PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Pra-PRU13 - Surahan Pagi : BN Penang terus bergolak,"Datuk Seri" umum sokong PR

Hj.Anuar Hashim | Perakite 
Tasek Gelugor | 15.4.13 -

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Datuk Seri Shariff Omar melontar bom pertama sebagai bantahan tidak dicalonkan pada PRU13 oleh kepimpinan Umno/Barisan Nasional apabila mengumumkan akan bertanding bebas.

Bekas Anggota Parlimen Tasek Gelugor (2004) itu berkata, oleh kerana beliau tidak disenaraikan, maka beliau akan bertanding sebagai calon bebas.

Shariff berkata demikian di kawasan rumahnya di Tasek Gelugor semasa berucap kepada kira-kira 2,000 penyokongnya yang turut berjanji akan mengundi beliau.

Shariff berkata beliau akan bertanding kerusi parlimen, manakala dua rakannya Mustaffa Idrus, AJK Umno Bahagian dan Azmi Alang, Naib Presiden Perkasa kemungkinan bertanding kerusi DUN Teluk Ayer Tawar dan Sungai Dua.

Beliau turut mencabar Pengerusi BN Negeri Teng Chang Yeow memecat beliau daripada kerana menyanggahi keputusan parti. 


Shariff memang berharap dicalonkan kali ini tetapi BN telah menamakan Shahbudin Yahya. Bagi kerusi DUN Telok Ayer Tawar dan Sungai Dua, Umno menamakan Datuk Jahara Hamid dan Muhamad Yusoff Mohd Noor sebagai calon.. Shariff mendakwa Umno tidak berlaku jujur kepada beliau.



" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, "

5 comments:

  1. Anonymous said...

    BARU SKRG SEDAR UMNO TIDAK JUJUR? AKU DH BERPULUH TAHUN SEDAR DH HAHAHA...

  2. Anonymous said...

    Berucap Macam Pemimpin Pr

  3. Anonymous said...

    Padan muka hang..UMNO tu dah lama tak betul..karat..cacat...nyanyuk...gelap mata nampak duit...berebut projek...buat lubang...gali lubang..last sekali...humban UMNO...masok lubang....tutup lobang..mampui..Talkin.

  4. Anonymous said...

    kita sokong dato seri shariff omar...

  5. Anonymous said...

    Kalo ds shariff terpilih oleh najib bagaimana agaknya.....adakah senario smlm akan terjadi...PR fikir2kan lah

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |