PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Gerakkan BERSIH 3.0 mulai sekarang ! - Lagi didesak, lagi macam sial !!

Yang PANAS di Malaysia ! Baca di bawah :

Hukuman BUANG NEGARA bagi mereka yang bertanggungjawab! Takde masa nak dengar sesiapa menyalahkan sistem atau kerani yang update data. Gua dah takde masa!

Desak dan terus mendesak untuk suatu penubuhan Suruhanjaya Diraja. Sesiapa yang mengatakan TIDAK pada Suruhanjaya DiRaja akan dianggap petualang negara dan akan diperangi.

Ini bukan perihal politik...Ini hal Negara! Ini hal Maruah! Ini hal paling asas iaitu kewarganegaraan! Ia terlalu mudah dari JUS SOLI!

Barulah gua merasakan bahawa BERSIH 3.0 sudah jatuh wajib dan vital!

kemaskini: Gua ingat sorang, rupanya ramai.


"Kira-kira jam 2.30, iaitu sebelum mengisi borang bantahan senarai Rang Daftar Pemilih, pegawai SPR mengesahkan kesemua senarai 52 orang itu adalah warganegara melalui sistem semakan JPN.


"Petugas PAS cuba mengesahkan semula dan ternyata semua nama tersebut telah bertukar menjadi warganegara hanya selepas berberapa jam," ceritanya.Lebih pelik katanya, bagaimana semua 52 nama itu boleh terlepas masuk dalam rang daftar pemilih sedangkan semuanya berstatus penduduk tetap atau soalnya, apakah ada suatu komplot antara SPR dan JPN dalam usaha memenangkan parti Umno BN.(sumber di SINI)


Takkan nak diam? Ini bukan hal politik! (sumber - Harimau Menaip)



Yang Panas di MEKAH, Baca di bawah :



Jazirah Arab pada bulan Ramadhan tahun ini mungkin akan menjadi sesuatu yang sangat luar biasa. Ini kerana muslim yang berpuasa selama Ramadhan tahun ini akan mengalami hari puasa terpanjang dalam tempoh 26 tahun terakhir.

"Hari pertama Ramadhan akan menjadi hari terpanjang bagi umat islam di sana karena harus berpuasa selama 14 jam dan 50 menit," kata Ashraf Nourul Haq Ashraf. Kata beliau lagi, muslim akan berpuasa dengan durasi terpanjang selama Ramadan ini, dalam 26 tahun terakhir.

Hingga durasi minimum berpuasa selama bulan Ramadan ini akan berlangsung selama 14 jam. Selama beberapa hari pertama, puasa akan berlangsung sekitar 14 jam 50 menit, sedangkan beberapa hari terakhir bulan Ramadhan durasi berkurang menjadi sekitar 14 jam.

10 hari pertama bulan Ramadhan akan durasi puasa turun secara bertahap dari 14 jam 50 menit sampai 14 jam 28 menit.

Ashraf menganjurkan semua orang yang berpuasa selama bulan Ramadhan untuk menghindari sinar matahari langsung dan mengambil tindakan pencegahan.

Ramadhan ini juga akan menjadi salah satu bulan terpanas musim panas ini. Menurut kantor cuaca, suhu sepanjang bulan ini di arab akan berkisar antara 40 dan 45 derajat Celcius. (sa/gulfnews)

2 comments:

  1. Tasmak Hirang said...

    Matlamat menghalalkan cara!!! UMNO-BN akan berbuat apa sahaja asalkan menang dalam pilihanraya. Bagi mereka, KUASA adalah segala-galanya. Oleh sebab itu, semua rakyat perlu diberi kesedaran tentang isu ini kerana ia melibatkan KESELAMATAN negara.

  2. serenity9260 said...

    diorang da xtakot pape da,nk wat cmne

    1.Adik Mark Zuckerberg Keluar Dari Syarikat Facebook
    2.Robot Yang Boleh Berfikir Dan Berdikari(Video)
    3.Bahagian Yang Tak Sepatutnya Didemamkan Oleh Angry Birds!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |