PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Talk-Talk Series (4) - Bila dalam PAS juga ada 'lembu-lembu' fitlot !

Seorang YB meluah pandangan, dan Khalil Idham Lim pun menulis :
" nasihat saya pada diri sendiri dan kepada yang lain kalau anda bersetuju....sejarah pas telah  menunjukkan banyak pemimpin yang keluar dari pas kerana memperjuangan misi peribadi, yang akhirnya mereka merasa kecewa kerana sedikit demi sedikit ditolak oleh majoriti pimpinan lain...siapapun..jika sudah merasakan pandangan sendiri lebih hebat daripada orang lain kelak suatu masa dian dengan sendiri akan keluar dari parti yang dianutinya itu..! "

Sampukan yang baik oleh Mohd Zamerey Abdul Razak dan ia menulis ;
" Kadangkala kita berjaya dipermainkan oleh musuh tanpa kita sedari. Ini disebabkan kita terlalu cepat melatah & mengulas sesuatu isu yang dimainkan mereka. Berhati-hati dan dengarlah secara direct dari individu terbabit bukannya masing-masing membuat kenyataan dimedia @ alam maya.

Dimana konsep bermusyawarah yang dilaungkan selama ini? Kenapa perlu ada individu yang mendahului Presiden dalam membuat kenyataan yang sepatutnya dibuat oleh Presiden? Saya berpandangan: dalam hal Ust Nasha & Dato' Hasan Ali: Parti lawan berjaya mengocak perpaduan PAS.

Sewajarnya hal ini tidak berlaku dalam Jamaah Islam seperti PAS. Berhati-hatilah wahai PAS agar "silent voter" tidak memandang sinis kerana mereka adalah undi penentu dikebanyakan peti undi.

Kata Almarhum Ustaz Fadhil, "hanya yang TULEN yang akan terus bersama..!"

APA MACAM ? HANGPA ADA BERANI KATA APA PULAK ??

3 comments:

  1. Anonymous said...

    Kadangkala saya keciwa ada pimpinan yg memberi peluru pd pehak musuh. Hal dalaman tak perlu lah cerita pd reporter.

  2. Anonymous said...

    Komen aku..." besarnya perbezaan antara islam dan PAS"....fikir fikirkan lah

  3. Anonymous said...

    "hanya yang TULEN yang akan terus bersama..!"

    MCM MANA KALAU PERJUANGAN PAS SENDIRI SUDAH TAK TULEN?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |