PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Talk-Talk Series (3) - Mesyuarat "lembu" !

Dari Azim Nahullah, berkatalah akan penganut UMNO, dan mafhumnya :

"kenapa PAS beriya-iya sangat hendakkan sistem Islam ni? zaman sekarang ini, kita dah jauh ketinggalan jauh dengan barat. Sebarang perlaksanaan sistem Islam menyebabkan kita terus ketinggalan. 

Di Malaysia, kita mempunyai masyarakat yang berbilang bangsa (majmuk) dan kita kena sesuaikan sistem seperti yang sedia ada. Bukan kami cakap sistem Islam samada siasah mahupun perundang...an serta peradaban itu tidak bagus...cuma, ianya mesti di sesuaikan dengan keadaan atau konsep semasa. Ini dengan sendirinya mendekatkan orang bukan Islam kepada Islam.

Banyak keadaan di dalam sistem Islam menampakkkan kekejaman seperti potong tangan dan pancung. Orang bukan Islam takut untuk mendampingi Islam bila mendengar perkara2 seperti itu. Sebagaimana kata al hafizah Dato'Seri Mashitah Ibrahim, kalau setiap kali orang itu mencuri dan di potong tangan dan selepas itu dia mencuri lagi, mana lagi yang hendak di potong.

Akhirnya, mangsa tidak dapat mencari rezki dan kita pulak terpaksa menyara mereka. Walaupun kita mengikut demokrasi barat, kerajaan meneruskan dasar keprihatinan dengan memperbanyakkan Masjid, sekolah dan Hospital. Malah Jalan2 yang di bina boleh di kelaskan sebagai gred A.

Kami juga sembahyang, menunaikan zakat dan membuat kebajikan...jadi kami juga layak ke Syurga kerana dosa, neraka serta dosa pahala ini hak mutlak Allah"

Dari Riwayat Megat Ibnu Tarawih pula berkata,

Hoi umngok ! Kalau setakat sembahyang yg korang sendiri tak paham...rentilah nak cari syurga Allah...syahadat pun tak kemana..bertentangan dgn iman kepada Allah..korang menyamakan Allah tidak bersifat Maha Mengetahui seolah2nya Allah terlupa bahawa malaysia ni rakyatnya majmuk tak boleh melaksanakan hukumNya seperti kata Allah dalam Al Quran...jadinya korang buang Quran dan ayat (kalimah) Allah itu..cara tak langsungnya korang dah buang salah satu dalam rukun Iman..kesiannnn!!!! letihhhh layan puak-puak suku kaum umngok totok ni...agama mana diorang pakai aku pun tak tahu..?

Wak - Sebagai Pengerusi TalkTalk hari ini, terima kasihh tuan dan insyaallah.., jawapan Megat Ibnu Tarawih ini akan dibangkitkan dalam "mesyuarat agung lembu-lembu" akan datang..sabar yaa, pasal sekarang tidak sesuai, kerana "lembu-lembu" sedang mengamuk di Cheras.

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |