Radiasi Nuklear - ancaman tahap 6 !

Anggaran risiko dalam kemalangan di loji Fukushima Daiichi Tokyo Electric Power Co itu, mengikut penilaian ASN berdasarkan data yang disediakan oleh agensi keselamatan nuklear Jepun menunjukkan ia berada pada tahap 4. "Tahap 4 dianggap sebagai tahap yang serius.

"Pihak kami menjangkakan insiden tersebut berada pada tahap 5 atau tahap 6," kata Presiden ASN.... pada satu sidang media. Semalam, seramai 11 orang dilaporkan cedera apabila berlaku letupan gas hidrogen berikutan letupan di loji nuklear Fukushima Daiichi Tokyo Electric Power Co itu. - Reuter



SURAT DARI TOKYO
Isham, aku di Tokyo sekarang, melawat adik aku.

Di sini masih gempa sekejap². Td kerajaan Jepun keluar kenyataan minta warga Tokyo mulai pakai topeng muka dan elakkan keluar rumah. Kesan radiasi letupan reaktor nuklear di Fukushima dah menular ke Tokyo. Air paip di sini juga dikhuatiri tercemar.

Seorang teman adik aku yg pergi ke Kedutaan Malaysia di Tokyo beritahu pegawai kedutaan suruh pelajar² pulang sendiri dgn alasan kerajaan Malaysia dah kehabisan peruntukan kewangan sejak bawa pulang pelajar dari Mesir bulan lalu.

Oh ya, Rosmah makin popular di sini sejak keluarkan kenyataan bodoh ttg tsunami tempoh hari. Malunya, suami PM Malaysia jadi bahan ketawa di Tokyo!

Hafizan
Tokyo, Jepun

Dear all,
I really need help from any of you to alert our government about nuclear power plant in Fukushima, Japan. Today, one explosion occured in the 2nd reactor. The condition is very critical, radiation already reach 8000 microSv / hour. And keep increasing. At the moment they still fail fill up the reactor with sea water ( even this is a scary option). The pressure inside the reactor is very high, so water couldn't pump into the reactor. 

It is very bad to inform that the explosion cause damage to the part which control the pressure inside the reactor. So far no info or any action from our government to evacuate Malaysian from the north area of Japan. This is really a night mare for us here. Please alert our government about this very serious matter. Your help is highly appreciated.

From Niigata,
(tolong rahsiakan alamat email aku bro,cheers!!!)
sumber : Tukar Tiub

Krisis Libya - bila rakyat jadi derhaka ?

Jet-jet tentera Libya yang setia kepada Muammar Gaddafi terus membedil pemberontak semalam dalam satu pertempuran sengit yang memaksa kumpulan itu berundur kira-kira 160 kilometer dari kawasan yang mereka kuasai dalam tempoh seminggu, sekali gus menyukarkan lagi usaha menguatkuasakan zon larangan terbang bagi membantu pemberontak.

Kelewatan menguatkuasakan zon tersebut kemungkinan menyaksikan tentera Gaddafi memenangi krisis di Libya sebaik-baik ia dilaksanakan nanti.

Tiada persetujuan dicapai tentang usaha membantu pemberontak pada satu pertemuan Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York, semalam atau mesyuarat Menteri-Menteri Luar Kumpulan 8 (G8) di Paris.

“Soalan-soalan penting perlu dijawab, bukan sahaja tentang apa yang perlu kita lakukan tetapi bagaimana ia akan dilaksanakan,” kata Duta Rusia, Vitaly Churkin di New York.

Di Paris, Menteri Luar Itali, Franco Frattini berkata, G8 mahu Majlis Keselamatan menyambung semula perbincangan secepat mungkin, tetapi menteri-menterinya masih belum dapat mencapai kata sepakat berhubung penguatkuasaan zon larangan terbang di Libya apabila Rusia dan Jerman masih belum meluluskannya.

Sementara itu, meriam dan kereta-kereta kebal tentera Libya semalam berjaya menawan kembali bandar kecil Zuwarah, kira-kira 120 kilometer di barat Tripoli selepas satu letupan besar berlaku, kata seorang penduduk, Tarek Abdallah.

Tentera juga dilapor berjaya merampas sebahagian besar kawasan di timur Libya yang sebelum ini dikuasai pemberontak.

Pasukan keselamatan itu merampas bandar terminal minyak penting Brega, malam Ahad lalu dan mengikuti rapat kumpulan pemberontak serta mengebom bandar Ajdabiyah, sebuah bandar yang terletak antara Brega dan Benghazi.

Presiden Liga Hak Kemanusiaan Libya, Soliman Bouchuiguir di Geneva berkata, sekiranya tentera Gaddafi yang dilengkapi senjata berat berjaya menembusi Benghazi, satu pertumpahan darah besar-besaran seperti di Rwanda mungkin berlaku. – Reuters



Biarkan foto saja yang bercerita. Rabu yang damai. Rabu yang dingin. Rabu yang hangat. Hangatkan mata !

RAS LANUF, LIBYA - MARCH 10:  Rebels fire a rocket-propelled grenade at a Libyan air force fighter jet on March 10, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Most rebel forces fled the city as government forces loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi attacked them with heavy shelling and air strikes.
Anti-Libyan Leader Moammar Gadhafi rebel, sits on his anti-aircraft machine gun, outside Ras Lanouf town, eastern Libya, on Thursday, March 10, 2011. Government forces drove hundreds of rebels from a strategic oil port with a withering rain of rockets and tank shells on Thursday, significantly expanding Moammar Gadhafi's control of Libya as Western nations struggled to find a way to stop him.
Anti-Libyan Leader Moammar Gadhafi rebels, prepare to leave their position in front of the oil refinery complex, in Ras Lanouf town, eastern Libya, on Thursday, March 10, 2011. Government forces drove hundreds of rebels from a strategic oil port with a withering rain of rockets and tank shells on Thursday, significantly expanding Moammar Gadhafi's control of Libya as Western nations struggled to find a way to stop him.
Libyan rebel fighters try to defend a gate of the north-central key Libyan oil town of Ras Lanuf as Moamer Kadhafi's loyalist forces approach their positions on March 10, 2011, where at least four people were killed and 35 wounded as rebels retreated under continous government rocket and sniper fire.

Libyan rebel fighters fire their riffles as Moamer Kadhafi's loyalist forces approach their positions on March 10, 2011 at a gate of the north-central key Libyan oil town of Ras Lanuf, where at least four people were killed and 35 wounded as rebels retreated under continous government rocket and sniper fire.
Libyan rebel fighters try to spot approaching tanks of Kadhafi loyalist forces as they take position at a gate of the north-central key Libyan oil town of Ras Lanuf on March 10, 2011 where at least four people were killed and 35 wounded today as rebels retreated under continous government rocket and sniper fire.
Libyan rebel fighters run for cover as tanks of Kadhafi loyalist forces approach at a gate of the north-central key Libyan oil town of Ras Lanuf on March 10, 2011 where at least four people were killed and 35 wounded today as rebels retreated under continous government rocket and sniper fire.
A wounded Libyan rebel fighter is evacuated from the battle field to the eastern key Libyan oil town of Ras Lanuf on March 10, 2011 where troops stormed into as tanks outflanked rebels holding the key oil town, forcing them to retreat east under a hail of rocket fire.
The body of a dead Libyan rebel fighter is brought to the morgue of the hospital in Brega where bodies of dead fighters have been brought out from the battle for Ras Lanuf March 10, 2011.
Paramedics try to stabilize a wounded Libyan rebel fighter brought out from the battle field to the eastern key Libyan oil town of Ras Lanuf on March 10, 2011 where troops stormed into as tanks outflanked rebels holding the key oil town, forcing them to retreat east under a hail of rocket fire.
Libyan men look at the dead bodies of two rebel fighters brought out from the battle for the eastern key Libyan oil town of Ras Lanuf at a hospital in Brega on March 10, 2011 where troops stormed into as tanks outflanked rebels holding the key oil town, forcing them to retreat east under a hail of rocket fire.
Personnel at the Brega hospital morgue prepare the body of a Libyan rebel fighter brought out from the battle for Ras Lanuf on March 10, 2011.
Libyan rebel fighters retreat form a gate of the north-central key Libyan oil town of Ras Lanuf as Moamer Kadhafi's loyalist forces pummel their positions with rocket fire on March 10, 2011.
A Libyan rebel fighter stand guard with his anti-aircraft machinegun as comrades pray at a check point some 10 kilometers east of the key oil port of Ras Lanuf, on March 11, 2011 as rebels appealed for arms today as they sent fighters into battle against Moamer Kadhafi's advancing forces, as France and Britain urged targeted strikes in the oil-rich country.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels load a Katyusha rocket launcher while battling government forces as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels carry a Katyusha rocket to fire on government forces as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels adjust an anti-aircraft gun as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels gather on the frontline as smoke from a burning oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels flee government forces as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels move anti-aircraft guns through the battlefield as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Rebel fighters flee a government airstrike on the frontline on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a disjointed rebel retreat through the desert.
Smoke rises as a Libyan jet fighter drops a bomb on anti Libyan government fighters position on the outskirt of the eastern oil port town of Ras Lanuf on March 11, 2011 as rebels battled troops loyal to Moamer Kadhafi outside Ras Lanuf a day after the regime recaptured the key oil town.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels battle government troops as smoke from a damaged oil facility darkens the frontline sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
Rebel fighters carry a wounded comrade near the eastern Libyan oil port of Ras Lanuf on March 11, 2011, as rebels clashed with pro-Kadhafi forces exchanging rocket fire.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  A rebel fighter kisses a fallen comrade as bodies of slain rebels are carried from the frontline on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a disjointed rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels climb off an anti-aircraft gun as smoke from a damaged oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebel tanks advance across the battlefield towards government troops on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Forces loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Libyan rebels flee government forces as smoke from a burning oil facility darkens the sky on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a frantic rebel retreat through the desert.
Libyans shout slogans while carrying the coffin of a comrade rebel fighter in Benghazi on March 11, 2011 killed a day before in the battle for Ras Lanuf.
A Libyan rebel fighter, wounded during heavy clashes with Kadhafi loyalists forces on the outskirt of the oil port of Ras Lanuf, is rushed to Ajdabiya's general hospital on March 11, 2011.

A Libyan wounded rebel fighter is carried by ambulance medics near the eastern oil city of Ras Lanuf on March 11, 2011 as rebels clashed with pro-Kadhafi forces exchanging in rocket fire.
RAS LANUF, LIBYA - MARCH 11:  Bodies of slain rebels are carried from the frontline on March 11, 2011 in Ras Lanuf, Libya. Government troops loyal to Libyan leader Moammar Gaddafi drove opposition forces out of the strategic oil town, forcing a disjointed rebel retreat through the desert.
Libyans shout slogans while carrying the coffin of a comrade in Benghazi on March 11, 2011 killed a day before in the battle for Ras Lanuf.
Libyan rebel fighters run for cover as a bomb dropped by a Kadhafi loyalist Airforce fighter jet explodes on March 11, 2011 some 10 kilometers east of the key oil port of Ras Lanuf. Libyan rebels appealed for arms today as they sent fighters into battle against Moamer Kadhafi's advancing forces, as France and Britain urged targeted strikes in the oil-rich country.
Libyan women take part during Friday prayers in the eastern city of Ajdabiya, Libya, Friday, March 11, 2011. French President Nicolas Sarkozy faced increasing pressure from fellow leaders Friday who complained he was out of line to suddenly give a Libyan opposition group diplomatic recognition. Rebels held out Friday in part of a strategic oil port after fierce fighting with Moammar Gadhafi loyalists waging a heavy counteroffensive trying to push the opposition further east away from the capital.
Libyan rebels take up a position with an anti aircraft weapon on the border of the eastern town of Brega, Libya  Friday, March 11, 2011. French President Nicolas Sarkozy remained unrepentant Friday in the face of a backlash from leaders angry at his diplomatic recognition of Libya's opposition council, arguing that working with the rebels was urgent to avoid turning Libya into a failed state.

Libyan rebels manning an anti aircraft machine gun are positioned next to oil storage containers on the outskirts of the eastern town of Brega, Libya  Friday, March 11, 2011. French President Nicolas Sarkozy remained unrepentant Friday in the face of a backlash from leaders angry at his diplomatic recognition of Libya's opposition council, arguing that working with the rebels was urgent to avoid turning Libya into a failed state.
Two Libyan rebels man an anti aircraft weapon on the border of the eastern town of Brega, Libya  Friday, March 11, 2011. French President Nicolas Sarkozy remained unrepentant Friday in the face of a backlash from leaders angry at his diplomatic recognition of Libya's opposition council, arguing that working with the rebels was urgent to avoid turning Libya into a failed state.
sumber foto - blog tufaili

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |