PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(PALING BERAPI) - Sampai naik bengong muka kena asap curut !

Tun Mahathir angkat sumpah jadi PM 16 Julai 1981, sembilan bulan lepas tu terus bubar parlimen dan minta mandat rakyat. Dollah Badawi 'sleeping beuty' pula lagi.., 'champion', lima bulan saja. Angkat sumpah 31 Oktober 2003, bulan March 2004 bubar parlimen.

Najib pula?? Angkat sumpah bulan April 2009... sampai hari ini sudah 2 tahun 8 bulan...apa punya 'toya', langsung tak nampak macam nak bubar parlimen atau nak panggil  PRU13. Kalau lah bulan April 2012 jadi PRU13, maknanya genap 3 tahun kita semua jadi " penunggu ", menunggu untuk menerajang dia turun.

Apa-apa pun dalam hal menunggu ini, yakni dalam perkara PRU13,Najib tak cakap bohong bila pada bulan 10 dulu dia ada kata yang  PRU13 bukan tahun ini (2011).

Dan 3 tahun...tak pernah ada dalam sejarah dunia ! Lain-lain negara punya PM akan bubar parlimen untuk minta mandat rakyat bagi menyokong lantikan sebagai PM dan paling lama rakyat kena tunggu pun empat, lima bulan saja. Malaysia ni dah nak masuk 3 tahun...apa bayang pun tarak lagi !

* Sampai naik bengong muka kena asap curut ! 
(gambar kredit bedukcanang.blogspot.com) - sumber asli dari blog dollah yankee

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |