PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Ayat Quran ini tidak dimakan api, celakalah kamu wahai ASISI !!


Ketika masjid di Rabiah terbakar angkara pengeboman tentera Asisi, dimana bukan sahaja struktur masjid terbakar, ia juga turut membakar sama penyokong Morsi yang berlindung disana bersama-sama naskah Al-Quran sehingga rentung. 

Dalam kebakaran itu, lihatlah akan peringatan Allah SWT, helaian yang terkandung ayat ini tidak seidikit terbakar, ayat itu bila diterjermahkan berbunyi, 

 " Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu "[Fussilat (41): 53-54] " 

Jika itulah yang Allah SWT telah tunjukkan, maka bersedialah penzalim-penzalim sekelian, Asisi dan tentera kamu,  kalian memang menempah celaka laknat Allah yang tidak terbanding ...tunggulah saat kehancuran kamu.


Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Puak2 laknat As Sisi dan tentera serta polis yg bersubahat itu adalah dari golongan munafikun...kepada mereka yg munafik ini tidak ada istilah dosa/pahala..syurga/neraka...mereka tak pandang ayat al quran dan hadis..kerana tuhan mereka ialah Amerika dan Israel laknatullah!! Laknat keatas kamu As Sisi dan maka sekali lagi laknat ke atas kamu As Sisi!!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |