PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(10) N.05 Tenang : Hebatnya hujah 'ustaz' kote kulop !

Jika di Hulu Selangor dahulu, ada Encik "Kamal", namun tidak kalah di Tenang, kerna disitu juga ada ustaz kote 'kulop' gara-gara klip video 'blue' sebelumnya telah  bercakap atas kapasiti agama yang dia tak faham2 biarpun sudah 50 tahun UMNO dok mengajarnya 'alif' ba taa..tapi, yang dia kenal hanya 'alif'nya yg kontot kulop didalam seluarnya itu saja. Ustaz kote kulop berkata, 

“ Normala tidak akan datang ke kuil ini, dia tidak akan berjabat tangan dengan orang ramai. Saya telah menerima aduan tentang perkara ini, Dia seperti isteri Anwar Ibrahim.. Dia memakai sarung tangan jika hendak berjabat tangan, jika anda semua boleh menerima nilai-nilai Islam sebegini, teruskan dan undilah PAS.”

Chua Soi Lek said @ Malaysiakini..

“Normala will not come here to a Chinese temple, she doesn't even shake hands with the people. I have received complaints about this. She is like Anwar Ibrahim's wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accept this kind of Islamic value, go ahead and vote for PAS,"




MCA president Dr Chua Soi Lek again adopted his party's usualmodus operandi in warning the Chinese community about PAS' Islamic state agenda ahead of the Tenang polls.


Laporan terkini dari team FZT di Tenang, HARI INI :

sekarang siapa saja boleh jadi calon, zulkulim pun boleh jadi calon kalau boleh menipu dan bercerita tentang kehebatan azan. aku baru sedar bahawa di johor golongan bangsawan dan juga anak beranak saja yang layak untuk beraja dan bertakhta disini. umno labis memberontak sekarang, cuma kecil kecilan takut nak bangun buat refomasi nanti dkatakan pro nuar berahim.

Aku jumpa orang umno labis, kalau bercerita dengan dia tentang umno, mesti dia cakap umno adalah parti terbaik, tapi yang aku tak tahan, bila dengan dia yang punya akal pendek dan cetek kata,
tak apalah dia umno mesti mempertahankan umno sampai lubang kubur. Dan aku baru pelajari falsafah baru dari pakcik umno ini,

"..tak apa nak, barang mahal asal barang ada, ni barang tak ada kalau murah pun nak beli kat mana, tengok minyak duit ada harga kekal tapi barang tak ada. kalau barang mahal pun ada, jadi jangan fikirkan sangat soal harga barang naik, asal ada boleh guna dah ok.."

Ooo rupanya begitu mentaliti orang umno rupanya, aku baru faham kenapa orang Umno tak marah Upasal kenaikan harga barang, modal kempen pembangkang rupanya tak berguna, orang umno tak marah dengan kenaikan barang asalkan ada je.

(*) Kah...kah...kah ! Umno, hebat penyokong Umno..yesterday, now and forever terus kena 'kencing'.

1 comments:

  1. pokku(putrajaya) said...

    kalu itu barang naik(BN)...itu BN batang naik jugaklah...payoh kalu jenih hok totok di wak...perabih air liur jah cakap dengan diaorang!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |