PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Jika blogger PR UMNO beli, ada siapa yang kesah ?

albanjari 
9.30 pm | Sg. Petani

3 bulan. Dan semalam genap 100 hari wak slow dan lupa sebentar tentang blog. Bukan merajuk atau bukan malas menulis, bukan juga tak dak bahan mahu dikarang, jauh sekali kering idea untuk disajikan untuk pembaca blog albanjari online, tetapi tempoh panjang itu adalah tempoh yang macam-macam ada. nanti aku cerita.

September hanya 7 artikel terbit. Oktober pula hanya mampu menyajikan sedozen artikel manakala November hanya 1, seb baik ada..kalo tak..memang teruk sungguh hang ! Alhamdulillah, bulan Disember aku kembali memulakan langkah dan mahu menulis semula lantaran masa dan jadual sendiri semakin mengizinkan.

Ada sahabat menyindir, apakah aku ni dah kena beli ? sampai blog pun dah makin bersawang. Langsung tak nampak hang belasah umno seperti selalu.

Itu lah hangpa, asal tak menulis..hangpa borong semua kata ada blogger PR itu ini. 2 minggu lalu aku ada berbual panjang sama MSK, (mat saman kati) dan bab ni memang betoi..! Dia sendiri bagi tahu, dia kena borong dengan kawan rapat dia pi pekena dia di pejabat umno di Ipoh, ini bukan kebetulan, tetapi memang dirancang. Umno BN semakin tersepit sekarang ! Nak rasuah YB Pakatan Rakyat, semakin sukar pasai spesis macam osman jailu, katak behrang dan katak yee jelapang sudah pupus dikalangan pemimpin PR, mahu tak mahu kini Umno BN cuba mengalihkan sasaran kepada siapa yang rapat dan banyak simpan rahsia YB khususnya dari kem Pakatan Rakyat.

Dan dia(MSK) dengan tak malu telah ditawarkan bersama syarat. Syaratnya ? Hangpa pi tanya sendiri MSK. Ganjaran yang dia dapat, pi tanya MSK ? Agendanya..pi tanya dia laa..! Harap MSK dapat bikin satu artikel tentang pengalaman hebatnya baru-baru ini bila tetiba saja dia di'perdagang'kan hidup-hidup oleh puak puaka yang racist itu !

Macamana MSK boleh cerita benda ni kat aku, hangpa mesti nak tahu juga. Iyer laa..ini 'deal' bro..deal yang boleh memberikan kesenangan donia ! Bukan setakat senang donia, silap-silap boleh kahwin artis bro..! Boleh honeymoon kat London main salji sambil nyanyi lagu caa..caa..caa sama bini muda bro ! Huh..!!

Tapi tak semua blogger PR macam sigomoh, macam siparpuh, atau macam perak yang tak bangkit-bangkit..! Khususnya blogger PR Perak yang sama-sama bergonyoh berganyang ketika krisis Perak dahulu, tak mudah itu kami mahu dibeli dengan duit dan perempuan.

Dia terbuka hati cerita, pasal aku juga punya cerita ! Tapi cerita tentang aku tu, biarlah hari lain aku tulis, satu masa yang lain..apa pun lampiran yang akan aku paparkan kelak mungkin dapat memberi gambaran mengapa aku tulis benda ini.

Untuk mengekalkan kuasa, Umno BN sanggup buat apa saja. Setakat bomoh tu, zaman tok kadok pon depa dah guna lama dah. Untuk itu, Awas blogger PR, anda sedang diperhatikan mungkin untuk diperdagangkan. Berdagang lembu sekarang pun dah tak boleh bikin untung, mungkin berdagang blogger bisa jadi kaya. Hmmm..dah macam pelacur plak..! Boleh dijual - beli !! - bersambung

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |