PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

AMARAN : Rokiah ingat TGNA macam dia ! Jgn senda golongan ulamak !

Update ! 
Entah apa yang tidak kena dengan seorang blogger Umno ini. Penulis pernah juga membaca beberapa tulisannya sebelum ini, yang pada hemat penulis agak berhujah berbanding penulis blog pengampu Umno yang lain. Blogger yang dimaksudkan itu tidak lain dan tidak bukan adalah seseorang yang memakai nama gelaran Mummy Rokiah.

Dalam entri terbarunya yang bertajuk "Nik Aziz tidak berhak memberi komen sebelum beliau menonton video tersebut",Mummy Rokiah mempersoalkan tindakan Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang berasa malu mengenai penayangan secara umum video seks seorang yang dikatakan sebagai pemimpin kanan Pakatan Rakyat. Baca tulisan Mummy tersebut dibawah:



Siapa yang lebih bermoral, pelakonnya atau individu yang mendedahkannya? Nik Aziz seharusnya menonton dahulu video tersebut sebelum memberi kenyataan tentang moral seseorang pemimpin.

Risikonya jika Nik Aziz menonton dirisaukan jantung Nik Aziz tidak bersedia mengepam dengan laju dan akan mendatangkan kemudaratan kelak. Malah ada wartawan wanita yang menelan air lior geli geleman dan nak termuntah semasa dipertontonkan kepada mereka di Carcosa Seri Negara. Apapun masa akan menentukan segalanya.

Nota : Ulasan serupa turut dibuat oleh blog Umno lain termasuk Blog Sayang Umno Sampai Mati.

CATATAN PENULIS:

Berdasarkan komen-komen yang dibuat oleh para blogger Umno,amat malanglah bagi mereka yang beragama Islam,tetapi dilihat terlalu obses terhadap menyerang peribadi lawan,sehingga sanggup menolak hukum Allah ke tepi.

Kenyataan Mummy Rokiah yang menganggap Nik Aziz perlu untuk melihat sendiri video lucah terbabit seolah-olah mempersendakan golongan ulama dan orang-orang yang beragama supaya melakukan dosa kepada Allah.

Dalam perkara ini,kita semua sentiasa jelas.Baik ustaz mahupun orang biasa.Menonton video lucah itu difatwakan HARAM dalam Islam.Tidak ada seorang pun daripada mana-mana pihak yang mengatakan boleh untuk melihat sebuah video lucah.Ulasan Nik Aziz yang malu dan kecewa dalam isu tontonan video lucah bukanlah disebabkan untuk mempertahankan Anwar semata-mata seperti yang didakwa oleh mereka.

Tuan Guru bercakap atas dasar dosa pahala yang terletak pada bahu seorang individu dan pemimpin yang beragama Islam.Nik Aziz beranggapan bahawa sebagai sebuah negara majoriti umat Islam,sepatutnya tidak ada mana-mana pihak yang sanggup untuk menayangkan video seks secara terbuka!Ini seolah-olah mengajak orang mencuri secara beramai-ramai.Dan apabila para ulama seperti Nik Aziz dan Dr.Asri menegur akan perkara ini,para penulis blog Umno yang jahil (atau dalam bahasa sopannya tidak reti) dalam agama sanggup menegakkan soal moral kononnya dalam isu video seks ini.

Bagi penulis,barang ditakdirkan Allah bahawa jika benar Anwar sekalipun yang berzina dalam video tersebut,adalah HARAM hukumnya untuk mana-mana individu melihat video terbabit,apatah lagi menghebahkan perkara itu kepada umum.Ini seolah-olah berusaha membanyakkan dosa kepada diri sendiri. Bayangkan,jika seorang sahaja yang pernah melihat video tersebut,satu dosa sudah tertanggung atas bahu Rahim Tamby Chik.Dan jika sudah sampai berpuluh dan beratus yang menyaksikannya,berapa pikul dosa yang sedang dipikul Datuk T pada saat ini?

Jika benar Anwar berzina sekalipun,itu dosa beliau dengan Allah.Kita tidak boleh mengenakan Hudud ke atas Anwar memandangkan tiada empat saksi yang melihat kemungkaran tersebut.Di sinilah besarnya keadilan dalam Islam.Adil kepada sang tertuduh.Penulis bukanlah seorang ustaz untuk mengulas panjang dalam isu ini, tetapi penulis ingin menyedarkan lebih ramai orang yang telah meletakkan prinsip moral (kononnya) itu lebih tinggi daripada Islam itu sendiri.

Sehingga kerana moral kononnya,kita sanggup menunjukkan kejahilan kita sebagai umat Islam.Malah,ramai pula para pemimpin yang mengaku yang dia juga pernah menonton video tersebut.Mengapa perlu tonton? Untuk kepastian?Adakah terdapat kepastian dalam kemungkaran?Jika benar Anwar itu berdosa kerana berzina,Allahlah yang akan menghukum Anwar berdosa,bukan Si fulan bin si fulan yang menyaksikan video tersebut yang menghukum Anwar itu berzina atau tidak.

Kepada semua pihak,hentikan kegilaan ini.Baik di pihak Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional.Usah membodohkan diri dengan memohon suruhanjaya itu dan suruhanjaya ini.Kelak akan ada beribu-ribu umat Islam yang berdosa kerana melihat sebuah video lucah secara terang-terangan.Dan jika itu berlaku,doakan bahawa bala Allah itu jauh daripada kita. (sumber dipetik dari blog - kamisokongpas | O |

23 comments:

  1. Anonymous said...

    Harap rakyat bersabar...tak lama lagi pasti video ini akan di downloadkan ke you tube...so semua rakyat boleh jadi hakim....kita tahu sama ada pak syeikh al maksum anuar ibrahim buat atau tidak......tungguuuuuuuu....aku pun tak sabar nak tengok....

  2. Anonymous said...

    Susah beurusan dengan umno kerana mereka tidak berfikir secara beragama. Mereka tolak tepi kaedah yang Allah beri dalam membuat tuduhan berat.

  3. Anonymous said...

    si rokiah ni...nak katakam dia islam..mesti tahu hukum...orang macam ni nak gelar apa ye ?

  4. Anonymous said...

    Daripada komen-komen dan ulasan yang dibuat oleh puak pro-UMNO ni, jelas kita dapat menelah bahawa mereka mahu DSA dimalukan. Berhujahlah dengan apa-apa bukti dan alibi sekalipun, mereka tetap mahu kandungan video itu disiasat dan DSA akan "terkena". Kalaulah cara mereka ini digunakan oleh puak-puak PR, entahlah...!!! berpuluh-puluh tahun pun tak kan habis, agaknya...

  5. Anonymous said...

    tak pe beritahu mummy rokiah, ajak anak dara atau saudara pompuan dia p tengok. Tak salah kan nak tengok aje mummy rokiah

  6. Anonymous said...

    Mummy Rokiah bawak anak dara atau saudara pompuan tengok sama-sama dan kemudian khabarlah pada saya sape orang tu. Saya tak trgamak nak tengok walau siapa dalam video tu.

  7. Anonymous said...

    dalam politik umno tak ada agama,agama bagi mereka hanya dimasjid itu pun sekadar ibadah khusus sahaja seperti sembahyang,kalau buat kuliah tak boleh sentuh bab hudud kerana dikatakan politik sedangkan hudud itu ada dalam quran maka jadilah puak2 umno hidup dalam keadaan jahil dengan hukum ALLAHSWT. bagi mereka,mereka redha hidup dalam keadaan jahil asal dapat jadi penyokong umno.

  8. Anonymous said...

    dalam politik umno tak ada agama,agama bagi mereka hanya dimasjid itu pun sekadar ibadah khusus sahaja seperti sembahyang,kalau buat kuliah tak boleh sentuh bab hudud kerana dikatakan politik sedangkan hudud itu ada dalam quran maka jadilah puak2 umno hidup dalam keadaan jahil dengan hukum ALLAHSWT. bagi mereka,mereka redha hidup dalam keadaan jahil asal dapat jadi penyokong umno.

  9. azmie said...

    um(por)no bodo. kalu lagu tu punya logik, jabatan agama tak bleh serbu gro seblum depa jadi gro jugak. um(por)no - bodo dulu dan slamanya.
    ni namenye I,selam

  10. mummy auuuuuuuuu said...

    ini laa otak biru umngok punya blogger.....
    dah tak kenal ulmak ngan puak bangang depa sendiri....

    ulamak terasa cukup malu dgn prangai hangpa yg dok pemain orang dgn vid gila reka sendiri....

    ulamak tak akan tengok benda benda haram jadah mcm tu......
    benda benda tu padan dgn hangpa saja puak biru biru umngok.....

    jngn jgn depa 'naik syok' pulak tengok rekaan 3 T@ tongong tu........

    kah kah kah

  11. Anonymous said...

    Gila ke apa ajak TGNA tengok vedio lucah, ajak aku te pe la juga....kui..kui..kui

  12. bomosiam said...

    Salam dr dlm Gua Bkt Putus, G.Semanggoi..

    Wak Raden ! Hang habaq kat Kak Kiah tu, toksah dok sibuk dlm hal Ulama. DS Hassusani pun sependapat dgn TGNA dlm hal ni! Suruh Kak Kiah tu buat kerja yg dia tau je. Mandi, lepas tu pakai bedak, boh minyak wangi, pakai singlet... Masuk dlm bilik, dok dlm selimut..! Tunggu Abg Bomo mai...!!

    TANPA KU SEDAR, AKU TERSEBUT NAMA MU
    MENGAPAKAH, HANYA DGN TIBA-TIBA
    AKU PUN MENJADI RINDU..

    UCIINN....UCIINN....!!

  13. Anonymous said...

    Harap rakyat bersabar...tak lama lagi pasti video ini akan di downloadkan ke you tube...so semua rakyat boleh jadi hakim....kita tahu sama ada pak syeikh al maksum anuar ibrahim buat atau tidak......tungguuuuuuuu....aku pun tak sabar nak tengok....


    ** pemimpin umnoapco maksum ke?
    jangan jadi katak bawah tempurunglah

  14. Hamzah said...

    Ada dua aliran di sini 1) Aliran umnoisme. Umnoisme ni fahaman agama mereka memanglah politik suku dan agama suku..agama hanyalah berkisar kepada solat, haji, puasa, zakat dan mengucap tu saja bab bab ekonomi, politik dan sosial tu bukan agama (dulu kini dan selamanya) 2) Aliran yg berpegang kepada Islam yg syumul (Ad Din), ni Islam yang di bawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Islam yg syumul ni wajib keatas semua manusia x kira UMNO, PKR, PAS, DAP, MIC dll.(Cabarannya bagaimana nak fahamkan penganut-penganut UMNO ni...ngaji x mahu rasa macam diri dah tahu dah pandai)

  15. tamby kecik a/l tamby besar said...

    apa le punya bangang anak pak hamid ni,bapak dia tu dulu kan ke pejuang rakyat,org pas bapak dia tu,aku pernah di pos pemuda pas semasa piliharaya kecil dun bkt asahan di melaka,masa tu calon india mic r.ragavan lawan ngan ustaz minghat mahmood,aku tukang masak di pos tu dan bapak dia pernah makan masakan aku,masa tu bapak dia datang dgn org2 pas dari klang untuk bantu calon pas yg bertanding....tak sebodoh ini mummy rokiah ni...nak suruh org alim tengok video lucah pulak.....kau nak ke klu bapak kau masih hidup lagi dan kau nak suruh bapak kau tengok video lucah mcm tu....klu mcm tu kau ajak aje tok peti tok peti umno dan jamil khir tu pi tengok video lcah mcm tu...jgn lupa pulak ajak sekali 40 ulamak muda yg baru2 ni beramai2 masok umno tu...eh eh eh lupa pulak ye....ajak le masitah sama ye pi nonton video tu....ngancam gak tu kan kan kan kan....rugi arwah pak hamid dapat anak mcm kau ni ye kiah woiiiii

  16. bomosiam said...

    hamzah 5.34;

    Dari masa teman sekolah kat GuruNanak Institution, hingga grad kat UniGS.... Tak pernah laei teman dengor 'UMNOISME' ni!

    Klu benor stream tu ada 2 suku, maknanye kite kena tunggu diaorg tambah lagi satu. Baru betui ! TIGA SUKU!!!

  17. alburn said...

    Wak eh, Lama saya tak singgah ke sini,sejak hilang sekejap dulu-link pun hilang. Ha..dah kena tengok balik. Tetap mantop can dulu...
    Bab Kiah Morayan jangan layan lah..buat abih peluh jantan saja. Kiah punya barang dah lunyai lama..
    dia lapang terbang free, semua puak ameno boleh landing...hah.ha..ha..

  18. tamby kecik a/l tamby besar said...

    apa le punya bangang anak pak hamid ni,bapak dia tu dulu kan ke pejuang rakyat,org pas bapak dia tu,aku pernah di pos pemuda pas semasa piliharaya kecil dun bkt asahan di melaka,masa tu calon india mic r.ragavan lawan ngan ustaz minghat mahmood,aku tukang masak di pos tu dan bapak dia pernah makan masakan aku,masa tu bapak dia datang dgn org2 pas dari klang untuk bantu calon pas yg bertanding....tak sebodoh ini mummy rokiah ni...nak suruh org alim tengok video lucah pulak.....kau nak ke klu bapak kau masih hidup lagi dan kau nak suruh bapak kau tengok video lucah mcm tu....klu mcm tu kau ajak aje tok peti tok peti umno dan jamil khir tu pi tengok video lcah mcm tu...jgn lupa pulak ajak sekali 40 ulamak muda yg baru2 ni beramai2 masok umno tu...eh eh eh lupa pulak ye....ajak le masitah sama ye pi nonton video tu....ngancam gak tu kan kan kan kan....rugi arwah pak hamid dapat anak mcm kau ni ye kiah woiiiii

  19. bomosiam said...

    thambykecik 10.56;

    Yg ni yg teman suke ni..! Alooo.. Mr Thamby! Nak siasat sikit ni.. Cik Kiah tu.... Bole Pakai laei ke??

    " KAK KIAH ooi...! MOH LE..! DLM KPG, TAK YAH LE PAKAI HELMET! Eeee....SEXY PLAK KAK KIAH NI, DLM GELAP !!

    Jin said :" Boss! Betui ke, malam tu, Boss weilie sampai 8 tiang??"

  20. azman kamarul said...

    Dari apa yang diperhatikan dan didengar sebenarnya mereka ini hanya bermotifkan sakit hati kepada anwar ibrahim.
    Tidak perlu dinasihatkan lagi puak-puak umno ni samada dari pimpinannya hinggalah pencacai mengangkat taik dalam umno ni, mereka tak akan terima.Memang agaknya Allah mentakdirkan begitu.Hanya Allah yang memberi hidayah.Bimbang nanti makin dinasihat makin sesat pula jadinya.

  21. Anonymous said...

    Salam semua.

    Saya melihat dari kaca mata seorang Islam kerana saya bukan orang politik.

    Semasa saya bersekolah di Bukit Mertajam dulu Datuk Seri Anwar idola saya hingga saya berjaya ke menara gading. Setakat itu saja..

    Saya melihat semasa 1998 Anwar di rentap dengan rakus ramai org bersimpati dan berdoa supaya sesiapa yang menginaya beliau dibalas oleh allah. Sembahyang hajat, doa termasuk saya dilakukan oleh ulamak-ulamak untuk dapat kebenaran. Allah tunjukkan kebenarannya terhadap tingkah laku Datuk Anwar yg meragukan. Tapi kita masih tidak terima itu dan kita kata itu konspirasi UMNO.

    2008. Allah tunjukkan kepada kita Saiful buat repot di liwat Anuar. Bagi saya itulah berkat doa org -orag beriman dan sembahyang hajat kita beramai-ramai allah tunjukkan bahawa org kanannya sendiri mengadu.Kita masih kata konspirasi.Kita sembahyang hajat lagi minta allah tunjukkan kebenaran.

    Dan allah tunjukkan lagi siap dengan gambar lagi malah lebih dahsyat lagi dengan pelacur. Tanpa pertimbangan wajar kita tolak dan nafi lagi. Malang bagi kita org yang kita berpayung untuk kepentingan agama kita supaya terus subur dan berkembang agung buat kenyataan tanpa kaji dulu kesahihannya. Buatnya betullah apa nak jadi...

    Sah bagi saya yang bukan org politik kesal kerana ulamak kita apabila berpolitik lupa kepentingan agama yang perlu dipelihara. Politik jadi utama . Kerana kekuatan PAS sekarang adalah berdasarkan kekuatan Anuar. Jika Anuar tumbang PAS akan cuma disokong oleh hard corenya sahaja.


    Susah ke nak jawab. KITA AKAN TENGOK PERKEMBANGAN YG BERLAKU. JIKA IA SAH SIPOLAN ANU MAKA KITA AKAN AMBIL TINDAKAN SEWAJARNYA. JIKA BUKAN, BN DAN UMNO BOLEH BELI KAIN KAPAN UNTUK DIKAFANKAN DALAM PRU AKAN DATANG.

    Bagi saya vedio ini adalah penjelasan allah terhadap segala permintaan kita dalam sembahyang hajat di stadium, sebelum majlis ceramah dan lain lain aktiviti PAS untuk memperoleh kebenaran.Begitu juga ia adalah petunjuk alalah selepas sumpah laknat yg di buat Saiful. Jangan kita jadi fasik tidak mahu memerima apa yg allah tunjukkan kerana ia tidak bertepatan dengan kehendak dan naluri kita. Nanti kita akan jadi umat yg sesat seperti umat nabi Nuh dan Umat nabi Luth.

    Terimalah apa yang allah tunjukkan. Tak guna TGNA dan Tuan Guru Hj Hadi mempunyai pengajian agama yg tinggi dan berstatus ulamak tak boleh berpendirian terbuka dan tidak berpolitik dalam hal kecil begini sehingga boleh menyebabkan tersebam keulamakan beliau.

    Cukup-cukuplah. Biarlah UMNO saja yang menjual agamanya jangan PAS juga serupa... tak ada makna parti Islam. Keagungan agama kita hendak kemana ia.

  22. Tobat Lahum Aku Benci umno said...

    anon 12:43pm

    wah panjang lebar lu menulis bagai lebih pandai dari Dr Asri ye? Aku cuma ada satu perkatan shj yg sesuai untuk mu......

    P***MAK punya lahanat!!!!

  23. Anonymous said...

    anon 28.3 12.43

    sekiranya itu semua petunjuk dari Allah, adakah petunjuk itu di terima mengikut undang-undangnya, melibatkan empat orang saksi yang muktabar. yang di ragui sebagai petunjuk kerana datang nya bukan dari empat orang saksi sebagaimana yg di kehendaki hukum. sekiranya datangnya dari empat saksi dan di bicarakan mengikut hukum nescaya kami tidak akan mempertikaikan lagi.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |