PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Ustaz Nasa kata : Hallo KJ..lu apa macam ? Ptuihhh la lu !!


Jawapan Balas / Penjelasan USTAZ NASARUDIN (Ketua Pemuda PAS) Berhubung Isu Demo Bantahan Berasingan Dengan UMNO

1. Saya telah diaju pelbagai soalan oleh media berkait sikap pemuda PAS terhadap pelawaan pemuda UMNO dalam isu Himpunan membantah Penghinaan Ke atas Rasul saw.

2. Suka saya tegaskan bahawa perkara ini bukanlah isu sebenar. Sebaliknya apa yang jadi isu ialah penghinaan ke atas nabi saw. Adapun siapa nak bantah filem hina nabi tu, turunlah ke kedutaan US Jumaat ini. Habis cerita.

3. Bantahan ini tanggungjawab setiap individu muslim utk nyatakan sikap terhadap penghinaan keatas nabi mrk. Lucunya, kenduri belum lagi bermula, dah ada yang nak berebut meja makan. Tunggulah hari kenduri kemudian datang dan ambillah mana - mana kerusi dan meja kosong. Apa yang nak bising - bising ? Nak cari publisiti murah ?

4. Kami DPPM sedari awal, sejak Rabu [ 12 Sept ] lalu telah memutuskan dua program utama dalam menangani isu ini :

1. Himpunan Munajat dan bantah penghinaan ke atas Nabi saw di seluruh masjid negeri masing - masing pada jumaat [14 Sept ] selepas solat jumaat. [ Ianya telah berlangsung dengan baik, aman dan jayanya termasuk di Sabah dan Sarawak ]

2. Xpresi Hijau Kasih Nabi saw dan bantah penghinaan ke atas Nabi saw di kedutaan Amerika pada jumaat
[ 21 Sept ] ini. Solat Jumaat di masjid Tabung Haji .

Semua warga perihatin dijemput hadhir.

5. Kami telah umumkan kpd media 2 program itu sejak Rabu 12 sept yang lalu. So apa polemiknya ?

6. Tiba - tiba Isnin lepas [ 17 Sept ] saya dimaklumkan bahawa pemuda UMNO ada mengajak pemuda PAS untuk turun demo sekali. Itupun saya hanya tahu melalui media. Terima kasihlah jemput kami. Kalau tiada jemputan pun, Kami memang akan turun pada 21 sept ini, kerana kami terlebih awal telah di"jemput" oleh Nabi kami saw untuk turun menunjuk sikap dan mempertahankan kemuliaan Nabi kami saw. yang dihina sedemikian rupa oleh musuh - musuh Islam. Kalau 17 sept baru nak jemput kami, memang terlalu lambat lah sebab kami dah setup segalanya lebih awal.

7. Saya pun hairan kenapa isu ini dipolemikkan sehingga mengalih pandangan umum daripada isu sebenar atau mereka sengaja mahu mencari political millage dan nak tunjuk hero kepada masyarakat ? Kalau nak demo turun saja lah , tidak perlu buat bising. Apakah mereka bergantung kepada keputusan pemuda PAS baru nak turun demo ? Ini bukan isu politik antara parti umno dan pas, ini isu penghinaan ke atas Nabi saw. Maka usahlah polemikkan perkara ini semata - mata nak buktikan kamilah hero ! Orang kampung semua sudah kenal . Siapa yang serius mahu pertahankan Islam dan kesuciannya dan siapa pula yang hanya mahu mencari political millage dan menggunakan media untuk memposisikan diri.

8. Kami DPPM konsisten dalam membentuk sikap terhadap isu - isu sebegini. Tindakan membantah penghinaan ke atas Nabi saw adalah kewajipan paling minima yang mesti dilakukan. Justeru itu ia bukanlah perbuatan yang sia - sia malah menjadi satu amal yang dikurniakan pahala oleh Allah swt.

9. Saya sekali lagi menyeru seluruh warga perihatin samaada muslim mahu pun non muslim agar menyertai Himpunan Aman membantah provokasi jahat pihak tertentu dengan menghina Islam dan Nabinya saw di hadapan kedutaan US pada Jumaat 21 Sept ini .

10. Fokus pada isu sebenar. Hadir pada 21 Sept ini. Solat jumaat di Masjid Tabung Haji. Sejurus selesai solat, kita berarak ke kedutaan US. Saya tidak mempunyai cukup masa untuk melayan karenah orang yang nak berebut meja makan sebelum masa kenduri. Nak datang , datanglah ... Kenapa perlu buat bising dan cipta polemik ? Jumpa anda di sana .....

Nasrudin bin Hassan
Ketua DPPM

1 comments:

  1. Anonymous said...

    tahhhh..tah hapa-hapa UMNO/BN......dulu sibuk nak UG kunun......bila kes mcm nie pun....tak bersatu.....nak jaga imejlah kunun...cari publisiti sendiri2......piiiraaahhhh

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |