PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI : RON naik, tunggu carutan berapi rakyat !


Harga minyak RON atau diesel pasti akan naik. Tak esok lusa. Jangan ler najid dengan mael pecker nak tipu rakyat Malaysia. 

Tiada alasan lagi bisa diucapkan untuk menaikkan harga barang sekarang. Percayalah, bahawa harga barang yang bakal naik, setelah kenaikan harga RON akan lebih mencekik dan bisa memutuskan halkum rakyat. 

Harga RON naik lagi..itu PASti ! Dan yang pasti rakyat akan diautakan lagi. PAStu, insflasi juga akan ikut mencanak naik. Baik diatas, mahupun dibawah habis..ditipu oleh UMNO bangang.

Nampaknya rakyat masih belum bangkit lagi sebenarnya. Masih terus bersabar! Walaupun blogger upahan UMNO kata sokongan kepada UMNO sudah mulai pulih. Pulih kepala hotak lu ! Pulih dengan bohong dan tipu, untuk sogok sokongan yang palsu menyebabkan mereka merasakan mereka terlampau kuat sekarang.

Kalau depa ingat dah kuat, maka bermakna pilihanraya Sarawak dan Semenanjung akan bercantum. Tapi langsung tak berani. Pasai apa? Sarawak tu, fixed Deposit bagi UMNO/BN. Jika berjalan PRU13 dan Sarawak serentak, BN akan hilang fokus. Tu pasal bikin asing-asing. Faham ker?

Banyak lagi skim-skim untuk rakyat akan dilemparkan, walaupun semua itu tak berjalan seperti perancangan kerana ekonomi Malaysia sudah makin mampus. Wang sudah tiada dalam kantung. Pelbagai aset negara juga sudah dilupuskan tanpa pengetahuan umum. Kecairan wang terlampau laju mengikut nafsu bangang pemimpin negara.



Imbau semula yang berlaku di Kerdau, diberitakan duit memang dah tak berapa nak ada, tu pasal  la.. Daud Kilau terpaksa kena gelek kuat-kuat, sampai sakit pinggang orang tua tu. Pasai apa? Pasai No Money No UMNO. Ada faham machaa...!


Sudahnya, blogger UMNO pun gaduh sesama sendiri, dah duit upah tak dapat? Mau tak sasau..? - fzt

3 comments:

  1. Anonymous said...

    Ron 97 yang naik bukannya RON95?
    Korang yang pakai kenderaan mewah dan guna RON97 nak subsidi juga?

  2. Anonymous said...

    mana tak panas miang,kerja kat lcct air asia kerja kontrak kerana umur dah meningkat gaji tak pernah ada kenaikan.harga petrol naik rumah nak bayar api air nak bayar anak membesar dan sara hidup menghimpit dengan kenaikan harga barang melambong naik tanpa kesudahan.rumah sempit nak kahwinkan anak terpaksa tempah dewan[dewan paling cokiaq],dewan pulak paksa kita ambik keterer dia,harga pulak paling murah rm14.50 sekepala belum masuk hantaran belanja serta dulang seiringan denganya,mau aja suroh anak pi nikah kat siam,lagi murah takut pulak bakal bisan marah.kemampuan yang ada ialah tawakkal berserah pada allahswt"ya allah hapuskanlah kezaliman,penganiayaan yang tidak tertanggong oleh kami yang engkau lagi maha mengetahui,kesiankanlah kami ya allah, tiada upaya kami melawan kezaliman serta penganiayaan ini melainkan engkau ya allah!!tempat kami memohon pertolongan dan berlindong.ya allah!! makbulkanlah doa kami,hamba yang kerdil ini".amin.

  3. mamat said...

    salam,
    Kenaikan harga barangan lain tidak bergantung pada RON 95 atau RON 97. Yang pastinya harga minyak adalah berkadar terus dengan harga barangan.
    Y=mx + c, oleh itu tak timbul soal kereta mewah atau tidak, main point adalah harga minyak akan naik! Bersedialah untuk menghadapi kenaikan harga barang, dan seperti biasa kerajaan akan pantau peniaga2 supaya tak menaikkan harga barang, sebab yang bersalh jika ada kenaikan barang, adalah peniaga bukannya kerajaan,kerajaan cuma tugasnya menaikan harga minyak dan peniaga pula tugasnya untuk menerima cacian dan makian,sebab kita adalah satu malaysia,mrilah kita ubah cara hidup,sahutlah cabaran kerajaan yang kita cintai ini. Hidup Sabri, hidup BN!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |