PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Tazkirah pagi jumaat Cina Islam untuk Papa Gomo !

Cina Islam menulis - Tak cukup dengan fitnah atas anak Guan Eng, Papagomo fitnah Guan Eng juga dengan mengatakan bahawa Guan Eng bayar 200 ribu untuk tutup kes, Papagomo juga fitnah arwah Ahmad Sarbani dengan mengatakan pegawai kastam itu bunuh diri sebab ada ambil rasuah, tahniah kepada blogger umno yang sentiasa menghangatkan suasana dengan berita yang akan menambah kebencian rakyat kepada kamu dan umno. 

Allah Maha Adil, disediakan syurga dan neraka. Pilihlah mana satu jalan menuju ke sana. Begitu juga para blogger, cuma kekadang upah di dunia walaupun nampaknya banyak namun pasti tidak sehebat seksa di akhirat kelak kalau ianya jelas bertentangan dengan jalan Islam, oleh itu manfaatkan hidup kita untuk mencari amalan yg mulia untuk menjadi teman di akhirat kelak.

Mungkin dia tidak mmpercayai dia juga akan mati..sepatutnya kita berbaik sangka terhadap arwah..setiap jenazah orang Islam dilafazkan kebaikannya selepas solat jenazah..besar kemungkinan dia juga tidak pernah menyertai solat jenazah..btw whatever goes around will come around..!!!

Saya selalunya akan mengkritik Papagomo, tetapi semalam mungkin juga sempena mengenang hari ni hari Jumaat, saya sempat berpesan supaya bertaubat dan berdoa supaya diberi hidayah. Takut Allah ambil nyawa dia ketika tengah seronok sebar fitnah tu..

Orang ini tak ada agama. Kalau dia ada agama,dia tidak akan buat kerja busuk ini.So nasihat pun tak guna.
Sampai bila agaknya dia nak buat kerja mungkar? Mari kita sama-sama berdoa agar kita tidak menjadi seperti dia.Ya Allah hindarkan kami dari segala perkara yang engkau keji. Amin ya Rabbalalamin.

Kalau membunuh orang adalah berdosa besar, tetapi nabi berpesan memfitnah orang lebih dahsyat daripada membunuh. ambil lighter dan bakar hujung jari anda. panas tak, ingat balasan neraka allah ya wahai pemfitnah. bapa borek anak rintik, kalau yang ketua macam tu anak buah akan ikut.

Kasihan gomo. dia dapat bayaran itk tabur fitnah lepastu duit beli barang dapur, anak isteri makan. kalau jadi darah daging susahla en gomo. nanti keturunan jadi pemfitnah pula. nauzubillah - dipetik dari FB Khalil Idham Lim

6 comments:

  1. batu pelangi/BZ said...

    Jenis manusia yang dari perbuatan dan
    tingkahlakunya tidak mempercayai
    kewujudan dan pembalasan ALLAH SWT
    diakhirat kelak.Tiada sedikit ketakutan pun dijiwanya tentang
    janjix ALLAH SWT diakhirat kelak.
    Ingatlah.ALLAH SWT ITU WUJUD!!!

  2. pemanduteksi said...

    aku teringin utk melihat bagaimana sakaratulmautnya si papagomo ni nanti..!

  3. Rango said...

    Hati dah gelap sbb banyak makan duit haram... susah nak nasihat.

  4. ppapasokmo said...

    Org gila mcm ni x guna layan...makin dilayan makin menjadi...gila biar betul2.Comfirm

  5. Anonymous said...

    insaflah gomol sebelum terlambat

  6. papakedana said...

    lagu selimut putih untuk papagomo

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |