PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Aku nak kata kat hang, " hang ini melayu tak sedar dek huntong !! "

" melayu memang tak mau sedar diri ! Pi toleh laa skett 40 tahun dulu...dimana melayu ketika tu bro, rata-rata kalo di Krian ni..berlumoih laki bini anak beranak main lumpor bendang berbulan-bulan, hidup kaih pagi makan pagi..kaih petang makan malam...rumah pun tak macam rumah...nasib baik ada FELDA..! hang pi tengok kat Felda apa jadi dengan melayu ? Rumah depa rata-rata dah jadi banglo belaka...banding sama dengan kawan2 depa kat kampung sekarang..macam langit dan bumi ! Itulah nikmat berkerajaan-kan UMNO ! 

Ini tak...hang dengan geng hang tak habih-habih kutuk UMNO dan kerajaan...hangpa ni memang jenih rakyat dan melayu yang tak mau bersyukur...! Kalo dah benci sangat dengan UMNO dan kerajaan..aku mintak hangpa ramai-ramai pi negara lain..hang memang celaka sama macam Anuar Ibrahim dan Haji Hadi tuh..ptuihhhh !! " - dialog power sang saka melayu berdarah Umno lewat 3 hari lalu di kunjunganku ke  rumah terbuka orang UMNO, tak pasai-psai dia bantai aku directly bila dia tau depan dia ketika itu adalah aku - blogger albanjari. 

Nak tahu apa pulak aku bantai dia...tunggu sat...kejap lagi aku tulis di sini ! 


" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

2 comments:

  1. Anonymous said...

    awat rumash depa di felda tu umno ke yang buat

  2. Anonymous said...

    rumah tokwan aku kat titi serong lebih besaq dari rumah kat felda besaut. anjung jer leh main fotsal. mana pi rumah banglo. yg rumah banglo tu geng kaki songlap. tu yg mampu buat tu.

    Bang Raden. sapa mamat yg bengap sgt tu? cakap mcm org gila jer.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |