PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(Update) Dulu Boikot, sekarang melutut ! Piirahh...!!

Pembetulan - ada yg buat lawak sms kat wak pagi ni. Gurauan pagi ahad..Cis..! Sori..albrangi..dan semua yaa !! 

Bila kita meluat dengan media arus perdana, kita cuba jauhkan diri dari mereka. Kita di bawah ni, cerita tentang betapa banggangnya berita yang dipertontonkan tiap hari kerana banyak berita mengarut dan berat sebelah. 

Ketika tu jugak la kita ni dilarang percaya, beli atau tonton. Boikot media arus perdana. CheWaahhh..memang syok dan bersemangat. Macam real - real jerkk..Pemimpin PR pun bukan main lagi. 

Dalam saluran alternatif depa dok pukui canang mintak kita boikot sama media ngarut arus perdana.Tapi rupanya depa ni hangat-hangat taik babi jugak. Bila tak setuju sesama parti, depa ni jugak la yang cari wartawan arus perdana untuk buat press conference. Maka keluaqkah muka muka pemimpin, minta kita
dengaq. Pemimpin PR ni bukan nya tak dak pilihan. Depa ada saluran alternatif yang boleh digunakan. Baik TV, akhbar atau pun internet. Tapi dok mengada ngada. Kononnya tak efektif. Tu pasai depa melutut depan lutut wartawan arus perdana untuk jilat kahak yang depa semboq dulu.

Waa'liwong yeop ! depan kamera, bukan main lagi. Tersemboq ayaq lioq depa. Mungkin alasannya, kita parti yang terbuka. Telus dan adil. Tak puas hati dgn pemimpin, kita boleh cerita. Tapi depa tak tau yang berita cam tu cepat keluaq. Manakala berita yang serupa berlaku kat parti musuh, media ni dok kambuih. Tak cerita dan tak dengar berita pun. Bagi rakyat yang ada akai boleh bezakan layanan yang tak seimbang ini.

Tapi pada yang pemikirannya manusia setaraf bontot lembu, depa pedulik apa?... Apa yang keluaq kat TV dan akhbar tu...tu la depa dok percaya. Kalu semua rakyat pandai, UMngok ni dah lama padam.Yang penting, kita boleh nilaikan sikap pemimpin PR itu sendiri. Cakap dulu lain, sekarang cakap lain. Dulu boikot, sekarang melutut.

Kita tunggu la pulak apa cerita depa masa kempen PRU yang akan datang. Apa lagi komen depa tentang musuh politik dan agen berita media arus perdana. Nak loq laq lagi ka?Sudah sudah la. Kalu pemimpin PR pun cakap pusing pusing, macam orang hilang akai, jangan la nak ajar kita untuk boikot arus perdana.Tu pasai la Tok Moh selalu pesan. Jangan ingat pemimpin Umngok saja bingai, tapi pemimpin PR pun apa kurang? Boikot arus perdana konon. Poorraaahhhciiiitttt !!! Muakakaka!!!

Kalu PR menang besaq pada PRU akan datang, jangan ingat kita suka 100% pada PR, tapi sebenaqnya kita dah benci pada UMngok. Pendek kata, kita tak dak choice. Kerna tak mau tengok Umngok, terpaksa kita undi PR. Muakakaka !!!Hampeh laa hang ...!Itu saja .... Adios..! - (radenjowo)

(*) Wak - gue setuju beb yg lu tulis..!

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |