PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(Siri 1) - Maafkan aku jika artikel ini macam gampang !

Raden albanjari | Sept 2012
9:42pm

Assalamualaikum kalian. Jika dikira berdasarkan kepada kitab pendita, maka..sudah berbelas purnama aku tidak menulis di sini. Jika dihitung kepada perjalanan masa ciptaan orientalis Rome, maka sudah berbelas bulan jua aku tidak mencoret rasa di sini. Lama sungguh aku mengantung 'jari' dan 'keyboard'. Desakan hidup buat aku terpaksa menjauhkan sementara kerja-kerja penulisan. Kepada rakan sahabat maya, dan blogger yg pernah 'too closed' sama aku dahulu, maaf yaa..kerna banyak pertanyaan kalian tidak ku jawab. Sengaja ku biarkan pertanyaan itu 'kering' dan 'kusam' kerna sejujurnya aku tak punya jawapan tulin saat itu, mengapa aku menjauhkan diri terus dari dunia blog yg satu saat dahulu sangat mendarah daging ditubuhku. 

Aku serius menulis blog sejak lewat tahun 2006 lalu. Namun menulis blog politik dibawah nama 'politikbanjar' hanya terbit pada bulan Januari 2008 dan aku berlindung dibawah nama kecil 'albanjari', tidak siapa yg kenal aku saat itu. Dengan kunjungan hits kurang dari 40 visitors..bukan satu perkara yg seronok mahu dilihat mata. Blog aku blog yg sangat 'baru'. Malah kunjungan 40 visitors itu aku sendiri yg 2/3 melawatnya. Gila..!! Itulah sejarahnya hari pertama aku berblog. Blog NO2UMNO adalah blog paling top saat itu. Dan itulah blog yg menjadi 'guru'ku. Aku suka kerja 'seni' bloggernya. 

Sedikit demi sedikit aku belajar dengan 'guru'ku dengan mencuri dan merompak cara dan kaedah ia menulis dan mencuri tumpuan pembaca maya. Dan eksperimenku ternyata memberi hasil lumayan. 6 bulan selepas itu hits pembaca yg melayari blog 'politikbanjar' telah menjangkau lebih 4 ribu sehari. Itu sudah bagus untuk aku terus bersemangat menulis. Untuk terus menulis, aku harus dan wajib menanamkan kebencian paling hitam dibenak hati kepada umno dan kerajaan BN ketika itu. Hanya dengan rasa kebencian yg menyala-nyala, baru dapat aku lahirkan penulisan yg juga menyala-nyala api kebencian yg tiada tara. Memang aku benci sungguh kepada umno. Tanpa rasa benci dan emosi - tulisan yg digarap akan hilang tulen dan aslinya. Sehinggalah jatuhnya kerajaan PR di Perak pada Februari 2009..kebencian dan hitam gubuknya parti bernama umno tidak dapat ku gambarkan lagi. Jika umno itu seekor binatang buas, memang lunyai ku bunuh ! Malah jika mampu ku makan, akan ku makan sampai habis biar jadi tahi. Titik !

2009 : Tahun paling gemilang buat blogger Pakatan Rakyat terutamanya blogger Perak. Ikuti sambungan kisah peribadi wak albanjari ketika mendepani krisis Perak tahun 2009 esok. 



Kenangan memblog..! Sumber dipetik terus dari arkib google readers 'politikbanjar' yang telah dihacked oleh hackers kerajaan. Tapi dapat ku carik semua penulisan ku yang lebih 10 ribu artikel yg diterbitkan di blog sebelumnya. Apa macam ?



6 comments:

  1. C++ said...

    Bhai Wak Albanjari...

    Welkam bek.... hahaha... lama tol tak nampak dalam dunia siber... hahaha... takper.. maslahat diri kena usahakan juga tengok... samer macam maslahat umum... hahaha

    Welkam bek aaa....

  2. Na'im Nikmat said...

    :-)

  3. al-brangi Online said...

    seronok bila dapat bercakaqp dan membaca dgn tuan punya blog dan hasil kerjanya

  4. aiyang said...

    kulaan?
    salam penanduan....:)

  5. marauhirang said...

    Salam..lawas kada tahaga di alam cyber....hehehe

  6. Anonymous said...

    dh lama tggu post terbaru albanjari.......

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |