PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - Pasal promo BERSIH, aku dah kena ugut ! Cilakak !!

Jika itu kata perlembagaan, mengapa puak-puak PERKASA, PEKIDA dan Pemuda UMNO mahu tumpang 'tui' untuk HALANG sama himpunan aman ini ? Jika mahu tumpang untuk sama-sama sokong pilihanraya yang bersih dan telus..ok bro ! Tapi bro..kalau nak bikin 'kecoh'..lu boleh blah !!


(*) ada 'private number' call gua, mintak hentikan promosi BERSIH di blog gua.., siap ada ugut-ugut lagi. Hey machaa !!..lu apa hal ? Mana lagi bagus, promosi BERSIH atau promosi tayang video lucah di blog? Lu jawab sama gua..sekarang !! 


Pakar perlembagaan Abdul Aziz Bari berpendapat tindakan pihak polis malarang perhimpunan BERSIH pada 9 Julai depan bukan sahaya tidak sah, malah melanggar perlembagaan.

"Mereka bertindak secara tidak sah apabila secara umum memaklumkan tidak akan mengeluarkan permit.

"Sebagai pihak berkuasa awam, mereka hanya boleh membuat keputusan apabila permohonan dibuat," kata pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu kepada Malaysiakini.

Abdul Aziz (kanan) menjelaskan, bawah perlembagaan, polis perlu menimbangkan setiap permohonan permit dan tidak patut membuat sebarang pertimbangan tidak wajar.

Beliau berhujah, polis membuat penghakiman awal berhubung perkara itu dan sekali gus menentang undang-undang.

Paling teruk apabila ia bertentangan dengan hak yang dijamin dalam perlembagaan.

Katanya, mengikut Perkara 10(1)(b) Perlembagaan Perskutuan, polis tiada sebarang hak melarang perhimpunan aman yang dijamin.

"Hatta mahkamah juga tidak boleh melakukannya," kata pensyarah undang-undang itu. - agensi


6 comments:

  1. Anonymous said...

    Siapa yang memberi jaminan bahawa Bersih itu aman? Bercakap boleh lah sbb hangpa tak tahu apa agenda anu-war di sebalik bersih. Tak kan anu-war nak habaq kat hang!

  2. karen said...

    yang Tak Aman tu UMNO je.. Agenda UMNO jadi barua APCO YAUDI! Kah kah

  3. Anonymous said...

    ni puak celaka mane ni..?? ni bukan soal anwar atau sesape..

    lau election tu bersih, dah lama Pakatan Rakyat perintah...dah lama kroni2 keparat lingkup...

    ni buta perut ke buta hati..??!

    pasal ape takut ngan Bersih..?? ganggu keamanan atau UMNO takut tumbang..?? jawab sket...bongok...!

  4. Anonymous said...

    Jika Atasan UmNo akur dgn pmintaan Bersih 2.0 memang dia bodoh.. Sebab?? Habisla semuanya kantoii.. mana mau cari mkn beb.. Kalau pengikut2 Umno mbantah Bersih 2.o.. 44kali bangang sebab?? Merpertahankn pihak yg merasuah ler..dipbodohkn spanjang zaman..

  5. Anonymous said...

    Kalau tak ada bersih menang free puak umno dalam pilihanraya. Serupa macam pilihanraya dimesir atau kazakstan yang penuh dengan penipuan, ugutan dan rasuah.

    Puak umno tak ada rasa berdosa apabila membuat penipuan dan kezaliman kepada rakyat. Mereka seolah-olah telah memutuskan dirinya dengan Islam.

  6. Anonymous said...

    UMNO tu sebenor nyer penakut kt rakyat. sjer jer cari alasan huru hara la... almaklum la kaki penipu punyer Parti. Tpi ramai gak melayu tolol di tolol kan UMNO..

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |