PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

JKKK Perak makin eksyen kerana zamry !

Syabas Zamry Ancak kerana beri senyuman sangat manis kepada Pengerusi JKKK dan JKKK di Perak. Mulai tahun hadapan setiap bos JKKK di Perak bakal menerima RM800 sebulan. (RM750(Federal) + RM50 - extra oleh Kjaan Ancak) selain dari elaun khas lagi sebanyak RM150 untuk kos biaya telefon bimbit dan perjalanan.

Pagi ini sambil minum kopi, ketua JKKK ku asyik merenung syiling mengepoi asap rokok dan senyum sensorang. Itu baru zamry ancak sebut kelmarin sudah terbit rasa syiokk, belum lagi duit tiba ditangan, harussss..mungkin bos JKKK ku menjerit kesukaan sambil memakai baju bercap 'kati' siang dan malam. Yeehaaa..!!

RM50 HINGGIT ? Cehh..! Banyak itu jer zamry ancak buleh bagi? Apa barang yeop !! Koman sangat tu..! Lain ler RM500. Kesian tok-tok ketua JKKK di kampung, kena gegor dengan RM50 hinggit jer, sedangkan pukang-pukang puaka yg diatas harga cerut mereka ajer dah RM50 sebatang..kah..kah..kah !

Itu belum masuk kisah bab balak, pasir dan segala macam dan bagai pukang-pukang tu punggah sampai barai lingkup 50 tahun di Perak. Nak aku baraikan ker? Sabar yeop..sabar. Tekan gear kena ler ikut step..tak leh gelojoh nanti Maya karin lari malam...wakaka..!!

(*) Tok Ketua JKKK senyum simpoi...hebat zamry ancak, kerana Bajet MendaHULUkan Rakyat, Aman Makmur Merentasi kaum.."

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |