PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Beijing to Jakarta ! Kobe Beef vs. Cut Tari ? Lorr..

Petang tadi wak diziarahi oleh anak buah wak dari Beijing, China. Kena jumpa wak katanya, sebelum dia berangkat ke Jakarta minggu depan. Macam-macam citer best, dari resepi sampai kepada petua.

Wow ! Tapi politik tetap tak tinggal beb ! Dalam banyak kisah, bab makan yg banyak disongehkan. Sempat ler juga belajar teori buat home made noddle.

Tapi yang tak boleh tahan bila dia bagitau dia bikin satay di Beijing guna daging "Kobe Beef" yang mahal nak mampus tu !

Rupanya baru wak tahu bahawa, ada spesis lembu yang diternak sehebat layanan untuk Queens. Air minum lembu yang diberi sejak kecil hingga matang bukan air paip beb..rupanya lembu itu diberi minum 'wain' dan ragutannya adalah pokok-pokok gandum kategori A. Tu pasal texture daging lembu itu tidak macam lembu ternak biasa, kalo tenderloin sekilo cecah RM1500 sekilo duit kito yeop !

Dan daging2 itu popular dengan tag Kobe Beef. Untuk makluman, orang islam diharamkan memakan daging lembu ini. Dah air minum pun 'wain' boleh faham ler macamana sembelihannya..! 100% lembu ternakan Kobe ini dimatikan menerusi renjatan elektrik..bagi tujuan melemahkannya...dan melapah.

Oleh kerana satay ini dibuat dari daging 'Kobe', ia merupakan satay paling mahal di dunia. 1 Set satay ini berharga RM800++ (duit kita). Gilo..!! Kalo ada yg nak makan satay paling mahal dan HARAM ini, silalah datang ke Beijing, China.






Home Made Noodle siap untuk dimakan. Tapi tak sedap katanya. Macam makan tepung yang direbus. Sedap ker kalo mee tu bahannya hanya tepung gandum yang dicampur dengan air abu sahaja ? Tapi pasal mee ni dibuat oleh chef taraf 5 Star, dan dihidangkan pula dimeja restoran hotel ternama, depan pulak awek se-cun Altantuya, huh..tunggu lagi ? ngapp...ler ! 

(*) Sebelum dia balik, harap2 dia tak lupalah pesan wak untuk dia sampaikan salam wak untuk Cut Tari di Jakarta..! Radenjowo jangan marah yaa..!!

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |