PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Pra-PRU13 - Surahan Petang : Antara darah mamak, hindu dan katak, kongkalikong !

Radens albanjari | 15.4.2013
Kepala Batas, Penang -

Gendang perang dalaman Umno akan bermula kerana ramai veteran dan pimpinan Umno digugurkan daripada menjadi calon. Yang bukan berkenaan pula diangkat menjadi calon Umno. Dalam banyak hal yang langsung aku tidak setuju berkaitan Zul-Kulim, hanya lagu ini aku jadi setuju. Bersetuju kerana lirik yang dicipta oleh katak ini sangat baik utk Umno baling baldi ke muka manusia yang suka bermuka-muka. Sekejap jadi katak hijau, sekejap jadi katak merah, sekarang tukar skin terus jadi katak biru. Bila pulak si katak ni istihar jadi ahli Umno haa ?

   

Jika ada 'hindu' di Shah Alam, jangan harap ada undi dari mereka, jika ada cina di Shah Alam, lu langsi..no undi..! Nak harap pun undi melayu perkasa saja agaknya. Ini kerana melayu islam Shah Alam pun mungkin malu nak undi spesis katak oh katak macam ni. Maka bermulalah perpecahan dalam UMNO dan Barisan Nasional. 

Setelah pengumuman calon Parlimen dan DUN dibuat hari ini. Rata-ratanya semua tidak berpuas hati. Hanya calon yang memiliki sekurang-kurangnya Diploma yang diberi kelayakan untuk bertanding. Mungkin UMNO Mudah Lupa yang, " Tak Semua Berpelajaran Itu Berpendidikan,  dan Tidak Semua Yang Berpendidikan Itu Berpelajaran ". 

* ( Bakuyaa..Tapi Naran ! ) - Di Kepala Batas pula, lain kisahnya...nampaknya 'mamak' gagal untuk menjadi melayu. Walaupun depa kata depa melayu mamak. Umno sana tak mau calon 'mamak'. Hahaha...! Maka gagal lagi mamak menjadi melayu. Kesian Rizal Merican Naina Merican. Unqualified ! Nampaknya mamak hanya mampu tebaq roti dan uli rempah saja di sisi Umno. Apa nak buat. 



Biarpun darah 'hindu' ada bersama mamak, namun yang memaki 'hindu' juga yg menang jadi calon. Tanya Sama Mamak, apa sebab murung, nanti jawab Mamak, Zul-Kulim jugak yang untung.." hahaha...! Apa macam machaaa...! Roti tulur wunnek...!! Kuah kasi banjir...wokey.


" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, "

1 comments:

  1. Anonymous said...

    This insensitive material, your blog will be taken down shortly and action will be taken ~

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |