PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Jika Forum Perdana tayang filem 'blue' lulus di Parit Buntar ?

albanjari | Parit Buntar

Malam ini sebagaimana dijadualkan akan berlangsung FORUM PERDANA Anjuran Jawatankuasa Pembinaan Masjid Pusat Bandar Parit Buntar, tempat aku bermukim. Nak hitung jarak masjid yang masih dalam rangka pembinaan ini dari rumah pusaka keluarga aku yg berada di pusat bandar tu..sekadar sepelaung saja. Dekat sangat-sangat.

Khabar duka yg sampai pagi tadi, lain pula bunyinya. Boleh anjur Forum tu, TETAPI  tidak dibenarkan kutip derma orang ramai untuk bina masjid. Perh..! Oleh kerana janji aku tak mau nak mencarut untuk 44 hari sejak 2 minggu lalu, maka tak upaya bagi aku nak mencarut maki mangkuk2 yg tak gemar tengok rumah Allah tu siap. Apapun maki dan carut tu..tetap aku lontarkan dari dalam hati. Bagi kat cenangau jer lah..maki depa di blog !

Memang hasrat penganjuran majlis itu bagi tujuan mengutip dana masjid. Kumpul dana untuk tujuan murni bagi menyiapkan masjid itu agar tidak terbelangkalai. Takpa..pertolongan Allah swt., itu akan turun juga..biarpun sejuta otak 'celaka' cuba mengagalkannya, InsyaAllah..!



(*) Bulan depan aku nak mohon permit anjur Majlis Pertunjukan Video Lucah bikinan Trio T di dewan tu, tapi sapa yang nak tengok perlu bagi duit derma kat aku. Dapat duit derma..aku nak bikin kenduri makan kat surau-surau dan masjid umno..bagi puak-puak tu 'makan' sampai kenyang buntang dari duit derma tu pulak. Biar nampak lebih 'kecelakaan'. Tak kan pejabat daerah tak boleh lulus kot?  

(*) Hoi..kemboja ! Kalau hangpa tak mau sokong PAS pun, jangan mengada nak cakap bukan-bukan kat parti islam yang kami dokong ni..! Ptuihh punya malaon...! Nak aku angkat 'banner' besar ker boikot hangpa yg melata cari makan kat bandar ni ? Huh..! Nasib baik aku tak carut..!  

3 comments:

  1. Anonymous said...

    Salam wak, kemboja sekarang tgm minta warga, tu pasai depa dok jilat bontot UNPCO......

  2. bloglist malaysia said...

    Salam wak.., Mohon jasa baik wak senaraikan semula bloglist malaysia kat bloglist wak.. Terima kasih.

  3. Putra IJ80 said...

    Siapa kemboja yg.mengada ngada tur?

    Kat PB ramai org.Banjar.

    Nnti kena sant-u,

    Merana jadik nya.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |