PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bangang Umno kian menjadi-jadi selepas muktamar PAS !

Umno bilang PAS akan jadi parti sekular macam Umno. Bangangnya Umno ! Tidak mungkin akan berlaku demikian kerana PAS ada Majlis Syura yang dipimpin oleh ulama' kepada parti tetapi Umno hanya ada Majlis Tertinggi yang dipimpin oleh penyangak..! Beza tu..!

" dan PAS tidak seperti Umno, kerana PAS martabatkan golongan ulama' di puncak paling atas dalam PAS melalui wujudnya Majlis Syura Ulama yang mengawasi dan memelihara Perlembagaan, dasar dan hukum PAS dipelihara dalam kegiatan , gerakan dalam pentadbiran PAS., "



Gandingan hebat kepimpinan baru Pas yang terdiri daripada Timbalan Presiden Pas Mat Sabu dan Naib-naib presiden seperti Husam Musa , Mahfuz Omar dan Sallehuddin Ayub dengan pantas menepis segala tuduhan jahat Umno yang kata Pas kini tidak lagi mempertahankan kepimpinan ulama.

Sibuk sangat Umno dengan kepimpinan ulama dalam Pas hingga ulama dalam Umno telah disejuk bekukan .Umno sebenarnya bimbang dengan singa-singa Pas di atas yang bisa buat Umno tak tidur lena mandi pun tak rasa basah .

Gandingan mantap Mat Sabu dan Husam serta rakan-rakannya yang lain telah merubah senario politik negara dan memeranjatkan Umno dengan tindakan perwakilan memilih mereka sebagai harapan di saf hadapan untuk 'berperang' melawan Umno-Bn.Gandingan Mat Sabu dan Husam jadi 'think tank' kepada Pas .Umno kecewa kerana agenda mereka untuk memeluk Pas gagal dengan kehadiran singa-singa Pas yang tidak mudah dijual beli ini.

Pas tidak seperti Umno ..Pas martabatkan golongan yang dikatakan ulama berada di puncak paling atas dalam Pas melalui wujudnya Majlis Syura Ulama yang mengawasi dan memelihara Perlembagaan, dasar dan hukum Pas dipelihara dalam kegiatan , gerakan dalam pentadbiran Pas.

Kepada ahli-ahli Pas yang rasa sikit kecewa kerana calon pilihan mereka kalah ingatlah semua ahli Pas redha dengan pemilihan 2009 jadi u all semua juga kena redha dengan pemilihan 2011!Buat kerja parti bukan kerana pemimpin tapi kerana perjuangan Islam yang dibawa Pas.Pemimpin tak kira batang tubuh sapa pun akan lenyap satu hari nanti .(sumber)

4 comments:

  1. opisboi said...

    banggang Umno kian menjadi-jadi selepas muktamar PAS hingga babi pon jadi gila!

  2. Anonymous said...

    PAS ganti UMNO....kita tukar nama pas kpd Parti Sekular ( PAS)...elok benar tu...sinonim....atau parti kapitalist Semalaysia...PAS....atau Parti Anwar Sundal(PAS)...kerjasama pas dan majusi DAP dan PKR mewujudkan pakatan haram PR akan terus dikenang umat ....selamat maju jaya

  3. lulu said...

    ye ke semua ahli PAS redha dgn pemilihan 2009? kalau redha kenapa fitnah-fitnah celaka mengaitkan pimpinan pada masa itu dengan umno terus berlegar-legar di blog yang kononnya ahli PAS?

    bila puak diorang menang pemilihan kali ini, pandai pula nak suruh redha.

    jangan risau saya masih bersama berbaiah kepada kepimpinan baru dalam PAS. cuma terkilan dengan sebahagian blog yang sangat jahat memfitnah kepimpinan PAS yang lama.

  4. pokku(putrajaya) said...

    Toksoh dok baloh samo2 kita lah boh...PRU13 dah dekat ni...musuh kita b-end boh...wakpo nak selisih faham dalam hal ni...fikir boh, hok menangkan PAS bukan puok2 atasan PAS shj boh, kalu takdok rakyat hok bawah2 ni...PAS xkan buleh dok setakat membanggakan skrg ni...tok payoh dok baloh boh...Takbirrrr!ambo tetap bersama PAS!Allahuakhbar...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |