PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - Saman jer blogger celaka ni, Dato' !

Blogger UMNO banyak duit, Tok Guru Tuan Ibrahim boleh saman beratus juta pun, depa no hal, jangan lupa masukkan sekali si denan sangkut. Sesekali kita sangkutkan dia tepi dinding mahkamah, tak salah kan...dah sangkut, jgn lupa paku dgn 'fuck' pulak. Baru real. Kenyataan bodoh tanpa akal dan penyelidikan. Memang patut disaman.

Muka blogger UMNO yang kaya raya hasil fitnah, rasanya tak akan muflis kena saman dengan Dato' Tuan Ibrahim. Bawak dan hadap mereka seperti mana reis yatim piatu saman sharpshooter. Apa salah Dato' Tuan ikut sekali sekala, jangan berlembut sangat dengan musuh musuh ni, ada masa kena pakai mulut, ada masa pakai akai sikit, kalau durjana dan degil sangat, pakai aje siku ke kepala lutut bagi kesan sikit. Terjah kasar tu tak apa. Jangan biarkan mereka bebas sangat.

Mereka sangka sebab sokong UMNO mereka rasa kebal dan hebat. buat apa saja bebas. Saman mereka sepertimana pernah dilakukan. Biar mereka rasa makan nasik jenazah. Apa salahnya mereka rasa sekali sekala. Mereka balaci, mesti UMNO tolong punya. Kalau tak sedia peguam pun, mereka sediakan lockup berhawa dingin.

Pengajaran keras perlu dilakukan sekali sekala. Untuk menyedarkan mereka bahawa mereka tak bebas dan tak kebal sangat bersama UMNO. UMNO hanya bagi upah, yang lain hang tanggung ajelah sendiri. Mana mana blogger UMNO yang rasa perasan dirinya hebat apa salahnya send jer sekali ke lockup. Boleh lah mereka eksyen  dengan banduan lain dalam lockup. Kekukuhan bukti dan juga media utusan boleh dijadikan bukti bahawa mereka adalah pereka dan tukang buat fitnah yang durjana.

Dengan 'saman', ai akan beri kesan yang bagus untuk kesihatan mereka. Ini kerana selama ini mereka bersorak sorai bersama setan kerana tiada tindakan yang dibuat oleh orang yang difitnah. Makin lama makin cacing naik kemata, apa barang makan ubat cacing, kita bakar dan pelangkung terus dengan sarang sarang dia sekali. Sesekali biar mereka rasa. Biar kali ini di Kerdau mereka yang celaka ini kita ajar dengan tali cemeti. Biar depa rasa perit, dan sakit menjengah. Bila dah turun naik court baru mereka rasa azab dan sengsara. Kali pertama mesti ramai yang akan masuk, tapi boleh tahu masuk round ke-3 ke-4, tinggal ler sekor sekor kuntang kanting kenang nasib. Ajaran berguna untuk mereka yang aku label puaka lagi durjana.(FZT)

Dengan Tok Guru aku, hangpa jangan main-main okay..Dato' Tuan itu juga pensyarah aku dulu masa di ITM Sri Manjung. Tercalar hati dia, sama macam korang sentuh jiwa aku, marah dia, tak pasal ada yang kena 'bakar' nanti...Dato' Tuan, saman jer puak-puak celaka ni. Saman ratus juta. Menang kes, kita bangunkan kompleks PAS Kerdau atas tanah 5 ekar tu. Puas hati aku..!



TERKINI DI N.28 KERDAU
10.30 AM : UMNO bermain api lagi, suara perkauman terus ditiup, kerja kerja celaka terus dimainkan, tuduhan tok guru tuan ibrahim beli tanah felda terus dimainkan. kalau beli apa salahnya. salah ke membeli, ada duit boleh beli tak ada duit duduk diam diam dalam guni. 

Pilihanraya sarawak dah bermain main dalam minda, nak pergi atau tak, duit banyak lagi ler kena pakai kalau pergi, tak ada kerja main main, nak test market ke nak test pengaruh, sarawak ada potensi untuk menang, apa salahnya datang berkampung, tapi aku tak pernah pergi lagi semasa pilihanraya, hari biasa tu lain cerita, tengok kepada keupayaan ekonomi, aku seru juga kepada semau sahabat kalau kukuh dan mampu hidup 10 hari pergilah lagi membantu pas disana. 

agi idup agi ngelaban, ngap sayot. cerita suka duka di prk kerdau akan terus dibawa mati. kenangan bersama pertugas pertugas negeri lain tetap kekal abadi, bukan setakat makan asap fru, dijijak atas belakang, minum air berasid, hanya sejam dua bukan lambang perjuang sejati lagi, itu ezam mat nor punya agenda. aku ingat satu je kata kata ezam yang lekat dalam kepala otak aku, mana ada manusia yang masuk umno bukan kerana wang.

peti undi desa murni terus hangat, kedua dua pihak terus melaungkan slogan masing masing, blogger pun ramai disini, siap dengan kelengkapan, aku jugak pakai technology lama, ipad canggih menanti tapi disini haram nak jalan, hanya okay kalau pakai galaxy atau senang pakai dengan blackberry, pasti ada line, update slow disini sebab kurang mesra sangat dengan orang orang maya. 

Meriah penuh peti undi desa murni dengan taliban dari terengganu. aku salah seorang darinya, aku dah letih sangat, semalam dah endurance, lom lelap seminit dua, cuma tidur selepas magrib di balik pokok kelapa sawit, kalau tidur dalam markas mesti tak lena ada je yang datang bertali arus, cari tempat sunyi bertemankan ubat nyamuk nature punya. serai wangi. 

habis nak buat apa lagi, rasuah dah tak diiktiraf rasuah lagi. semua boleh asal itu semua, umno. kalu sini dah begitu, di sarawak lagi hebat, raja taib bertakhta. mesti lagi banyak hamper pembasmi kemiskinan akan diberikan. nak kata rasuah macamana ? 

Dibuatnya tiba-tiba semua penduduk kerdau tiba-tiba jadi kaya sekelip mata macam iklan raya tv3 yang kena boikot tahun lepas tu, sap nak jawab? Tapi boleh ker basmi kemiskinan dengan sekotak makanan cap kajol ? umno jer percaya..pasal dah bangang sangat.(fzt)

2 comments:

  1. Anonymous said...

    saman dato..aku sokong saman!!kasi ajar puak-puak haram jadah ni.saman beratus juta.

  2. Anonymous said...

    Buat apa saman kalau pas tak percaya pada proses perundangan negara.....lagi pun dato...kalau dato kata bagi pinjam duit kat peneroka felda tu...awat tanah tu perlu ditukar nama kpd nama isteri dato....atas nama tolong...jadi sebagai pemimpin pas...pemimpin takyat nak tolong rakyat ...so nama tanah tu tak yah tukar kpd nama isteri dato laaaaa....simple calculation mcm ni pun org pas tak leh fikir....kalau dato ikhlas nak tolong mamat tu...dato bagi duit kat dia jer ...nama tanah tetap nama dia....dalam kes ini...nama tanah dimintak tukar ke nama isteri dato alahaiiii ....itu namanya mengambil kesempatan atas kesusahan org lain....pendek kata tanah digadai pd org berduit mcm dato laaaaaa.....tolong jawap isu pokok nama tanah ditukar ke nama isteri dato?.?.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |