PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI : Isu keretapi bukit bendera tak boleh naik ?





Nak tanya Ng. Yen-Yen ker..tanya puak haramjada..tuh ? Haramjadah punya kerja..! Kalau nak tiga suku pun jangan heret sekali rakyat yg tak berdosa. Sendiri berak..sendiri basuh laa..! Ptuihhh !! (Sumber foto : Naz-Shahniefa)



Akhirnya Ng Yen2 bercakap, lepas empat lima hari keretapi bukit bendera dok asyik sat-sat tersadai. Dah Tiga kali tersadai... tourist nak cuba try test keretapi baru tu pun kecewa.

Kena lak musim cuti sekolah... lagi ler frus mamat dan minah yang nak berdua-dua naik ketapi yang menelan belanja puluhan juta tu. Yang tak syoknya.. TV3 suku bukan main tembak kerajaan negeri Pulau Pinang, khususnya CM Lim Guan Eng kononnya yang buat projek ketapi puluh2 juta yang dok punah memanjang tu... membazir pitih rakyat. Hampir giler meroyan penonton TV giler tu mendengor nyer.

Tak salahkan wartawan TV giler tu ler sebab memang depa tiga suku. Menteri berkenaan DS Dr Ng Yen2 buat derk je... tapi tetiba bersuara dengan berkata punca perkhidmatan Kereta Api Bukit Bendera tergendala tiga kali kerana ketiadaan tenaga pakar berpengalaman mengendalikannya.
Yen2 berkata, kumpulan mengendali kereta api itu harus berkemahiran dan berpengalaman.

"Kakitangan Perbadanan Bukit Bendera (PHC) yang dipertanggungjawabkan menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan didapati tidak berpengalaman dalam mengendalikan sistem perkhidmatan kereta api elektrik buatan Switzerland itu.

"Hasil perbincangan dengan pihak PHC, kami mendapati hanya syarikat kontraktor Garaventa AG Switzerland, yang membina kesemua sistem berkenaan mempunyai kepakaran dan syarikat berkenaan juga telah menawarkan bantuan untuk mengatasi masalah kerosakan yang timbul beberapa kali sebelum ini,” katanya.

Beliau berkata PHC akan bekerjasama dengan pihak kontraktor yang akan menawarkan kepakaran teknologi yang ada pada mereka. Agaknya lepas sign kontrak.. takda khidmat susulan. Saper ler yang buat kontrak itu.. tak silap dari kerajaan persekutuan. Nah tanya ler Ng 2 Yen.

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |