PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - 'kemboja' haram jadah ?

Patut bersepah. 50 orang sehari ? Itu yang YB @ Ketua Dewan Muslimat dapat. Yang tak dapat..mau ratus-ratus masuk ker apa? Cis..! Patut la kemboja sekarang bersepah-sepah kat tempat aku. Cuci kereta, pekerja kemboja. Kontrak bikin rumah, orang kemboja. Jual gam tikus, orang kemboja. Jual aiskrim, kemboja. Yang jual kain, tu memang dah spesis depa. Takpa jika mereka memang dah jadi warganegara. Tapi yang haram jadah makin banyak tu pasal apa?

Aku bukan tak tahu, tiap2 malam mesti ada van 'hantu' bawa masuk kemboja ke tempat aku ni. Kemboja yang masuk cara haram. Tapi susah nak tangkap, pasal kaum depa pun ramai duduk sini. Bila tanya mai mana? macam cakap dengan tiang, tak berjawab..pasal apa..tak faham cakap melayu, sudahnya ooo...tu budak kemboja bro !

Memang yang 'pakai' kemboja ni..kalo meniaga untung boleh lipat. Pasal bagi gaji murah pun takpa. Melata kemboja dimana-mana. Tapi sapa yang melindungi depa? Itu yang nak kena kita tahu.

Esok kalau ada pengundi hantu bawa i/c orang mati, pastikan cakap dia tu cakap apa! kalau cakap kemboja..sah depa ni diangkut untuk dijadikan pengundi hantu untuk parti sekular tu. Najib kan tengah takut sekarang. Bukan takut sikit-sikit bro !

Sehingga kini aku memang prejudis dengan orang 'kemboja' ini. Kerana aku pernah bergaul dan berkawan dgn mereka, aku tahu politik depa macamana. 110% politik depa sokong umno kerana gedebe dalam umno banyak yang bela dan jaga mereka. Aku tak marah depa nak sokong sapa..tapi jangan bikin hantu, jika yang masuk cara 'haram' tiba-tiba pi mengundi pada PRU13..nanti.



KEMBOJA HARAM JADAH !
Para pemimpin dan jentera PAS di semua peringkat diminta melakukan pemantauan rapi kemasukan beramai-ramai rakyat Kemboja ke negara ini secara berperingkat-peringkat kerana ia dipercayai dibawa masuk oleh Umno BN untuk tujuan politik. Kemasukan mereka dikesan seramai 50 orang sehari dan berterusan hingga sekarang sejak lebih sebulan lalu melalui Kelantan dan selepas itu mereka didapati sudah tidak keluar lagi.

Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP), Siti Zailah Mohd Yusof menegaskan, mereka dibawa masuk melalui Rantau Panjang dan selepas itu tidak diketahui ditempatkan di mana, tetapi dipercayai disembunyikan oleh pihak Umno BN.

Menurut beliau, kemasukan rakyat Kemboja seramai 50 orang sehari merupakan sesuatu yang luar biasa kerana sebelum ini tidak pernah rakyat negara itu masuk ke Malaysia seramai itu, lebih-lebih lagi angka tersebut berterusan setiap hari sejak lebih sebulan lalu.

Katanya, mereka dibawa masuk secara terancang oleh pihak Umno BN menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 dan diyakini untuk dijadikan pengundi bagi pihak BN untuk memenangkan parti itu dalam PRU Ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.

"Saya mengetahui perkara ini melalui maklumat orang ramai dan sumber yang boleh dipercayai. Ia sememangnya merupakan sebahagian strategi jahat Umno BN bagi tujuan politik," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Kemasukan rakyat Kemboja itu, menurut beliau, diyakini untuk membantu BN menghadapi PRU Ke-13 bukan sahaja bagi negeri Kelantan, tetapi juga akan diserapkan ke negeri-negeri lain.

"Saya percaya, selain digunakan sebagai pengundi bagi pihak BN di Kelantan, mereka juga akan diserapkan ke negeri-negeri lain termasuk ke Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Perak, terutama di negeri-negeri yang berada di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat," katanya.

Siti Zailah yang juga Ahli Parlimen Rantau Panjang menegaskan, kemasukan rakyat Kemboja itu dilakukan atas alasan pelancongan, tetapi ia sememangnya amat meragukan.

"Oleh itu, jentera PAS di semua peringkat amat perlu memantau kemasukan mereka itu sama ada atas alasan pelancongan dan pekerjaan lebih-lebih lagi menjelang PRU Ke-13 tidak lama lagi," katanya.

Selain itu, beliau amat berharap agar jentera PAS turut berusaha mengesani di mana mereka disembunyikan bagi memudahkan tindakan seterusnya dilakukan.

"Jika benar mereka masuk untuk tujuan pelancongan, kenapa kemasukan mereka itu begitu sistematik dan berterusan sebanyak 50 orang sehari sejam lebih sebulan lalu.

"Lebih musykil lagi, kenapa setelah mereka masuk, mereka sudah tidak keluar lagi? Jika tidak kerana strategi Umno BN sehingga sanggup menyembunyikan mereka untuk tujuan politik, mustahil mereka tidak keluar lagi, sedangkan mereka masuk atas alasan pelancongan," katanya.

Umno BN yang berada dalam keadaan terdesak sekarang, katanya, sememangnya sanggup melakukan apa sahaja termasuk dengan membawa masuk rakyat Kemboja untuk dijadikan pegundi bagi pihak mereka untuk menghadapi pilihanraya bagi membolehkan mereka mendapat kejayaan.

"Perbuatan itu ternyata bersalahan dengan undang-undang dan merupakan satu pengkhianatan yang jelas terhadap negara, tetapi Umno BN sanggup melakukannya tanpa mempedulikan semua itu bagi kepentingan mereka sendiri," ujar beliau kesal.(IH/Harakah)

3 comments:

  1. mack said...

    Kemboja bagi umno seumpama bunga yang disirami dibajai dan dijaga penuh rapi kerana sekuntum bunganya akan mengharumi kepelusuk jantung para juak2 umno...yang perempuan boleh dijadikan pemuas nafsu yang lelaki boleh dijadikan hamba untuk mengaut keuntungan...ini adalah warna2 kehidupan malaysia dibawah umno mutakhir ini...

  2. Anonymous said...

    ini aku akui wak..kat selangor melambak..semakin sakit mata melihat begitu ramai sekali pendatang asing sejak akhir ini..kalau aku ada kuasa..pasti berlori bolih dapat..

    bisnes wak kat kalimantan..jangan makan sorang..orang lain pon nak niaga juga..

  3. Anonymous said...

    Sokong Khalid Samad sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor di Facebook.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |