PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Dah tak mau datang,nak cakap macam-macam,lu apahal MSO ?

Bangsat UMNO menjajah peneroka Felda. Setiap rumah mesti pasang bendera dacing. Nama peneroka yang dicetak, mesti berwarna biru dan dilekatkan lambang dacing setiap rumah. 

Mati-mati aku ingat banglo dan rumah besar-besar di Felda Jengka 23, 22 ni hasil usaha dan payah jerih peneroka menjadi peneroka selama 30 tahun. Sudahnya bila aku counter semula isu, rumah tu dibina dengan HUTANG BANK. Berpuluh dan beratus ribu. 

Aku jua akui memang sukar nak tembus bangsat UMNO di Felda, fixed deposit BN nampaknya kukuh. Tapi jangan fikir yang kukuh itu tidak retak dan tumbang menyembah bumi ! Dalam dok panas layan suhu melampau di Kerdau ada pulak mangkuk hayun sesedap rasa menulis sambil kangkang bangku di rumah. Hang ingat  PAS lawan UMNO di Kerdau atau Merlimau, main-main ker? Kalau main-main, sudah lama Dato' Tuan, Pengarah PRK Kerdau ni pukui 10 malam dah tidoq lena. Itu betul cara lawan main-main. Tapi ada siapa yang tahu dia tidur pukul berapa ? Kadang langsung tak tidur. Aku tahu laa..pasal aku di Kerdau. 

PAS bertanding di PRK ini sebab nak menang. Bukan main-main ! Kalau ada orang PAS, pemimpin ke penyokong kata PAS bertanding nak uji saja atau saja nak test, aku boleh test kepala dia orang dengan lutut. Apa ker gila, habiskan duit hanya untuk test. Kalau nak test aku leh test kepala mereka. Bangang punya orang. Saiko sungguh. Kalau tak mau datang, diam-diam sudah.  Kau ingat kami dok sini saja-saja, goyang telor ? atau lu ingat  PRK ini macam nak test pelacur mana yang syiokk main? Kepala butohhh...!

Kalau otak makan maggi tak apalah, boleh dimaafkan sebab otak makan meggi memang bangang. Sejak bila PAS masuk bertanding prk hanya untuk menguji pengaruh. Ada yang kata pemimpin PAS, cakap ada yang galak nak sangat bertanding untuk mendirikan bangsal markas. Kalau beginilah perangai pemimpin PAS, kalaulah ada....aku tunjal-tunjal dahi mereka dengan tapak kaki. PAS datang ke Kerdau adalah untuk menang dan mengakhiri penjajahan UMNO disini.

PAS mesti menang, segala jentera PAS berkampung dari awal sampai ke akhir. Datang bukan untuk bergelek dengan daud kilau, kalau nak bergelek pi kat belah sana. Petugas dah berkubang disini, dibawah cuaca terik matahari  dan yang pasti PAS hendak menang. Jika segala usaha sudah dilakukan kita berserah kepada Allah.

Perjuangan PAS sudah lama dan terus survival walaupun ada naik dan turun. Yang tak turun tu orang gila saje. UMNO pun ada naik turun walaupun mendapat bantuan beribu ribu jin. Kesan sampingan adalah jugak kepada PAS, ramai ahli PAS yang gugur sebelum waktu. Gugur jadi UMNO sebelum masak betul, cuma bimbang diakhir kalam, belot hingga hidup terus durjana. Semoga PAS terus berjuang dan beristiqomah. Pi mampus ler sama yang suka mencerca dan mencaci PAS. (FZT)



10 comments:

  1. Anonymous said...

    terbaik dari kerdau ...

  2. Putra IJ80 said...

    Quote"test pelacur mana yang syiokk main? Kepala butohhh...!"unquote.

    Kata lah,ucapkan lah,luahkan lah sepuas puas nya.

    Arwah Tuan Guru Haji Saman Kati ada kata dalam masa mengajar kitab nya.

    Anjing klau di kejar dia lari, tapi kalau dah tersepit dia lawan.

    Ini kita manusia"Ada hati dan perasaan".

    Lawan! demi mengegakan kebenaran.

    Tahniah Wak.

  3. Anonymous said...

    Wah...marah betul wak...sabar wak!!!!
    pape pun mmg betulkata wak...tp gua terasa jagak wak pasal gua x smpai lg kat kerdau ngan merlimau...

  4. nightcaller said...

    Sudah masuk gelanggang,
    namun undur tidak sekali...
    teruskan perjuangan...
    yang dekat bermandi peluh, yang jauh membekalkan doa...

    kalah... tu dah biasa dalam PAS.
    menang... baru BN tahu langit tinggi rendah...

    salam perjuangan...

  5. Anonymous said...

    Bodohnya pas bertanding bila dah tahu kalah...ukur lah underwear dgn saiz kote lu bro....lihat BN pun sanggup tak letak calon di padan serai kedah sebab tahu buang masa jer...jimat duit ....pas sejak jadi unta kaldai DAP dan mangsa liwat PKR...pas semakin bangang dan bahalol dalalm politik....

  6. Anonymous said...

    Lagi bodoh anon 10.21pm
    Ini mesti kantoi SRP/PMR punya jenis otak,
    Bertanding bermaksud menyuburkan demokrasi. Kalau BN menang tahniah dan kalau pas yg menang juga tahniah.
    Itu lah namanya demokrasi berparlimen. Entahlah faham ke tidak anon diatas nih apa maksud yg ditulis ni. Kalah menang adat la...
    oleh
    lu cap ayam

  7. Anonymous said...

    peduli apa underwear tak sama saiz kote , susah2 tak yah pakai underwear , lawan tetap lawan bro , kalah menang blakang cerita , rakyat kena terus disedarkan , kalau surrender gitu lagi la najib syok , sudah sudahlah dok kata pkr dan dap , mca mic berganda jahatnya dan umno bapak jahatnya , wak , yg tak bekerja tapi sedap nak bercakap lu bantai cukup2

  8. Anda Sendiri Fikir said...

    Inilah bangsat umno celaka buat anom 10.21 hasil tarbiah umno celaka maka celakalah jadinya. Gua bukan PAS bukan PKR tapi gua bukan pengecut macam sianon celaka nih. Pasal tak ada teloqlah pakai anon-anon..... cibai lu umno celaka.

  9. Pak Oncu said...

    Bro,,, MSO is pain on the asshole,,,, lu jgn layan si mangkok jamban yg penuh dgn sikap mengambil kesempatan itu,,,, semoga lu akan memdapat kehebatan dan kekuatan untuk membebas kan malaysia dari cengkaman kezaliman ,,

  10. Anonymous said...

    anon 1021::
    gua rasa lu ni bebal sgt...baik jadi lembu jer x yah undi n prk...dah nama demokrasi kena masuk bertanding...ni mesti otak cacat coz mungkin makan tahi masa kecik dulu org lain makn susu...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |