PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Pra-PRU13 - Surahan Malam : Hey DAP! Arak free ni hang jamu ker ?

radens albanjari | 14.4.13
Sunway Seberang Jaya - 

Seharian tugasan ku berlegar di Penang hari ini. Sekejap di Kepala Batas, sekejap di Tasek Gelugor, sekejap di Nibong Tebal..benar-benar bikin kolestrol aku mati kejang..rasa kempesss perot  plak aku rasa. Cabaran yang bukan kepalang. Mengharap mendung, tapi terik yang dapat. Matahari mencacak atas ubun-ubun. Sudahlah jalan asyik jem sana dan sini. Adat berjuang, kena telan semuanya..demi untuk UBAH, lautan api akan tetap aku harungi..!

Air ! Jangan cakap..air apa tak aku sedut. Dari air di coffee house, sampai ke air cedok tepi jalan..asal nampak air, memang aku sedut..haus dahaga bro..! Tapi aku panasss bila tahu aku tak dijemput ke pesta minum air FREE semalam di Pulau Tikus ! Cis...memang nak kena titik DAP nih...bikin hati terus jadi dahaga nak memaki.

Anilnetto boleh pulak provoke aku hari panas-panas macam ni. Dia kata bukan setakat minum free, boleh tapaw bawak balik bro...! Hoohohohohoh...! Gila baban macam ni...! Tapi dia bilang, lu boleh minum kaa ini air? aik..apa pasal pulak ! Lu mai tengok...? 


Sori DAP, gue silap..kalo ini air yang depa minum free, gue sudah tahu....sapa yang kasi free dan anjur ini event. Memang baik punya dealed woo itu Gerakan sama sapa..? Caittt...! Mamak kutty yennadeyyyy....! Sikalang lu manyak huntong bergande-gande maaa...mau minum free 1 Malaysia, mesti minum ini brand...hahaha..! Apa ? Tiger..Heineken...Carlsberg.., hohohoho...itu brand boleh pi mamposss...! Big sponsored for this GE13 event ( Free 1Malaysia Dinner ) mesti pilih Amigos Extra Smooth..yoo ! 

Ini baru bisnes pilihanraya. Hey..ini Amigos beer sapa punyer ? Tolong jawab terang-terang boleh ? Itu San Miguel sapa punyer ? Rakyat mau tau maa..! INI KALI MAMPOSS UMNO, MAMPOSS.. GERAKAN, MAMPOSS..BN ! 

" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, "

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |