PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Mengapa BN cuba beralah sama orang Sulu? Baca !



Malaysia memerlukan jalan keluar dari terlibat secara berterusan dengan mengambil langkah alternatif demi keselamatan wilayah dan POLITIK dalamannya. Ataupun berterusan mendokong MILF-Filipina sehingga mengorbankan kepentingannya sendiri yang selama ini diusahakan "terus tersorok" (kes Kesultanan Sulu). 

Malaysia mempunyai 3 agenda untuk bantu pelan damai Mindanao dengan Filipina, 

Pertama kerana hendak selamatkan karier politik Kerajaan yang semakin terancam oleh parti oposisi terutama dalam kes RCI (Suruhanjaya Diraja Menyiasat IC PROJEK/PALSU) di Sabah (penganalisis politik tahu hal ini) terpaksa dilaksanakan oleh Kerajaan Malaysia atas desakan pengundi Sabah dan parti-parti oposisi. Sebarang kegagalan bertindak dari pihak Kerajaan menangani pendatang asing, maka mereka akan kehilangan undi pada PRU-13 nanti.

Kedua kerana RCI itu perlukan dokongan dari selatan Filipina, yakni tanpa keamanan di sana, RCI tidak dapat dilaksanakan secara efektif untuk menghalau Muslimin Sulu-Mindanao (PTI) kembali ke tempat asal mereka. Dalam masa yang sama Muslimin Sulu-Mindanao turut tidak berasa kecil hati sekiranya dihalau kerana Malaysia telah membantu amankan Selatan buat mereka. Yakni, sudah mudah mencari makan di Sulu-Mindanao kerana Malaysia telah janjikan dana besar buat FILIPINA UNTUK MEMBANGUNKAN SELATAN.

Ketiga kerana tanggungjawab Malaysia terhadap kemakmuran jirannya yang bukan sahaja jiran itu berhak dibantu malah penduduknya adalah saudara seIslam, disamping itu juga dapat mileage antarabangsa terhadap bantuan damai tersebut.

Nah !  Sekarang sudah jelas mengapa BN cuba beralah dengan orang orang Sulu? Tahukah anda.. seramai 800,000 orang sulu telahpun menjadi warganegara dan ada hak untuk mengundi.. Dikhuatiri undi protes oleh warga Sulu akan jadi medium membalas dendam dan inilah yang di takuti oleh umno....sekian RAHSIA sudah terbongkar...

Next Episod :  Bongkar perkampungan Sulu di Johor, Melaka dan seluruh semenanjung...!

sumber : FB/Irsyad Sidi


" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, "

2 comments:

  1. Anonymous said...

    Sedih baca berita nih...mudahnya beri IC dan kemudahan pada warga asing. Kami disini amat susah dengan pelbagai kenaikan harga barang. Hidup ibarat kais pagi makan malam.

  2. ibnmustaffa said...

    Hamba berasa dukacita pabila kita bermusuh dgn umat Islam sesama sendiri, sedangkan, musuh kita adalah org kufur Kristian Filipina yg telah lama menzalimi umat Islam di Mindanao.

    Inilah akibatnya pabila pemikiran kita sudah menerima negara bangsa adalah satu perkara yg tidak boleh diubah.

    Tahukah kita, bahawa kita dipecah-pecahkan oleh imperialis barat setelah kita merdeka?

    Tiadakah didalam lubuk pemikiran kita bahawa, semua umat Islam adalah satu, dan SATU NEGARA?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |