PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Tempur Akhir Lingkupkan BN - Toljib akan isytihar cuti khas 2 hari ?

Sayu mendengar rintihan beberapa rakan yang bekerja sebagai guru, tidak dapat mengambil cuti rehat pada hari isnin 605, semua cuti dibekukan oleh pihak sekolah. Mereka terpaksa balik semula ke sekolah dan mengajar pada hari isnin itu padahal ada dikalangan mereka mengundi di Kelantan, Perlis, Kedah. Inilah akibatnya tindakan dari pihak pemerintah yang tidak mesra rakyat! Ini kalilah, undi untuk PR, insyaallah PR menang 605 itu akan diistiharkan sebagai cuti umum seluruh Malaysia. 
 
Update Terkini jam 5.45pm :
Selangor negeri pertama umum istihar (Isnin) 6 Mei cuti umum ! - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata ia bagi memudahkan rakyat Selangor melaksanakan tanggungjawab untuk mengundi dan merealisasikan Negeri Selangor sebagai Negeri Idaman, Maju, Sejahtera dan Berkebajikan.!
INI KALII LAAAHH!

BN jua akan janji bagai ! Tunggu !!
Percaya atau tidak, jika sehari dua lagi Najib akan melalak janji dengan kata, " jika BN menang besar PRU13, saya akan beri cuti(isnin) esoknya. Jika bunyinya nanti begitu, hoi !! hang nak janji apa lagi nyer...sekarang kan ker dok pegang tampuk kuasa sementara, tak payah janji ler, isytihar saja laa CUTI KHAS PRU13, isnin ni..PR lain ler, dia masih belum perintah - tu pasal dia letak janji. itupun kalau Najib berani...asyik takut-takut memanjang, puihhhhh..
" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

2 comments:

  1. Anonymous said...

    Wak, sapa nak umum ni?. Angkat sumpah pon belum sebagai Ahli Parlimen. Apatah lagi PM. Kita bercakap biar telus. Nak umum cuti umum dibawak seksyen 8 holiday act tu PM dan MB je. Kalau belum sah kuasa nak umum guane?. kadang2 isu macam nilah yang buat kita kantoi. Pandai tak semestinya bijak. Apapon Pakatan rakyat harus menang. cuti boleh umum hari lain.

  2. Putra IJ80 said...

    org klu dlm keadaan sakit tentu lah dia ingat tuhan...

    dia pun tahu tuhan lebih berkuasa cuma di zaman sihat nya dia "kelupanan"ujar org parit antara.

    Gawian Sulaya-an

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |