PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(HOT) Blogger 'tonggong' umnuuu..yang cibai !!

Agak keterlaluan tulisan blogger pemfitnah umnuuu.., "Alahai Si Luncai" pagi ini. Tidak salah menghentam akan perkara yang benar salah dan serong. Tetapi untuk menyalahkan titi serong kerana titinya tidak lurus-lurus walaupun sudah 50 tahun umnuu memerintah, itu umpama meludah ke muka sendiri. Faham ker kiasan wak ni ? Kalau tak faham, memang betul sangat blogger2 umnuu ni benak hati..pasal banyak sangat tengok filem porno gomo.

Merujuk kata di SINI, Khalil Idham Lim (YB Titi Serong) tutup opis, hoi..lu dah periksa betul2 ker bahawa pejabat DUN itu telah ditutup? Jika nak kata blogger umnuu ni buduh, macam tak adil, tapi nampak macam buduh saja. Seb baik aku tak maki lu !!

Opis YB Adun Titi Serong sekarang berada di Taman Kerian Permai. Malah opis YB sangat dekat dengan port-port geng umnuu berkompol tiap malam, ironiknya pejabat baru YB Adun itu pula betul-betul terletak di hadapan tadika 'permata' rosmah. Tak kan tak nampak ? Atau buat-buat tak mau nampak ? Kera hangpa semua hantar anak hangpa pi PASTI ? 

Sejak berpindah ke lokasi baru dari Taman Wawasan Jaya ke bangunan baru di Taman Kerian Permai bulan Ogos lalu memang diakui bahawa tiada papantanda dinaikkan di tempat baru. Hanya papan tanda kecil pejabat Adun dilekatkan di pintu utama pejabat. Mengapa ?

Lagi nak tanya ke bahlul ! Tak pa aku jawabkan. Kos membina papantanda baru (ini kerana papantanda lama sudah begitu usang) adalah sekitar 2-3 ribu. Bagi umnuuu..duit sebanyak itu apalah sangat, celah kangkang jer...tapi bagi YB Pakatan Rakyat wang sebanyak itu sangat besar nilainya, dengan peruntukan yang sangat terhad, beberapa aktiviti masyarakat, surau dan masjid nak kena lihat juga dan kos itu dilihat sangat efisyen jika diberikan kepada rakyat yang memerlukan. Itu pasal cadangan untuk menaikan papan tanda besar pejabat ADUN ditangguhkan, lebih-lebih lagi PRU13 semakin hampir. Gila ka apa, nak buang duit 2-3 ribu semata-mata untuk tempah papan tanda besar tapi hanya digunakan kurang dari 6 bulan. Itu dah kira membazir. membazir itu kerja umnuu..kerja syaitan.., faham ker?

Seronok sungguh hang tulis kata Khalil giat menipu di Kuala Kangsar. hang tak sedar ker, hang dok tipu pembaca hang dengan tulisan tipu dan bohong hang ni ? Jika dia nak bertanding di Kuala Kangsar pun apa nak kisah, itu sudah bagus..dari Adun tanding Parlimen. kenapa ? Rasa goyang ker jika benar khalil tanding parlimen di KK tu ? Pada aku, solid, memang goyang pun dah umnuu di KK tu..pasal undi cina, melayu dan india makin solid utk khalil ! Apa jadi dengan ketua wanita MCA KK bro ? Dengar kisah, depa dah kambus awal-awal jentera depa untuk beri sokongan full kepada Pakatan Rakyat.

Cukup aku tulis banyak tu. Jika ada yg tak kena lagi dgn tulisan hang, aku tibai lagi naa...tibai sampai nguyup..! Asal tak naik papantanda besar pejabat Adun Pakatan Rakyat, hangpa borong kata opis YB dah tutup.., yang kes kat bawah ni hangpa nak kata apa pulak ?



Tadika permata rosmah di Taman Kerian Permai, Parit Buntar sudah hampir setahun beroperasi namun papan tanda masih tidak kelihatan....lampu hanya suluh dinding kosong, mana pergi bajet rm 111 juta sehingga papan tandapun belum siap-siap sampai sekarang ? wakaka.....!!

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |