PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(3) Eksklusif Bob Lokman - sebelum dollah 'halau', baik aku blah dulu..!

Sejak keluarnya bob lokman dari program RL 2011, tidak sedikit yang terkejut dan bungkam kata-kata. Memang ramai peminatnya sedih dan kecewa. Sedih kerana tidak upaya lagi melihat dan mendengar komen-komen dan jenakanya di tv khususnya di rancangan RL. Kecewa kerana bob lokman mengambil langkah menyertai PAS. Seperti kata Afdlin Shauki, 
"sebenarnya gua sedih yang bob lokman pun meninggalkan raja lawak...Gua rasa kehilangan dua kawan baik gua... Bila bob blah dan sebegitu mudah gimmik pemergiannya, dan macam tak ada apa apa penghormatan atau penghargaan dibuat...Gua rasa tak best..langsung ! " 
Benar kata dia, sebelum ini Din Baramboi (arwah) pergi meninggalkan RL. Dan kini Bob pula. Namun pemergian bob terisi bersama misi dan visi perjuangan untuk agama dan islam.



Dari apa yang dketahui, selesai saja kata-kata 'akhir' beliau dalam program RL itu, situasinya, " saya ada kat luar studio masa abg bob lokman kuar..terkejut sangat..apasal dia start kete dan terus blah..sebab time tu seat penuh, kami takleh masuk studio..tengok ulangan kat astro baru tahu..sedih sangat saya lihat muka abg bob lokman time dia keluar tu..". 

NEKAD ! Itulah hebatnya Bob Lokman. Bob Lokman sudah tinggalkan dunia lawak dan beliau pergi ke 'dunia' yang sebenarnya..memang betul cakap bro afdlin, astro tak patut suruh dia blah macam tu saja. Patut bagi ler penghargaan yang selayaknya untuk beliau.

 Bagi penulis, tak salah Bob Lokman diberikan penghormatan selayaknya yang harus beliau terima. Tapi seperti kata bob, "tak nampak dollah dah roll tangan tu, dollah dah suruh kluar dah tu..". Sedih plak aku malam ni.  Sudah menjadi resam di dunia ni agaknya, bila kita dah pergi dan tak kembali lagi baru diorang nak bukak mata dengan pengorbanan yang kita dah buat. Apapun dibawah dengarkan dan hayati, betapa bob lokman yang aku jumpa dan sempat berbual-bual bersama beliau di Kerdau, bukan cokia-cokia punya orang. Aura dan pengikutnya buleh bikin UMNO bisa bungkus..! 



2 comments:

  1. Fooart said...

    Alhamdulillah Saudara Bob Lokman. Saudara tidak akan pernah keseorangan. Saudara punya Allah SWT.

  2. Pak Oncu said...

    salam tuan blog,,, kapan pulak aflin shauki nak ikut jejaj bob lokman?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |