PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

HOT TERKINI - Omak Amalina tak bodoh, yang bodoh 'fesbuk' tu !

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.  sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.

Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. - sumber Metro



Sememangnya kemungkaran tidak boleh ditangani dengan kemungkaran. Aku berusaha untuk tidak mahu komen tetapi sakit hati dengan komentar emak Amalina dalam mempertahankan anaknya. Pandangan awal aku, kita tidak wajar menghentam tetapi sepatutnya menasihati. Namun, aku tidak dapat tidak untuk komen dan memuaskan hati aku yang geram.

Kalau macam ni la hasil A1 pelajaran Agama Islam, aku cukup kecewa. Kalau abah aku masih hidup dan aku memalukan dia sebegini, masak aku kena sental.

Nasib kau baik Amalina. Kau ada emak yang sanggup membodohkan diri untuk membela kau.

Hujah aku mengatakan emak Amalina telah membodohkan diri:

1. Apa ke jadahnya dia beli pakaian telanjang untuk anaknya?2. Kerana emaknya mengatakan gambar "peribadi" Amalina di"curi" dari laman Facebook. Mana ada yang peribadi kalau dah masuk Facebook?3. Itu gambar lama. Maknanya dah lama la kau sorokkan kemungkaran?4. Emaknya mengenali rakannya setiap seorang. Hukum jatuh halal bila memeluk bukan muhrim yang berstatus rakan?5. Kalau itu bukan gaya hidup bebas, itu gaya hidup apa? Islam?

Bukankah hujah makcik tu tidak setaraf dengan jawatan makcik sebagai Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2?

Kenapalah makcik bagi komen. Bukankah lebih elok makcik berdiam diri?

Nota kaki: Makcik tegurlah anak makcik tu. Makcik tahu ke status Facebook dia malam tadi? Kalau makcik tahu, sudah tentu makcik tak komen sebegini. - sumber harimau Menaip di SINI

6 comments:

  1. Anonymous said...

    adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kesian aku.kesian aku tgk mak si amelina tu...apabila dia wat press conference.. dia marah betul blog2 yang menfitnah mengatakan anak dia gagal. Dia kata anak dia sekarang berjaya n sukses kt UK tu malah dapat pujiaan dr pensyarahnya...lepas tu dia cakap lagi, pakaiaan yang si amelina pakai tu adalah pakaian yang dibelinya sendiri dan gambar tu bersifat peribadi... OI MAKCIK APE KE BANGANG KO NIE..KO MAK ORANG KE MAK AYAM???? RUPA-RUPANYA YANG MEROSAKAN ANAK KO NIE..KO LAH YEK? KO NAK JADI ANAK KO MCM PELACUR KELAS ATASAN KE? MANA LETAK KEPALA OTAK KO HA MAKCIK, MAK JENIS APA KO NIE....DH MACAM MAK ORANG YAHUDI JEK.AKU RASA MAK MAK AGAMA LAIN PUN TAK SANGGUP BELI PAKAIAN TU UTK ANAKNYA N DIDEDAHKAN UNTUK TONTONAN UMUM,...... apepun makcik..masyarakat tak persoalkan tentang belajar anak makcik yang tak lawo tu..cuma masyarakat mempersoalkan perubahan sikap anak makcik dah mcm pelacur tu jek..tq... PS: MAK ZAMAN SEKARANG MCM NI RUPANYE...KESIAN.....................KESIANNNNNNNNNNNNNNN

  2. ? said...

    zaman skrg seorang 'mak' x boleh dh nak kata dia cukup kenal peribadi anaknya sebab dia yang mengandungkn dan membesarkan dia..

  3. hasan said...

    selagi budak amalina tuh x kawin...dosa anak dia tuh bapak dia laa yg tanggung...insaflah amalina...kalau tuhan nak tarik balik..kejap jer...kembalilah ke pangkal jalan yer...

  4. Anonymous said...

    Maaf, apa kata ayahnya?

  5. Anonymous said...

    buruk gile taste makcik...

  6. Anonymous said...

    bapa dia xtercakap ape2 dah... terpaksa la tanggung dosa anak dan isterinya...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |