PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: AKU KEMBALI MENULIS ::

PANAS BERAPI - Kerana blogger UMNO semakin tolol, Dato' Tuan Ibrahim mungkin saman blogger penfitnah !

Saya tidak bertanding," kata Tuan Ibrahim mengulas isu itu, "Kenapa serang saya...BN cuba mengalih isu sebenarnya," kata beliau. "Saya sedang menimbangkan untuk saman.."
KUALA KRAU 5 Mac - Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob akan menyiasat tentang dakwaan Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahin Tuan Man dikatakan membeli tanah milik peneroka Felda, di sini, walaupun dia sebenarnya tidak layak untuk berbuat demikian. Katanya, beliau ada mendengar mengenai pembelian itu namun belum menerima dokumentasi mengenai urusan jual beli tanah tersebut.


“Setiap urusan pembelian tanah peneroka perlu melalui pejabat Menteri Besar dan sekiranya penjualan itu ada, maka saya akan mengetahui mengenainya,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini, malam tadi.

Adnan berkata demikian ketika ditanya mengenai desas-desus Tuan Ibrahim yang juga Pengarah Pilihan Raya (PKR) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau Pas yang dikatakan membeli tanah peneroka Felda.

Pembelian yang dilakukan atas nama isterinya itu dikatakan telah menyebabkan tuan tanah asal tersebut kini hidup dalam serba kedaifan. Desas-desus tersebut mula ditimbulkan oleh beberapa blog sejak beberapa hari lalu. Adnan menambah, pemindahan milik tanah peneroka tidak dibenarkan kepada orang asing melainkan ahli keluarga sahaja itu pun dengan sebab-sebab tertentu.Ia, katanya, bagi melindungi kepentingan warga peneroka Felda.
Apakah benar dakwaan jahat blog-blog Umno tersebut?Mari kita lihat pula tulisan asal para penulis blog Umno.Penulis tidak mengetahui ianya tulisan asal siapa memandangkan ianya telah diulas oleh banyak blog pro-Umno,tetapi walaubagaimanapun tulisan tersebut hampir sama.Berikut penulis petik:

Ketika ini saya sedang berada di kawasan Pilihanraya Dewan Undangan Negeri N.28 Kerdau bagi membuat liputan berita-berita menarik yang sesuai untuk dimuatkan dalam laman blog GC. Ketika sedang minum di sebuah kedai datang beberapa orang peneroka memaklumkan satu berita yang saya fikir elok diketengahkan di dalam laman blog ini.

Peneroka-peneroka ini memaklumkan bahawa Naib Presiden PAS iaitu Tuan Ibrahim Tuan Man telah membeli tanah milik peneroka Felda Jengka 13 dengan nilai jualan RM80,000.00. Pada mulanya saya tidak begitu percaya tetapi semakan yang saya buat mendapati ramai saksi-saksi yang menceritakan perkara yang sama.

ulasan penulis: Lihatlah cara penulis blog ini menulis.Cara menulisnya langsung tanpa fakta.Dia tidak nyatakan siapa yang memberitahunya,nama pengadu,nama saksi dan butiran penting yang lain.Ini berbeza dengan pendedahan Pas ketika PRK Tenang terhadap penipuanb Azhar Ibrahim yang penuh berfakta dan bukti.

Sambung blog itu lagi:

Ladang dan tapak rumah peneroka yang dibeli oleh Tuan Ibrahim Tuan Man pada asalnya adalah milik Mahmud Bin A. Rahman dan ketika ini beliau telah meninggalkan rancangan dan menetap di kampung asalnya Luit, Pahang. Jika benar perkara ini berlaku, nampaknya PAS bercakap tidak serupa bikin.

Semasa berceramah di Felda Jengka 25 pada 2 Mac 2011 lalu, Tuan Ibrahim Tuan Man ada menyatakan keburukan Felda tetapi dalam masa yang sama beliau sendiri membeli tanah peneroka Felda. Saya berharap Felda dapat menyiasat perkara ini bagi memastikan tanah-tanah peneroka tidak jatuh ke tangan pemimpin-pemimpin PAS. Perkara ini kemudiannya diulas Utusan sebagai berikut:

Pembelian yang dilakukan atas nama isterinya itu dikatakan telah menyebabkan tuan tanah asal tersebut kini hidup dalam serba kedaifan.

sumber blog Umno :
http://generationcyber.blogspot.com/2011/03/tuan-ibrahim-tuan-man-beli-tanah.html

Lihatlah!Kurang cerdiknya Utusan dalam membuat laporan berita.Adakah mereka fikir para pembaca tidak berfikir?Mereka sebenarnya ingin memberikan gambaran kepada Tuan Ibrahim sebagai zalim kerana membeli tanah peneroka hingga menyebabkan pemilik asal tanah jatuh melarat!Logikkah?

Jika benar Tuan Ibrahim membeli tanah tersebut,ianya dibeli dan bukannya dirampas seperti Azhar Ibrahim lakukan di Segamat!Tanah dijual dengan harga RM80 ribu,dan semestinya peneroka tersebut telah berfikir untuk menjual tanah tersebut.Dan apa yang lebih penting,peneroka tersebut telah mendapat habuan daripadanya.Tapi bodohnya Utusan menggambarkan bahawa peneroka tersebut jatuh melarat akibat menjual tanah kepada Tuan Ibrahim.

Dakwaan jahat ini sendiri tidak dikesan oleh Adnan Yaakob.Jika benar Tuan Ibrahim membeli tanah tersebut, sudah tentu perkara ini heboh di Jengka.Mestilah Adnan Yaakob dapat tahu awal-awal dan menyemaknya, memandangkan kuasa tanah negeri berada dalam tangannya.Dan Adnan pastinya telah lama membongkarkan perkara ini bagi menjatuhkan Tuan Ibrahim melainkan tanah tersebut baru dijual minggu lepas!

Tuan Ibrahim walaubagaimanapun telah menjawab dakwaan jahat blog Umno tersebut hari ini. Berikut adalah jawapan Tuan Ibrahim:

Saya tidak bertanding," kata Tuan Ibrahim mengulas isu itu, "Kenapa serang saya...BN cuba mengalih isu sebenarnya," kata beliau.

"Saya sedang menimbangkan untuk saman atau tidak akhbar yang melaporkan berita ini dan juga orang yang membuat kenyataannya," kata Tuan Ibrahim. "Sepatutnya pihak yang membuat tuduhan kena siasat benarkan namanya Tuan Ibrahim atau Ibrahim sahaja," kata Tuan Ibrahim.

Beliau juga mencabar Menteri Besar Pahang itu mendedahkan berapakah jumlah tanah Felda yang telah diluluskan oleh beliau untuk dijualbeli.

Sebenarnya,isu ini sengaja diperbesarkan oleh media Umno setelah gagal menjawab pendedahan demi pendedahan Pas melalui ANAK yang membongkarkan penipuan Felda dalam Program Tanam Semula di bawah Felda Plantations dan Technoplants.

Oleh kerana mereka tidak mampu menjawab pendedahan tersebut,tindakan memburukkan kepimpinan Pas adalah jalan terakhir. Inilah sikap para bloggers Umno yang penuh dengan hasad dengki dan fitnah.



Satu trend yang diperhatikan setiap kali adanya pilihanraya kecil adalah begitu galaknya para penulis blog-blog Umno memfitnah sana-sini.Bak kata orang,tembak peluru kapur.Untung-untung orang percaya.Begitulah mereka.Fitnah zina,kahwin lari dan macam-macam lagi fitnah ditabur sana dan sini.Apa yang peliknya,fitnah itu juga akhirnya senyap begitu sahaja apabila selesai pilihanraya.

Di Tenang contohnya,fitnah terhadap kononnya Cikgu Mala pernah meninggalkan suami pertama dan meminta cerai akhirnya tidak mampu dijawab sehingga kini.Hal ini kerana ianya ternyata fitnah semata-mata.Jika para blogger Umno rasa mereka di pihak yang benar,dedahkanlah dahulu pelbagai tuduhan mereka termasuk dalam tuduhan zina terhadap Adun Selising,Perupok dan Cikgu Mala.

Dan kini,dalam pilihanraya kecil Kerdau,fitnah-fitnah di ruang blog Umno tidaklah sebegitu banyak.Mungkin didorong oleh kesuraman kempen dalam pilihanraya kali ini.Apapun,pusingan akhir dalam siri kempen di Kerdau ini menyaksikan sedikit kehangatan terutamanya terhadap modus operandi murahan Umno dalam menggangu siri ceramah Pas setiap malam.PRK Kerdau mencatat rekod apabila hampir kesemua para katak berkampung di sana diketuai oleh Ummi Hafilda.Rahimi Osman,Senatak Ezam,Zahid Mat Arip,Ibrahim Ali dibawa setiap malam berceramah bagi memburukkan PKR.Walhal,yang bertanding di Kerdau adalah Pas!

Malah,kemuncak kepada kehangatan PRK Kerdau adalah ceramah Anwar VS Ummi Hafilda di Rumpun Makmur menyaksikan pertembungan penyokong Pakatan Rakyat di markaz Pas,penyokong Umno di markaz Umno manakala para pengundi atas pagar yang mendengar di sepanjang jalan yang memisahkan ceramah Anwar-Ummi.Semalam pula,Umno cuba mengimbangi kempen Bob Lokman dan Pak Long (penyanyi Selagi Ada Rindu) dengan membawa Raja Gelek M.Daud Kilau untuk bergelek di pentas ceramah Umno.

Selain daripada perang ceramah,kem Umno makin hebat mengasak Pas di saat-saat akhir dengan menimbulkan fitnah baru terhadap Naib Presiden Pas,Ustaz Tuan Ibrahim yang juga Pengarah PRK Kerdau dengan dakwaan membeli tanah seorang peneroka secara haram.Beliau dituduh membeli tanah seorang peneroka di Jengka 13,Mahmud A.Rahman dengan harga RM80 Ribu menggunakan nama isterinya.

Perkara tersebut menjadi sensasi apabila dilaporkan oleh Utusan Malaysia dengan memetik satu wawancara dengan Menteri Besar Pahang,Adnan Yaakob.
(sumber : blog kamisokongpas|O|)

PANAS BERAPI - (edisi pagi) : Cucu Mat Kilau nak muncul di markaz pagi ini? For what??

Pagi ni aku terima call dan sms dari henfon cucu mat kilau. SMS yang dikirimkan pada jam 9.03am tadi, dan bualan paling ringkas pada pagi ini :
1. Dia bilang akan ke Markas Induk PAS Kerdau pagi ini, untuk ambil keretanya yang sudah 3 hari diparkirkan dikawasan markas.

2. Dia selamat.
3. Bila aku tanya dia 'hanyut' kemana ? Dia bilang, : "NO KOMEN"


Itu saja untuk pagi ini. Jika nak tahu apa yang berlaku kepada dia, masa dia ambil kereta tu, minta blogger dan media serbu dia, tanya terus kat dia..! Aku malas dah nak layan..! Apapun aku nak mintak dia ingat balik apa yg dia telah cakapkan dengan Dato' Tuan Ibrahim beberapa hari lalu di sini. Choww...!!



N.28 : KERDAU
Kerdau terus dihujani dengan pelbagai benda sekarang. semakin banyak diberi, sampaikan tak tahu dah pengundi kata yang mana rasuah ke tak rasuah. hantam aje umno kata mana ada rasuah. umno beri bukan rasuah bukan nak dapat tender dengan rakyat, kita nak tolong rakyat. sebagai kerajaan kita sanggup buat apa saja kepada rakyat. tu cakap penyokong dan balaci umno. tak apalah bagi mereka rasuah ke fitnah tu dah jadi darah daging mereka. kalau toreh kepala diaorang pun lambang dacing ada dalam kepala mereka. darah biru membuak keluar, itu tandanya betapa umno mereka ini. selagi hidup darah umno tetap ada mengalir dengan laju sekali. buatlah apa saja mata mereka tetap buta dan pekak. naik le harga minyak naik harga apa pun mereka tetap cool itulah umno. ayam daging yang begitu baik kepada pemerintah. dapat seratus dua masa prk suka macam dapat sekilo emas tahan belanja sampai mampus.

analisa kerdau, umno mengambus kempen pas dengan wang dan pemberian harta benda dan barang keperluan. kempen pas dikambus dengan janji tipu, kempen pas dilongkang dengan janji janji manis umno. yang peneroka dikambus dengan janji janji felda, cikgu sekolah dengan dikambus dengan janji majidin, orang kampung kerdau dikambus dengan jalan diturap tar, tok iman dikambus dengan janji dan besarkan masjid dan surau, tok bilal diberi microfon baru, masjid pun tok kadhi bagi tazkirah pelat mengalah benggali jual roti tapi tetap dihormati kerana dilantik umno. baca ayat alquran cair dimulut dengan tafsir sekali. umno silap mata pekan kerdau jadi bandaraya, penduduk kerdau terkejut tengok perubahan pekan mereka. dulu naik kuda dan kerbau ke pekan, sekarang ada tren laju menuju temerloh dan kuantan nak ke kl pun boleh. dulu air seminggu sekali dihantar sekarang 3 kali sehari, tak susah dah penduduk kerdau nak mandi wajid. tok imam senyum je air kat masjid dah tak kering. tandas masjid tak berbau hancing kencing berbau petai.

cuaca pun turut dikempen oleh umno. sejak penasihat dijadikan calon kerdau, sejuk dunia, turun saja hujan lebat kalau tak berdebu pekan kerdau jadi pekan kerbau. majidin pun jadi tok imam kat kerdau. merdu suara majidin baca ayat ayat lazim, makmun tetap penasihat, cuma papagomobabi je tak ikut sekali belum mandi wajid lagi. maklumlah berkaraoke sampai pagi. sebelum subuh mereka melalak lalak dan melolong. pokok kelapa sawit pun bosan dengan mereka. sb sb berkeliaran ke hulu ke hilir berlagak seperti blogger. akhirnya dikesan sebagai sb. akhirnya tergagap gagap hilang macam tu aje. soalan maut yang diberikan banyak ke duit umno bagi kat sb sampai jadi nama siputbarua. tak ada apa apa lagi untuk pembangkang berkempen kata umno dan pencacai. sekali libas je kempen pas hanyut kedalam tangki air jba. seluruh dah aku jelajah felda, aku masih lagi termanggu dengan umno yang boleh kambus semua sekelip mata. yg kekal bertahan tanpa diganggu gugat adalah penyokong pas. beri apa saja pun mereka tetap akan pangkah pas.(FZT)

N.28 | PANAS BERAPI - (edisi pagi) Blogger Cucu Mat Kilau belot ?

Seorang aktivis popular Pakatan Rakyat (bekas PKR) kini dipercayai telah 'hilang' sejak tengahari kelmarin. Beliau yang sebelum ini terkenal dengan sikapnya yang 'mesra PAS' langsung GAGAL dihubungi oleh rakan-rakan blogger dan pimpinan. Kehilangan beliau yang dianggap misteri itu mula dirasai apabila kelibatnya yang sentiasa ada di markaz induk PAS kini terus gagal dikesan. Malah telefon bimbitnya ditutup.

Beliau (yang dikenali dengan nama pena 'cucu mat kilau')seorang blogger, dan juga seorang bekas calon pernah bertanding mewakili PR atas tiket keadilan pada PRU12 lalu sebelum ini, telah berjumpa dengan Datok Tuan Pesuruhjaya PAS Pahang dan ada menyatakan hasratnya untuk menjadi ahli PAS beberapa hari lalu. Dari sumber sebelum ini beliau dikhabarkan akan menyerahkan borang masuk PAS malam ini kepada Dato Seri Presiden Tuan Guru Abdul Hadi bin Awang di satu majlis ceramah mega di Kerdau.

Namun misteri kehilangannya dan terus gagal dihubungi, berserta foto dibawah sangat menimbulkan berbagai tanda tanya kepada rakan-rakan beliau dan media di Markas Induk PAS Kerdau. Dipercayai foto yang diambil oleh skuad 'paparazi PAS'  pula  menunjukkan beliau berada di rumah Ketua Bahagian UMNO Maran di Felda Jengka 22 petang kelmarin. Rujuk bulatan hitam dalam gambar dibawah.


Berbagai persepsi dan spekulasi mula timbul di kalangan rakan, atas kehilangan misteri blogger cucu mat kilau, dan kehadiran foto diatas turut sama mengundang berbagai persoalan yang gagal dirungkai, apakah stand politiknya sudah mula berubah? Tunggu saja laporan terkini berkaitan kehilangan beliau dari masa ke semasa di albanjari online

Apakah beliau akan menyertai UMNO/BN? Apa jadi dengan hasratnya untuk masuk PAS yang sebelum ini telah heboh diwar-warkan di sini ? Hanya cucu mat kilau ada jawapannya. namun kehilangannya sangat menimbulkan berbagai persoalan di Kerdau khususnya oleh rakan-rakan terdekat.

Artikel berkaitan sila baca DI SINI dan DI SINI.


ISI KAN CONTENT

N.28 | PANAS BERAPI edisi pagi - Siapa buntat ? buntat ker bantat ?

Ketakutan BN/UMNO di Kerdau dah sampai tahap macam watak Husin takutkan Hantu Mak Limah balik rumah. Hoi..tak jantan ler main cabut-cabut bendera, buang-buang banner, billboard yang PAS pasang di PRK ni. Tak kan nak tuduh orang parti KITA kot buat kerja bangang ni di Kerdau? Siapa tak hangin bro, berpuluh2 bendera dan banner telah hilang dari tempat asalnya, sedangkan baru awal pagi tadi dipasangkan disitu. Pasang/pacak subuh, pukul 8 pagi dah hilang. Sial macam gomo.

Sumber yang sampai pada pagi ini, jelas menunjukkan bahawa usaha-usaha sabotaj pihak yang mungkin didalangi oleh parti ustaz buntat, semakin kurang ajar, dan memang patut nak kena ajar. SPR kena tambah lebih banyak pemantau pilihanraya lagi bro !

Pemimpin BN pula semakin bangang di Kerdau. Gila dan tololnya makin terserlah sejak semalam lagi. Dari MB sampai lah ke ustaz buntat tu sendiri. Katanya, semua masjid dan surau, ustaz buntat dah habis buat tazkirah di Kerdau. Takkan kerja-kerja bangang ni ustaz buntat tak maklumkan ia salah dari akhlak islam. Atau inilah akhlak islam umno yang ustaz buntat ajarkan dan mahu dibawa ke Kerdau? Jika itu macam..memang elok di campak saja calon@ustaz buntat ni ke Sg. Pahang, supaya buntat terus jadi buntal. jangan pulak ada yang pi pancing buntal plak, buat masak tempoyak !



Dimaklumkan jua pada pagi ini ke pengetahuan kami disini, bahawa terdapat 200 petugas khas yang 'aneh' telah dihantar ke Kerdau yang kononnya dihantar bagi 'membantu' dan 'berkerja' di pihak PAS. Sedangkan semua yang datang itu langsung tidka dikenali oleh jemaah, hatta bukan ahli PAS pun. Siapa mereka yang kini telah dan sedang menyusup masuk ? Bila diselidiki, tiba-tiba saja pasukan ini hilang dari tugas. Hoi..! sekali lagi lu orang tunjuk muka dan nak jadi spy, memang barai kami kerjakan. Nak tahu apa yg kami nak buat, masuk ler sekali ? Ada berani ?

Kejap lagi, aku nak bom bab hutang negeri yang denan sangkut kata itu perkara biasa. Hoi..luncai Pahang, tunggu hang ! Hutang 2.17 billion tu perkara biasa ? Apa punya tolol mb cap UMNO nih..!


(-) Posting berkaitan Hutang 2.17 Billion - CILI BERAPI : baca sini

(*) Buntat ker pantat ?

N.28 | PANAS BERAPI - Denan sangkut cuba 'tolol'kan rakyat Kerdau.

Nampaknya hanya dengan maki sahaja mampu desak denan sangkut jawab isu yang diketengahkan di Kerdau. Pakatan Rakyat terpaksa tunggu 3 hari bro, tunggu puak-puak haramjadah(pemimpin UMNO) jawab. Itupun jawapan yang diberikan, macam budak-budak lepas hisap daun ketum.

Kita minta dia jawab apa jadi dengan isu-isu yang rakyat mahu tahu seperti isu syarikat saman kerajaan denan sangkut sebanyak RM63 juta, isu saman yang berjumlah RM209 juta dan yang terbaru RM24 juta tu..! Saman-saman yang berkaitan terus dengan kes pembalakan. Bukan suruh denan sangkut bebel soal defisit bajet, lebihan ker, seimbang ker, hoi..apasal la puak2 di Pahang(Pemimpin BN) ni bangang sangat dan makin tolol, soal itu bukan yang kita mahu tahu, itu rakyat dah tahu masa pembentang bajet lepas.  Jawabnya BN masih BELUM MAMPU JAWAB dan BELUM JAWAB pun isu pokok yang disoalkan oleh Datok Seri Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pandai sungguh denan sangkut spin dan tukar cerita. Orang macam ni ler wajar kita label sebagai bangkrap. Bangkrap dari aspek moral menjawab. Lain disoal, lain dijawab. Hoi..bangkrap itu bukan hanya merujuk kepada duit ada dan tak ada...tapi jika prestasi kerajaan negeri yang nampak jelas bobrok dan banyak yang tiris merata tempat, bikin kekayaan sesama adik beradik dan kroni, usahakan hasil bumi Pahang sampai tinggal batu dan jentolak buruk saja, sedangkan premium jutaan ringit (syarikat usaha sama disyaratkan membayar ufti/sumbangan daripada hasil pengeluaran bijih/logam) TIDAK SAMPAI ke perbendaharaan negeri, apa jadahnya bro? Nak aku selongkar semua maklumat ke dan bongkar syarikat yg melibatkan adik beradik denan sangkut di blog ini ker ? baru nak jawab betul-betul dan 'jantan' ?

Dan apa yang terbit di Sinar Harian hari ini atas tajuk MB NAFI BANGKRAP masih tidak menjawab isu yang Pakatan Rakyat kemukakan  selama 3 hari lalu. maka disini, kami masih menuntut jawapan yang betul dan mampu dijelaskan dengan penuh telus dan hemah kepada pengundi Kerdau dan rakyat Pahang khususnya.



(*) Bila berdepan dengan MB jari lucah ni, bukan boleh nak sopan sangat, carut lawan carut...itu yang baru betul. Aku masih tunggu lagi, jawapan dari denan sangkut dan pemimpin UMNO di Kerdau ni. Jika perlu, tunggu saja ledakan BERAPI paparan dokumen sulit yang patut tak didedah kepada awam, jadi hak milik semua rakyat...dan ketika itu jangan pula kata aku ini macam-macam. Sekadar melapor dari Kerdau.

Nasihat aku kepada semua pengundi warga Kerdau, nyahkan undi anda dari undi BN untuk kali ini. BN tak telus, cakap pemimpin BN yang banyak putar belit, dan segala macam untuk men'tolol'kan rakyat wajar di ajar kali ini. Biarlah undi anda itu diberikan kepada wakil PR (Kerdau) bagi memberi isyarat bahawa rakyat Kerdau bukan mudah dibodoh-bodohkan oleh BN dengan hamper, susu manis 2-3 tin, sepeket mee segera Maggi, dan juga duit bercap kepala agong 2-3 keping, Jahanam UMNO. 

N.28 PANAS BERAPI - Bekas aktivis popular PKR pula masuk PAS di Kerdau

Hebat Kerdau. PAS kian gagah. UMNO pula makin lelah. Terkini dari sumber muttakhir, seorang bekas aktivis PKR yang banyak menimbulkan kontroversi pula menyatakan hasrat masuk PAS. Penyerahan borang ahli akan dilaksanakan oleh beliau malam jumaat ini. Siapa ? Tunggu..!


N.28 PANAS BERAPI - Aku cabar denan sangkut jawab isu ini !

Hari ini banyak benda bikin aku panas di Kerdau. Cuaca di sana, memang semua sedia tahu, memang super panas. Tapi aku jadi panas sangat tengok denan sangkut macam tak rasa apa-apa saja, dengan kes yang kita cabar BN jelaskan kepada rakyat. Hoi..! Sudah-sudahlah dok bagi hamper, bagi susu, bagi garam, bagi sos kat Kerdau ni...! Bila nak jawab semua yang dibawah ni ?

Ker nak aku carut semua pemimpin BN Pahang dengan kata-kata macam papagomo dan parpukari baru nak respon? Apapun BN memang macam sial, macam bangkai...bila berhadapan dengan situasi yang buat semua telur mereka tersontot jauh ke dalam berhubung dengan apa yang perlu rakyat tahu.

Lewat malam sikit, bila cuaca sejuk, tunggu carutan berapi aku nak bagi di Kerdau ni. Jahanam punya BN !




KERAJAAN BN PAHANG MASIH MEMBISU !
Dakwaan Menteri Besar Pahang bahawa PAS tidak punya isu dalam PRK N28 Kerdau ternyata adalah satu kenyataan yang cukup meleset. Semalam, kami telah mengemukakan sekaligus mendedahkan pelbagai kebejatan serta ketempangan pengurusan pentadbiran kerajaan negeri di bawah kepimpinan beliau. Kami akan terus membuat asakan tentang beberapa lagi kepincangan ini termasuk syarikat-syarikat yang menyaman kerajaan negeri atas pelbagai dakwaan pelanggaran perjanjian kontrak dalam urusan pembalakan dan perlombongan yang berjumlah hampir RM300 juta.
Hari ini kami mahu mendedahkan pelbagai perlakuan salah guna kuasa pemimpin Umno/BN Pahang khususnya dalam tempoh berkempen di PRK N28 Kerdau ini serentak menggambarkan betapa tertekannya Umno berhadapan dengan rakyat yang lebih matang dan bermaklumat. Pendedahan ini juga membuktikan bahawa DUN Kerdau jauh terpinggir dalam arus pembangunan negara.
Justeru kerana kegagalan merancang pembangunan secara bersistematik, maka Perdana Menteri dan Menteri Besarnya amat tertekan sehingga sanggup mengisytiharkan projek luar kawasan mengundi diresmikan dalam kawasan mengundi.
Janji yang dibuat dalam pilihanraya kecil Sanggang pada tahun 2000 bagi membekalkan air bersih di kampong orang Asli Paya Sendayan gagal ditunai sehingga kini. Pada PRK kali ini, PM sekali terpaksa menjanjikan peruntukan RM9.25juta bagi menaikan taraf loji air Batu Sawar. Tindakan membekalkan air 3 hari sekali yang sedang berjalan adalah gambaran sebenar pengabaian nasib rakyat yang kini mahu dipancing undi mereka.
Maka tepatlah tuduhan rasuah dan membeli undi rakyat oleh pimpinan tertinggi Umno/BN apabila Perdana Menteri sendiri melakukannya dihadapan umum tanpa segan silu dengan menyatakan bahawa ”Saya bukanlah hendak membeli undi. TETAPI kalau kamu menyokong kami (BN), saya akan tambah lagi peruntukan esok atau lusa. Dengan syarat kamu tunjukkan sokongan kepada BN terlebih dahulu”.
Ucapan ini mengingatkan rakyat apa yang juag diucapkan oleh Perdana Menteri dalam PRK Sibu dengan kata-kata rasuah beliau ”You help me, I help you!”. Sebagaimana pengundi di Sibu bijak menilai lantas menolak sogokan tersebut dengan terus memberi undi kepada calon Pakatan Rakyat, demikian juga harapan kami kepada pengundi DUN Kerdau.
Kerana terdesak bagi mendapat undi kaum Cina, India dan kaum asal, PM secara terbuka meluluskan peruntukan RM400,000 untuk Dewan Terbuka Kampong Seri Kerdau, RM150,000 untuk Balai Bomba sukarela dan RM100,000 untuk Kuil Hindu. Ini tidak termasuk pemberian berbentuk hampers dan makanan yang diedar di kampong Baru Kerdau oleh Menteri Kesihatan sebagaimana dilaporkan oleh RTM.
Keseluruhan peruntukan yang diisytiharkan oleh Perdana Menteri adalah melebihi RM10juta yakni 10 kali ganda peruntukan sebenar pembangunan di setiap parlimen. PAS mengharapkan satu tindakan tegas mesti diambil oleh pihak SPRM dan SPR yang terang-terangan bertentangan dengan peruntukan Akta Kesalahan (Penjalanan) Pilihanraya (1960).

Sehubungan dengan ini, Dewan Pemuda PAS negeri akan membuat laporan Polis, SPRM dan SPR atas pelanggaran Akta Pilihanraya.

N.28 | BN cucuk hidung peneroka dengan duit RM4 ribu ?

Nampaknya isu POLA yang menghantui peneroka Felda di Jengka hampir selesai. Selesai bila Santa klaus luluskan tuntutan POLA sebanyak RM4 ribu kepada peneroka tapi berSYARAT. Janji mulut najib pada 27hb. Feb lalu akan buat semua peneroka di Jengka 23 akan menerima cek RM4 ribu seorang jumaat ini, itulah sumber yang dipetik terus dari mulut peneroka kelmarin.

Dan kerana itulah jua yang buat peneroka 'tanam semula'(baca UMNO) begitu gembira suka ria. Ada gedebe yang raikan turunnya duit POLA sambil layan karaoke sampai nak habis maghrib. Hayun suara karakoke lagi kuat dari suara azan maghrib.

Beberapa peneroka yang aku temui, juga dengan muka gembira menyatakan bagus kepada BN. Dah aku jadi 'UMNO' sekejap, tentulah ibu jari UMNO tu tuding bagus kat BN. Aku tanya bila boleh 'cash'kan cek tu ?



Dia kata, jumaat ini akan terima cek tu, tapi nak tunai kena tunggu isnin. Hahaha..! Sebijik macam yang berlaku di Felda Sg. Buaya Hulu Selangor, sampai reput bendera BN kat situ, janji duit tak selesai lagi. Aku tanya , 'pasal apa?'. Dia kata, kena tunggu isnin ler, BN menang baru boleh cash, pulakkkkk...! Kalau kalah macamana ? kalau kalah, jadi cek tendang ler jawapnya..adehhh...! Nampak sungguh tak ikhlas BN ni, tahu ler santa klaus kena kuar lagi RM2 juta untuk uruskan POLA, tapi BERSYARAT  la plak...!

Betul kata Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man kelmarin di Sidang Media, kerana terdesak bagi mendapat undi, BN semakin galak menggunakan kata-kata rasuah, 'You help me, I help you!' dan kali ini peneroka pula jadi sasaran BN.

N.28 : PANAS BERAPI - Catatan PANAS menjajah Felda (1)

Kesian aku tengok petugas fi sabilillah di Kerdau. Petugas PAS. Yang sakit, yang batuk mula meramai dilihat. Cuaca PRK Kerdau langsung tak sama dengan cuaca PRK Tenang. Di Tenang, siang malam dibadai air sampai yang menang PRK di Tenang jadi sakit jantung...nasib baik tak mati. Betul sangat orang kata, Temerloh adalah tempat paling panas di Malaysia. Dan Kerdau hanya 1/2 jam dari Temerloh. Siang punya la panas. Pemang panas sangat-sangat. Hingga gomo langsung tak boleh tinggal di sini. Kulitnya yang hitam juga tak mampu menyerap haba panas siang di Kerdau. Itu pasal tak keluar isu-isu skandals seks dan lucah oleh gomo di Kerdau. Nampaknya gomo gagal di Kerdau. Tiada isu bogelkan calon dapat dilakukannya. Dia tewas. Berita fitnah yang cuba dikarangnya, cair dibaham panas matahari di Kerdau sebelum sempat diterbitkan. Ikut aku, biar dia sekali cair sama, senang nak jirus terus ke longkang pekan koboi di belakang markaz PAS ni. Biar dia bercampur dengan air longkang babi, dan lendir ludah warga di Kerdau.



Hasrat aku berada di Felda tertunai sudah. Bergerak secara solo. Misi dan Visi digalas. Di Felda, siapa yang kenal aku? Dari siang  sampai malam aku di Felda Jengka. Jengka 22, 23 dan 25. Kadang-kadang melusuri denai hijau pokok sawit yang luas di Felda beri ketenangan yang total. Macam kita lihat lambang bulan PAS. Hijau itu beri ketenangan. Menyejukkan mata. Bob Lokman juga selalu ulang kata macam itu. Cuma aura 'hijau'kan otak peneroka di Felda-Felda masih agak sukar ditembusi. Bukan kata, petugas PAS yang berkampung disana malas nak muntahkan ayat-ayat cintakan PAS, tidak..! Tetapi kerana ramainya Santai Klaus berbagai jantina berkeliaran di sana. Sekejap jumpa santa klaus pakai gincu dan berbuah dada. Sekejap pula terjumpa santa klaus terdedah betis dan berkaca mata. Macam-macam rupa santa klaus di situ. Termasuklah yang buncit, boroi dan bermisai.

'Kita tak payah kempen lah...! Buang masa jer..! Biar jer puak-puak (PAS) tu kempen. BN mesti menang besar. Nak apa lagi ? Semua yang kita(peneroka) mintak, Najib dah bagi..! ' itulah dialog yang aku dapat bila duduk-duduk jadi orang 'UMNO' di Felda. Sambil hembus rokok, dia ajak aku ke sarangnya. Dia bagi aku rokok, aku tolak..pasal aku bukan kaki rokok. Aku ikut saja. Maklumlah, aku kan 'UMNO' kat situ.


Lihat jam ditangan dah pukul 7.15 petang. Dah nak masuk Maghrib ni beb ! Tapi apa la beza maghrib di padang UMNO. Aku belasah saja, aku kan UMNO sekejap, hahaha..lagi pula aku musafir. Sampai di sarang, tu dia syiokk gila gedebe layan karaoke..siap joget bro! Terkedu aku. Pasang lagu kaw-kaw punya kuat..sedangkan UPU PAS seberang padang jer bro..! Syok pulak depa hala loud speaker tu ke kawasan PAS. Depa kata, nak buat apa nak kempen-kempen teruk macam puak nunn..., karaoke lagi bagus der..kita (BN) mesti menang...hahaha..! hayun karaoke senja2 bro. Melalak macam hantu. Calon sijil azhar tak sempat tazkirah ker puak2 ni, hoi maghrib tu ? Teruk betul UMNO nih..! Tak percaya tanya apa yg berlaku senja menjelang maghrib di tempat itu, lewat petang kelmarin. 

Hebat Felda. Santa Kalus maharaja lela. Fixed Deposit BN sudah pasti layanannya tahap A. Hamper yang terkandut gula, tepung ,milo dan 2 tin susu sentiasa diarak trak UMNO untuk menghapuskan kemiskinan di Kerdau dan Felda. Hebat sungguh UMNO, mudah sungguh mereka mahu hapuskan kemiskinan di kalangan rakyat. Hanya dengan sebungkus hamper ! Kemiskinan dapat dihapuskan. Macam sial jer aku tengok.

bersambung..

N.28 : PANAS BERAPI - Blogger Terkenal serah borang masuk PAS di Kerdau !

Kejutan lagi, selepas penulis lirik lagu terkenal Bob Lokman serah borang keahlian PAS di Kedah akhir bulan lalu, malam ini seorang blogger yang terkenal pula masuk PAS. Tunggu debaran selanjutnya serta foto penyerahan borang ahli PAS oleh blogger ini kepada TG Haji Hadi malam jumaat ini. Siapa yer ? Kita tunggu. Nak fotonya pun ada, tapi sabar dong...! 


Update :
Yang pasti borang UMNO yang UMNO tawarkan kepadanya (siap diisi) sudah lunyai dikoyaknya lewat pamitnya siang tadi..! Lorrr..! Kerna apa, wang 3 goni yang UMNO kandarkan untuknya jua disuruh bawa pulang. Tekaknya nggak mau makan wang haram lorr ? Tahu kamu ? 



N.28 | Papagomo dihalau calon sijil azhar di Kerdau? Padan muka luu..!

Sejak jam 9 pagi tadi, aku menyusuri lorong-lorong kecil(tolong jangan panggil jalanraya ya..) bertar lusoh di DUN Kerdau. Lokasi awal, bersama hajat ingin mencuba mengeteh di pekan koboi Kerdau bersama warga. Nampaknya usaha mengeteh awal di pekan koboi itu terhalang. Ada projek 'mee segera' meluaskan jalan rupanya oleh pihak kerajaan denan sangkut telah dilakukan sejak awal pagi. Traffik jadi kelam kabut. berebut jalan dengan lori tanah dan batu tar. Tak pasal2 aku kena makan 'jem' pagi-pagi lagi dan bukan nasi lemak kerdau atas lorong jalan. Ptuihh..!

Lihatlah warga Kerdau, betapa terdesaknya BN dan UMNO mahu mencuri undi warganya. 12 kali pilihanraya dan selama 53 tahun berkuasa di Kerdau, jalan berturap yang selesa pun tak mampu dibina untuk kemudahan warga. Dan bila matinya si 'panas baran', baru nampak nak buat pembangunan. Lorong jalan ke pekan koboi mula dilebarkan. Macam sial jer aku tengok gimik-gimik politik lanun ini sekarang mengula-gulakan dan membodohkan rakyat. Memang macam sial.


Sekonyong-konyong aku makan 'jem' atas lorongraya, tiba-tiba kenderaan wak dibentes oleh van yang didindingnya bertulis Wanita UMNO dengan muatan yang sarat dengan macam-macam barang. Oh..rupanya van santa klaus itu. Bukan setakat pampes budak, panty liner, dan pencelup rambut sekaler rambut jauhi cahulla pun ada sama rasanya buat dirasuah kepada pengundi Kerdau. Dengan harapan warga tetap undi Barisan. Terdesak sungguh UMNO. Kelmarin Sharizat jambul kata, dengan bantuan kotak makanan ini ke setiap rumah warga, kemiskinan akan terhapus di Kerdau. dibawah itulah rupa bangunan rumah kedai pekan Kerdau. Maju sungguh pembangunan bandar kerdau dibawah 53 tahun UMNO menjajah. Dahsyat kan..!


Eksyen sungguh sharizat@jauhi cahulla, hanya dengan merasuah sekotak barang yang dibaluti kertas 'merah' yang didalamnya sarat berisi gula, tepung, susu, milo dan sardin, warga Kerdau akan terlepas dari belenggu kemiskinan. Hebatnya kamu. Tapi nak salah Jauhi Cahulla pun tak guna, pasal najib pun sama naik. Ketika hadir bersama bik momma ke Kerdau baru2 ini, dia berkata, " akan lebih banyak peruntukan akan disalurkan ke sini, tetapi sekiranya tuan-tuan mengundi kami (BN), akan lebih banyak dan berganda-ganda lagi peruntukan-peruntukan pembangunan akan kami bawa ke sini, tapi kena undi BN lah..", Sekali fikir dah macam dajjal pun ada puak-puak ni. Hanya Dajjal saja yang datang menawarkan bersama ugutan.


Nampaknya hasrat Jauhi Cahulla tidak kesampaian, usaha untuk menghapuskan kemiskinan di Kerdau dlm tempoh kempen sekadar retorik saja. Berlambak-lambak rumah dhoif masih dihuni oleh warganya di Kerdau.



Dan pada petang ini, akan lebih banyak tempat dan lokaliti akan diterjah diserata DUN Kerdau bagi menjejaki isu kemiskinan yang masih membelenggu warga asal Kerdau. Batu Sawar, Gunung Senyum, Pulau Pasir Mandi, Kerai, Purun, Badok..tunggu saja terjahan team kami, 'senang di lihat' tetapi sukar untuk dikenali..oh ya ! Petang ini aku akan pakai baju santa klaus berwarna biru, kerana hajat hati ingin menumpang tidur dirumah warga karat biru yang asli. Dapat semalam pun jadilah. Mana tahu undi biru bertukar hijau keesokkannya. Tak mustahil tu. Juga, untung sabut dapat jodoh dengan sang 'puteri'. Hahaha..!

Papagomo sudah lari ke Merlimau, kerana di Kerdau, dia kering isu nak baham PAS. Nak keluarkan gambar bogel calon, dia sendiri hampir terbogel di sini. Raja Fitnah dan seks itu telah dihalau sendiri oleh calon sijil azhar, apa barang calon sijil azhar nak guna blogger zero akhlak kan ? Kesian gomo. Lain ler ali ketam..Melaka darul bunting memang sesuai utk gomo. Jahanam sama UMNO !

N.28 | UMNO kering isu di Kerdau

Kerdau memalit duka dan gurisan luka yang teruk buat warganya. 53 tahun warga Kerdau dijajah UMNO. Siapa yang tidak tahu betapa 'bengis' dan 'kahak'nya mantan Adun Kerdau yang mati baru-baru ini. 

Foto : Pekerja-pekerja santa klaus parti lanun sedang mengagihkan 'habuan' kepada warga Kerdau petang kelmarin. 

Jika anda pelancong politik, terjahlah mana-mana kedai di deretan kedai lama di Pekan koboi Kerdau, mesti anda akan pulang membawa cerita. 

Begitu juga, terjahlah jua mana-mana warganya yang pernah berAdunkan UMNO, pasti kecewa yang anda dapat. Panas Baran, itulah imej yang UMNO berikan untuk Kerdau sejak menjajah Kerdau selama 53 tahun. Kasihan warga Kerdau.  Dah macam Libya ku lihat UMNO ni Kerdau.

Mantan Adun UMNO dahulu, memang terkenal dengan sikapnya yang panas baran dan pemarah. Jika boleh semua orang mahu dimarahinya. Tanya la apek di kedai kopi, pekan koboi Kerdau tu. Lunyai rakyat kena tengking kering dek YB UMNO. Tapi itu YB yang sudah mati. Bukan calon sijil azhar ini. Pandai denan sangkut buat gimik.

Untuk neutralkan kemarahan warga Kerdau atas sikap 'panas baran' dan kisah lampaunya, yang langsung tidak memberi untung kepada BN dan UMNO, dipilihnya seorang calon sijil azhar untuk Kerdau. Dengan harapan, segala dosa dan kecil hati warga Kerdau selama ini, berhubung perangai mantan Adun sebelum ini yang serupa 'papagomo' itu dapat diredakan. Kira cuci dosa lah..! UMNO sedang membersihkan dosa, dengan menghantar 'mubaligh' agama 1Malaysia bersama sijil arab azhar ke Kerdau. Biarpun calon sijil azhar itu langsung tidak mesra warga. Betullah dia ada sijil arab, malangnya hebatnya sijil arabnya itu tidak dapat diterjemahkan untuk nampak dia dilihat hebat berkomunikasi bersama warga di Kerdau.



Kempen masuk hari ke-4 untuk hari ini. Blogger UMNO sedang kelaparan mencari isu mahu hentam calon PAS. Tapi sehingga hari ini mereka terus kontang isu. Sebenarnya UMNO lelah dan keluh kesah sekarang. Oleh kerana asakan 'berhemah' calon PAS di Kerdau, santa klaus jadi tak tentu arah.

Pilihan akhir UMNO dan BN untuk menang hanya bergantung kepada kertas berkepala agong. Itu jalan terakhir. Tapi soalnya, Boleh menangkah BN di Kerdau ? Sakit hati dan dendam marah warga kepada YB ber'cap' kati masih kuat dan tebal. Betul. Ini kisah benar yang berlkau di Kerdau. 

Jika nak lihat zalimnya regim Libya di Malaysia, datanglah bertandang ke Kerdau. tanyalah warganya, betul atau tidak betapa UMNO cengkam warga Kerdau macam Israel kawal Palestin. Budaya tengking, marah, jerkah, maki hamun itulah simbol wakil rakyat bercap 'kati' sebelum ini. Tu pasal cepat mati, dan kezaliman itu  sangat menguris luka warga Kerdau. Teruk bro ! Dan situasi ini, amat terbaik dan sangat berpihak kepada PAS dan Pakatan. Peluang Kerdau untuk PAS memenangi PRK Kerdau semakin hari semakin baik. Tunggu saja hari keramat itu. Insyaallah. 

N.28 | Team Blogger Perak tiba untuk belasah UMNO di Kerdau

Selamat tiba di Markaz Besar (Induk) PAS Kerdau tepat jam 3 petang. Bersarapan tengahari bersama abang Mat Sabu, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man (Pengarah PRK Kerdau) Dr. Zulkifly. Tugas pertama akan bermula pada jam 5 petang ini sehingga habis tempoh kempen bersama calon PAS di DUN Kerdau.

Broadband celcom nampak macam tak mesra blogger saja. Kerdau ..kami sudah datang..! Siap luu..! Kita lunyaikan BN dan biar rakyat humbankannya ke ladang sawit.





N.27 : PANAS BERAPI - Foto gedebe UMNO yang serupa bangkai !

Sepanduk paling sial aku tengok dijaja oleh puak UMNO lanun di Merlimau. Cilakak..! Ikut hati aku, memang berasap nak aku carut dengan otak penyokong parti lanun nih. Bodoh, bangang, kapunden, sama dengan pemimpin UMNO, perangai lanun jer yang sanggup bawak sepanduk paling celaka ni...! Memang celaka. Celakaaa...!! 

Ulamak PAS hangpa buat lagu tu, tunggu ...bala Tuhan, bagi puting beliung dan tsunami sapu bersih Melaka macam kat Aceh tu baru hangpa ada akai..! 2 ekor bangkai yang dok pegang kayu tu, siap la lu..jumpa mamat bangkai tu, jangan tunggu lama, sepak terajang biar muntah biru dalam longkang. Tujer layanan terbaik untuk bangkai-bangkai lanun nih. Ada akal letak kat pelir. 


Gambar ini dibawa oleh penyokong UMNO semasa penaman calon di Merlimau, disini kita boleh melihat betapa keji & kotornya cara UMNO berpolitik. Dan inilah yang diajar oleh pemimpin UMNO mereka. Dengar kata, calon BN itu juga hebat tarbiyyahnya dari menteri agamanyadi melaka, hoi..pi tarbiyyah dulu puak hang yang 'lanun' macam tu sebelum nak sengih-sengih mintak undi kat orang kampung.  Lanunnn...!! Agaknya itu ker yg ali ketam ajarkan kepada penyokongnya ?


Gambar yang memburukkan TGNA & DSAI ini langsung tak boleh diterima akal yang bersih kecuali manusia-manusia yang berakal seperti haiwan dan berfikiran bangsat sahaja yang boleh menerima apabila seorang Ulama' dihina sedemikian rupa.

Subhanallah, memang puak lanun, puak paling jahat dimuka bumi ini., mampuih hangpa...UMNO lanun ! 
Foto dipetik dari blog Naim Nikmat.


N.28 : PANAS BERAPI - ‎UMNO semakin semput, kaput dan burut !

Nampak..nampak, gedebe UMNO dok mencarut tu! Wanita pun sama naik. Gedik dan carut, tu ler lambang UMNO kapunden.

Di Kerdau, oleh kerana terlampau islamnya UMNO, tok kadi pun dah diberikan tugas baru iaitu menjaga semua masjid yang berjumlah 22 buah. Gila ke apa UMNO Pahang ni!. Sudah laa banyak dah guna jabatan dan agensi kerajaan akhirnya tok kadi plak diheret sama ke sini. Unspinner yang bangang suka benor dengan tok kadi, dulu kalau cerita musang berjangut, tok kadi ini dinamakan datuk nikah kawen lah. Macam-macam.

Manakala tok kadi diKerdau diarah menjaga masjid supaya tak tembus digunakan oleh orang PAS. Begitu takut UMNO sampaikan sanggup pi kunci masjid. Nasib baik UMNO tak runtuhkan masjid, dan buat masjid baru lepas PRK Kerdau. Kasihan tok kadi pun turut dibangangkan UMNO.  Di Kerdau nampaknya kerja tok kadi makin bertambah sejak mula PRK. Banyak gamaknya orang nak diislamkan oleh UMNO Pahang. maklumlah penasihat agama mb bertanding. Ini mesti solat berjemaah aje sekarang, tapi...makmun tetap ciput



Kat Merlimau aku tak pasti, tapi di Tenang, Tuhan bagi air banyak sangat sebab banyak sangat tutup kepala paip. Manakala di Kerdau pula masjid dirantai dan dikunci, besar-besar penumbuk gajah bro! Aku bimbang ada penumbuk kerbau jantan Tuhan akan bagi disini plak. Mau meninggal penduduk Kerdau. 

Masjid hanya untuk UMNO, dan upacara UMNO sahaja dibenarkan. Islam orang PAS tak diiktiraf, lepas tu cakap dalam media PAS kafirkan orang UMNO. Celaka sungguh UMNO!, dia sendiri  kafirkan PAS tak apa pulak. Langsung tak nafikan ! 

Apa pun kita akan tibai UMNO sampai lunyai di Kerdau. UMNO semakin habis gas disini, tak tahu jabatan mana lagi nak UMNO guna, semua dah digunakan UMNO. Aku bimbang lepas ni jabatan alam sekitar lak digunakan oleh UMNO. Pasai apa, depa akan kata orang PAS sengaja mencemar alam dengan mengadakan ceramah siang malam pakai pembesar suara, yang akan menyebabkan pertumbuhan pokok kelapa sawit terbantut, jadi senanglah lepas ni ceramah PAS boleeh dibatalkan atas alasan bangang macam tu. Bangang punya UMNO !

N.28 : PANAS BERAPI - Anggota Polis dah mula tension ?

Prasarana MARTEK (Markas Taktikal)  masih belum siap. Anggota polis yang bertugas sudah mula merungut. Katil dan tilam dah sampai. Tapi dinding blok penginapan anggota yang bertugas masih belum ada. Kesian polis. Gelandangan depa tidur.

Dah macam petugas parti PAS pulak. Tapi bagi jamaah PAS itu perkara biasa. Hari ini, kompleks MARTEK masih belum siap-siap lagi. Secara tidak langsung, hal ini telah memberi tekanan emosi kepada anggota polis di DUN Kerdau.

Pasai apa KDN buat macam tu kat Kerdau ? Sapa bos KDN ? Minta beri pencerahan bro? Foto Martek yang diambil oleh blogger MRK albanjari@Kerdau.


N.28 : PANAS BERAPI - ‎'I help you, you help me.' terdesaknya BN !

‎'I help you, you help me.' undi punya pasal .. baru tau rumah rakyat dah nak roboh. Yang dilihat dan nampak selama 53 UMNO memerintah.

Menteri yang bernama Mael Sabri bergambar di tangga rumah warga miskin di DUN Kerdau untuk publisiti akhbar..dan nak bagitahu rakyat dia turun kempen di Kerdau, walaupun niat sebenar dia berkempen adalah untuk nakkan undi orang miskin. Jahanam punya UMNO !



N.28 : PANAS BERAPI - Kempen jual 'bra' UMNO di Jengka 23 pagi tadi !

Kesian aku lihat kempen BN di Kerdau ni. Dah masuk tahap babi-babi muntah bro ! Apa ker jadahnya najib pi rasmikan majlis 'pecah tanah' kilang biomas yang letaknya di Jengka 9, di Jengka 23 hari ini? Hoi..rakyat felda semua, felda 9 tu letaknya di DUN Pulau Tawar, dibawah Parlimen Jerantut. Apa kena mengenanya dengan felda di DUN Kerdau ni? Pundek..!

Kempen menipu rakyat felda oleh pemimpin BN berulang lagi. Dan kali ini kilang biomas pulak jadi mangsa jadi gula-gula 'kiss me' BN untuk penduduk felda di Kerdau. Yang dapat manfaat dari kilang tu orang felda Jengka 9 bro..! Bodoh kapunden punya pemimpin, nak tipu rakyat felda la tu. Ptuihhh...!

Kerana rakus nak tunjukkan pembangunan konon, najib kena tipu lagi dengan denan sangkut. Malu orang felda Jengka 23 pagi ni, beb ! Juih-juih mulut orang felda bila najib 'pecah tanah' secara 'maya' di jengka 23. Hadoi...! Orang felda bukan bodoh semua bro..! Itulah ada calon, ambik calon tak 'pas exam', dok kerja nak 'auta' orang sajaa kerjanya.



Apa cerita kes duit pampasan kata nak bagi di felda Hulu Selangor dulu? Tak bagi 'habis' lagi rupanya...kah..kah..kah! Ker nak tunggu ustaz 'kamal' yang menang tu mampos dulu? Hoi..kalau nak gelembong rakyat pun, agak-agak laa.

Agak-agak hangpa macamana laa pecah tanah kilang biomas di Jengka 9 Felda, tapi tanahnya ada di felda Jengka 23. Nak muhong pun biar laa nampak..real, kang ada yang kenyang makan 'tanah' plak?

N.28 : PANAS BERAPI - Munafiknya penulis UMNO di Kerdau !

Terima kasih kepada pengkomen blog aku, rupanya dia bagi mesej tentang apa yang ada di tuliskan di blog UMNO kepada aku rupanya. Aku tak faham sangat bahasa UMNO yang tinggi macam-macam bagai, tapi aku dapat kata, penulis yang guna nama semuthitam, dah jadi perserta raja lawak astro la plak. Hahaha..!

Ada ker dia cakap Tuan Ibrahim munafik ? Kah..kah..kah ! Hoi..siapa yang pertama kali bercakap hal tentang ketulenan sijil penasihat mb? Mai jawab ? Bukan orang dalam pejabat mb sendiri ker yang keluarkan isyarat? Jika tidak,  mampuih kami pun tak tau siapa yang menuduh pada mula-mula penasihat mb beli sijil al azhar, untuk semut hitam, aku rasa hang sudah jadi terlampau bodoh untuk menghidu sesuatu isu. Aku kata, bodoh kapunden lu..!

Dalam UMNO yang haram adalah halal, dan yang halal itu haram, kalau berzina haram dalam agama islam mana mungkin UMNO akan mempercayai chua yang sudah terang berzina, tak kira dia ugama apa pun semua ugama didunia mengharamkan perzinaan. Jikalau semuthitam nak menuduh Tuan Ibrahim munafik berapa juta kali aku boleh menuduh pemimpin UMNO lagi munafik. Tuan Ibrahim tak faham perang cyber atau hang terlampau bangang menulis.

Kamu tahukah berapa ratus ribu penulis cyber yang bergerak tanya pengetahuan pemimpin samada pemimpin UMNO, PAS atau PKR ? Ada blogger UMNO yang bergerak bersendirian tanpa perlu arahan dari pemimpin, apakah pemimpin UMNO tahu mulut mereka tu tahap mulut celaka, memaki dan mengfitnah siang malam. Ada juga blogger UMNO yang dibela dan jadi 'kaldai' untuk mengampu pemimpin siang malam dan menyerang musuh musuh dalam UMNOsendiri.

Hoi semuthitam, ker hang dah lupa kepada papagomo dan pasberuk? Apakah semut hitam tidak sealiran dengan mereka, mungkin UMNO papagomo lain tak sama dengan UMNOsemuthitam. Adoi..hang ! Ker hang dah lupa siapa yang mendedahkan kes rais yatim? Blogger sapa ? Bukan blogger UMNO pujaan bontot hangpa ? Jangan lupa fakta wahai semut hitam. Dunia berputar laju dan kalau otak berputar slow jadilah seperti hang. menulis tanpa fakta !

Beginilah maksud Tuan Ibrahim wahai semut hitam, yang menuduh sijil palsu penasihat mb tu adalah blogger bukan kenyataan rasmi pas, bodoh le semuthitam ni, kalaulah kenyataan rasmi sebagaimana di Tenang itu baru kenyataan rasmi PAS, jika aku kata UMNO halalkan fitnah hang marah, umno dah jadi bacul sebenarnya, tak kisah dah dengan apa-apa tentang islam, islam hanya dalam solat, lepas salam dan habis solat terus jadi barua semula. Kalau nak tahu munafik yang betul tu...macam mael sabri, kerajaan tak akan naikkan harga minyak tahun ini, tapi tak sempat habis tahun dah 4 kali naik, itu kenyataan rasmi bagi UMNO dan UMNO menaikkan harga minyak dan yang kaya macam semuthitam tak apalah, yang miskin macam leekonyou mau menangis pinjam duit bini nak beli minyak kereta. Faham ker ?



N.28 KERDAU :
Cuaca cerah. Hari yang bagus. Dan hari ini barisan ulamak akan terus kedepan, mendahului kempen-kempen dihari kedua selepas penamaan calon. Kempen secara menziarahi keseluruhan felda 22, 23,24 dan felcra. Team bloggers PAS dibawah albanjari group yang bertugas akan mengerahkan lagi jentera 'perang sibernya' di Kerdau lewat petang ini. Lebih ramai blogger pro ulama akan berkampung mulai petang ini dan esok. Dato' Tuan Ibrahim sudah dimaklumi hal ini. Tunggu saja kelibat mereka, kelibat mereka yang 'senang dilihat, tapi sukar dikenali..'.

ADat berjuang di felda memang banyak gangguan akan diterima. Tapi calon dah masak sangat dengan sepak terajang gedebe UMNO disini. Orang kampung sini mestilah tahu selok belok permainan dipadangnya. Itu sudah jadi resamnya. Ketua Penerangan PAS Pahang yang bertanding bro !

Dan sebagaimana biasa akan ada serangan dari UMNO, macam biasa.. kalau tak ada serangan UMNO buat apa bertanding ? Baik jadi semuthitam saja dan  menulis depan pc sampai muntah biru. Ada yang hebat lagi mai copy paste masuk dalam ruangan komen blog aku. Apapun bagus juga untuk penyokong PAS seperti aku. Ada juga orang UMNO yang mai  baca blog kecil kecilan aku ni. 

Dan seperti biasa, rutin tetap..kempen PAS akan bermula dengan kempen mengenal Allah dulu. Pagi-pagi dingin dah kempen bangunkan orang, untuk solat subuh berjemaah. Kalau kat kampung, sakan setan berpesta pora menglenakan manusia terus tidor, disini jangan harap setan nak berpesta pora. Ada je yang kena jirus air, setan kan api, kena jirus dengan air, lari pukanglah ia !

Kerana UMNO terlampau lama sudah berkuasa, sampai dah tak ada gigi pun, masih lagi mengatakan mereka kuat. Mungkin faktor ubat seperti viagra menyebabkan mereka rasa muda dan bertenaga. Tak percaya tanya type mamud. Walaupun usia dah lanjut sangat namun nafsu nak membelasah, menghantam duit rakyat terus berada dalam minda UMNO. 

Aset UMNO bila rakyat terus miskin, lagi kuat miskin dan papa kedana, lagi bagus..pasal senang nak kontrol minda mereka yang miskin-miskin macam ni. Tapi kalau mereka takut lagi sangat bagus, macam budak kecik ditakutkan hantu 'tetek'.


UMNO dah makin nyanyuk, boleh kata, apa yang boleh PAS bagi kepada pengundi? Bodoh punya otak. Ada otak letak dalam lubang pelir. Memang PAS tak mampu lakukan apa-apa sekarang kerana , dah kuasa UMNO pegang, cuba bagi kuasa.., aku yakin PAS boleh buat lagi laju lagi dari UMNO. Tanpa membebankan rakyat Malaysia. Usahkan air, insuran kenderaan yang kerajaan UMNO kata akan naik tahun depan pun PAS akan mampu  elakkan. Bodoh..! Yang ikut sangat kata syarikat insuran tu buat apa? Apa punya kerajaan BN. Mangkak !! Kamu kerajaankah, syarikat insuran tu yang jadi kerajaan? Letih macam ni..! Ada kerajaan pun dah macam kerajaan ro$mah. Yang sengsara..rakyat ! 

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: albanjari Online Popular Posts ::

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |